MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΕΤΑΡΤΗ
24
ΑΠΡΙΛΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΚΘΕΣΗΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΕΚΘΕΣΗ X
Cindy Sherman at Cycladic: Πρώιμα έργα - ορόσημα της Αμερικανίδας φωτογράφου στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
Από 30/05/2024 έως 04/11/2024
Grand Tour: 17 έργα φιλελλήνων από την Κυβερνητική Συλλογή Τέχνης του Ηνωμένου Βασιλείου σε μια έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη
Από 05/07/2023 έως 01/06/2025
Komplett Kafka: Έκθεση αφίσας για τα 100 χρόνια από τον θάνατο του Φραντς Κάφκα στο Ινστιτούτο Γκαίτε
Από 21/03/2024 έως 15/06/2024
La Leona: Έκθεση του Mateo Andrea στην Γκαλερί Άλμα
Από 18/04/2024 έως 18/05/2024
Light of the Presence: Έργα του κορυφαίου Αμερικανού καλλιτέχνη James Turrell στην Γκαλερί Gagosian
Από 11/04/2024 έως 25/05/2024
Martin Margiela: Έκθεση του Βέλγου εικαστικού στην γκαλερί Bernier/Eliades
Από 07/03/2024 έως 15/05/2024
My father had a big nose: Έκθεση του Κωνσταντίνου Πάτσιου στην The Blender Gallery
Από 19/04/2024 έως 24/05/2024
assembling memories: Μία πολυμεσική εμπειρία τέχνης της Ντένης Θεοχαράκη στον «Ελληνικό Κόσμο»
Από 06/03/2024 έως 31/05/2024
«Ανασκάπτοντας την τροφή» σε μια βιτρίνα στο Κουκάκι
Από 06/04/2024 έως 25/04/2024
«Αστυγραφίες»: Η Εθνική Πινακοθήκη αποτυπώνει το βίωμα της πόλης
Από 21/06/2023 έως 12/05/2024
«Θητεία»: Εικαστικό μνημόσυνο για τον Στέλιο Φαΐτάκη στην γκαλερί Roma
Από 23/04/2024 έως 25/05/2024
«Κήπος σωματιδίων»: Από το CERN στο Μέγαρο Μουσικής ο εικαστικός Νίκος Παπαδόπουλος
Από 21/03/2024 έως 30/06/2024
«Υπεροψία» από τον εικαστικό Γιώργο Διβάρη στην γκαλερί «Έκφραση»
Από 11/04/2024 έως 11/05/2024
«Φύση πάσχουσα» στη Δημοτική Πινακοθήκη: Η τέχνη απέναντι στην κλιματική κρίση
Από 28/03/2024 έως 26/05/2024
Έκθεση της Συλλογής του εικαστικού Νίκου Αλεξίου στο Μουσείο Μπενάκη
Από 14/03/2024 έως 26/05/2024
Άσμα Ασμάτων: Η Ελένη Μωραΐτη οπτικοποιεί τα ανθρώπινα συναισθήματα στην Πινακοθήκη Βογιατζόγλου
Από 04/03/2024 έως 01/06/2024
Ανταύγειες Φωτός: Η πρώτη ατομική έκθεση της Elena Kos στην γκαλερί artworx
Από 12/04/2024 έως 18/05/2024
Αποτύπωμα: Φωτογραφική έκθεση του Άκη Δέτση στην Γκαλερί «7»
Από 23/04/2024 έως 25/05/2024
Διαιρεμένες Μνήμες 1940-1950: Το αποτύπωμα μιας ταραγμένης δεκαετίας μέσα από μια ψηφιακή έκθεση
Από 15/11/2021 έως 31/12/2026
Η Γοητεία του Μέτρου: Ένα αφιέρωμα στο έργο των Λάμπρου Ορφανού και Έλλης Μουρέλου στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων
Από 29/03/2024 έως 26/05/2024
Θυμήσου, Σώμα...: Το "ταξίδι" της απεικόνισης του ανθρώπινου σώματος στην γκαλερί Kalfayan
Από 09/04/2024 έως 02/05/2024
Μαριλένα Αραβαντινού: Η πρώτη γυναίκα σκηνογράφος σε μια αναδρομική έκθεση στην Εθνική Βιβλιοθήκη
Από 19/03/2024 έως 31/05/2024
Μιχάλης Οικονόμου: Η αλχημεία της ζωγραφικής του στο Ίδρυμα Θεοχαράκη
Από 01/02/2024 έως 12/05/2024
Μυστήριο 199 Βαγγέλης Τσάκος - Θάνος Τσίγκος: Μια έκθεση – αφιέρωμα σε δύο σπουδαίους καλλιτέχνες της Ελευσίνας
Από 17/04/2024 έως 19/05/2024
Νέα τοπία: Έκθεση του Γιώργου Χαδούλη στην Γκαλερί Σκουφά
Από 11/04/2024 έως 11/05/2024
Νεάπολις: Η ιστορική γειτονιά της Αθήνας μέσα από μια έκθεση στην Ελληνοαμερικανική Ένωση
Από 05/03/2024 έως 25/05/2024
Ο Πάνος Χαραλάμπους δημιουργεί τη δική του εικαστική Αμβρακία
Από 21/03/2024 έως 11/05/2024
Τhe impermanence of beauty: Έκθεση του Βαγγέλη Βαγγελάτου στο Κέντρο Τεχνών ΜΕΤΣ
Από 09/04/2024 έως 26/04/2024
Τα χρώματα στη Χαρακτική του Γιώργη Βαρλάμου: Μια νέα έκθεση για την εικαστική διαδρομή του καλλιτέχνη
Από 23/01/2024 έως 28/04/2024
Φωτογραφικές προσεγγίσεις του ελληνικού τοπίου στα Χανιά
Από 06/04/2024 έως 31/05/2024
εικαστικά

Άφαντος: Έκθεση του Αντόν στην αίθουσα τέχνης «Έκφραση – Γιάννα Γραμματοπούλου»

Η αίθουσα τέχνης «Έκφραση – Γιάννα Γραμματοπούλου» παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Αντόν, με τίτλο «Άφαντος», μια διερεύνηση της πρόσκαιρης και εύθραυστης παρουσίας των όντων και των πραγμάτων.

Monopoli Team

Η αίθουσα τέχνης «Έκφραση – Γιάννα Γραμματοπούλου» παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Αντόν με τίτλο «Άφαντος» από 14 Απριλίου έως 7 Μαΐου 2022.

Ο Αντόν ερευνά την πρόσκαιρη και εύθραυστη παρουσία των όντων και των πραγμάτων. Ένα χέρι, ένα βιβλίο, λίγα βράχια, μια ανθρώπινη φιγούρα. Δουλεύοντας εδώ και 30 χρόνια τη φωτογραφία με την τεχνική της αργυροτυπίας, καθώς και με τη ζωγραφική, τη γλυπτική και το βίντεο, επιχειρεί να συλλάβει τη φευγαλέα παρουσία των πραγμάτων και των φυσικών όντων, όπως και των αντικειμένων που έχτισε ο άνθρωπος μέσα στον χρόνο. Σώματα σε κίνηση, σκεπασμένα πρόσωπα, φιγούρες φανταστικές ή μεταμφιεσμένες σε άγρια τοπία, πέφτουν σαν νοητές εικόνες, διάσπαρτα μαύρα προσχέδια της ύπαρξης, μαρτυρίες μιας σταδιακής εξαφάνισης.

Άφαντος: Έκθεση του Αντόν στην αίθουσα τέχνης «ε κ φ ρ α σ η – γιαννα γραμματοπουλου»

Η ιστορικός τέχνης Χριστιάνα Γαλανοπούλου γράφει για την έκθεση:

«Το δίλημμα

Στο προσωπικό σύμπαν του Anton η αμφιβολία είναι εγγενής. Αμφιβολία, αμφισημία, αμφιταλάντευση· κι από την άλλη η γοητεία ενός κόσμου που διατηρεί την ολότητά του, ενός κόσμου που δεν επιτρέπει εύκολα στο θεατή να τον κατακτήσει. Το «ανάμεσα» ή το «και ναι και όχι» βασιλεύει. Ίσως να προκύπτει και από τη φύση του υλικού του, που δεν είναι ζωγραφική αλλά ούτε και φωτογραφία, που δεν είναι περφόρμανς αλλά κάτι που την προϋποθέτει στη διαδικασία. Το φωτογραφικό υλικό, απλωμένο κάθε φορά με το πινέλο στις επιφάνειες και ξαναδουλεμένο κατά τη διάρκεια της επεξεργασίας, διστάζει ανάμεσα στη φωτογραφία και τη ζωγραφική. Σ’ αυτή την έκθεση ο Anton της δίνει χώρο να επεκταθεί, να εισβάλει μέσα στο έργο, να παίξει με τη δισδιάστατη φύση της πάνω στην τρισδιάστατη επιφάνεια της φωτογραφίας, να κρύψει μέλη του σώματος και να τα ξαναεμφανίσει επικεντρώνοντας το βλέμμα πάνω τους.

Τα διλήμματα του Anton αιωρούνται στην ατμόσφαιρα όπως τα γράμματα των λέξεων πάνω στις εικόνες. Και η αμφισημία γίνεται ένας τόπος συνεύρεσης και σύνθεσης των αντιθέσεων, όπως το ασπρόμαυρο δεν είναι μόνο μαύρο και λευκό αλλά ολόκληρος o κόσμος που γεννιέται από αυτά τα δυο.

Μπροστά στο παραβάν, με πρόσωπα-μάσκες για να μπορούν να υπάρχουν χωρίς ταυτότητα, οι μορφές του Anton επιχειρούν να σταθούν εκθέτοντας στην κάμερα την ευαλωτότητα και τη μετέωρη φύση τους. Ευάλωτα πλάσματα που αφήνουν να διαφανεί μια αίσθηση απόλυτης εξάρτησης από το χρόνο αλλά και απόλυτης παράδοσης σ’ αυτόν. Πίσω από το λεπτό πέπλο της πινελιάς το άχρονο συναντά το στιγμιότυπο. Κάθε εικόνα μια μικρή σεκάνς από μια ταινία που δεν πρόλαβε να γυριστεί.

Μετά από αρκετό καιρό, στο σύμπαν του Anton εισβάλλει η φύση, με την έννοια ενός βλέμματος ανοιχτού στο απρόσμενο κάδρο. Το βλέμμα του συλλαμβάνει τη φύση, αλλά και την παρουσία μιας ανθρώπινης κατασκευής στο χώρο, με τον ίδιο τρόπο που συλλαμβάνει και την ανθρώπινη ύπαρξη: ανασύροντας την ουσία τους και φτιάχνοντας ένα πορτρέτο. Οι εικόνες των δέντρων, ενός πουλιού, μιας παράγκας, εντυπώνονται στο χαρτί με μια ένταση εμμονική. Μακριά από το στούντιο και τον ελεγχόμενο φωτισμό του, το μάτι ανοίγεται στο οξυγόνο, στο νερό, στο χρώμα, στον ήχο. Ένα βίντεο με τέτοιες εικόνες καταλαμβάνει το υπόγειο. Η φύση έρχεται αντιμέτωπη με την αστική κουλτούρα: μια μικρή εγκατάσταση ήχου από παλιά αναλογικά ραδιόφωνα φέρνει στο χώρο την πόλη για να επιβεβαιώσει ένα δίλημμα ακόμα.

Πρωτόπλαστοι διωγμένοι από κόσμους που δεν επέλεξαν, πουλιά, παράγκες, έρημα σπίτια και τοπία, ένα χέρι, μια μάσκα, ένα δέντρο: όλα ιδωμένα με ένα βλέμμα που διστάζει ανάμεσα στη συμπόνια και την αίσθηση του ανοίκειου. Αφήνουν ίχνη οι σκιές; Με έναν παράξενο τρόπο όλα όσα εικονίζονται αφήνουν το ίχνος τους για μια στιγμή στο βλέμμα του θεατή. Με κάποιον τρόπο όλα όσα εικονίζονται είναι παρουσίες. Και σε κάθε παρουσία αξίζει ένα πορτρέτο». 

Λίγα λόγια για τον καλλιτέχνη

Ο Anton (Αντώνης Νίκογλου) γεννήθηκε το 1948 στην Αθήνα και ζει στο Παρίσι από το 1965. Είναι διπλωματούχος  Αρχιτεκτονικής της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών του Παρισιού. Από το 1970 αρχίζει τις πρώτες περιπλανήσεις του στο χώρο της τέχνης. Ζωγραφική, μουσική, φωτογραφία, video. Συνεργάζεται με τους Κεσσανλή, Takis και Μολφέση. Δημιουργεί την ομάδα design αντικειμένων και χώρου AHA.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΣχεδόν Παράλληλα ΙΙ: Έκθεση των Μ. Μανουσάκη και Α. Αντωνόπουλου στην γκαλερί Άλμα στα Τρίκαλα12.09.2018

Ο Jean Luc Godard γράφει γι’ αυτόν:

«’Άραγε λίγο μπλε, γκρι ή μαύρο μπορούν να κάνουν ζωγραφική;» Ίσως όχι, αλλά ο Anton  δεν ζωγραφίζει το μπλε ή το γκρί. Ζωγραφίζει την ανάμνηση του μπλε, τον απόηχο του γκρί, την αναπόληση του μαύρου. Ίσως λοιπόν, μια μέρα υπάρξουν στ’ αλήθεια. Γιατί η ζωγραφική δεν είναι παρά αυτό το ίσως. Το παιδί θα μεγαλώσει. Το σημαντικό είναι ότι η ζωγραφική δέχτηκε τον Anton  σαν να ήταν το παιδί της…»

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Καλλιτέχνης: Αντόν
Χώρος: Αίθουσα Τέχνης «εκφραση – γιαννα γραμματοπουλου», Βαλαωρίτου 9Α, 10671, Αθήνα.
Διάρκεια Έκθεσης: 14 Απριλίου - 7 Μαΐου 2022
Πληροφορίες Χώρου: Αίθουσα Τέχνης «Έκφραση - Γιάννα Γραμματοπούλου», Βαλαωρίτου 9α, Αθήνα. τηλ: 2103607598, email: [email protected] | https://ekfrasi-art.com/wp/el/ | Έναρξη: 14 Απριλίου 2022, 17:00 - 21:00
Περισσότερα από ΕΚΘΕΣΕΙΣ
VIMA_WEB3b