MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΔΕΥΤΕΡΑ
29
ΑΠΡΙΛΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
Αθήνα ΕΛΙΖΕ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
3 Queer μικρού μήκους
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
Aespa World Tour in Cinemas
Animal
Back to Black
Demon Slayer: Kimetsu No Yaiba – To the Hashira Training (με υπότιτλους)
Dune: Μέρος δεύτερο
Ennio: The Maestro
Ghostbusters: Η αυτοκρατορία του πάγου
Horrorant Film Festival – Νύχτες τρόμου 2024
Joe Strummer: The Future Is Unwritten
Kung Fu Panda 4 (μεταγλωττισμένη)
Kung Fu Panda 4 (με υπότιτλους)
Mistaken for Strangers
Playtime
Poor Things
Shayda
Spy x Family Code: White (με υπότιτλους)
Stop making sense
Take a Trip
Άγνωστοι μεταξύ μας
Ένας προφήτης, μα τι προφήτης
Αδέσποτα κορμιά
Αμπιγκέιλ
Ανατομία μιας πτώσης
Αντίλαλος
Απαγορευμένα παιχνίδια
Αποκάλυψη τώρα: Final Cut
Από την άκρη της πόλης
Αρθουρ ο βασιλιάς
Ασπιλη
Γάτες στο μουσείο (μεταγλωττισμένη)
Γκοτζίλα x Κονγκ: Η νέα αυτοκρατορία
Γυάλα
Δύο δάχτυλα μέλι 2
Δύο φίλοι και ένας ασβούλης (μεταγλωττισμένη)
Εγώ, καπετάνιος
Εμφύλιος πόλεμος
Ενα ταξίδι για πάπιες (μεταγλωττισμένη)
Ενθύμιον
Εξέλιξη
Επαγγελματίας υπνοβάτης
Ευχή (μεταγλωττισμένη)
Ζωντανό πνεύμα
Ζώνη ενδιαφέροντος
Η Μία και εγώ: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Η Χίμαιρα
Η αρπαγή
Η κιβωτός του Νώε (μεταγλωττισμένη)
Η περιπέτεια
Η τελευταία παμπ
Κάμπια νύμφη πεταλούδα
Μάμα Γκλόρια
Μετέωρο και Σκιά
Μη μου λες ψέματα
Μην ανοίγεις την πόρτα
Μην περιμένετε και πολλά από το τέλος του κόσμου
Ο Μύλος και ο σταυρός
Ο Χάρι Πότερ και η Φιλοσοφική Λίθος
Οι Ελευσίνιοι
Οι άποικοι
Οι αντίπαλοι
Ο καταδικασμένος
Ο μικρός Νικόλας: Τι περιμένουμε για να είμαστε ευτυχισμένοι; (μεταγλωττισμένη)
Ο τελευταίος ήρωας
Ο χορός των φαντασμάτων (μεταγλωττισμένη)
Περασμένες ζωές
Πεσμένα φύλλα
Ραδιο Ουόλφμαν
Σούπερ Μάγκι (μεταγλωττισμένη)
Σπίθα στη θάλασσα
Στενές επαφές με τον Διάβολο
Στην τύχη ο Μπαλταζάρ
Στη φωτιά
Στο γραφείο καθηγητών
Στο ποταμόπλοιο
Συνάδελφοι ηρωικοί οικοδόμοι
Τα μαθήματα της Μπλάγκα
Το αγόρι και ο ερωδιός
Το κατά Ματθαίον ευαγγέλιο
Το μπλε καφτάνι
Το περασμένο καλοκαίρι
Τοτέμ
Υπέροχες μέρες
Χάος
Χαίρε, Μαρία
Χορεύοντας με τον Μπέκετ
Χρήστος, το τελευταίο παιδί
Χωρίς οξυγόνο
Ψάχνοντας τον Sugar man
Φαντασίας

Μικρόκοσμος

Η πρώτη φορά που ο Αλεξάντερ Πέιν καταπιάνεται με το είδος της επιστημονικής φαντασίας διαθέτει πρωτότυπες ιδέες οι οποίες όμως δεν ολοκληρώνονται πάντα αποτελεσματικά.

stars-fullstars-fullstars-emptystars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 135'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Στο κοντινό μέλλον ένας Νορβηγός επιστήμονας δίνει τη δυνατότητα στους ανθρώπους να συρρικνώνουν τον εαυτό τους. Έτσι, οι συρρικνωμένοι άνθρωποι μπορούν πλέον να ζουν σε μικρές πόλεις, να τρέφονται λιγότερο και να δημιουργούν λιγότερα σκουπίδια ωφελώντας τον πλανήτη. Συνεκτιμώντας όλα αυτά τα πλεονεκτήματα του μικρόκοσμου, ο Πολ (Ματ Ντέιμον) αποφασίζει να συρρικνωθεί μαζί με τη σύζυγό του (Κρίστεν Γουίγκ) προκειμένου να μειώσουν τα τεράστια έξοδα διαβίωσης που έχουν.

Η ιδέα είναι εκτός από πρωτότυπη και δελεαστική για ένα ικανότατο σεναριογράφο όπως είναι πρωτίστως – η σκηνοθεσία έπεται- ο Αλεξάντερ Πέιν. Στο εναλλακτικό σύμπαν που δημιουργεί ο ελληνοαμερικανός σε τούτη την πρώτη sci-fi ταινία του, συναντάμε κάποιες από τις αγαπημένες του θεματικές (η πίστη στον άνθρωπο, το ταξίδι ως μέσο αυτογνωσίας, η μελαγχολία των σχέσεων). Μόνο που εδώ η γνώριμη υπαρξιακή αγωνία που χαρακτηρίζει τους παραδοσιακούς ήρωες του (από το «Πλαγίως» και το «Σχετικά με το Σμιντ» μέχρι τους «Απογόνους» και το «Νεμπράσκα»), μεταφέρεται στο μέλλον και ανοίγει την ομπρέλα της προβληματικής του σε πιο οικουμενικά μεγέθη. Τρυφερό και αστείο, αγωνιώδες και ανθρώπινο, με πολλά ερωτήματα να συνοδεύουν την προσωπική ιστορία του Πολ, το φιλμ έχει την ικανότητα να διεγείρει τη σκέψη του θεατή σε πολλά επίπεδα.

Όμως η αδυναμία του «Μικρόκοσμου» είναι πως δεν βρίσκει πάντα τον τρόπο να βάλει τα πράγματα στην σωστή τους θέση. Οι ιδέες υπάρχουν (μια μικρότερη σε μέγεθος κοινωνία, δεν παύει να είναι μια κανονική κοινωνία με όλες τις ταξικές ανισότητες και τα πολιτικά αδιέξοδα της) και δημιουργούν μια εντυπωσιακή αρχικά ταινία που κερδίζει τα εύσημα ακόμη και στο επίπεδο σκηνοθεσίας – καταπληκτικά τα ειδικά ψηφιακά εφέ που «δένουν» την καθημερινότητα των συρρικνωμένων ηρώων με τη γιγάντια πραγματικότητα των κανονικών ανθρώπων- αλλά στη συνέχεια ξεμένει από καύσιμο τόσο σεναριακά (αφελείς κάποιες καταστάσεις στο φινάλε) όσο και σκηνοθετικά.

Κωνσταντίνος Καϊμάκης

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Μικρόκοσμος (Downsizing)
Σκηνοθεσία: Αλεξάντερ Πέιν
Σενάριο: Αλεξάντερ Πέιν, Τζιμ Τέιλορ

Παίζουν: Ματ Ντέιμον, Κριστόφ Βαλτς, Κρίστεν Γουίγκ, Χονγκ Τσάου

Διάρκεια: 135'
Χώρα: ΗΠΑ
Έτος: 2017

Rating: 2
Διανομή: U.I.P.
Περισσότερα από CINEMA
VIMA_WEB3b