MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΕΜΠΤΗ
23
ΜΑΪΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
11ο Διεθνές Φεστιβάλ Αρχαιολογικής Ταινίας
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
Aftersun
Allonsanfan
Animal
Back to Black
Belki Sibe
Blessing in disguise
Boy Kills World
Buena vista social club
Chungking Express
Club Zero
Detective Conan: Το μαύρο υποβρύχιο (με υπότιτλους)
Dune: Μέρος δεύτερο
Ennio: The Maestro
Fargo
Gaza
Ghostbusters: Η αυτοκρατορία του πάγου
Kung Fu Panda 4 (μεταγλωττισμένη)
Minore
Poor Things
Priscilla
Queer Movie Nights 2024
Searching for Rodakis
Stop making sense
Take a Trip
The Big Father
Tranzit
Z
Άγνωστοι μεταξύ μας
Ένας προφήτης, μα τι προφήτης
Αδέσποτα κορμιά
Ανατομία μιας πτώσης
Απαγορευμένα παιχνίδια
Αρθουρ ο βασιλιάς
Βασιλιάδες του κόσμου
Γκάρφιλντ: Γάτος με πέταλα (μεταγλωττισμένη)
Γκάρφιλντ: Γάτος με πέταλα (με υπότιτλους)
Γκοτζίλα x Κονγκ: Η νέα αυτοκρατορία
Ενα ταξίδι για πάπιες (μεταγλωττισμένη)
Εξέλιξη
Επιστροφή στην εποχή των δεινοσαύρων (μεταγλωττισμένη)
Ζώνη ενδιαφέροντος
Η άκρη του νήματος
Η αρπαγή
Η πόλη της ασφάλτου
Η τελευταία παμπ
Κλείδωσες; Οι άγνωστοι
Λώξη
Μην ανοίγεις την πόρτα
Νοσταλγία
Ο Κασκαντέρ
Ο Χάρι Πότερ και ο Αιχμάλωτος του Αζκαμπάν
Ο Χάρι Πότερ και το Κύπελλο της Φωτιάς
Οι άποικοι
Οι αντίπαλοι
Ο καταδικασμένος
Ο μεγάλος ύπνος
Ο μικρός Νικόλας: Τι περιμένουμε για να είμαστε ευτυχισμένοι; (μεταγλωττισμένη)
Ουγκέτσου Μονογκατάρι
Ο χορός των φαντασμάτων (μεταγλωττισμένη)
Πεσμένα φύλλα
Πολύδροσο
Πριν το ξημέρωμα
Προετοιμασίες για να είμαστε μαζί, άγνωστο για πόσο
Σούπερ Μάγκι (μεταγλωττισμένη)
Στην παγίδα του νόμου
Στο γραφείο καθηγητών
Στον ουρανό του τίποτα με ελάχιστα
Τα μαθήματα της Μπλάγκα
Το βασίλειο του πλανήτη των πιθήκων
Το λιμάνι των απόκληρων
Το μπλε καφτάνι
Το χέρι που σκοτώνει
Το χρώμα του ροδιού
Υπέροχες μέρες
Φόνισσα
ΔΡΑΜΑ

Μήδεια

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Αθανίτης επιχειρεί μια κινηματογραφική μεταφορά τους τραγωδίας του Ευριπίδη με την Αλεξάνδρα Καζάκου στον πρωταγωνιστικό ρόλο.

ΔΙΑΡΚΕΙΑ 82'
Monopoli Team

Η Μήδεια και ο Ιάσων ζουν ως πρόσφυγες στην Κόρινθο μαζί με τα δύο παιδιά τους. Όταν ο Ιάσων την εγκαταλείπει για να παντρευτεί την κόρη του βασιλιά, η Μήδεια διατάζεται να φύγει επί ποινή θανάτου.

Σημείωμα του σκηνοθέτη

Η ταινία στηρίζεται στο αριστούργημα του Ευριπίδη, το οποίο διατηρώ σχεδόν αυτούσιο αλλά με κάποιες σημαντικές παρεμβάσεις και τομές στη δομή του έργου. Αν και είναι γνωστός ο μύθος, στο σενάριο υπάρχουν συνεχείς ανατροπές και το απροσδόκητο κυριαρχεί στην εξέλιξη της ιστορίας. Ο χρόνος δεν είναι σαφώς ορισμένος αλλά σίγουρα είναι πολύ μακρυά από το σήμερα, στο απώτερο παρελθόν. Ακραίος θα είναι και ο χώρος στον οποίο θα κινηθούν τα πρόσωπα.

Αυτό που με έλκει πάνω από όλα σ’ αυτή την πολύπλοκη προσωπικότητα, είναι ο αγώνας της ενάντια στην εξουσία. Ενάντια στην εξουσία που παραμένει κατά βάσιν ανδρική. Με συγκινεί ο διπλός και τόσο άνισος αγώνας που επιχειρεί και που μοιάζει χαμένος εξ αρχής, τόσο μάταιος. Κι όμως, αυτή τον δίνει λυσσαλέα, μέχρι τέλους, ξεπερνώντας κάθε φυσικό και κοινωνικό όριο. Και νικά. Με θυσίες ανυπολόγιστες, αλλά νικά. Δεν υπήρξε ποτέ και δεν υπάρχει πιο τραγικό πρόσωπο από τη Μήδεια. Είναι μια γυναίκα δυνατή, με πολλά πρόσωπα. Έτσι κι αλλιώς πιστεύω στις δυνατές γυναίκες. Και στο σινεμά και στη ζωή. Αυτές με γοητεύουν, αυτές ερωτεύομαι, αυτές με συγκινούν. Σε όλες τις ταινίες μου οι γυναίκες κυνηγούν τη ζωή όπως τη θέλουν αυτές και δε διστάζουν αν χρειαστεί, να φτάσουν στα άκρα.

Η γυναίκα είναι σήμερα παρούσα παντού αλλά δεν ξέρω πόσο συχνά βάζει μια διαφορετική σφραγίδα αν και καταλαβαίνω πόσο δύσκολο είναι. Εξ άλλου είναι μεν παρούσα αλλά όχι καθοριστικά. Φοβάμαι πως αυτό έχει σε μεγάλο βαθμό συνδυαστεί με υιοθέτηση του ανδρικού λόγου, κάτι που ακυρώνει συχνά τις ίδιες τις γυναίκες και ταυτόχρονα είναι ένας ευνουχισμός για ολόκληρη την κοινωνία σε τελική ανάλυση.

Δεν πιστεύω στην εκδίκηση. Η Μήδεια τιμωρεί, δεν εκδικείται. Φέρει την κάθαρση. Κάθαρση ακραία, απίστευτα σκληρή. Μια εξέλιξη που δεν υποψιάζονται καν οι αλαζόνες φορείς της εξουσίας. Η Μήδεια αντιδρά στον απόλυτο παραλογισμό που της επιβάλλουν και αφού τη χρησιμοποιήσουν, την πετούν στα σκουπίδια. Θα έλεγα ότι επιβάλλει μια θεία τιμωρία κι ίσως αυτός είναι ο λόγος που ένα έργο τόσο προκλητικό μπόρεσε να παρουσιαστεί δυόμισι χιλιάδες χρόνια πριν.

Μου φαίνεται αδιανόητο το θάρρος του Ευριπίδη να την δικαιώσει αλλά και η ωριμότητα των θεατών και μιας ολόκληρης κοινωνίας που μπορούσε να αποδεχθεί μια τέτοια κατάληξη.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Αθανίτης
Σενάριο: Δημήτρης Αθανίτης

Παίζουν: Νικόλ Ντρίζι, Ελένη Τσαγκαράκη, Κώστας Καζανάς, Μάρκος Παπαδοκωνσταντάκης, Αλεξάνδρα Καζάζου, Λευτέρης Τσάτσης

Διάρκεια: 82'
Χώρα: Ελλάδα
Έτος: 2021

Διανομή: New Star
Περισσότερα από CINEMA