MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΡΙΤΗ
04
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
1ο Διεθνές Φεστιβάλ Βίγκαν Κινηματογράφου VegArtAct 2025
66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
A State of Passion
Black Dog
Bullet Train
Café 404
Chainsaw Man-Η ταινία: Reze Arc (με υπότιτλους)
Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Το κάστρο του απείρου (με υπότιτλους)
Depeche Mode: M
Dracula
F1: Η ταινία
Flow
Good Boy
Harvest
Interstellar
Jurassic World: Αναγέννηση
Ne Zha 2 (μεταγλωττισμένη)
Noi
Nouvelle Vague
Poor Things
Springsteen: Deliver Me from Nowhere
Super Paradise
The Batman
The Fantastic Four: Πρώτα βήματα
The Rocky Horror Picture Show
The Seafarers
The Shape of Night
The Smashing Machine: Η καρδιά ενός μαχητή
The Substance – Το ελιξίριο της νιότης
The Toxic Avenger
Tron: Ares
Vampyr
Weapons
Έκλειψη
Έλιο (μεταγλωττισμένη)
Ένα ήσυχο μέρος: Ημέρα πρώτη
Ένα απλό ατύχημα
Έρωτας στη Βαρκελώνη
Όταν έρθει το φθινόπωρο
Αναφορά στον Ιωάννη Καποδίστρια
Αργός θάνατος
Αχινός
Βερμίλιο: Η Νύφη του Βουνού
Δεσμώτες
Επιχείρηση Καμπούλ
Ζεφ
Η Πέππα γνωρίζει το νέο μωρό (μεταγλωττισμένη)
Η Τζέιν Όστεν με κατέστρεψε
Η γη της Ισπανίας
Η επέτειος
Η ζωή του Τσακ
Η κατάρα του Σέλμπι Όουκς
Η κυρία με το σκυλάκι
Ηλιοτρόπιο
Η μακριά πορεία
Η μουσική της ζούγκλας 2 (μεταγλωττισμένη)
Η νύχτα με τις μάσκες
Η νύχτα των ζωντανών νεκρών
Η σιωπή
Η ώρα του λύκου
Καζαμπλάνκα
Καλή σου νύχτα κυρ-Αλέξανδρε
Κατοικίδια στο express (μεταγλωττισμένη)
Κιούκα πριν το τέλος του καλοκαιριού
Κλέφτης από σπόντα
Κράτα την ψυχή σου στο χέρι και περπάτα
Μέρες οργής
Μαζί
Μαθήματα από έναν πιγκουίνο
Με κομμένη την ανάσα
Με λένε Στέλιο
Μετά το κυνήγι
Μετανιώνοντας για σένα
Μια μάχη μετά την άλλη
Μια νύχτα με τη Μοντ
Μπερλινγκουέρ: Η μεγάλη ελπίδα
Νεκρό τηλέφωνο 2
Νυχτερινός εκφωνητής
Ο άνθρωπος που γνώριζε πολλά
Ο εξολοθρευτής άγγελος
Ο θάνατος του ιερού ελαφιού
Οι άγριες μέρες μας
Οικογενειακή φωλιά
Ο μεσολαβητής
Ο φίλος μου ο Ταφίτι (μεταγλωττισμένη)
Ο ωραίος Σέργιος
Ρίφενσταλ: Στην καρδιά του Τρίτου Ράιχ
Ρόουζ εναντίον Ρόουζ
Σαλό, 120 μέρες στα Σόδομα
Σκοτώστε τον τζόκεϊ
Στα βάθη του χειμώνα
Στο νησί του Αμρουμ
Στρουμφάκια: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Συναισθηματική αξία
Τα 400 Χτυπήματα
Ταιριάζουμε;
Τα κακά παιδιά 2 (μεταγλωττισμένη)
Τα παιδιά του Παραδείσου
Τα τέρματα του Αυγούστου
Τερατομουντζούρες (μεταγλωττισμένη)
Το κάλεσμα 4: Τελευταία τελετουργία
Το κουκλόσπιτο της Γκάμπι: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Το μίσος
Τομ και Τζέρι: Η απαγορευμένη πυξίδα (μεταγλωττισμένη)
Το μονοπάτι του αλατιού
Το μωρό της Ρομαρί
Το πάθος της Ζαν ντ’Αρκ
Το παγώνι
Το φιλί της γυναίκας αράχνης
Το χειρόγραφο της Σαραγόσα
Τρελές σφαίρες
Τύχη βουνό
Φτηνά τσιγάρα
Φύγαμε
Χάιντι: Η διάσωση του μικρού λύγκα (μεταγλωττισμένη)
Αστυνομική

Ντελικατέσεν

Επανέκδοση για το απολαυστικό και… γκουρμέ «Ντελικατέσεν» των Ζαν Πιέρ Ζενέ και Μαρκ Καρό που σχεδιάζουν μια ευφάνταστα δυστοπική μορφή της ανθρωπότητας.

ΔΙΑΡΚΕΙΑ 99'
Monopoli Team

Σύνοψη

Σε μια μελλοντική, μετα-αποκαλυπτική γαλλική πόλη, που υποφέρει από έλλειψη τροφής και ειδικά κρέατος, ένας περιπλανώμενος κλόουν βρίσκει δουλειά σε μια απόμερη πολυκατοικία. Έρχεται πιο κοντά με την κόρη του ιδιοκτήτη της πολυκατοικίας και κρεοπώλη της γειτονιάς, που έχει τους δικούς του, ύποπτους τρόπους να προμηθεύεται κρέας για την πελατεία του. Η περιπέτεια των δύο νέων, θα αναστατώσει τις ζωές και των υπόλοιπων εκκεντρικών κατοίκων.

Η ταινία

Στις αρχές τις δεκαετίας του 90, τα CGI κι οι κόμικ υπερήρωες ήταν ακόμα πολύ μακρινά για να επηρεάσουν το σινεμά του φανταστικού και το ζενρ του horror και οι κινηματογραφικές μεταφορές κόμικ απείχαν πολύ περισσότερο από το να αποτελέσουν ένα από τα κυρίως ρεύματα της τρέχουσας κυρίαρχης ποπ κουλτούρας.

Οι νέοι, τότε, κινηματογραφιστές, Μαρκ Καρό και Ζαν Πιερ Ζενέ, έχοντας γράψει ένσημα στη διαφήμιση και με κινηματογραφικές καταβολές στο σύμπαν του Τεξ Άιβερι και του «Μπραζίλ» του Γκίλιαμ (ο οποίος στήριξε και την παραγωγή της ταινίας από την πρώτη στιγμή), αλλά και στις σκοτεινές ταινίες του φανταστικού Ανατολικοευρωπαϊκής προελεύσεως όπως και στα «θρίλερ διαμερισμάτων» του Πολάνσκι, αποπειρώνται την πρώτη τους προσπάθεια στο μεγάλο μήκος. Συνεργάζονται με τον Γάλλο δημιουργό κόμικ Ζιλ Αντριέν στο σενάριο, τον Ιρανικής καταγωγής Ντάριους Κχάντζι, άγνωστο τότε διευθυντή φωτογραφίας μα πολύ σύντομα μεγάλο όνομα του χώρου, με ταινίες όπως τα «Εβίτα», «Panic Room», «Amour», «Uncut Gems», «Mickey 17», την Αλίν Μπονετό να ντεμπουτάρει στη σκηνογραφία, κάτοικο Χόλυγουντ πια κι αυτή («The Killer», «Wonder Woman») και τον πολύ Κάρλος Ντ’ Αλέσιο στη μουσική («India Song», «Vera Baxter»).

Το «Delicatessen» έμοιαζε να ξεπηδάει από ένα χάρτινο, στυλιζαρισμένο, «προχώ» κόμικ φαντασίας των δεκαετιών 70 και 80, όντας κι αυτό χειροποίητο κι αναλογικό. Κοκκώδης φωτογραφία βουτηγμένη στα πρασινοκίτρινης απόχρωσης σκοτεινά χρώματα, ρετρό-φουτουριστικά σκηνικά και κατασκευές, υπόγεια κι υπόνομοι, υγρασία και καταιγίδες, αρχετυπικά εφέ τρόμου, απειλητικά έγχορδα, οξυμένοι απρόσμενοι ήχοι και (παράξενο για γαλλική ταινία) ελάχιστος διάλογος. Ξεκάθαρα ένα φιλμ ατμόσφαιρας με δυνητικά απωθητικό horror υπόβαθρο (σε μια εποχή έλλειψης κρέατος, ένας χασάπης μηχανεύεται αυτό ακριβώς που φοβόμαστε για να εξυπηρετήσει τους πελάτες του) που εξισορροπεί προς την ελαφρότητα και το fun χάρη στο καταιγιστικό μαύρο χιούμορ, την ευρηματική, «ρευστή» κινηματογράφηση, τη συνολικά γκροτέσκα ατμόσφαιρα και το ρυθμικό μοντάζ στον τόνο της μουσικής της.

Ήταν η ατόφια Γαλλική φινέτσα σε συνδυασμό με ένα απολύτως επιτυχημένο κάστινγκ (ο πρωταγωνιστής Ντομινίκ Πινόν, πιο πριν πανκ «κακός» στη «Ντίβα» του Μπενέξ, πρόσφατα πρωταγωνιστής του Γιάννη Βεσλεμέ στην τελευταία ταινία του) που διεύρυναν τους ορίζοντες της ταινίας πέρα από το κοινό του horror και των κόμικ φαντασίας κι ανύψωσαν την ταινία πάνω από το αρχικό cult στην επικράτεια των σύγχρονων κλασικών του σινεμά του φανταστικού, ένας μύθος που συντηρείται μέσα στις δεκαετίες και στις δυο πλευρές του Ατλαντικού (και όχι μόνον).

Οι Καρό-Ζενέ, υπό μία έννοια, έπαιξαν στο γήπεδο των Αμερικανών του κινηματογραφικού μέλλοντος και εξακολουθούν να κερδίζουν. Συνέχισαν με την «Πόλη των Χαμένων Παιδιών» στο ίδιο ύφος και το μεγα-χιτ «Αμελί» στην πιο «φιλική προς τον θεατή» εκδοχή του. Το «Ντελικατέσεν» παραμένει η πιο εφευρετική, καινοτόμα, τολμηρή δημιουργία τους

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Σκηνοθεσία: Ζαν-Πιερ Ζουνέτ, Μαρκ Κάρο
Σενάριο: Τζίλς Αντριέν, Ζαν-Πιερ Ζουνέτ, Μαρκ Κάρο

Παίζουν: Έντιθ Κερ, Μαρί-Λόρ Ντουγκνάκ, Τίκι Χολγκάντο, Μπόμπαν Ζανέφσκι, Άνν-Μαρί Πισάνι, Ντομινίκ Πινόν, Ζαν-Κλοντ Ντρέυφους, Μικαέλ Τόντε, Πασκάλ Μπενεζές, Κάριν Βίαρντ

Διάρκεια: 99'

Περισσότερα από CINEMA