MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
17
ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
Athens Palestine Film Festival
Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Το κάστρο του απείρου (με υπότιτλους)
Dracula
Drive
Dune: Μέρος δεύτερο
F1: Η ταινία
Good Boy
Harvest
Leningrad Cowboys Go America
Leningrad Cowboys Meet Moses
Mitski: The Land
Ne Zha 2 (μεταγλωττισμένη)
Ne Zha 2 (με υπότιτλους)
Shaun of the Dead
Super Paradise
Super Story Market
Take a Trip
The Smashing Machine: Η καρδιά ενός μαχητή
Threads
Tron: Ares
Vampyr
Weapons
When Nobody’s Watching
Z
Ένα απλό ατύχημα
Έρωτας στη Βαρκελώνη
Όλα για τη μητέρα μου
Όταν έρθει το φθινόπωρο
Αγάπη μόνο
Αλέξης Ζορμπάς
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Αντιγόνη
Για μια χούφτα δολλάρια
Διαβάζοντας τη Λολίτα στην Τεχεράνη
Η Γη της Επαγγελίας
Η Πέπη, η Λούσι, η Μπομ και τ’αλλα κορίτσια…
Η Πέππα γνωρίζει το νέο μωρό (μεταγλωττισμένη)
Η αρπαγή
Η γυναικα με τα σπίρτα
Ηλέκτρα
Η λίμνη των στεναγμών
Η σιωπή των αμνών
Ιστορίες του Σηκουάνα
Ιφιγένεια
Καζαμπλάνκα
Καλές γιορτές
Καλή σου νύχτα κυρ-Αλέξανδρε
Κατοικίδια στο express (μεταγλωττισμένη)
Κλέφτης από σπόντα
Μέρες οργής
Μεσάνυχτα στο Παρίσι
Μετά το κυνήγι
Μια μάχη μετά την άλλη
Μικρά πράγματα σαν κι αυτά
Μπερλινγκουέρ: Η μεγάλη ελπίδα
Μποέμικη ζωή
Νεκρό τηλέφωνο 2
Ο Νάτζι Αλ-Αλί στην αγκαλιά του Χαντάλα
Ο Ρατατούης (μεταγλωττισμένο)
Ο Σιμών της ερήμου
Ο Σιρόκο και το βασίλειο των ανέμων (μεταγλωττισμένη)
Ο Χριστός Σταμάτησε στο Εμπολι
Ο άνθρωπος χωρίς παρελθόν
Ο εξολοθρευτής άγγελος
Οι Απίθανοι (μεταγλωττισμένο)
Οι Υπάλληλοι
Ο κανόνας του παιχνιδιού
Ο κύκλος των χαμένων ποιητών
Ο ξεχωριστός Γουίλ Χάντιγκ
Οταν ο Χάρι γνώρισε την Σάλι
Προσέλαβα έναν επαγγελματία δολοφόνο
Ρίφενσταλ: Στην καρδιά του Τρίτου Ράιχ
Στα βάθη του χειμώνα
Στρουμφάκια: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Συναισθηματική αξία
Τα κακά παιδιά 2 (μεταγλωττισμένη)
Τα κανόβνια του Ναβαρόνε
Τα παιδιά του Παραδείσου
Το 47
Το Χαμίνι
Το αγόρι
Το κάλεσμα 4: Τελευταία τελετουργία
Το κουκλόσπιτο της Γκάμπι: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Το λιμάνι της Χάβρης
Το μίσος
Το μονοπάτι του αλατιού
Το πάθος της Ζαν ντ’Αρκ
Το τελευταίο κύμα
Το χρώμα του ροδιού
Τρωάδες
Τύχη βουνό
Χάιντι: Η διάσωση του μικρού λύγκα (μεταγλωττισμένη)
Χαμένοι στη Μετάφραση
Ψηλά στον Ουρανό (μεταγλωττισμένο)
Ως τα χαράματα
Μυστηρίου

Έγκλημα στο Οριάν Εξπρές

Το διασημότερο μυθιστόρημα της Άγκαθα Κρίστι μεταφέρεται και πάλι στη μεγάλη οθόνη από τον Κένεθ Μπράνα (ο οποίος επιστρατεύτει ένα all star καστ) σχεδόν σαράντα χρόνια μετά από τη διασκευή του Λιούμετ.

stars-fullstars-fullstars-halfstars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 114'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Το ταξίδι του Οριάν Εξπρές στην Ανατολική Ευρώπη διακόπτεται απότομα όταν μια τρομακτική χιονοστιβάδα κάπου στα Βαλκάνια εκτροχιάζει το τρένο και ταυτόχρονα αποκαλύπτεται στο βαγόνι της Α θέσης το μαχαιρωμένο πτώμα ενός επιβάτη. Ο Ηρακλής Πουαρώ αναλαμβάνει δράση και επιχειρεί να εντοπίσει το δολοφόνο ανάμεσα στους δεκατρείς υπόπτους.

Δια γυμνού οφθαλμού φαίνεται η όρεξη και το μεράκι του Μπράνα να καταπιαστεί με το… Graal της Άγκαθα Κρίστι και η φιλοδοξία του να αφήσει τη στάμπα του, ξεπερνώντας ίσως και την άποψη του Σίντνεϊ Λιούμετ ο οποίος στα 1974 έκανε μια πετυχημένη διασκευή που οδήγησε το φιλμ μέχρι τα όσκαρ (νικήτρια η Ίνγκριντ Μπέργκμαν στην κατηγορία β γυναικείου ρόλου μεταξύ των 6 συνολικά υποψηφιοτήτων εκ των οποίων ξεχωρίζει εκείνη του Άλμπερτ Φίνεϊ ως δαιμόνιος Πουαρώ για τον Α ρόλο). Δεν τα καταφέρνει πλήρως παρότι το ριμέικ αυτό διαθέτει υπερπολυτελή παραγωγή, κομψή και ντελικάτη κινηματογράφηση, first class ερμηνείες από το σύνολο των πρωταγωνιστών και ικανοποιητικό συγχρωτισμό χιούμορ και σασπένς. Ο

Μπράνα ως τολμηρός αλλά και γεμάτος αυτοπεποίθηση μηχανοδηγός δεν διστάζει να οδηγήσει την ταχεία του σε μέρη που δεν κρύβουν το φιλόδοξο, μεγαλόπνοο χαρακτήρα τους. Η απόπειρα όμως να συσχετιστεί η προβληματική της Κρίστι με μια σύγχρονη ματιά πάνω στο κοινωνικό και πολιτικό γίγνεσθαι δεν ευδοκιμεί πλήρως. Δίπλα στα θετικά σημεία που προαναφέραμε υπάρχει κι ένα αρνητικό πρόσημο που έχει να κάνει τόσο με την παλιομοδίτικη αισθητική στη σκηνοθεσία όσο και με την αδυναμία του Μπράνα να κουμπώσει πειστικά το αληθινό δράμα των Άρμστρονγκ (που συγκλόνισε τις ΗΠΑ στα 30ς και ενέπνευσε την Κρίστι στη συγγραφή του έργου) με την καλοζυγισμένη ιστορία μυστηρίου που αφηγείται στο περίφημο τρένο.

Λίγο πριν από το φινάλε του φιλμ επιχειρεί μάλιστα μια σεναριακή ρελάνς σε περισσότερο μελοδραματικούς και ανθρώπινους τόνους, όμως δεν γίνεται απόλυτα πειστικός. Όλη η προηγούμενη ταινία είναι σωστά δομημένη πάνω στο σπινθηροβόλο κωμικό πνεύμα του Πουαρώ και τον αυτοσαρκασμό («δεν είμαι τυχαία ο καλύτερος ντετέκτιβ στον κόσμο», λέει σε μια σκηνή ο βέλγος ντετέκτιβ με τα τροφαντά γελοία μουστάκια τον οποίο υποδύεται ο ίδιος ο σκηνοθέτης) αλλά η σοβαροφάνεια του Μπράνα στο τέλος – παλιά του τέχνη κόσκινο- χαλάει κάπως τη συνταγή.

Οι πολιτικοί προβληματισμοί (ο παλιός κόσμος του τσαρικού μεγαλείου και της ξεπεσμένης αριστοκρατίας δίνει τη θέση του στο νέο κόσμο που αγκαλιάζει το ναζισμό και το καπιταλιστικό μοντέλο) και τα άλυτα ηθικά διλήμματα, αργούν απελπιστικά να αναδειχτούν δίνοντας την εντύπωση της χαμένης ευκαιρίας στο 90ο λεπτό. Επιπλέον ο Μπράνα δεν καταφέρνει να αποφύγει την τετριμμένη ανάδειξη του μεγαλείου της γραφής της συγγραφέας μέσω κλισέ κυρίως τεχνασμάτων. Πάντως σε γενικές γραμμές το φιλμ πετυχαίνει τον πρωταρχικό σκοπό του που είναι φυσικά η ψυχαγωγία του θεατή, χάρη στη δύναμη της ιστορίας και τον αινιγματικό ψηφιδωτό της.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΤΟ ΟΡΙΑΝ ΕΞΠΡΕΣ (Murder on the Orient Express)
Σκηνοθεσία: Κένεθ Μπράνα
Σενάριο: Μάικλ Γκριν

Παίζουν: Τομ Μπέιτμαν, Λούσι Μπόιντον, Κένεθ Μπράνα, Ολίβια Κόλμαν, Πενέλοπε Κρουζ, Γουίλεμ Νταφό, Τζόνι Ντεπ, Τζούντι Ντεντς, Τζος Γκαντ, Μανουέλ Γκαρσία-Ρούλφο, Ντέρεκ Τζακόμπι, Μαρουάν Κενζάρι, Μισέλ Φάιφερ, Σεργκέι Πολούνιν, Ντέιζι Ρίντλεϊ

Διάρκεια: 114'
Χώρα: ΗΠΑ
Έτος: 2017

Rating: 2.5
Διανομή: Odeon
Περισσότερα από CINEMA