MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΡΙΤΗ
23
ΑΠΡΙΛΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
Αθήνα ΕΛΙΖΕ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
A Por Por Funeral for Ashirifie
Animal
Back to Black
Baghead: Η μάγισσα των νεκρών
Bob Marley: One Love
Dune: Μέρος δεύτερο
Ennio: The Maestro
Ghostbusters: Η αυτοκρατορία του πάγου
Kung Fu Panda 4 (μεταγλωττισμένη)
Kung Fu Panda 4 (με υπότιτλους)
Lupin III: Το κάστρο του Καλιόστρο (με υπότιτλους)
Mets
Minore
Pearl Jam – Dark Matter
Poor Things
Shame
Stop making sense
Suga: Agust D Tour D-Day the Movie
Take a Trip
The Rocky Horror Picture Show
Tranzit
Άγνωστοι μεταξύ μας
Άκουσέ με
Αγρια νερά
Αδέσποτα κορμιά
Ανατομία μιας πτώσης
Αντίλαλος
Απαγορευμένα παιχνίδια
Απλώς υπέροχη (μεταγλωττισμένη)
Αρθουρ ο βασιλιάς
Αρκουδότρυπα
Αρπα Colla
Ασπιλη
Αστυγραφίες στην Οθόνη
Γάτες στο μουσείο (μεταγλωττισμένη)
Για πάντα νέοι
Γκοτζίλα x Κονγκ: Η νέα αυτοκρατορία
Εγώ, καπετάνιος
Ενας ερωδιός για τη Γερμανία
Ενα ταξίδι για πάπιες (μεταγλωττισμένη)
Εξέλιξη
Ευχή (μεταγλωττισμένη)
Ζώνη ενδιαφέροντος
Η Βασίλισσα της Νέας Υόρκης
Η Περιφρόνηση
Η Χίμαιρα
Η κιβωτός του Νώε (μεταγλωττισμένη)
Η κυρία με το σκυλάκι
Η περιπέτεια
Η τελευταία παμπ
Θεώρημα
Κάμπια νύμφη πεταλούδα
Καταγωγή
Κονάν η βάρβαρη
Λατρεύω να σε μισώ
Λεσβία
Μέσα στη μέρα
Ματωμένος δεσμός
Μαύρος κότσιφας-Μαύρο βατόμουρο
Μην περιμένετε και πολλά από το τέλος του κόσμου
Μια μέρα στη Σαγκάη
Οι Ελευσίνιοι
Οι άποικοι
Ο μικρός Νικόλας: Τι περιμένουμε για να είμαστε ευτυχισμένοι; (μεταγλωττισμένη)
Οπενχάιμερ
Ο πρώτος οιωνός
Ο χαμένος τα παίρνει όλα
Ο χορός των φαντασμάτων (μεταγλωττισμένη)
Πίτερ Ράμπιτ: ο λαγός το ‘σκασε (μεταγλωττισμένη)
Περασμένες ζωές
Πεσμένα φύλλα
Ραδιο Ουόλφμαν
Ρεπό
Ρώμη, ανοχύρωτη πόλη
Σκύλος & Γάτα: μια τρελή καταδίωξη (μεταγλωττισμένη)
Στενές επαφές με τον Διάβολο
Στη φωτιά
Στο γραφείο καθηγητών
Στο ποταμόπλοιο
Συνάδελφοι ηρωικοί οικοδόμοι
Τα μαθήματα της Μπλάγκα
Τα παιδιά του χειμώνα
Το αγόρι και ο ερωδιός
Το αγόρι του Θεού
Το λιμάνι των απόκληρων
Το μικρό νησί
Το μπλε καφτάνι
Τοτέμ
Υπέροχες μέρες
Φόνισσα
Χορεύοντας με τον Μπέκετ
Πολιτικό θρίλερ

Ο Έκπτωτος

Δριμύ κατηγορώ κατά της πολιτικής διαφθοράς από τον Ροδρίγο Σορογκόγιεν, σκηνοθέτη του θαυμάσιου θρίλερ «Κανείς δεν μπορεί να μας σώσει».

stars-fullstars-fullstars-fullstars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 132'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Υπόθεση

Ο κόσμος ενός διεφθαρμένου πολιτικού καταρρέει όταν βγαίνει στην επιφάνεια ένα σκάνδαλο που τον «φωτογραφίζει» ως βασικό υπαίτιο. Η ηγεσία του κόμματος του τον αναγκάζει να αντιμετωπίσει μόνος του τις κατηγορίες που τον οδηγούν σε δίκη, οι παλιοί φίλοι και συνεργάτες τον εγκαταλείπουν ένας-ένας και η σχέση του με την οικογένεια του φτάνουν σε οριακό σημείο. Αλλά εκείνος δεν έχει πει ακόμη την τελευταία του λέξη.

«Είμαι ένας συνηθισμένος πολίτης»

Στη διάρκεια μιας τηλεοπτικής συνέντευξης του ο πολιτικός ερωτάται ποιος πραγματικά είναι. Απαντά λέγοντας ότι είναι ένας συνηθισμένος πολίτης και λίγο αργότερα αντιστρέφει τους ρόλους συνεντευξιαζόμενου-συνεντευξιαστή ρωτώντας τη δημοσιογράφο: «εσείς στη θέση μου τι θα κάνατε;». Είναι το κρίσιμο ερώτημα που καθορίζει την γεμάτη αμφισημία ιδεολογία του έργου. Ο διεφθαρμένος πολιτικός είναι βέβαιος ότι τα ίδια θα έκαναν κι όσοι μπορούσαν να βρεθούν στη θέση του. Η δημοσιογράφος του απαντά με επιχειρήματα, ξεγυμνώνοντας το οικοδόμημα σήψης και διαφθοράς που οδήγησε την Ευρώπη στη πρωτοφανή κρίση που μαστίζει την ήπειρο για περισσότερο από μια δεκαετία.

Ο Σορογκόγιεν είναι όλεθρος απέναντι στους υπεύθυνους αυτής της πραγματικότητας φωτογραφίζοντας κυρίως την αλαζονεία και τον κυνισμό μιας επιχειρηματικής και πολιτικής ελίτ που συνδιαλέγεται με τους δικούς της όρους και περιφρονεί όλα τα υπόλοιπα. Ανθρώπους, δικαιώματα, συνθήκες.

Ο «Έκπτωτος» είναι ένα πανέξυπνο, καλοσχεδιασμένο και μεθοδικό πολιτικό θρίλερ που αποφεύγει τον ανώδυνο εντυπωσιασμό και τολμά να διατυπώσει σκληρά, ηθικά ερωτήματα ξεβολεύοντας τον θεατή από την άνεση του καναπέ του.

Πολλά σημεία του έργου φέρνουν την κάμερα απέναντι στον θεατή και η ταύτιση με τον αντιπαθητικό «ήρωα» (άλλη μια σπουδαία ερμηνεία από τον Αντόνιο ντε λα Τόρε, αγαπημένο ηθοποιό του σκηνοθέτη που είχαν συνεργαστεί και στο προηγούμενο φιλμ του) είναι αναπόφευκτη. Ταυτόχρονα δημιουργεί καταστάσεις που προβληματίζουν και γεννούν δεύτερες σκέψεις. Κι αν η πραγματικότητα που περιγράφει το φιλμ είναι γνώριμη και επίκαιρη (η ισπανική κρίση στο μικροσκόπιο έχει τρομακτικές ομοιότητες με την ελληνική) ο τρόπος που επιλέγει ο Σορογκόγιεν να τη διαχειριστεί είναι κυριολεκτικά αψεγάδιαστος.

Το σασπένς σαγηνεύει και διαφωτίζει την ίδια στιγμή, δείχνοντας όχι μόνο τις πορείες του βρώμικου χρήματος που τσεπώνουν ο Μάνου και οι κολλητοί του, αλλά αποκαλύπτοντας το πορτρέτο του «πετυχημένου, δημοφιλή πολιτικού» που έχει βλέψεις ακόμη και για την προεδρία του κόμματος. Λαϊκιστής, υπερδραστήριος, ευφυής και ικανός να την βγάζει πάντα καθαρή χρησιμοποιώντας υποδειγματικά το λόγο. Ταυτόχρονα όμως είναι κυνικός, αλαζόνας («σε 2 μήνες θα έχει ξεχαστεί η υπόθεση»), αδίστακτος.

Η οξυδέρκεια του φιλμ είναι πως μας παρουσιάζει το αγχωτικό πορτρέτο του ήρωα, πατώντας σε μικρές λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά. Ο  “Έκπτωτος” κέρδισε επτά βραβεία Γκόγια, μεταξύ των οποίων Καλύτερης Σκηνοθεσίας και Α’ και Β’ Ανδρικής Ερμηνείας, ενώ ήταν υποψήφιο για το βραβείο LUX του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: El reino/ Realm
Σκηνοθεσία: Ροδρίγκο Σορογκόγιεν
Σενάριο: Ιζαμπέλ Πένια, Ροδρίγκο Σορογκόγιεν

Παίζουν: Αντόνιο ντε λα Τόρε, Μόνικα Λόπεζ, Γιοσέπ Μαρία Που

Διάρκεια: 132'
Χώρα: Ισπανία
Έτος: 2018

Rating: 3
Διανομή: Seven Films/ Rosebud 21
Περισσότερα από CINEMA
VIMA_WEB3b