MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΕΜΠΤΗ
01
ΜΑΪΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
8 ½
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
Animal
Anora
Baby
Banff Centre Mountain Film Festival World Tour 2025
Black Dog
Cure
Dog Man (μεταγλωττισμένη)
Fiction
Flow
Hedwig and the Angry Inch
Maria
Mauthausen
Mickey 17
O Κομφορμίστας του Μπερνάρντο Μπερτολούτσι
Pink Floyd At Pompeii – MCMLXXII
Star Wars: Επεισόδιο ΙII- Η Εκδίκηση των Σιθ
Take a Trip
The Brutalist
Until Dawn
Winona
Yu-Gi-Oh! Η σκοτεινή πλευρά των διαστάσεων (μεταγλωττισμένη)
Ένας απλός άνθρωπος
Έχω κάτι να πω
Όλα όσα φανταζόμαστε ως φως
Όνειρα ιλουστρασιόν
Αλπεις
Αλύγιστος Νίκος
Αμαρτωλοί
Αναμνήσεις ενός σαλιγκαριού
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Αρκάντια
Ασυνήθιστες φίλες
Δαχομέη
Είμαι ακόμη εδώ
Είμαι η Κούβα
Εβρος – Θολό τοπίο
Εδώ μιλάνε για λατρεία
Εμείς: Μια ταινία για τον Bloody Hawk
Ερωτική επιθυμία
Ευρυδίκη Β.Α. 2037
Η Τζούλι μένει σιωπηλή
Η επαφή
Η θάλασσα μέσα μου
Η καρδιά του κτήνους
Η μάσκα του Διαβόλου
Η νέα χρονιά που δεν ήρθε ποτέ
Η ορχήστρα του αδερφού μου
Η πένθιμη παρέλαση των ρόδων
Η σιωπή
Ησυχία 6-9
Η φωτογραφία
Θεώρημα
Θολός βυθός
Ιστορία 52
Καγιάρα: Ηρωίδα των Ινκας (μεταγλωττισμένη)
Καμία άλλη γη
Καρκαλού
Κονκλάβιο
Κραυγές και ψίθυροι
Κρυστάλλινες νύχτες
Λάκης Παπαστάθης – Σε πρώτο πλάνο
Λίλο & Στιτς
Μ – Ο δράκος του Ντίσελντορφ
Μια μέρα, ένας έρωτας
Μια νύχτα με τα ζωόμπι (μεταγλωττισμένη)
Μια ταινία Minecraft (μεταγλωττισμένη)
Μια ταινία Minecraft (με υπότιτλους)
Μικρές Αφροδίτες
Μιλώντας για το τέλος
Νοσφεράτου
Ντανίλο Τρέλες: Ο φημισμένος Ανδαλουσιανός μουσικός
Ντελικατέσεν
Ο γύρος του κόσμου του μικρού Γκρίζλι (μεταγλωττισμένη)
Ο δράκουλας των Εξαρχείων
Ο ερασιτέχνης
Οικουμενική γλώσσα
Οι κυνηγοί
Οι τεμπέληδες της εύφορης κοιλάδας
Ο κανόνας του παιχνιδιού
Ο κόκκινος δάσκαλος
Ο λογιστής 2
Οντότητα
Ο πειρατής Μαυροδόντης και η κόμισσα του Γκρελ (μεταγλωττισμένη)
Ουγκέτσου Μονογκατάρι
Πριν το τέλος
Πρωινή περίπολος
Σάουντρακ για ένα πραξικόπημα
Σε μια άγνωστη χώρα
Σμιλεμένες ψυχές
Σχετικά με τον Βασίλη…
Ταξίδι του μέλιτος
Τα χρώματα της ίριδος
Τελευταία πνοή
Το Παρίσι του Σουλεϊμάν
Το Χαμίνι
Το αγαπημένο μου γλυκό
Το αγόρι
Το βλέμμα του Οδυσσέα
Το βράδυ υποχωρεί
Το κάστρο στον ουρανό
Το κακό
Το μετέωρο βήμα του πελαργού
Το μικρό μου Πάντα (μεταγλωττισμένη)
Το πάθος
Υπάρχω
Υπέροχες μέρες
Φάννυ και Αλέξανδρος
Φαντάσματα από το παρελθόν
Χιονάτη (μεταγλωττισμένη)
Βιογραφική

Μαίρη Σέλλεϋ

Η ιστορία της συγγραφέως του «Φρανκεστάιν» Μαίρη Γουόλστονκραφτ Γκόντγουιν με έμφαση στην ερωτική της σχέση με τον ποιητή Πέρσι Σέλλεϋ και στα γεγονότα που την οδήγησαν στη σύλληψη του εμβληματικού έργου της.

stars-fullstars-fullstars-emptystars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 121'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Στο Λονδίνο του 1815 το ειδύλλιο ανάμεσα στον παντρεμένο ποιητή Πέρσι Σέλλεϋ και τη 16χρονη Μαίρη Γουόλστονκραφτ Γκόντγουιν σκανδαλίζει την πουριτανική κοινωνία. Ένα χρόνο αργότερο το «παράνομο» ζευγάρι φιλοξενείται στη έπαυλη του Λόρδου Βύρωνα στη Γενεύη και εκεί θα εμπνευστεί η Γκόντγουιν ένα από τα κορυφαία έργα της γοτθικής λογοτεχνίας.

200 χρόνια μετά την έκδοση του «Φρανκενστάιν», η «Μαίρη Σέλλεϋ» έρχεται για να μας συστήσει τη γυναίκα που εμπνεύστηκε το έργο που στιγμάτισε την παγκόσμια λογοτεχνία.

Παρά όμως τις εντυπωσιακές συστατικές επιστολές και το τεράστιο ενδιαφέρον της, η ταινία μόλις και μετά βίας ξεφεύγει από τα περιορισμένα στάνταρ του καλογυρισμένου αλλά συμβατικού biopic.

Η βασική αιτία είναι πως η σκηνοθέτιδα από τη Σαουδική Αραβία Χάιφαα αλ-Μανσούρ (δυνατό το προ 5ετίας ντεμπούτο της με το «Απαγορευμένο Ποδήλατο») θέλει να μοιράσει σε τρία ίσα μέρη τη θεματολογία της ταινίας της. Το πρώτο που αφορά στο ειδύλλιο ανάμεσα στον ποιητή Πέρσι Σέλλεϋ και τη 16χρονη Μαίρη Γουόλστονκραφτ Γκόντγουιν έχει δυνατές στιγμές αλλά και σεναριακές αστοχίες.

Το δεύτερο που περιγράφει κάπως αποσπασματικά και εύκολα τις επιρροές που οδήγησαν την Μαίρη στη συγγραφή του αριστουργήματός της δίνεται σαν ένα ευκολοχώνευτο και προβλέψιμο εκπαιδευτικό ντοκιμαντέρ. Το τρίτο μέρος όμως που διαθέτει όλη τη φλόγα της χειραφετημένης γυναίκας που βρίσκεται πιο μπροστά από την εποχή της και πάει κόντρα στην συντηρητική ανδροκρατούμενη εποχή κατά την οποία οι γυναίκες συγγραφείς δεν έχαιραν ιδιαίτερου κύρους, μένει δυστυχώς ανεκμετάλλευτο.

Στο συγκινητικό και λυτρωτικό φινάλε, όπου η τραγική ζωή της ηρωίδας βρίσκει επιτέλους την αναγνώριση που της άξιζε, φαίνεται ξεκάθαρα πόσο χρόνο έχασε η σκηνοθέτιδα για να διηγηθεί κομμάτια με ισχνό ενδιαφέρον. Σε γενικές γραμμές η αναπαράσταση της εποχής είναι πειστική και οι ερμηνείες στέκονται καλά, αν και απουσιάζει από την Ελ Φάνινγκ η σπίθα που «φώτιζε» την Μαίρη Σέλλεϋ σε όλη τη ζωή της ενώ ο Τομ Στάριτζ ως Μπάιρον είναι στα όρια της καρικατούρας κάτι που προφανώς δεν ευθύνεται μόνο εκείνος.

Κωνσταντίνος Καϊμάκης

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Mary Shelley
Σκηνοθεσία: Χάιφαα αλ-Μανσούρ
Σενάριο: Εμα Τζένσεν

Παίζουν: Ελ Φάνινγκ, Ντάγκλας Μπουθ, Μπελ Πόουλι, Τομ Στάριτζ

Διάρκεια: 121'
Χώρα: ΗΠΑ, Λουξεμβούργο, Ηνωμένο Βασίλειο
Έτος: 2017

Rating: 2
Διανομή: Odeon
Περισσότερα από CINEMA