MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΕΜΠΤΗ
28
ΜΑΡΤΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
Αθήνα ΕΛΙΖΕ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
8ο Beyond Borders
23ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου Ελλάδος
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
A.I. Τεχνιτή νοημοσύνη
Allonsanfan
Animal
Baghead: Η μάγισσα των νεκρών
Dune: Μέρος δεύτερο
Ennio: The Maestro
Kung Fu Panda 4 (μεταγλωττισμένη)
Kung Fu Panda 4 (με υπότιτλους)
Madame Web
Minore
O χειρότερος άνθρωπος στον κόσμο
Poor Things
Take a Trip
The Fabelmans
Tranzit
Άγνωστοι μεταξύ μας
Άκουσέ με
Αγέλη προβάτων
Αγία Έμυ
Αγώνας για τη δόξα
Αδέσποτα κορμιά
Ανατομία μιας πτώσης
Απόφαση φυγής
Αργοναύτες: Η οργή του Ποσειδώνα (μεταγλωττισμένη)
Ασπιλη
Βαγόνι αριθμός 6
Γάτες στο μουσείο (μεταγλωττισμένη)
Γκοτζίλα x Κονγκ: Η νέα αυτοκρατορία
Διάκος, ο ηρωομάρτυρας
Εγώ, καπετάνιος
Ενα ταξίδι για πάπιες (μεταγλωττισμένη)
Εξέλιξη
Ευχή (μεταγλωττισμένη)
Ζώνη ενδιαφέροντος
Η Αφρίν στον καιρό της πλημμύρας
Η Χίμαιρα
Η αδελφότητα της καπνιστής σάουνας
Η κρυφή γοητεία της μπουρζουαζίας
Η κυρία με το σκυλάκι
Η τελευταία παμπ
Κάποια μέρα θα πούμε τα πάντα ο ένας στον άλλο
Κούκλες της Δρέσδης
Λατρεύω να σε μισώ
Μάμα Γκλόρια
Ματωμένος δεσμός
Μαύρος κότσιφας-Μαύρο βατόμουρο
Μην περιμένετε και πολλά από το τέλος του κόσμου
Μυστήριο στη φάρμα των ζώων (μεταγλωττισμένη)
Ξερά χόρτα
Ο Λένιν το 1918
Ο άγνωστος
Ο διάβολος δεν υπάρχει
Οι άποικοι
Οι ευχούληδες 3:Μαζί για μπάντα (μεταγλωττισμένη)
Οι οργανοποιοί των Εξαρχείων
Οι περιπέτειες του επιθεωρητή Σαν (μεταγλωττισμένη)
Ο μάγειρας, ο κλέφτης, η γυναίκα του και ο εραστής της
Ο μικρός Νικόλας: Τι περιμένουμε για να είμαστε ευτυχισμένοι; (μεταγλωττισμένη)
Οπενχάιμερ
Περασμένες ζωές
Πεσμένα φύλλα
Σκύλος & Γάτα: μια τρελή καταδίωξη (μεταγλωττισμένη)
Στη φωτιά
Στο γραφείο καθηγητών
Στο ποταμόπλοιο
Συνάδελφοι ηρωικοί οικοδόμοι
Τα παιδιά του χειμώνα
Το αγόρι και ο ερωδιός
Το αγόρι του Θεού
Το αλάνι
Το γεγονός
Το κουρδιστό πορτοκάλι
Το μπλε καφτάνι
Το νέο αγόρι
Το χρέος του εκτελεστή
Τρία τραγούδια για τον Λένιν
Υπέροχες μέρες
Χόμπιτ: Η ερημιά του Νοσφιστή
Δράσης

Η ληστεία της Στοκχόλμης

Ο όρος «Σύνδρομο της Στοκχόλμης» αναφέρεται στην ψυχολογική τάση ενός ομήρου να δένεται με τον απαγωγέα του. Ιδού και τα αυθεντικά γεγονότα που οδήγησαν τους ψυχολόγους στο παραπάνω συμπέρασμα.

stars-fullstars-fullstars-emptystars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 92'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Υπόθεση

Στοκχόλμη, 1973. O Λαρς, ένας Αμερικανός πρώην κατάδικος, εισβάλλει σε μια τράπεζα με σκοπό, όχι μόνο να αδειάσει το χρηματοκιβώτιο, αλλά και να απαιτήσει από τις αρχές να ελευθερώσουν τον φυλακισμένο φίλο του. Γοητεύοντας σταδιακά τους όμηρους υπαλλήλους της τράπεζας με την χαρισματική, ευαίσθητη, αλλά και λίγο ανισόρροπη προσωπικότητά του, θα τους κάνει, όχι μόνο να τον υπερασπιστούν, αλλά να θελήσουν να τον βοηθήσουν να ξεφύγει απ’ τον στενό κλοιό της αστυνομίας και να δραπετεύσει με εκατομμύρια.

Casa de papel αλά σουηδικά

Όταν οι όμηροι της ληστείας αρχίζουν να δείχνουν ξεκάθαρα την συμπάθεια τους προς τους δράστες – με αποκορύφωμα τα ερωτικά αισθήματα που αρχίζει να έχει μια κοπέλα για τον Λαρς, ομοιότητα που δεν είναι η μόνη που θυμίζει το ισπανικό τηλεοπτικό χιτ της εποχής, το «Casa de papel»- οι ψυχολόγοι αρχικά αναπτύσσουν την εύκολη θεωρία που θέλει τα θύματα να έχουν δεχτεί πλύση εγκεφάλου από τους ληστές. Στη συνέχεια όμως και κυρίως μετά και από τα αυθεντικά γεγονότα που ακολούθησαν ύστερα από το τέλος της ληστείας αναγκάστηκαν να αναθεωρήσουν και τότε διατύπωσαν το περίφημο «σύνδρομο της Στοκχόλμης».

Η «Ληστεία της Στοκχόλμης» του Ρόμπερτ Μπουντρό θέλει να είναι ένα συναρπαστικό αστυνομικό θρίλερ με ανατροπές και χιούμορ αλλά δεν τα καταφέρνει. Ουκ ολίγες φορές η πλοκή κυλάει σε μονότονα πεδία, μπουκωμένα από τα κλισέ και τις έντονες (αλλά όχι και απόλυτα αληθοφανείς) ερμηνείες από τις οποίες διασώζεται μόνο η εξαιρετική Νούμι Ραπάς, ενώ η άθλια περούκα του Μαρκ Στρονγκ βγάζει μάτια! Κι όμως οι λεπτομέρειες της ληστείας με τις συνεχείς αναποδιές και τα mind games που παίζονται μεταξύ αστυνομίας και δραστών (+ομήρων) θα μπορούσαν να είχαν ενδιαφέρον αν η σκηνοθετική προσέγγιση ήταν πιο ακριβής και μεθοδική. Αντίθετα όμως ο Μπουντρό, επιλέγει μια πιο χύμα και απρόβλεπτη αφήγηση, η οποία βασίζεται κυρίως στην εύθραυστη ψυχολογία των δραστών που θεωρητικά τονίζει τον ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα του σεναρίου. Ενός σεναρίου όμως που εύκολο γίνεται ανάλαφρο και σοβαροφανές χωρίς να υπάρχει λόγος για κάτι τέτοιο.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Stockholm
Σκηνοθεσία: Ρόμπερτ Μπουντρό
Σενάριο: Ρόμπερτ Μπουντρό

Παίζουν: Ιθαν Χοκ, Νούμι Ραπάς, Μάρκ Στρονγκ

Διάρκεια: 92'
Χώρα: ΗΠΑ
Έτος: 2018

Rating: 2
Διανομή: Seven Films
Περισσότερα από CINEMA
VIMA_WEB3b