MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΣΑΒΒΑΤΟ
14
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
10ο Φεστιβάλ Ψηφιακού Κινηματογράφου Αθήνας
12ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου
20.000 είδη μελισσών
48 Αντίσταση στον μεγάλο εποικισμό
48 ώρες στην Ταϊβάν
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
Andriesh
Anora
Bird
Black Stone
Cure
Dourgouti Town
Emilia Pérez
Heretic
Kneecap
Kraven ο κυνηγός
Maria
Match Point
Megalopolis
NCT DREAM Mystery Lab: DREAM( )SCAPE
No Cap: 2 Years of Light
One Direction: This Is Us
Red One
SuperSanta (μεταγλωττισμένη)
Take a Trip
The End
The Substance – Το ελιξίριο της νιότης
Unclickable
Wicked
Όλα για τη μητέρα μου
Αδίστακτα πρόσωπα
Ανατομία μιας πτώσης
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Αριζόνα Τζούνιορ
Ασίκ Κερίμπ
Ατίθαση καρδιά
Αφήνοντας το Λας Βέγκας
Βαϊάνα 2 (μεταγλωττισμένη)
Βαϊάνα 2 (με υπότιτλους)
Βραδύποδες στην κουζίνα (μεταγλωττισμένη)
Γκοτζίλα: Το τέρας του αιώνος
Δαχομέη
Εγώ, ο απαισιότατος 4 (μεταγλωττισμένη)
Εδώ
Επιχείρηση: Dirty Angels
Ευτυχισμένοι μαζί
Ζώνη ενδιαφέροντος
Η Ηλιαχτίδα μου
Η γυναίκα με τη λεοπάρδαλη
Η επιστροφή
Η θυσία
Η σοφία της ευτυχίας
Η συμμορία της συμφοράς
Θεώρημα
Καμία άλλη γη
Κατεχόμενη πόλη
Κονκλάβιο
Μετά τα μεσάνυχτα
Μικρά πράγματα σαν κι αυτά
Μικροί ήρωες σε δράση (μεταγλωττισμένη)
Μονομάχος II
Μπλε βελούδο
Νυχτερινός εκφωνητής
Νύφες
Ξαναπαντρεύομαι την γυναίκα μου
Ξερά χόρτα
Ο Άρχοντας των Δαχτυλιδιών: Ο πόλεμος των Ροχίριμ
Ο Μεγάλος Ερωτικός
Ο Νονός
Ο Ταξιτζής
Ο άνθρωπος που συρρικνώθηκε
Ο βράχος
Ο δάσκαλος που υποσχέθηκε την θάλασσα
Ο δελφινομικρούλης (μεταγλωττισμένη)
Οι Ομπρέλες του Χερβούργου
Ολα είναι δρόμος
Ο νόμος του Μέρφυ
Πάντα υπάρχει το αύριο
Πέρασμα
Πέτρινα χρόνια
Πίσω από τις θημωνιές
Παρασκευή και 13
Παρασκευή και 13 Μέρος 2
Παρασκευή και 13 μέρος 3
Παρασκευή και 13: Μέρος 4
Περασμένες ζωές
Πεσμένα φύλλα
Σαμσάρα
Τα πνεύματα του Ινισερίν
Το ατίθασο ρομπότ (μεταγλωττισμένη)
Το βράδυ που ο μπαμπάς μου έσωσε τα Χριστούγεννα (μεταγλωττισμένη)
Το διπλανό δωμάτιο
Το τελευταίο μάθημα
Το χρώμα του ροδιού
Υπόθεση Νοτόριους
Φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους-Σπουδαστικό
Φτηνά τσιγάρα
Χαμένη λεωφόρος
ΔΡΑΜΑ

Happy End

Η επιστροφή του Μίκαελ Χάνεκε στην Κρουαζέτ και τη γαλλική μπουρζουαζία δεν είχε και τόσο happy end αφού για πρώτη φορά μετά από το μακρινό 1997 – και το «Funny games»- έφυγε από το φεστιβάλ των Κανών με άδεια χέρια.

stars-fullstars-fullstars-fullstars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 107'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Η ηρεμία της μεγαλοαστικής οικογένειας των Λοράν που ζει στο Καλέ και έχει στην ιδιοκτησία της κατασκευαστική εταιρεία, διαλύεται ύστερα από ένα εργατικό ατύχημα. Το συμβάν αυτό θα γίνει η αφορμή για να ξεσκεπαστούν μυστικά και ψέμματα της οικογένειας, στα οποία τα μέλη της έμεναν παγερά αδιάφοροι όλα αυτά τα χρόνια.

Κυνισμός, μισανθρωπισμός, σοκαριστικές ομολογίες. Στοιχεία αντιπροσωπευτικά των Λορέν και της κοσμοαντίληψης τους. Είναι ολοφάνερο όχι μόνο εδώ αλλά κι από τα προηγούμενα έργα του ότι ο αυστριακός Χάνεκε δεν έχει σε μεγάλη υπόληψη την μεγαλοαστική τάξη.

Κι αν παλιά την κάρφωνε ανελέητα με την κοφτερή σαν μαχαίρι ματιά του, εδώ διαπιστώνει ότι της έδωσε μεγαλύτερη αξία από όσο της αναλογεί, οπότε αποφασίζει να αλλάξει τροπάριο αλλά όχι και ιδέες. Η επίκληση μιας περισσότερο χιουμοριστικής νότας έχει διττό χαρακτήρα: από τη μια «μειώνει» σαφώς την εικόνα των αρνητικών πρωταγωνιστών σε σημείο που τους κάνει να μοιάζουν με ένα… τίποτα στα μάτια του κοινού θεατή (άλλη μια μπηχτή για την ασημαντότητα της μπουρζουαζίας) κι από την άλλη δίνει την ευκαιρία στον αυστριακό δημιουργό να πειραματιστεί με νέα αφηγηματικά εργαλεία. Όμως το ανάλαφρο σχόλιο και η χιουμοριστική ανάγνωση της καθημερινότητας δεν ταιριάζουν στον Χάνεκε. Αυστηρός ανατόμος της κοινωνικής ψυχολογίας και επίμονος εξερευνητής του σκοταδιού που σκεπάζει την ανθρώπινη ψυχή, ο Χάνεκε έχει γράψει ιστορία στην κατηγορία των αλληγορικών κοινωνικών θρίλερ.

happyend

Το νέο του φιλμ δεν είναι κακό (πώς θα μπορούσε άλλωστε από ένα τόσο σημαντικό δημιουργό;) αλλά όχι και σπουδαίο. Όλη η υποκρισία της πρωταγωνιστικής οικογένειας με τους χαλαρούς δεσμούς αίματος, την λατρεία του χρήματος και την ροπή στην απόλυτη απάθεια είναι μοτίβα που τα έχουμε ξαναδεί από τον Χάνεκε και σε καλύτερες επιδόσεις. Του αναγνωρίζουμε πάντως την τόλμη να χτίσει μια διαφορετική κατασκευή, όπου η φυσική βία αυτή τη φορά απουσιάζει, ενώ η καθημερινότητα εκτός από τρομακτική μπορεί να έχει στιγμές αληθινά αστείες. Πίσω όμως από το κωμικό προσωπείο ή κάποιες αψυχολόγητες, υπερβολικές σκηνές (το καραόκε) κρύβονται φιλοσοφημένες, μεγάλες ιδέες γύρω από την απογοήτευση της ζωής, την ανικανότητα της αλληλεγγύης, τα σαθρά θεμέλια κάθε μορφής εξουσίας.

Η ιστορία των Λορέν, αυτής της πλούσιας, καλομαθημένης και βολεμένης δυτικοευρωπαϊκής οικογένειας είναι η ιστορία της ίδιας της Ευρώπης. Με συντηρητικά αντανακλαστικά απέναντι στο φόβο, ωφελιμιστικές συμπεριφορές, ελάχιστες ελπίδες για αίσιο τέλος της κρίσης και αγωνία για την επόμενη μέρα. Ο Χάνεκε είναι ξεκάθαρος: αυτό το happy end μόνο ως ειρωνεία μπορεί να ειπωθεί…

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Happy end
Σκηνοθεσία: Μίκαελ Χάνεκε
Σενάριο: Μίκαελ Χάνεκε

Παίζουν: Ιζαμπέλ Ιπέρ, Ζαν-Λουί Τρεντινιάν, Ματιέ Κασοβίτς, Τόμπι Τζόουνς

Διάρκεια: 107'
Χώρα: Γαλλία, Αυστρία, Γερμανία
Έτος: 2017

Rating: 3
Διανομή: ROSEBUD.21/ Seven
Περισσότερα από CINEMA