MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΕΤΑΡΤΗ
22
ΜΑΡΤΙΟΥ
  • ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
    ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
    ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
    ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
    Αθήνα ΕΛΙΖΕ
    ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
    ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
    23ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου Ελλάδος
    65
    Aftersun
    Ant-Man and the Wasp: Κβαντομανία
    Avatar: The way of water
    Close
    Cocaine Bear
    Creed III
    Inside
    Louis Tomlinson: All of Those Voices
    Positively Different 23-Φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους
    Scream VI
    Shazam! Η οργή των Θεών
    TAR
    The Fabelmans
    Έχω ηλεκτρισμένα όνειρα
    Αισθάνομαι ζωντανός
    Αργοναύτες: Η οργή του Ποσειδώνα (μεταγλωττισμένη)
    Αρκούδες δεν υπάρχουν
    Αστερίξ και Οβελίξ στο δρόμο για την Κίνα (μεταγλωττισμένη)
    Αστερίξ και Οβελίξ στο δρόμο για την Κίνα (με υπότιτλους)
    Βερολίνο, η συμφωνία μιας μεγαλούπολης
    Γυναικείες κουβέντες
    Δύο φίλοι και ένας ασβούλης (μεταγλωττισμένη)
    Ενα Σαββατοκύριακο
    Ενας άνθρωπος που τον έλεγαν Οττο
    Εξορία
    Η Ράϊα και ο τελευταίος δράκος (μεταγλωττισμένη)
    Η Χώρα των Νομάδων (Nomadland)
    Η εξαφάνιση του προέδρου
    Η καρδιά του κτήνους
    Η λεοπάρδαλη του χιονιού
    Η μικρή πυροσβέστης (μεταγλωττισμένη)
    Η παρέα των θαυμάτων (μεταγλωττισμένη)
    Η φάλαινα
    Η χώρα του Θεού
    Θ. Αγγελόπουλος – Ν. Παναγιωτόπουλος: Ο καθένας και η μουσική του
    Θολή γραμμή
    Ιβάν ο τρομερός
    Ιερή αράχνη
    Ικαρος και Δαίδαλος (μεταγλωττισμένη)
    Καθαρτήριο
    Μέρες ξηρασίας
    Μήδεια
    Μαγνητικά πεδία
    Μούμιες (μεταγλωττισμένη)
    Ξεκουράσου
    Ξεριζωμένοι
    Ο Θίασος
    Ο Παπουτσωμένος Γάτος: Η τελευταία επιθυμία (μεταγλωττισμένη)
    Ο άνθρωπος με την κινηματογραφική μηχανή
    Οι δύο κόψεις του ξυραφιού
    Οι κυνηγοί
    Ο μεγάλος Δικτάτωρ
    Ουγκέτσου Μονογκατάρι
    Πίσω από τις θημωνιές
    Παρίσι ξανά
    Πολίτης Κέην
    Σκάρλετ
    Στην αυλή του σχολείου
    Στη χώρα του πάγου και της φωτιάς
    Στον ανοιχτό δρόμο
    Τα πάντα όλα
    Τα πνεύματα του Ινισερίν
    Τελετουργία θανάτου
    Το ήσυχο κορίτσι
    Το τελευταίο αετόπουλo
    Το χρυσάφι του Ρήνου
    Τυχερό αστέρι
    ΔΡΑΜΑ

    Η μπαλάντα του Ρίτσαρντ Τζούελ

    Ένα πραγματικό γεγονός που συνέβη στη διάρκεια των Ολυμπιακών αγώνων της Ατλάντα το 1996 εμπνέει τον 90χρονο Κλιντ Ίστγουντ σε μια ιστορία για ήρωες και τρομοκράτες.

    stars-fullstars-fullstars-emptystars-emptystars-empty
    ΔΙΑΡΚΕΙΑ 131'
    author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

    Η υπόθεση της ταινίας “Η μπαλάντα του Ρίτσαρντ Τζούελ”

    Ο σεκιουριτάς Ρίτσαρντ Τζούελ εντοπίζει στη Ολυμπιακό στάδιο της Ατλάντα μια αυτοσχέδια βόμβα και αποτρέπει πραγματική σφαγή. Τα ΜΜΕ τον αντιμετωπίζουν σαν ήρωα ώσπου οι έρευνες του FBI καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι ο Τζούελ είναι ο βασικός ύποπτος για την τοποθέτηση της βόμβας.

    Ήρωας ή τέρας;

    Οι καλές προθέσεις υπάρχουν όπως σε κάθε ταινία του Κλιντ Ιστγουντ όμως εδώ ο βετεράνος σκηνοθέτης δείχνει για πρώτη φορά σημάδια κούρασης και προβληματικής κρίσης. Χωρίς να είναι άσχημο το φιλμ «Η μπαλάντα του Ρίτσαρντ Τζούελ»– αντιθέτως παρακολουθείται με μεγάλο ενδιαφέρον- αδυνατεί να φτάσει σε μια πειστική δραματουργική κορύφωση καθώς στα πιο κρίσιμα σημεία του φινάλε η σκηνοθεσία του Ίστγουντ παθαίνει blackout.

    Πώς αλλιώς να εξηγήσουμε όλο το τελευταίο ημίωρο όπου οι επιλογές του σκηνοθέτη είναι είτε προχειροφτιαγμένες (η σκηνή που η δημοσιογράφος ανακαλύπτει την αλήθεια μετρώντας την χρονική απόσταση είναι σαν κακέκτυπο της αντίστοιχης μέτρησης που επιχειρεί ο δικηγόρος Σαμ Ρόκγουελ) είτε αφελείς και μελό (η ομιλία της Κάθι Μπέιτς που συγκινεί την σκληρή ρεπόρτερ) είτε εύκολες- επιτέλους ο Τζούελ μετά από τόσο κυνήγι που έχει φάει καταλαβαίνει ότι τα ινδάλματα του δεν είναι παρά «τρεις μαλάκες που δουλεύουν για την κυβέρνηση» όπως τον ενημερώνει ο δικηγόρος του.

    Έχει φυσικά και τα θετικά του το φιλμ: το εύστοχο σχόλιο για τους μικροαστούς και πατριώτες αμερικανούς, η κατάχρηση εξουσίας και ο ανθρωποφάγος ρόλος των κατευθυνόμενων ΜΜΕ, το διαστρεβλωμένο αμερικανικό όνειρο. Από τις τρεις κεντρικές ερμηνείες ξεχωρίζει αυτή του Πολ Γουόλτερ Χάουζερ (είναι θαυμάσιος στο ρόλο του Τζούελ). Υπερβολική η υποψηφιότητα της Μπέιτς για το Β’ ρόλο. Προφανώς η «συγκινητική» ομιλία που προαναφέραμε παραπλάνησε και αρκετούς εκλέκτορες των Όσκαρ.

    ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
    Τίτλος: Richard Jewell
    Σκηνοθεσία: Κλιντ Ιστγουντ
    Σενάριο: Μπίλι Ρέι

    Παίζουν: Πολ Γουόλτερ Χάουζερ, Κάθι Μπέιτς, Σαμ Ρόκγουελ, Ολιβια Γουάιλντ

    Διάρκεια: 131'
    Χώρα: ΗΠΑ
    Έτος: 2019

    Rating: 2
    Διανομή: Tanweer
    Περισσότερα από CINEMA
    VIMA_WEB3b