MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΕΜΠΤΗ
01
ΜΑΪΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
8 ½
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
Animal
Anora
Baby
Banff Centre Mountain Film Festival World Tour 2025
Black Dog
Cure
Dog Man (μεταγλωττισμένη)
Fiction
Flow
Hedwig and the Angry Inch
Maria
Mauthausen
Mickey 17
O Κομφορμίστας του Μπερνάρντο Μπερτολούτσι
Pink Floyd At Pompeii – MCMLXXII
Star Wars: Επεισόδιο ΙII- Η Εκδίκηση των Σιθ
Take a Trip
The Brutalist
Until Dawn
Winona
Yu-Gi-Oh! Η σκοτεινή πλευρά των διαστάσεων (μεταγλωττισμένη)
Ένας απλός άνθρωπος
Έχω κάτι να πω
Όλα όσα φανταζόμαστε ως φως
Όνειρα ιλουστρασιόν
Αλπεις
Αλύγιστος Νίκος
Αμαρτωλοί
Αναμνήσεις ενός σαλιγκαριού
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Αρκάντια
Ασυνήθιστες φίλες
Δαχομέη
Είμαι ακόμη εδώ
Είμαι η Κούβα
Εβρος – Θολό τοπίο
Εδώ μιλάνε για λατρεία
Εμείς: Μια ταινία για τον Bloody Hawk
Ερωτική επιθυμία
Ευρυδίκη Β.Α. 2037
Η Τζούλι μένει σιωπηλή
Η επαφή
Η θάλασσα μέσα μου
Η καρδιά του κτήνους
Η μάσκα του Διαβόλου
Η νέα χρονιά που δεν ήρθε ποτέ
Η ορχήστρα του αδερφού μου
Η πένθιμη παρέλαση των ρόδων
Η σιωπή
Ησυχία 6-9
Η φωτογραφία
Θεώρημα
Θολός βυθός
Ιστορία 52
Καγιάρα: Ηρωίδα των Ινκας (μεταγλωττισμένη)
Καμία άλλη γη
Καρκαλού
Κονκλάβιο
Κραυγές και ψίθυροι
Κρυστάλλινες νύχτες
Λάκης Παπαστάθης – Σε πρώτο πλάνο
Λίλο & Στιτς
Μ – Ο δράκος του Ντίσελντορφ
Μια μέρα, ένας έρωτας
Μια νύχτα με τα ζωόμπι (μεταγλωττισμένη)
Μια ταινία Minecraft (μεταγλωττισμένη)
Μια ταινία Minecraft (με υπότιτλους)
Μικρές Αφροδίτες
Μιλώντας για το τέλος
Νοσφεράτου
Ντανίλο Τρέλες: Ο φημισμένος Ανδαλουσιανός μουσικός
Ντελικατέσεν
Ο γύρος του κόσμου του μικρού Γκρίζλι (μεταγλωττισμένη)
Ο δράκουλας των Εξαρχείων
Ο ερασιτέχνης
Οικουμενική γλώσσα
Οι κυνηγοί
Οι τεμπέληδες της εύφορης κοιλάδας
Ο κανόνας του παιχνιδιού
Ο κόκκινος δάσκαλος
Ο λογιστής 2
Οντότητα
Ο πειρατής Μαυροδόντης και η κόμισσα του Γκρελ (μεταγλωττισμένη)
Ουγκέτσου Μονογκατάρι
Πριν το τέλος
Πρωινή περίπολος
Σάουντρακ για ένα πραξικόπημα
Σε μια άγνωστη χώρα
Σμιλεμένες ψυχές
Σχετικά με τον Βασίλη…
Ταξίδι του μέλιτος
Τα χρώματα της ίριδος
Τελευταία πνοή
Το Παρίσι του Σουλεϊμάν
Το Χαμίνι
Το αγαπημένο μου γλυκό
Το αγόρι
Το βλέμμα του Οδυσσέα
Το βράδυ υποχωρεί
Το κάστρο στον ουρανό
Το κακό
Το μετέωρο βήμα του πελαργού
Το μικρό μου Πάντα (μεταγλωττισμένη)
Το πάθος
Υπάρχω
Υπέροχες μέρες
Φάννυ και Αλέξανδρος
Φαντάσματα από το παρελθόν
Χιονάτη (μεταγλωττισμένη)
ΔΡΑΜΑ

Μετά τον χωρισμό

Ο ανερχόμενος Ξαβιέ Λεγκράν πριν από 4 χρόνια είχε φτάσει στην οσκαρική πεντάδα των φιλμ μικρού μήκους εκείνης της χρονιάς με το «Just before losing everythin» που αφηγούνταν μια ιστορία ενδοοικογενειακής βίας. Όπως ακριβώς συμβαίνει και με το «Μετά το χωρισμό».

stars-fullstars-fullstars-fullstars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 93'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Η Μίριαμ και ο Αντουάν χωρίζουν αλλά το δικαστήριο αποφασίζει την κοινή επιμέλεια του ανήλικου γιού τους Ζουλιάν, παρά την αντίθεση της Μίριαμ. Ο Αντουάν, που δεν μπορεί να ξεπεράσει τον χωρισμό, καταφέρνει έτσι να παραμείνει κοντά στην πρώην του. Όμηρος, μεταξύ ενός πατέρα που δεν έχει όρια και μιας φοβισμένης μητέρας, ο Ζουλιάν θα φτάσει στα άκρα για να δώσει τη λύση.

Το κομμάτι της ενδοοικογενειακής βίας έχει μπει για τα καλά στον κινηματογραφικό αλλά και τον τηλεοπτικό χάρτη (το πολυβραβευμένο «Big Little Lies» έχει ως κεντρικό άξονα του το βίαιο χαρακτήρα του Αλεξάντερ Σκάρσγκααρντ που υποδύεται το σύζυγο της Νικόλ Κίντμαν) τα τελευταία χρόνια.

Στο σκηνοθετικό ντεμπούτο του στις μεγάλου μήκους ταινίες ο ταλαντούχος Γάλλος Ξαβιέ Λεγκράν συνεργάζεται ξανά με τον παραγωγό Αλεξάντρ Γαβρά (γιος του Κώστα Γαβρά) σε μια ταινία που η βία υποβόσκει συνεχώς αλλά δεν απεικονίζεται σχεδόν ποτέ. Ο Λεγκράν επιλέγει να χτίσει το δράμα της οικογένειας μέσω του μηχανισμού των θρίλερ κι αυτός είναι ο βασικός λόγος που η ιδιαίτερη γραφή του θυμίζει ένα κράμα από τεχνικές των Σαμπρόλ και Χίτσκοκ. Με αυτόν τον τρόπο πετυχαίνει να αγχώσει το θεατή και να τον βάλει συνεπιβάτη στην ιστορία του, ενώ το επίπεδο ταύτισης με τον μικρό πρωταγωνιστή δημιουργεί επιπλέον ένταση.

Όμως ο Λεγκράν δεν στοχεύει στην εύκολη συγκίνηση και την παρέλαση των μελοδραματικών κλισέ. Σκιτσάρει εύστοχα το θέμα της διαρρύθμισης της κηδεμονίας, αναλύει τις κοινωνικές διαστάσεις του προβλήματος και το διανθίζει με αναφορές στο ερωτικό πάθος, την προσωπική διαμάχη και τον παραλογισμό που γεννιέται στη διαδικασία ενός οδυνηρού διαζυγίου. Κάπως έτσι οδηγείται στον απώτερο σκοπό του: τη γέννηση της βίας.

Μια ταινία όχι εύκολη στην παρακολούθηση της αλλά οπωσδήποτε σημαντική στον προβληματισμό και την ιδεολογία της (ο σκηνοθέτης δεν παίρνει θέση, δεν χωρίζει τους ήρωες του σε καλούς ή κακούς) και με μια ελλειπτική αφήγηση που αναδεικνύει εξαιρετικά τη δυναμική των σχέσεων και την αμφισημία των χαρακτήρων.

Αργυρός Λέοντας Σκηνοθεσίας και βραβείο καλύτερης πρώτης ταινίας στο Φεστιβάλ Βενετίας για ένα δημιουργό που θα μας απασχολήσει σίγουρα και στο μέλλον.

Κωνσταντίνος Καϊμάκης

[iframe width=”560″ height=”315″ src=”https://www.youtube.com/embed/n65dl2EL4z0″ frameborder=”0″ allow=”autoplay; encrypted-media” allowfullscreen ]

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Μετά το Χωρισμό (Jusqu'à la Garde)
Σκηνοθεσία: Ξαβιέ Λεγκράν
Σενάριο: Ξαβιέ Λεγκράν

Παίζουν: Ντενίς Μενοσέ, Λεά Ντρουκέρ, Τομάς Γκιοριά

Διάρκεια: 93'
Χώρα: Γαλλία
Έτος: 2017

Rating: 3
Διανομή: Weird Wave
Περισσότερα από CINEMA