MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΕΜΠΤΗ
01
ΜΑΪΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
8 ½
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
Animal
Anora
Baby
Banff Centre Mountain Film Festival World Tour 2025
Black Dog
Cure
Dog Man (μεταγλωττισμένη)
Fiction
Flow
Hedwig and the Angry Inch
Maria
Mauthausen
Mickey 17
O Κομφορμίστας του Μπερνάρντο Μπερτολούτσι
Pink Floyd At Pompeii – MCMLXXII
Star Wars: Επεισόδιο ΙII- Η Εκδίκηση των Σιθ
Take a Trip
The Brutalist
Until Dawn
Winona
Yu-Gi-Oh! Η σκοτεινή πλευρά των διαστάσεων (μεταγλωττισμένη)
Ένας απλός άνθρωπος
Έχω κάτι να πω
Όλα όσα φανταζόμαστε ως φως
Όνειρα ιλουστρασιόν
Αλπεις
Αλύγιστος Νίκος
Αμαρτωλοί
Αναμνήσεις ενός σαλιγκαριού
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Αρκάντια
Ασυνήθιστες φίλες
Δαχομέη
Είμαι ακόμη εδώ
Είμαι η Κούβα
Εβρος – Θολό τοπίο
Εδώ μιλάνε για λατρεία
Εμείς: Μια ταινία για τον Bloody Hawk
Ερωτική επιθυμία
Ευρυδίκη Β.Α. 2037
Η Τζούλι μένει σιωπηλή
Η επαφή
Η θάλασσα μέσα μου
Η καρδιά του κτήνους
Η μάσκα του Διαβόλου
Η νέα χρονιά που δεν ήρθε ποτέ
Η ορχήστρα του αδερφού μου
Η πένθιμη παρέλαση των ρόδων
Η σιωπή
Ησυχία 6-9
Η φωτογραφία
Θεώρημα
Θολός βυθός
Ιστορία 52
Καγιάρα: Ηρωίδα των Ινκας (μεταγλωττισμένη)
Καμία άλλη γη
Καρκαλού
Κονκλάβιο
Κραυγές και ψίθυροι
Κρυστάλλινες νύχτες
Λάκης Παπαστάθης – Σε πρώτο πλάνο
Λίλο & Στιτς
Μ – Ο δράκος του Ντίσελντορφ
Μια μέρα, ένας έρωτας
Μια νύχτα με τα ζωόμπι (μεταγλωττισμένη)
Μια ταινία Minecraft (μεταγλωττισμένη)
Μια ταινία Minecraft (με υπότιτλους)
Μικρές Αφροδίτες
Μιλώντας για το τέλος
Νοσφεράτου
Ντανίλο Τρέλες: Ο φημισμένος Ανδαλουσιανός μουσικός
Ντελικατέσεν
Ο γύρος του κόσμου του μικρού Γκρίζλι (μεταγλωττισμένη)
Ο δράκουλας των Εξαρχείων
Ο ερασιτέχνης
Οικουμενική γλώσσα
Οι κυνηγοί
Οι τεμπέληδες της εύφορης κοιλάδας
Ο κανόνας του παιχνιδιού
Ο κόκκινος δάσκαλος
Ο λογιστής 2
Οντότητα
Ο πειρατής Μαυροδόντης και η κόμισσα του Γκρελ (μεταγλωττισμένη)
Ουγκέτσου Μονογκατάρι
Πριν το τέλος
Πρωινή περίπολος
Σάουντρακ για ένα πραξικόπημα
Σε μια άγνωστη χώρα
Σμιλεμένες ψυχές
Σχετικά με τον Βασίλη…
Ταξίδι του μέλιτος
Τα χρώματα της ίριδος
Τελευταία πνοή
Το Παρίσι του Σουλεϊμάν
Το Χαμίνι
Το αγαπημένο μου γλυκό
Το αγόρι
Το βλέμμα του Οδυσσέα
Το βράδυ υποχωρεί
Το κάστρο στον ουρανό
Το κακό
Το μετέωρο βήμα του πελαργού
Το μικρό μου Πάντα (μεταγλωττισμένη)
Το πάθος
Υπάρχω
Υπέροχες μέρες
Φάννυ και Αλέξανδρος
Φαντάσματα από το παρελθόν
Χιονάτη (μεταγλωττισμένη)
ΔΡΑΜΑ

Σπόρος

Ο Σεμίχ Καπλάνογλου («Μέλι») μας ταξιδεύει σε ένα δυστοπικό μέλλον με οδηγό τον Ζαν- Μαρκ Μπαρ («Απέραντο γαλάζιο»)

stars-fullstars-fullstars-emptystars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 127'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Δύο άνδρες στο κοντινό, πλην απροσδιόριστο μέλλον. Τι αναζητούν ο καθηγητής γενετικής σπόρων Δρ. Έρολ Έριν και ο επιστήμονας Τζεμίλ Ακμάν, που παράτησε μια λαμπρή καριέρα και ό,τι άλλο ήξερε, σε μια απαγορευμένη ζώνη που ονομάζεται Νεκρή Γη;

Με μια ιστορία δανεική από το Κοράνι το δυστοπικό, οικολογικό φιλμ του Σεμίχ Καπλάνογλου με πρωταγωνίστη τον Ζαν-Μαρκ Μπαρ αφορά σε ένα εφιαλτικό σενάριο της επόμενης μέρας. Οι δυνατότητες καλλιέργειας στη Γη έχουν φτάσει σε μη αναστρέψιμη κατάσταση και οι επιστήμονες αδυνατούν να δώσουν τη λύση. Την ίδια ώρα μια πανίσχυρη εταιρεία κάνει κουμάντο στον πλανήτη και το προσφυγικό ζήτημα υφίσταται με τα πιο σκληρά χαρακτηριστικά του καθώς οι μεγαλουπόλεις προστατεύονται από πανίσχυρα μαγνητικά πεδία που κάνουν στάχτη όποιον επιχειρήσει να μπει παράνομα σε αυτές, ενώ οι αρχές ελέγχουν τα γενετικά στοιχεία κάθε πρόσφυγα για να δουν ποιος θα γίνει δεκτός και ποιος όχι.

Όπως φαίνεται κι από τα παραπάνω οι ιδέες δεν λείπουν από το ασπρόμαυρο road movie (χαρακτηρισμός του ίδιου του σκηνοθέτη) του Καπλάνογλου. Με μεγάλες σιωπές, εικαστικές αναζητήσεις – ολοφάνερες οι επιδράσεις από το σινεμά του Ταρκόφσκι-, γυρίσματα τόσο στην Ευρώπη (Γερμανία και Τουρκία) όσο και στην Αμερική (η πόλη φάντασμα του Ντιτρόιτ συμβολίζει το τέλος των ΗΠΑ αλλά και του δυτικού πολιτισμού) ο τούρκος σκηνοθέτης δίνει στον πεσιμισμό γύρω από το μέλλον της ανθρωπότητας σχήμα και μορφή.

Όμως δεν είναι πάντα αποτελεσματικός ή πειστικός καθώς πολλά πράγματα στην περιγραφή του είναι εκτός από προφανή (τόσες πινακίδες στην αρχή του φιλμ για την παγκόσμια φτώχια, το προσφυγικό και το γενετικό χάος είναι υπερβολή) και κάπως άστοχα. Κυρίως ο Καπλάνογλου αδυνατεί να δώσει στο μυστικιστικό ταξίδι του ήρωα την εσωτερικότητα της αγωνίας του επιστήμονα που δρα μέσα από τον ορθολογισμό. Αρκετά γρήγορα και αβίαστα τον «μεταφέρει» σε μια άλλη διάσταση όπου τον πρώτο και τελευταίο λόγο έχει η θρησκευτική πνευματικότητα. Μόνο που τα θέματα που βάζει στα καρέ του ο τούρκος σκηνοθέτης (η σχέση ανθρώπου-φύσης, οι «προφήτες» της εποχής, η πληροφόρηση, η τεχνολογική «πρόοδος», ο καταναλωτισμός κ.α) είναι περισσότερο πολύπλοκα και χρίζουν βαθύτερης ανάλυσης και αντιμετώπισης.

Κωνσταντίνος Καϊμάκης

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Ο σπόρος (Grain)
Σκηνοθεσία: Σεμίχ Καπλάνογλου
Σενάριο: Σεμίχ Καπλάνογλου, Λέιλα Ιπέκσι

Παίζουν: Ζαν-Μαρκ Μπαρ, Ερμιν Μπραβό, Γκριγκόρι Ντομπρίκιν

Διάρκεια: 127'
Χώρα: Τουρκία, Γερμανία, Γαλλία
Έτος: 2017

Rating: 2
Διανομή: ΑΜΑ
Περισσότερα από CINEMA