MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΡΙΤΗ
04
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
1ο Διεθνές Φεστιβάλ Βίγκαν Κινηματογράφου VegArtAct 2025
66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
A State of Passion
Black Dog
Bullet Train
Café 404
Chainsaw Man-Η ταινία: Reze Arc (με υπότιτλους)
Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Το κάστρο του απείρου (με υπότιτλους)
Depeche Mode: M
Dracula
F1: Η ταινία
Flow
Good Boy
Harvest
Interstellar
Jurassic World: Αναγέννηση
Ne Zha 2 (μεταγλωττισμένη)
Noi
Nouvelle Vague
Poor Things
Springsteen: Deliver Me from Nowhere
Super Paradise
The Batman
The Fantastic Four: Πρώτα βήματα
The Rocky Horror Picture Show
The Seafarers
The Shape of Night
The Smashing Machine: Η καρδιά ενός μαχητή
The Substance – Το ελιξίριο της νιότης
The Toxic Avenger
Tron: Ares
Vampyr
Weapons
Έκλειψη
Έλιο (μεταγλωττισμένη)
Ένα ήσυχο μέρος: Ημέρα πρώτη
Ένα απλό ατύχημα
Έρωτας στη Βαρκελώνη
Όταν έρθει το φθινόπωρο
Αναφορά στον Ιωάννη Καποδίστρια
Αργός θάνατος
Αχινός
Βερμίλιο: Η Νύφη του Βουνού
Δεσμώτες
Επιχείρηση Καμπούλ
Ζεφ
Η Πέππα γνωρίζει το νέο μωρό (μεταγλωττισμένη)
Η Τζέιν Όστεν με κατέστρεψε
Η γη της Ισπανίας
Η επέτειος
Η ζωή του Τσακ
Η κατάρα του Σέλμπι Όουκς
Η κυρία με το σκυλάκι
Ηλιοτρόπιο
Η μακριά πορεία
Η μουσική της ζούγκλας 2 (μεταγλωττισμένη)
Η νύχτα με τις μάσκες
Η νύχτα των ζωντανών νεκρών
Η σιωπή
Η ώρα του λύκου
Καζαμπλάνκα
Καλή σου νύχτα κυρ-Αλέξανδρε
Κατοικίδια στο express (μεταγλωττισμένη)
Κιούκα πριν το τέλος του καλοκαιριού
Κλέφτης από σπόντα
Κράτα την ψυχή σου στο χέρι και περπάτα
Μέρες οργής
Μαζί
Μαθήματα από έναν πιγκουίνο
Με κομμένη την ανάσα
Με λένε Στέλιο
Μετά το κυνήγι
Μετανιώνοντας για σένα
Μια μάχη μετά την άλλη
Μια νύχτα με τη Μοντ
Μπερλινγκουέρ: Η μεγάλη ελπίδα
Νεκρό τηλέφωνο 2
Νυχτερινός εκφωνητής
Ο άνθρωπος που γνώριζε πολλά
Ο εξολοθρευτής άγγελος
Ο θάνατος του ιερού ελαφιού
Οι άγριες μέρες μας
Οικογενειακή φωλιά
Ο μεσολαβητής
Ο φίλος μου ο Ταφίτι (μεταγλωττισμένη)
Ο ωραίος Σέργιος
Ρίφενσταλ: Στην καρδιά του Τρίτου Ράιχ
Ρόουζ εναντίον Ρόουζ
Σαλό, 120 μέρες στα Σόδομα
Σκοτώστε τον τζόκεϊ
Στα βάθη του χειμώνα
Στο νησί του Αμρουμ
Στρουμφάκια: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Συναισθηματική αξία
Τα 400 Χτυπήματα
Ταιριάζουμε;
Τα κακά παιδιά 2 (μεταγλωττισμένη)
Τα παιδιά του Παραδείσου
Τα τέρματα του Αυγούστου
Τερατομουντζούρες (μεταγλωττισμένη)
Το κάλεσμα 4: Τελευταία τελετουργία
Το κουκλόσπιτο της Γκάμπι: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Το μίσος
Τομ και Τζέρι: Η απαγορευμένη πυξίδα (μεταγλωττισμένη)
Το μονοπάτι του αλατιού
Το μωρό της Ρομαρί
Το πάθος της Ζαν ντ’Αρκ
Το παγώνι
Το φιλί της γυναίκας αράχνης
Το χειρόγραφο της Σαραγόσα
Τρελές σφαίρες
Τύχη βουνό
Φτηνά τσιγάρα
Φύγαμε
Χάιντι: Η διάσωση του μικρού λύγκα (μεταγλωττισμένη)
ΔΡΑΜΑ

Μετά τον χωρισμό

Ο ανερχόμενος Ξαβιέ Λεγκράν πριν από 4 χρόνια είχε φτάσει στην οσκαρική πεντάδα των φιλμ μικρού μήκους εκείνης της χρονιάς με το «Just before losing everythin» που αφηγούνταν μια ιστορία ενδοοικογενειακής βίας. Όπως ακριβώς συμβαίνει και με το «Μετά το χωρισμό».

stars-fullstars-fullstars-fullstars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 93'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Η Μίριαμ και ο Αντουάν χωρίζουν αλλά το δικαστήριο αποφασίζει την κοινή επιμέλεια του ανήλικου γιού τους Ζουλιάν, παρά την αντίθεση της Μίριαμ. Ο Αντουάν, που δεν μπορεί να ξεπεράσει τον χωρισμό, καταφέρνει έτσι να παραμείνει κοντά στην πρώην του. Όμηρος, μεταξύ ενός πατέρα που δεν έχει όρια και μιας φοβισμένης μητέρας, ο Ζουλιάν θα φτάσει στα άκρα για να δώσει τη λύση.

Το κομμάτι της ενδοοικογενειακής βίας έχει μπει για τα καλά στον κινηματογραφικό αλλά και τον τηλεοπτικό χάρτη (το πολυβραβευμένο «Big Little Lies» έχει ως κεντρικό άξονα του το βίαιο χαρακτήρα του Αλεξάντερ Σκάρσγκααρντ που υποδύεται το σύζυγο της Νικόλ Κίντμαν) τα τελευταία χρόνια.

Στο σκηνοθετικό ντεμπούτο του στις μεγάλου μήκους ταινίες ο ταλαντούχος Γάλλος Ξαβιέ Λεγκράν συνεργάζεται ξανά με τον παραγωγό Αλεξάντρ Γαβρά (γιος του Κώστα Γαβρά) σε μια ταινία που η βία υποβόσκει συνεχώς αλλά δεν απεικονίζεται σχεδόν ποτέ. Ο Λεγκράν επιλέγει να χτίσει το δράμα της οικογένειας μέσω του μηχανισμού των θρίλερ κι αυτός είναι ο βασικός λόγος που η ιδιαίτερη γραφή του θυμίζει ένα κράμα από τεχνικές των Σαμπρόλ και Χίτσκοκ. Με αυτόν τον τρόπο πετυχαίνει να αγχώσει το θεατή και να τον βάλει συνεπιβάτη στην ιστορία του, ενώ το επίπεδο ταύτισης με τον μικρό πρωταγωνιστή δημιουργεί επιπλέον ένταση.

Όμως ο Λεγκράν δεν στοχεύει στην εύκολη συγκίνηση και την παρέλαση των μελοδραματικών κλισέ. Σκιτσάρει εύστοχα το θέμα της διαρρύθμισης της κηδεμονίας, αναλύει τις κοινωνικές διαστάσεις του προβλήματος και το διανθίζει με αναφορές στο ερωτικό πάθος, την προσωπική διαμάχη και τον παραλογισμό που γεννιέται στη διαδικασία ενός οδυνηρού διαζυγίου. Κάπως έτσι οδηγείται στον απώτερο σκοπό του: τη γέννηση της βίας.

Μια ταινία όχι εύκολη στην παρακολούθηση της αλλά οπωσδήποτε σημαντική στον προβληματισμό και την ιδεολογία της (ο σκηνοθέτης δεν παίρνει θέση, δεν χωρίζει τους ήρωες του σε καλούς ή κακούς) και με μια ελλειπτική αφήγηση που αναδεικνύει εξαιρετικά τη δυναμική των σχέσεων και την αμφισημία των χαρακτήρων.

Αργυρός Λέοντας Σκηνοθεσίας και βραβείο καλύτερης πρώτης ταινίας στο Φεστιβάλ Βενετίας για ένα δημιουργό που θα μας απασχολήσει σίγουρα και στο μέλλον.

Κωνσταντίνος Καϊμάκης

[iframe width=”560″ height=”315″ src=”https://www.youtube.com/embed/n65dl2EL4z0″ frameborder=”0″ allow=”autoplay; encrypted-media” allowfullscreen ]

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Μετά το Χωρισμό (Jusqu'à la Garde)
Σκηνοθεσία: Ξαβιέ Λεγκράν
Σενάριο: Ξαβιέ Λεγκράν

Παίζουν: Ντενίς Μενοσέ, Λεά Ντρουκέρ, Τομάς Γκιοριά

Διάρκεια: 93'
Χώρα: Γαλλία
Έτος: 2017

Rating: 3
Διανομή: Weird Wave
Περισσότερα από CINEMA