MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΚΥΡΙΑΚΗ
21
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
12ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου
A.I. Τεχνιτή νοημοσύνη
American Psycho
Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Το κάστρο του απείρου (με υπότιτλους)
Flow
Greek Mountain Film Festival
Keeper
Misericordia
Nouvelle Vague
Qypi
REC’n’Play
Reservoir Dogs
The Blair Witch Project
The Rocky Horror Picture Show
Wicked: Μέρος δεύτερο
Άγια νύχτα, άγρια νύχτα
Ένα απλό ατύχημα
Αγριες φράουλες
Αμαρτωλοί
Αναπαράσταση
Αν είχα πόδια θα σε κλωτσούσα
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Απόδραση στη Νορμανδία
Από τι είμαστε φτιαγμένοι
Αχινός
Βερμίλιο: Η Νύφη του Βουνού
Βουγονία
Δεσποινίς Μόξι: Η Οδύσσεια μιας γάτας (μεταγλωττισμένη)
Ζωούπολη 2 (μεταγλωττισμένη)
Ζωούπολη 2 (με υπότιτλους)
Η Πολυκατοικία
Η ετυμηγορία
Η θυσία
Η μύγα
Η συμμορία των μάγων 3
Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ
Η ώρα του λύκου
Θεώρημα
Καμία άλλη επιλογή
Κρίστι
Μέρες οργής
Με λένε Στέλιο
Μια μάχη μετά την άλλη
Μπερλινγκουέρ: Η μεγάλη ελπίδα
Μόνος στο σπίτι 2: Χαμένος στη Νέα Υόρκη
Νυρεμβέργη
Νυχτερινή εφημερία
Νύχτα Αγωνίας
Ο Κινηματογραφιστής
Ο άνθρωπος που γνώριζε πολλά
Ο βασιλιάς των βασιλιάδων: Μια ιστορία από τον Κάρολο Ντίκενς (μεταγλωττισμένη)
Ο εξολοθρευτής άγγελος
Οι ώρες
Ο κανόνας του παιχνιδιού
Ο μεγάλος Δικτάτωρ
Οταν ο Χάρι γνώρισε την Σάλι
Πέντε νύχτες στου Φρέντι 2
Πολύ σκληρός για να πεθάνει
Ρέκβιεμ για ένα όνειρο
Ρενουάρ
Σιωπηλή αγάπη
Σπασμένη φλέβα
Στο νησί του Αμρουμ
Συναισθηματική αξία
Συνύπαρξη, λέμε τώρα
Σώστε τον πράσινο πλανήτη
Τα Χριστουγεννιάτικα κάλαντα του Μίκυ
Τα κάλαντα των Χριστουγέννων
Τα παιδιά του Παραδείσου
Το δέντρο που πληγώναμε
Το καταφύγιο του τρόμου
Το οτιδήποτε
Το πατρικό
Το ταρανδάκι των Χριστουγέννων (μεταγλωττισμένη)
Το χειρόγραφο της Σαραγόσα
Τρία χιλιόμετρα ως το τέλος του κόσμου
Φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους-Σπουδαστικό
Χάιντι: Η διάσωση του μικρού λύγκα (μεταγλωττισμένη)
Χαμένες αγάπες
Χειμωνιάτικο φως
ΔΡΑΜΑ

Σπόρος

Ο Σεμίχ Καπλάνογλου («Μέλι») μας ταξιδεύει σε ένα δυστοπικό μέλλον με οδηγό τον Ζαν- Μαρκ Μπαρ («Απέραντο γαλάζιο»)

stars-fullstars-fullstars-emptystars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 127'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Δύο άνδρες στο κοντινό, πλην απροσδιόριστο μέλλον. Τι αναζητούν ο καθηγητής γενετικής σπόρων Δρ. Έρολ Έριν και ο επιστήμονας Τζεμίλ Ακμάν, που παράτησε μια λαμπρή καριέρα και ό,τι άλλο ήξερε, σε μια απαγορευμένη ζώνη που ονομάζεται Νεκρή Γη;

Με μια ιστορία δανεική από το Κοράνι το δυστοπικό, οικολογικό φιλμ του Σεμίχ Καπλάνογλου με πρωταγωνίστη τον Ζαν-Μαρκ Μπαρ αφορά σε ένα εφιαλτικό σενάριο της επόμενης μέρας. Οι δυνατότητες καλλιέργειας στη Γη έχουν φτάσει σε μη αναστρέψιμη κατάσταση και οι επιστήμονες αδυνατούν να δώσουν τη λύση. Την ίδια ώρα μια πανίσχυρη εταιρεία κάνει κουμάντο στον πλανήτη και το προσφυγικό ζήτημα υφίσταται με τα πιο σκληρά χαρακτηριστικά του καθώς οι μεγαλουπόλεις προστατεύονται από πανίσχυρα μαγνητικά πεδία που κάνουν στάχτη όποιον επιχειρήσει να μπει παράνομα σε αυτές, ενώ οι αρχές ελέγχουν τα γενετικά στοιχεία κάθε πρόσφυγα για να δουν ποιος θα γίνει δεκτός και ποιος όχι.

Όπως φαίνεται κι από τα παραπάνω οι ιδέες δεν λείπουν από το ασπρόμαυρο road movie (χαρακτηρισμός του ίδιου του σκηνοθέτη) του Καπλάνογλου. Με μεγάλες σιωπές, εικαστικές αναζητήσεις – ολοφάνερες οι επιδράσεις από το σινεμά του Ταρκόφσκι-, γυρίσματα τόσο στην Ευρώπη (Γερμανία και Τουρκία) όσο και στην Αμερική (η πόλη φάντασμα του Ντιτρόιτ συμβολίζει το τέλος των ΗΠΑ αλλά και του δυτικού πολιτισμού) ο τούρκος σκηνοθέτης δίνει στον πεσιμισμό γύρω από το μέλλον της ανθρωπότητας σχήμα και μορφή.

Όμως δεν είναι πάντα αποτελεσματικός ή πειστικός καθώς πολλά πράγματα στην περιγραφή του είναι εκτός από προφανή (τόσες πινακίδες στην αρχή του φιλμ για την παγκόσμια φτώχια, το προσφυγικό και το γενετικό χάος είναι υπερβολή) και κάπως άστοχα. Κυρίως ο Καπλάνογλου αδυνατεί να δώσει στο μυστικιστικό ταξίδι του ήρωα την εσωτερικότητα της αγωνίας του επιστήμονα που δρα μέσα από τον ορθολογισμό. Αρκετά γρήγορα και αβίαστα τον «μεταφέρει» σε μια άλλη διάσταση όπου τον πρώτο και τελευταίο λόγο έχει η θρησκευτική πνευματικότητα. Μόνο που τα θέματα που βάζει στα καρέ του ο τούρκος σκηνοθέτης (η σχέση ανθρώπου-φύσης, οι «προφήτες» της εποχής, η πληροφόρηση, η τεχνολογική «πρόοδος», ο καταναλωτισμός κ.α) είναι περισσότερο πολύπλοκα και χρίζουν βαθύτερης ανάλυσης και αντιμετώπισης.

Κωνσταντίνος Καϊμάκης

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Ο σπόρος (Grain)
Σκηνοθεσία: Σεμίχ Καπλάνογλου
Σενάριο: Σεμίχ Καπλάνογλου, Λέιλα Ιπέκσι

Παίζουν: Ζαν-Μαρκ Μπαρ, Ερμιν Μπραβό, Γκριγκόρι Ντομπρίκιν

Διάρκεια: 127'
Χώρα: Τουρκία, Γερμανία, Γαλλία
Έτος: 2017

Rating: 2
Διανομή: ΑΜΑ
Περισσότερα από CINEMA