MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΕΤΑΡΤΗ
01
ΜΑΪΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
Αθήνα ΕΛΙΖΕ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
3 Queer μικρού μήκους
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
Aespa World Tour in Cinemas
Animal
Back to Black
Demon Slayer: Kimetsu No Yaiba – To the Hashira Training (με υπότιτλους)
Dune: Μέρος δεύτερο
Ennio: The Maestro
Ghostbusters: Η αυτοκρατορία του πάγου
Horrorant Film Festival – Νύχτες τρόμου 2024
Joe Strummer: The Future Is Unwritten
Kung Fu Panda 4 (μεταγλωττισμένη)
Kung Fu Panda 4 (με υπότιτλους)
Mistaken for Strangers
Playtime
Poor Things
Shayda
Spy x Family Code: White (με υπότιτλους)
Stop making sense
Take a Trip
Άγνωστοι μεταξύ μας
Ένας προφήτης, μα τι προφήτης
Αδέσποτα κορμιά
Αμπιγκέιλ
Ανατομία μιας πτώσης
Αντίλαλος
Απαγορευμένα παιχνίδια
Αποκάλυψη τώρα: Final Cut
Από την άκρη της πόλης
Αρθουρ ο βασιλιάς
Ασπιλη
Γάτες στο μουσείο (μεταγλωττισμένη)
Γκοτζίλα x Κονγκ: Η νέα αυτοκρατορία
Γυάλα
Δύο δάχτυλα μέλι 2
Δύο φίλοι και ένας ασβούλης (μεταγλωττισμένη)
Εγώ, καπετάνιος
Εμφύλιος πόλεμος
Ενα ταξίδι για πάπιες (μεταγλωττισμένη)
Ενθύμιον
Εξέλιξη
Επαγγελματίας υπνοβάτης
Ευχή (μεταγλωττισμένη)
Ζωντανό πνεύμα
Ζώνη ενδιαφέροντος
Η Μία και εγώ: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Η Χίμαιρα
Η αρπαγή
Η κιβωτός του Νώε (μεταγλωττισμένη)
Η περιπέτεια
Η τελευταία παμπ
Κάμπια νύμφη πεταλούδα
Μάμα Γκλόρια
Μετέωρο και Σκιά
Μη μου λες ψέματα
Μην ανοίγεις την πόρτα
Μην περιμένετε και πολλά από το τέλος του κόσμου
Ο Μύλος και ο σταυρός
Ο Χάρι Πότερ και η Φιλοσοφική Λίθος
Οι Ελευσίνιοι
Οι άποικοι
Οι αντίπαλοι
Ο καταδικασμένος
Ο μικρός Νικόλας: Τι περιμένουμε για να είμαστε ευτυχισμένοι; (μεταγλωττισμένη)
Ο τελευταίος ήρωας
Ο χορός των φαντασμάτων (μεταγλωττισμένη)
Περασμένες ζωές
Πεσμένα φύλλα
Ραδιο Ουόλφμαν
Σούπερ Μάγκι (μεταγλωττισμένη)
Σπίθα στη θάλασσα
Στενές επαφές με τον Διάβολο
Στην τύχη ο Μπαλταζάρ
Στη φωτιά
Στο γραφείο καθηγητών
Στο ποταμόπλοιο
Συνάδελφοι ηρωικοί οικοδόμοι
Τα μαθήματα της Μπλάγκα
Το αγόρι και ο ερωδιός
Το κατά Ματθαίον ευαγγέλιο
Το μπλε καφτάνι
Το περασμένο καλοκαίρι
Τοτέμ
Υπέροχες μέρες
Χάος
Χαίρε, Μαρία
Χορεύοντας με τον Μπέκετ
Χρήστος, το τελευταίο παιδί
Χωρίς οξυγόνο
Ψάχνοντας τον Sugar man
ΔΡΑΜΑ

TAR

Έξι από τα φετινά όσκαρ διεκδικεί το φιλμ του Τοντ Φιλντ που σημαδεύεται από την τρομερή ερμηνεία της Κέιτ Μπλάνσετ.

stars-fullstars-fullstars-fullstars-fullstars-half
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 158'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Υπόθεση

Η Λίντια Ταρ είναι μια φημισμένη μαέστρος κλασικής μουσικής που ετοιμάζεται να ανεβάσει με συμφωνική ορχήστρα του Βερολίνου (πόλη στην οποία ζει με την  σύντροφο και το παιδί τους) την 5η Συμφωνία του Μάλερ, όταν μια σειρά από περίεργα περιστατικά αποσπά την προσοχή της και απειλεί να διαλύσει ότι έχει χτίσει μέχρι τώρα.

Ένα σπάνιο αριστούργημα

Χωρίς περιστροφές ή πλάγιους λόγους δηλώνουμε ξεκάθαρα την αδυναμία μας στο «Tár». Πρόκειται για ένα ατόφιο αριστούργημα όπου τίποτα δεν είναι ψεύτικο, περιττό ή συμβατικό. Κάθε πλάνο έχει τη σημασία του, κάθε σκηνή αποκτά ξεχωριστό συμβολισμό. Φυσικά και όλοι θα σταθούν στην απίστευτη ερμηνεία της Μπλάνσετ που θα της χαρίσει λογικά το τρίτο της όσκαρ και ήταν η βασική έμπνευση για να κάνει ο Φιλντ το συγκεκριμένο έργο.

Όμως το «Tar» που είναι ένα περίπλοκο δράμα χαρακτήρων με τρομερό πλούτο ιδεών γύρω από την φύση της εξουσίας και την επιρροή των διασημοτήτων στην κοινωνία ως πρότυπα συμπεριφοράς είναι πολλά παραπάνω. Δεν θα επεκταθούμε περισσότερο στο ζήτημα της αμφιλεγόμενης πρωταγωνίστριας που συνδυάζει την καλλιτεχνική ιδιοφυία με την εγωκεντρική φύση ενός ατόμου που δεν νοιάζεται για κανέναν άλλο.

«Δεν έχεις κάνει καμία σχέση από την οποία να μην προσδοκάς κάποιο όφελος» της λέει η σύντροφος της βάζοντας ένα αστερίσκο στην κόρη τους για να συμπληρώσει η ίδια με θλίψη: «αλλά κι αυτήν ούτε καν την σκέφτηκες». Η γραφή του Φιλντ χαρακτηρίζεται από μια υπόγεια ένταση που μετατρέπουν το φιλμ σε μια ανεπανάληπτη εμπειρία. Η αγωνία του δημιουργού που είχε 16 χρόνια να πιάσει την κάμερα (από το θαυμάσιο «Κρυφές επιθυμίες») αφορά στην ανάδειξη σύγχρονων ζητημάτων – το κίνημα του #MeToo, η ισχύς των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, οι μηχανισμοί εξουσίας- μέσα από μια ματιά όμως που αποφεύγει να στραφεί σε εύκολες λύσεις ή δοκιμασμένες συνταγές.

Ο Φιλντ δεν ενδιαφέρεται να καταδικάσει ή να συμπονέσει την ηρωίδα του: αρκείται στο να καταγράφει τις ρωγμές που σχηματίζονται πάνω στην αψεγάδιαστη (αλλά και ψυχρή μέσα στην μινιμαλιστική τελειότητα) ζωή της και να αναδεικνύει τα κρίσιμα ηθικά διλήμματα που κρύβονται πίσω από κάθε στάση της επεισοδιακής ζωής της. Το δε φινάλε του φιλμ είναι ένα έπος μυσταγωγίας, σαγήνης και ανοιχτών οριζόντων. Το αιχμηρό και συναρπαστικό «Tár» είναι υποψήφιο για έξι Οσκαρ: Καλύτερης ταινίας, σκηνοθεσίας, πρωτότυπου σεναρίου, φωτογραφίας, μοντάζ και Α’ γυναικείου Ρόλου.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Σκηνοθεσία: Τοντ Φιλντ
Σενάριο: Τοντ Φιλντ

Παίζουν: Κέιτ Μπλάνσετ, Νοεμί Μερλάντ, Νίνα Χος

Διάρκεια: 158'
Χώρα: ΗΠΑ, Γερμανία
Έτος: 2022

Rating: 4.5
Διανομή: TULIP entertainment
Περισσότερα από CINEMA
VIMA_WEB3b