MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΔΕΥΤΕΡΑ
22
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
12ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου
A.I. Τεχνιτή νοημοσύνη
American Psycho
Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Το κάστρο του απείρου (με υπότιτλους)
Flow
Greek Mountain Film Festival
Keeper
Misericordia
Nouvelle Vague
Qypi
REC’n’Play
Reservoir Dogs
The Blair Witch Project
The Rocky Horror Picture Show
Wicked: Μέρος δεύτερο
Άγια νύχτα, άγρια νύχτα
Ένα απλό ατύχημα
Αγριες φράουλες
Αμαρτωλοί
Αναπαράσταση
Αν είχα πόδια θα σε κλωτσούσα
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Απόδραση στη Νορμανδία
Από τι είμαστε φτιαγμένοι
Αχινός
Βερμίλιο: Η Νύφη του Βουνού
Βουγονία
Δεσποινίς Μόξι: Η Οδύσσεια μιας γάτας (μεταγλωττισμένη)
Ζωούπολη 2 (μεταγλωττισμένη)
Ζωούπολη 2 (με υπότιτλους)
Η Πολυκατοικία
Η ετυμηγορία
Η θυσία
Η μύγα
Η συμμορία των μάγων 3
Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ
Η ώρα του λύκου
Θεώρημα
Καμία άλλη επιλογή
Κρίστι
Μέρες οργής
Με λένε Στέλιο
Μια μάχη μετά την άλλη
Μπερλινγκουέρ: Η μεγάλη ελπίδα
Μόνος στο σπίτι 2: Χαμένος στη Νέα Υόρκη
Νυρεμβέργη
Νυχτερινή εφημερία
Νύχτα Αγωνίας
Ο Κινηματογραφιστής
Ο άνθρωπος που γνώριζε πολλά
Ο βασιλιάς των βασιλιάδων: Μια ιστορία από τον Κάρολο Ντίκενς (μεταγλωττισμένη)
Ο εξολοθρευτής άγγελος
Οι ώρες
Ο κανόνας του παιχνιδιού
Ο μεγάλος Δικτάτωρ
Οταν ο Χάρι γνώρισε την Σάλι
Πέντε νύχτες στου Φρέντι 2
Πολύ σκληρός για να πεθάνει
Ρέκβιεμ για ένα όνειρο
Ρενουάρ
Σιωπηλή αγάπη
Σπασμένη φλέβα
Στο νησί του Αμρουμ
Συναισθηματική αξία
Συνύπαρξη, λέμε τώρα
Σώστε τον πράσινο πλανήτη
Τα Χριστουγεννιάτικα κάλαντα του Μίκυ
Τα κάλαντα των Χριστουγέννων
Τα παιδιά του Παραδείσου
Το δέντρο που πληγώναμε
Το καταφύγιο του τρόμου
Το οτιδήποτε
Το πατρικό
Το ταρανδάκι των Χριστουγέννων (μεταγλωττισμένη)
Το χειρόγραφο της Σαραγόσα
Τρία χιλιόμετρα ως το τέλος του κόσμου
Φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους-Σπουδαστικό
Χάιντι: Η διάσωση του μικρού λύγκα (μεταγλωττισμένη)
Χαμένες αγάπες
Χειμωνιάτικο φως
Βιογραφική

Μαίρη Σέλλεϋ

Η ιστορία της συγγραφέως του «Φρανκεστάιν» Μαίρη Γουόλστονκραφτ Γκόντγουιν με έμφαση στην ερωτική της σχέση με τον ποιητή Πέρσι Σέλλεϋ και στα γεγονότα που την οδήγησαν στη σύλληψη του εμβληματικού έργου της.

stars-fullstars-fullstars-emptystars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 121'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Στο Λονδίνο του 1815 το ειδύλλιο ανάμεσα στον παντρεμένο ποιητή Πέρσι Σέλλεϋ και τη 16χρονη Μαίρη Γουόλστονκραφτ Γκόντγουιν σκανδαλίζει την πουριτανική κοινωνία. Ένα χρόνο αργότερο το «παράνομο» ζευγάρι φιλοξενείται στη έπαυλη του Λόρδου Βύρωνα στη Γενεύη και εκεί θα εμπνευστεί η Γκόντγουιν ένα από τα κορυφαία έργα της γοτθικής λογοτεχνίας.

200 χρόνια μετά την έκδοση του «Φρανκενστάιν», η «Μαίρη Σέλλεϋ» έρχεται για να μας συστήσει τη γυναίκα που εμπνεύστηκε το έργο που στιγμάτισε την παγκόσμια λογοτεχνία.

Παρά όμως τις εντυπωσιακές συστατικές επιστολές και το τεράστιο ενδιαφέρον της, η ταινία μόλις και μετά βίας ξεφεύγει από τα περιορισμένα στάνταρ του καλογυρισμένου αλλά συμβατικού biopic.

Η βασική αιτία είναι πως η σκηνοθέτιδα από τη Σαουδική Αραβία Χάιφαα αλ-Μανσούρ (δυνατό το προ 5ετίας ντεμπούτο της με το «Απαγορευμένο Ποδήλατο») θέλει να μοιράσει σε τρία ίσα μέρη τη θεματολογία της ταινίας της. Το πρώτο που αφορά στο ειδύλλιο ανάμεσα στον ποιητή Πέρσι Σέλλεϋ και τη 16χρονη Μαίρη Γουόλστονκραφτ Γκόντγουιν έχει δυνατές στιγμές αλλά και σεναριακές αστοχίες.

Το δεύτερο που περιγράφει κάπως αποσπασματικά και εύκολα τις επιρροές που οδήγησαν την Μαίρη στη συγγραφή του αριστουργήματός της δίνεται σαν ένα ευκολοχώνευτο και προβλέψιμο εκπαιδευτικό ντοκιμαντέρ. Το τρίτο μέρος όμως που διαθέτει όλη τη φλόγα της χειραφετημένης γυναίκας που βρίσκεται πιο μπροστά από την εποχή της και πάει κόντρα στην συντηρητική ανδροκρατούμενη εποχή κατά την οποία οι γυναίκες συγγραφείς δεν έχαιραν ιδιαίτερου κύρους, μένει δυστυχώς ανεκμετάλλευτο.

Στο συγκινητικό και λυτρωτικό φινάλε, όπου η τραγική ζωή της ηρωίδας βρίσκει επιτέλους την αναγνώριση που της άξιζε, φαίνεται ξεκάθαρα πόσο χρόνο έχασε η σκηνοθέτιδα για να διηγηθεί κομμάτια με ισχνό ενδιαφέρον. Σε γενικές γραμμές η αναπαράσταση της εποχής είναι πειστική και οι ερμηνείες στέκονται καλά, αν και απουσιάζει από την Ελ Φάνινγκ η σπίθα που «φώτιζε» την Μαίρη Σέλλεϋ σε όλη τη ζωή της ενώ ο Τομ Στάριτζ ως Μπάιρον είναι στα όρια της καρικατούρας κάτι που προφανώς δεν ευθύνεται μόνο εκείνος.

Κωνσταντίνος Καϊμάκης

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Mary Shelley
Σκηνοθεσία: Χάιφαα αλ-Μανσούρ
Σενάριο: Εμα Τζένσεν

Παίζουν: Ελ Φάνινγκ, Ντάγκλας Μπουθ, Μπελ Πόουλι, Τομ Στάριτζ

Διάρκεια: 121'
Χώρα: ΗΠΑ, Λουξεμβούργο, Ηνωμένο Βασίλειο
Έτος: 2017

Rating: 2
Διανομή: Odeon
Περισσότερα από CINEMA