MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΔΕΥΤΕΡΑ
24
ΜΑΡΤΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
8 ½
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
A complete unknown
Animal
Anora
Armand
Athens International Monthly Art Film Festival
Captain America: Θαυμαστός καινούργιος κόσμος
Cure
Dog Man (μεταγλωττισμένη)
Flow
Hairspray
Locked
Mickey 17
Ninja : Ο εξολοθρευτής
Pink Flamingos
September Says
Sonic 3: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Super Wings – Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Take a Trip
The Brutalist
The Monkey
The Substance – Το ελιξίριο της νιότης
Wicked
Wishbone
Wolf creek: Απόλυτος τρόμος
Όλα όσα φανταζόμαστε ως φως
Αγριες πληγές
Αλέξης Ζορμπάς
Αλύγιστος Νίκος
Αναμνήσεις ενός σαλιγκαριού
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Αντίπαλοι για καλό
Αρκάντια
Βαϊάνα 2 (μεταγλωττισμένη)
Γιάννης Θεοδωράκης:Ναι… μπορούμε και πάλι να ελπίζουμε
Γκραν Τουρ
Γουλιέλμος Τέλλος
Γυναίκες μαχήτριες – Μέρος Β’ 1944-1960
Είμαι ακόμη εδώ
Εδώ μιλάνε για λατρεία
Η απίστευτη ιστορία του γιγάντιου αχλαδιού ( μεταγλωττισμένη)
Η εξουσία της κούκλας
Η θυσία
Η καθαρή ζωή
Η καρδιά του κτήνους
Η μαμά παραμονεύει στο σκοτάδι
Η νέα χρονιά που δεν ήρθε ποτέ
Θεώρημα
Θολός βυθός
Καμία άλλη γη
Κονκλάβιο
Κρέας
Κυνήγι
Λούλα LeBlanc
Μια νύχτα με τα ζωόμπι (μεταγλωττισμένη)
Μουφάσα: Ο βασιλιάς των λιονταριών (μεταγλωττισμένη)
Μουφάσα: Ο βασιλιάς των λιονταριών (με υπότιτλους)
Νοβοκαΐνη
Νοσφεράτου
Ο Πάντινγκτον στο Περού (μεταγλωττισμένη)
Ο Σιρόκο και το βασίλειο των ανέμων (μεταγλωττισμένη)
Οι εραστές της γέφυρας
Οικουμενική γλώσσα
Ο κανόνας του παιχνιδιού
Ο κόκκινος δάσκαλος
Ο παίδαρος
Πέντε Σεπτεμβρίου
Πανελλήνιον
Πικρές αλήθειες
Πολυέστερ
Πριγκίπισσα επαναστάτρια (μεταγλωττισμένη)
Ραγισμένες καρδιές
Σάουντρακ για ένα πραξικόπημα
Σε μια άγνωστη χώρα
Σκιές στο σκοτάδι
Στην υπεράσπιση μιας πίστης
Στρατιώτες της Σαλαμίνας
Σύλβια Ρόμπυν
Τέσσερις μύγες σε πράσινο βελούδο
Τελευταία ανάσα
Τελευταία πνοή
Τετράποδες αποστολές (μεταγλωττισμένη)
Το αγαπημένο μου γλυκό
Το αδελφάτο των ιπποτών της ελεεινής τραπέζης
Το διπλανό δωμάτιο
Το κορίτσι με τη βελόνα
Το νησί της Αφροδίτης
Το πιο πολύτιμο φορτίο
Το ποτάμι
Τρελή από έρωτα Μπρίτζετ Τζόουνς: Η επιστροφή
Υπάρχω
Φρίμοντ
Χιονάτη (μεταγλωττισμένη)
Χιονάτη (με υπότιτλους)
Αγωνίας

Το χρήμα της οργής

Η Ριβιέρα κυκλοφορεί σε επανέκδοση την ταινία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ, Το Χρήμα της Οργής.

ΔΙΑΡΚΕΙΑ 85'
Monopoli Team

Σύνοψη

Ο πρώην κατάδικος Τζόνι Κλέι, οργανώνει μια παράτολμη ληστεία στον ιππόδρομο, που θα εξασφαλίσει σ’ αυτόν και τους συνεργούς του μια πλούσια ζωή. Τα πάντα είναι σχεδιασμένα με ακρίβεια ρολογιού, όμως το φαινομενικά τέλειο σχέδιο, θα κινδυνεύσει από τυχαία περιστατικά.

Η ταινία

Το 1956 ο Στάνλεϊ Κιούμπρικ είχε γυρίσει ήδη δύο ταινίες μεγάλου μήκους και μερικές μικρού μήκους, ενώ βιοποριζόταν από τις φωτογραφίες που τράβαγε για το περιοδικό Look και από τη σκηνοθεσία επικαίρων. Ο κινηματογραφικός παραγωγός Τζέιμς Χάρις του πρότεινε μια διασκευή ενός αστυνομικού μυθιστορήματος του Λάιονελ Ουάιτ, θεωρώντας τον νεαρό Νεοϋρκέζο ως ένα από τα μεγαλύτερα ταλέντα του Αμερικανικού σινεμά. Ο Κιούμπρικ κεφαλαιοποίησε την αμοιβή του, όντας πλέον συμπαραγωγός, οι δυο τους προσέλαβαν τον πολύ Τζιμ Τόμπσον, γνωστό συγγραφέα νουάρ έργων (και αργότερα σκηνοθέτη) για τους διαλόγους, ενώ η United Artists κάλυψε τα έξοδα του Στέρλινγκ Χέιντεν και μιας ομάδας ηθοποιών με παρελθόν σε φιλμ νουάρ. Η τότε σύζυγος του Κιούμπρικ, Ρουθ Σομπότκα μόνταρε κι ο μετέπειτα DoP του Πέκινπα Λούσιεν Μπάλαρντ ανέλαβε τη διεύθυνση φωτογραφίας.

Το Χρήμα της Οργής είναι μια τυπική heist movie μικρού προϋπολογισμού, με ισχυρές δόσεις νουάρ στερεοτύπων. Στα 80 λεπτά της διάρκειάς του, παρακολουθούμε την εκτέλεση μιας περίπλοκα σχεδιασμένης ληστείας όπως και την κατάληξή της. Μπορεί το στυλ να είναι «ξερά δημοσιογραφικό», με μια ουδέτερη φωνή οφ να περιγράφει λεπτό προς λεπτό τη διαδρομή κάθε συνενόχου από το πρωί της ίδιας μέρας ως τη στιγμή της ληστείας και την κάμερα να καταγράφει ξερά τα γεγονότα (κατά κανόνα σε εξωτερικούς χώρους), όμως ο κατακερματισμός του χρόνου και της γραμμικής αφήγησης αφήνει μια διαφορετική (και ασυνήθιστη) αίσθηση από τις περισσότερες ταινίες του είδους.

Παράλληλα, ο Κιούμπρικ φανερώνει κάποια χαρακτηριστικά που θα σημαδέψουν και το υπόλοιπο έργο του, τις συμπτώσεις που διαμορφώνουν την (συνήθως τραγική) μοίρα των ηρώων, την ειρωνεία για τα ανθρώπινα σχέδια, το αναπόδραστο του πεπρωμένου, την ψυχρή καταγραφή της πτώσης των ηρώων, χαρακτηριστικά που ο ίδιος είχε αναγνωρίσει, υιοθετώντας τα, στις ταινίες του Λανγκ και του Χιούστον πριν απ’ αυτόν.

Το «πειραγμένο» φιλμ νουάρ του 1956, δεν γνώρισε κάποια εισπρακτική επιτυχία, όμως του άνοιξε τις πόρτες της MGM, για τους «Σταυρούς στο μέτωπο» την επόμενη χρονιά.

Με το πέρασμα του χρόνου (και φυσικά προϊούσης της αναγνώρισης του Κιούμπρικ ως κορυφαίου κινηματογραφιστή), το Χρήμα της Οργής απέκτησε το δικό του cult, και δεν ήταν λίγοι που μιμήθηκαν το αφηγηματικό στυλ της ταινίας, με πιο γνωστό τον Ταραντίνο στο Reservoir Dogs.

Ήταν μάλιστα η τελευταία ταινία που γύρισε ο Κιούμπρικ στις ΗΠΑ.

http://www.youtube.com/watch?v=KQXokRldBUo
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: The Killing
Σκηνοθεσία: Στάνλεϋ Κιούμπρικ
Σενάριο: Τζιμ Τόμσον, Στάνλεϋ Κιούμπρικ, Λάιονελ Γουάιτ

Παίζουν: Τζέη Αντλερ, Αρτ Γκίλμορ, Ντόροθυ Ανταμς, Βινς Εντουαρντς, Στέρλιν Χέιντεν, Τίμοθυ Κάρυ, Τζέημς Εντουαρντς, Μαρί Γουίντσορ, Τζόε Σώγιερ, Τζέημς Γκρίφιθ, Τίτο Βουόλο, Τεντ ντε Κόρσια, Ελίσα Κουκ Τζ., Κόλα Κουαριάνι, Κολίν Γκρέη, Τζόε Τουρκέλ, Τζέι Σ. Φλίπεν

Διάρκεια: 85'
Χώρα: ΗΠΑ
Έτος: 1956

Διανομή: Art Free
Περισσότερα από CINEMA