MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΕΤΑΡΤΗ
01
ΑΠΡΙΛΙΟΥ
  • ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ
    ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
    ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
    ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
    ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
    ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
    ‘Εμα
    1917
    Agora II – Δεσμώτες
    Brahms: The Boy II
    Emma
    Honeyland: Στη γη του άγριου μελιού
    Perfect Blue
    Sonic Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
    The Gentlemen
    Winona
    Ága
    Αγώνας για δικαιοσύνη
    Αναζητώντας το χρυσάφι του κόσμου
    Απόστρατος
    Για πάντα
    Γκρέτελ & Χάνσελ
    Είμαι η Κούβα
    Ενα δέντρο θυμάται
    Ενωμένες πατούσες (μεταγλωττισμένη)
    Εξαφανισμένος
    Ευτυχία
    Η έβδομη σφραγίδα
    Η αόρατη ζωή της Ευριδίκης Γκουσμάο
    Η μπαλάντα της τρύπιας καρδιάς
    Η μπαλάντα του Ρίτσαρντ Τζούελ
    Η πτώση του Βερολίνου
    Και οι δήμιοι πεθαίνουν
    Λουίζ Λεκαβαλιέ – Εν κινήσει
    Μάντεψε ποιος ήρθε για τα γενέθλιά σου
    Μία ζωή
    Μία κρυφή ζωή
    Μετά το γάμο
    Μετα – Μορφωμένοι πράκτορες (μεταγλωττισμένη)
    Μη χαμηλώνεις το βλέμμα
    Μικρές κυρίες
    Ντούλιτλ (μεταγλωττισμένη)
    Ο Μπουνιουέλ στο λαβύρινθο με τις χελώνες
    Ο αόρατος άνθρωπος
    Ο δικέφαλος Αετός του Ναζισμού
    Ο δρόμος της επιστροφής
    Οι Monos
    Οι μητέρες μας
    Οι σκανταλιάρηδες (μεταγλωττισμένη)
    Ο μεγάλος Δικτάτωρ
    Ο φάρος
    Ο φύλακας
    Παράσιτα
    Πρόβατα εναντίον λύκων 2 (μεταγλωττισμένη)
    Σκοτεινά νερά
    Σπύρος Μελετζής – ο φωτογράφος της Αντίστασης και ο εικαστικός φωτογράφος
    Στα μαχαίρια
    Σώμα Χριστού (Corpus Christi)
    Τα μακρινά αστέρια της Άρκτου
    Τζούντι
    Τζότζο
    Το αστέρι του Βορρά
    Το βαμμένο πουλί
    Το κάλεσμα της άγριας φύσης
    Το σημείο καμπής
    Φύγαμε (μεταγλωττισμένη)
    Φύγαμε (με υπότιτλους)
    Χαλβάη 5-0
    Ψυχρά κι ανάποδα II (μεταγλώττισμένη)
    Βιογραφική

    Η Ευνοούμενη

    Η πιο mainstream ταινία στην καριέρα του Γιώργου Λάνθιμου ετοιμάζεται να γράψει ιστορία στα 91α Όσκαρ.

    stars-fullstars-fullstars-fullstars-halfstars-empty
    ΔΙΑΡΚΕΙΑ 120'
    author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης
    Η ιστορία της ταινίας η «Ευνοούμενη»

    Στις αρχές του 18ου αιώνα η Αγγλία βρίσκεται σε πόλεμο με τη Γαλλία αλλά η φιλάσθενη και ανασφαλής βασίλισσα Αννα έχει άλλα προβλήματα. Το αποτέλεσμα είναι η ευνοούμενη της, η αυταρχική Λαίδη Σάρα να κυβερνά στη θέση της. Οι ισορροπίες στο παλάτι διαταράσσονται όταν καταφτάνει η νέα υπηρέτρια Άμπιγκεϊλ που έχει συγγενικές σχέσεις με την Λαίδη Σάρα και καταφέρνει να κερδίσει την προσοχή της ευάλωτης βασίλισσας.

    Σε αντίθεση με την πολυγραφότατη στο σινεμά Ελίζαμπεθ, η βασίλισσα Άννα, η τελευταία των Στιούαρτ που κυβέρνησε το Νησί μεταξύ 1702- 1714 και μάλιστα στην εποχή της ισχυροποιήθηκε αρκετά η Μεγάλη Βρετανία, δεν έχει απασχολήσει ιδιαίτερα τους κινηματογραφιστές. Το πρωτότυπο σενάριο των ΜακΝαμάρα και Ντέιβις (υποψήφιο για μία από τις 10 οσκαρικές κατηγορίες στις οποίες παίζει η ταινία) καλύπτει το ιστορικό κενό και δίνει χρήσιμες πληροφορίες  – όντως οι δύο ευνοούμενες της βασίλισσας Άννας, Σάρα και Άμπιγκεϊλ ήταν υπαρκτά πρόσωπα που δεν είχαν μόνο θέση στο κρεβάτι της αλλά και λόγο στην διακυβέρνηση της χώρας-  γύρω από την περίπτωση της αμφιλεγόμενης Άννας.

    Η προσεγγιση του Γιώργου Λάνθιμου

    Οι ανίερες συμμαχίες, τα πολιτικά σκάνδαλα, οι δηλητηριάσεις και τα ερωτικά βίτσια (τυπικά κομμάτια καθημερινότητας σε βασιλικά δράματα εποχής) δεν λείπουν ούτε από την ζωή της βασίλισσας Άννας, ούτε από την ταινία του Λάνθιμου. Θεωρητικά ο Έλληνας σκηνοθέτης είχε το ιδανικό έδαφος για να ξεδιπλώσει την ιδιότυπη ανατρεπτική ματιά του πάνω σε θέματα που άπτονται της διαμάχης των δύο γυναικών για την εύνοια της βασίλισσας και αφορούν σε διαχρονικά σύμβολα όπως τη μοναξιά, την ερωτική εμμονή και τη δίψα (ποια δίψα; καλύτερα μανία να λέτε) για εξουσία.

    Όλα αυτά όμως παρότι είναι άψογα τοποθετημένα σε μια βιτρίνα τέχνης που παγιδεύει κυριολεκτικά το βλέμμα χάρη στα αμέτρητα καλούδια της (μεγαλοπρεπείς ευρυγώνιοι φακοί, ατμοσφαιρική φωτογραφία, πρωτοκλασάτες ερμηνείες, βαρβάτο μοντάζ από τον επίσης υποψήφιο Μαυροψαρίδη, εξαίρετη χρήση του ήχου και της μουσικής, ενδυματολογία που κλείνει πονηρά το μάτι στον θείο όσκαρ) η ταινία δεν φτάνει σε αξία τα προηγούμενα φιλμ του Λάνθινου και ειδικά το αριστουργηματικό «Ελάφι».

    Επιπλέον δεν διαθέτει το στοιχείο έκπληξης που μας έχει συνηθίσει ο Λάνθιμος παρά μόνο στο πραγματικά ιδιοφυές φινάλε του έργου όπου όλες οι μάσκες πέφτουν με τον πιο τραγικό τρόπο αποκαλύπτοντας το αληθινά αποκρουστικό πρόσωπο της εξουσίας. Ουσιαστικά μιλάμε για ένα φιλμ που δεν θυμίζει… Λάνθιμο παρά τη σαρδόνια, υπόγεια πονηρή (αλλά και έξυπνη ματιά του) που χρησιμοποιεί το πολυεπίπεδο σενάριο έντεχνα αλλά και χωρίς ομιχλώδη σημεία ή σκοτεινές γωνίες. Δηλαδή με τρόπο απόλυτα φιλικό προς το μέσο θεατή.

    ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
    Τίτλος: The Favourite
    Σκηνοθεσία: Γιώργος Λάνθιμος
    Σενάριο: Ντέμπορα Ντέιβις, Τόνι ΜακΝαμάρα

    Παίζουν: Ολίβια Κόλμαν, Ρέιτσελ Βάις, Εμα Στόουν, Νίκολας Χουλτ, Τζο Αλγουιν

    Διάρκεια: 120'
    Χώρα: ΗΠΑ, Αγγλία, Ιρλανδία
    Έτος: 2018

    Rating: 3.5
    Διανομή: Odeon
    Περισσότερα από CINEMA
    Για να λαμβάνετε κάθε εβδομάδα στο email σας
    προτάσεις και προσκλήσεις από το Monopoli.gr
    ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
    Αλλαγή μεγέθους γραμμάτων
    Επιλογή contrast