MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
19
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
12ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου
A.I. Τεχνιτή νοημοσύνη
American Psycho
Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Το κάστρο του απείρου (με υπότιτλους)
Flow
Greek Mountain Film Festival
Keeper
Misericordia
Nouvelle Vague
Qypi
REC’n’Play
Reservoir Dogs
The Blair Witch Project
The Rocky Horror Picture Show
Wicked: Μέρος δεύτερο
Άγια νύχτα, άγρια νύχτα
Ένα απλό ατύχημα
Αγριες φράουλες
Αμαρτωλοί
Αναπαράσταση
Αν είχα πόδια θα σε κλωτσούσα
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Απόδραση στη Νορμανδία
Από τι είμαστε φτιαγμένοι
Αχινός
Βερμίλιο: Η Νύφη του Βουνού
Βουγονία
Δεσποινίς Μόξι: Η Οδύσσεια μιας γάτας (μεταγλωττισμένη)
Ζωούπολη 2 (μεταγλωττισμένη)
Ζωούπολη 2 (με υπότιτλους)
Η Πολυκατοικία
Η ετυμηγορία
Η θυσία
Η μύγα
Η συμμορία των μάγων 3
Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ
Η ώρα του λύκου
Θεώρημα
Καμία άλλη επιλογή
Κρίστι
Μέρες οργής
Με λένε Στέλιο
Μια μάχη μετά την άλλη
Μπερλινγκουέρ: Η μεγάλη ελπίδα
Μόνος στο σπίτι 2: Χαμένος στη Νέα Υόρκη
Νυρεμβέργη
Νυχτερινή εφημερία
Νύχτα Αγωνίας
Ο Κινηματογραφιστής
Ο άνθρωπος που γνώριζε πολλά
Ο βασιλιάς των βασιλιάδων: Μια ιστορία από τον Κάρολο Ντίκενς (μεταγλωττισμένη)
Ο εξολοθρευτής άγγελος
Οι ώρες
Ο κανόνας του παιχνιδιού
Ο μεγάλος Δικτάτωρ
Οταν ο Χάρι γνώρισε την Σάλι
Πέντε νύχτες στου Φρέντι 2
Πολύ σκληρός για να πεθάνει
Ρέκβιεμ για ένα όνειρο
Ρενουάρ
Σιωπηλή αγάπη
Σπασμένη φλέβα
Στο νησί του Αμρουμ
Συναισθηματική αξία
Συνύπαρξη, λέμε τώρα
Σώστε τον πράσινο πλανήτη
Τα Χριστουγεννιάτικα κάλαντα του Μίκυ
Τα κάλαντα των Χριστουγέννων
Τα παιδιά του Παραδείσου
Το δέντρο που πληγώναμε
Το καταφύγιο του τρόμου
Το οτιδήποτε
Το πατρικό
Το ταρανδάκι των Χριστουγέννων (μεταγλωττισμένη)
Το χειρόγραφο της Σαραγόσα
Τρία χιλιόμετρα ως το τέλος του κόσμου
Φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους-Σπουδαστικό
Χάιντι: Η διάσωση του μικρού λύγκα (μεταγλωττισμένη)
Χαμένες αγάπες
Χειμωνιάτικο φως
Βιογραφική

Η Πιο Σκοτεινή Ώρα

O Τζο Ράιτ (Περηφάνια & Προκατάληψη, Εξιλέωση, Άννα Καρένινα) καταγράφει μια κρίσιμη καμπή στην ιστορία του Ουίνστον Τσόρτσιλ και δίνει την ευκαιρία στον Γκάρι Όλντμαν να κερδίσει – εκτός κι αν συμβούν απίθανα πράγματα- το πρώτο του Όσκαρ.

stars-fullstars-fullstars-fullstars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 140'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Το μεγάλο δίλημμα που είχε ο Τσόρτσιλ στις πρώτες εβδομάδες της πρωθυπουργίας του την άνοιξη του 1940, όταν οι Ναζί είχαν αρχίσει να καταλαμβάνουν την Ευρώπη και 300.000 βρετανοί στρατιώτες βρίσκονταν εγκλωβισμένοι στη Δουνκέρκη, ήταν αν θα συνθηκολογήσει ή όχι με τον Χίτλερ…

Το σενάριο του υποψήφιου για Όσκαρ σεναριογράφου Άντονι ΜακΚάρτεν («Η Θεωρία των Πάντων») σοφά ξεδιπλώνεται στη συγκεκριμένη περίοδο. Σε ασφυκτικά χρονικά όρια και με την ναζιστική απειλή να πλησιάζει, ο Τσόρτσιλ έπρεπε να τα βγάλει πέρα σε δύο ταμπλό. Ο ΜακΚάρτεν περισσότερο κι από τον προφανή κίνδυνο της πολεμικής ήττας, σκιτσάρει με αδρά χαρακτηριστικά τον εσωτερικό πόλεμο που δέχεται ο Τσόρτσιλ από το κόμμα του καθώς και τον σκεπτικισμό του Βασιλιά που δείχνει ξεκάθαρα τις αμφιβολίες του γύρω από το πρόσωπο του Τσόρτσιλ, που έχει χρεωθεί ήδη μια πολεμική ήττα με τη μάχη της Γκαλίπολι στον Α Παγκόσμιο Πόλεμο. Η μοναδική σύμμαχος του 66χρονου βετεράνου πολιτικού είναι η σύζυγος του η οποία γνωρίζοντας καλά τα «κουμπιά», τις αδυναμίες του αλλά και τις αδιαμφισβήτητες ικανότητες του, φροντίζει να τον μπολιάζει κάθε τόσο με το σθένος που χρειάζεται προκειμένου να τα βγάλει πέρα τούτες τις δύσκολες ώρες.

CROP

Αν και η ταινία πασχίζει να μην γίνει αγιογραφία δεν τα καταφέρνει απόλυτα. Ο Τσόρτσιλ των Ράιτ- ΜακΚάρτεν – Όλντμαν είναι ένας γοητευτικός χαρακτήρας με το φλεγματικό χιούμορ του, τη σπιρτάδα στο βλέμμα, την μοναδική ενέργεια και τη ρητορική δεινότητα του. Λίγα είναι τα μεμπτά πάνω του και αποδίδονται σαν προέκταση της πληθωρικής προσωπικότητας του. Εύκολα το φιλμ θα μπορούσε να αποτελέσει μια βιογραφία χωρίς ειδικό βάρος αλλά το μπριόζικο χιούμορ που χρησιμοποιεί στο σενάριο του ο ΜακΚάρτεν (από τις τρομερές ατάκες του για τον Χίτλερ που αποκαλεί υποτιμητικά δεκανέα και μπογιατζή έως τους απολαυστικούς διαλόγους είτε με το βασιλιά είτε με τη σύζυγό του) κάνει τη διαφορά σε μια ασυνήθιστη βιογραφία, που δεν κρύβει το θαυμασμό της αλλά δεν διστάζει να δείξει και τα ελαττώματα του ανθρώπου πίσω από τον χαρισματικό ηγέτη.

Ο αλκοολισμός (που πάντως δεν φαίνεται στο φιλμ να επηρεάζει την κρίση ή τις επιδόσεις του), η ξεροκεφαλιά, η κρίση αυτοπεποίθησης στο πιο δύσκολο σημείο και, κυρίως, η ανικανότητα του να παραδεχτεί τα λάθη του είναι στοιχεία που φαίνονται χωρίς καλλωπιστικά στοιχεία στο φιλμ. Για την ερμηνεία του Όλντμαν νομίζω έχουν ειπωθεί ήδη τα πάντα. Τα εγκωμιαστικά σχόλια και οι διθυραμβικές κριτικές που τη συνοδεύουν είναι απόλυτα εύστοχα και ενδεικτικά της αξίας για τη δουλειά που έχει κάνει εδώ ο εξαίρετος ηθοποιός.

Κωνσταντίνος Καϊμάκης

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Η ΠΙΟ ΣΚΟΤΕΙΝΗ ΩΡΑ (Darkest hour)
Σκηνοθεσία: Τζο Ράιτ
Σενάριο: Αντονι ΜακΚάρτεν

Παίζουν: Γκάρι Όλντμαν, Κρίστιν Σκοτ Τόμας, Λίλι Τζέιμς, Μπεν Μέντελσον, Στίβεν Ντιλέιν, Ρόναλντ Πίκαπ

Διάρκεια: 140'
Χώρα: ΗΠΑ, Αγγλία
Έτος: 2017

Rating: 3
Διανομή: UIP
Περισσότερα από CINEMA