MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΕΤΑΡΤΗ
30
ΑΠΡΙΛΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
8 ½
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
Animal
Anora
Baby
Banff Centre Mountain Film Festival World Tour 2025
Black Dog
Cure
Dog Man (μεταγλωττισμένη)
Fiction
Flow
Hedwig and the Angry Inch
Maria
Mauthausen
Mickey 17
O Κομφορμίστας του Μπερνάρντο Μπερτολούτσι
Pink Floyd At Pompeii – MCMLXXII
Star Wars: Επεισόδιο ΙII- Η Εκδίκηση των Σιθ
Take a Trip
The Brutalist
Until Dawn
Winona
Yu-Gi-Oh! Η σκοτεινή πλευρά των διαστάσεων (μεταγλωττισμένη)
Ένας απλός άνθρωπος
Έχω κάτι να πω
Όλα όσα φανταζόμαστε ως φως
Όνειρα ιλουστρασιόν
Αλπεις
Αλύγιστος Νίκος
Αμαρτωλοί
Αναμνήσεις ενός σαλιγκαριού
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Αρκάντια
Ασυνήθιστες φίλες
Δαχομέη
Είμαι ακόμη εδώ
Είμαι η Κούβα
Εβρος – Θολό τοπίο
Εδώ μιλάνε για λατρεία
Εμείς: Μια ταινία για τον Bloody Hawk
Ερωτική επιθυμία
Ευρυδίκη Β.Α. 2037
Η Τζούλι μένει σιωπηλή
Η επαφή
Η θάλασσα μέσα μου
Η καρδιά του κτήνους
Η μάσκα του Διαβόλου
Η νέα χρονιά που δεν ήρθε ποτέ
Η ορχήστρα του αδερφού μου
Η πένθιμη παρέλαση των ρόδων
Η σιωπή
Ησυχία 6-9
Η φωτογραφία
Θεώρημα
Θολός βυθός
Ιστορία 52
Καγιάρα: Ηρωίδα των Ινκας (μεταγλωττισμένη)
Καμία άλλη γη
Καρκαλού
Κονκλάβιο
Κραυγές και ψίθυροι
Κρυστάλλινες νύχτες
Λάκης Παπαστάθης – Σε πρώτο πλάνο
Λίλο & Στιτς
Μ – Ο δράκος του Ντίσελντορφ
Μια μέρα, ένας έρωτας
Μια νύχτα με τα ζωόμπι (μεταγλωττισμένη)
Μια ταινία Minecraft (μεταγλωττισμένη)
Μια ταινία Minecraft (με υπότιτλους)
Μικρές Αφροδίτες
Μιλώντας για το τέλος
Νοσφεράτου
Ντανίλο Τρέλες: Ο φημισμένος Ανδαλουσιανός μουσικός
Ντελικατέσεν
Ο γύρος του κόσμου του μικρού Γκρίζλι (μεταγλωττισμένη)
Ο δράκουλας των Εξαρχείων
Ο ερασιτέχνης
Οικουμενική γλώσσα
Οι κυνηγοί
Οι τεμπέληδες της εύφορης κοιλάδας
Ο κανόνας του παιχνιδιού
Ο κόκκινος δάσκαλος
Ο λογιστής 2
Οντότητα
Ο πειρατής Μαυροδόντης και η κόμισσα του Γκρελ (μεταγλωττισμένη)
Ουγκέτσου Μονογκατάρι
Πριν το τέλος
Πρωινή περίπολος
Σάουντρακ για ένα πραξικόπημα
Σε μια άγνωστη χώρα
Σμιλεμένες ψυχές
Σχετικά με τον Βασίλη…
Ταξίδι του μέλιτος
Τα χρώματα της ίριδος
Τελευταία πνοή
Το Παρίσι του Σουλεϊμάν
Το Χαμίνι
Το αγαπημένο μου γλυκό
Το αγόρι
Το βλέμμα του Οδυσσέα
Το βράδυ υποχωρεί
Το κάστρο στον ουρανό
Το κακό
Το μετέωρο βήμα του πελαργού
Το μικρό μου Πάντα (μεταγλωττισμένη)
Το πάθος
Υπάρχω
Υπέροχες μέρες
Φάννυ και Αλέξανδρος
Φαντάσματα από το παρελθόν
Χιονάτη (μεταγλωττισμένη)
Μυστηρίου

Έγκλημα στο Οριάν Εξπρές

Το διασημότερο μυθιστόρημα της Άγκαθα Κρίστι μεταφέρεται και πάλι στη μεγάλη οθόνη από τον Κένεθ Μπράνα (ο οποίος επιστρατεύτει ένα all star καστ) σχεδόν σαράντα χρόνια μετά από τη διασκευή του Λιούμετ.

stars-fullstars-fullstars-halfstars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 114'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Το ταξίδι του Οριάν Εξπρές στην Ανατολική Ευρώπη διακόπτεται απότομα όταν μια τρομακτική χιονοστιβάδα κάπου στα Βαλκάνια εκτροχιάζει το τρένο και ταυτόχρονα αποκαλύπτεται στο βαγόνι της Α θέσης το μαχαιρωμένο πτώμα ενός επιβάτη. Ο Ηρακλής Πουαρώ αναλαμβάνει δράση και επιχειρεί να εντοπίσει το δολοφόνο ανάμεσα στους δεκατρείς υπόπτους.

Δια γυμνού οφθαλμού φαίνεται η όρεξη και το μεράκι του Μπράνα να καταπιαστεί με το… Graal της Άγκαθα Κρίστι και η φιλοδοξία του να αφήσει τη στάμπα του, ξεπερνώντας ίσως και την άποψη του Σίντνεϊ Λιούμετ ο οποίος στα 1974 έκανε μια πετυχημένη διασκευή που οδήγησε το φιλμ μέχρι τα όσκαρ (νικήτρια η Ίνγκριντ Μπέργκμαν στην κατηγορία β γυναικείου ρόλου μεταξύ των 6 συνολικά υποψηφιοτήτων εκ των οποίων ξεχωρίζει εκείνη του Άλμπερτ Φίνεϊ ως δαιμόνιος Πουαρώ για τον Α ρόλο). Δεν τα καταφέρνει πλήρως παρότι το ριμέικ αυτό διαθέτει υπερπολυτελή παραγωγή, κομψή και ντελικάτη κινηματογράφηση, first class ερμηνείες από το σύνολο των πρωταγωνιστών και ικανοποιητικό συγχρωτισμό χιούμορ και σασπένς. Ο

Μπράνα ως τολμηρός αλλά και γεμάτος αυτοπεποίθηση μηχανοδηγός δεν διστάζει να οδηγήσει την ταχεία του σε μέρη που δεν κρύβουν το φιλόδοξο, μεγαλόπνοο χαρακτήρα τους. Η απόπειρα όμως να συσχετιστεί η προβληματική της Κρίστι με μια σύγχρονη ματιά πάνω στο κοινωνικό και πολιτικό γίγνεσθαι δεν ευδοκιμεί πλήρως. Δίπλα στα θετικά σημεία που προαναφέραμε υπάρχει κι ένα αρνητικό πρόσημο που έχει να κάνει τόσο με την παλιομοδίτικη αισθητική στη σκηνοθεσία όσο και με την αδυναμία του Μπράνα να κουμπώσει πειστικά το αληθινό δράμα των Άρμστρονγκ (που συγκλόνισε τις ΗΠΑ στα 30ς και ενέπνευσε την Κρίστι στη συγγραφή του έργου) με την καλοζυγισμένη ιστορία μυστηρίου που αφηγείται στο περίφημο τρένο.

Λίγο πριν από το φινάλε του φιλμ επιχειρεί μάλιστα μια σεναριακή ρελάνς σε περισσότερο μελοδραματικούς και ανθρώπινους τόνους, όμως δεν γίνεται απόλυτα πειστικός. Όλη η προηγούμενη ταινία είναι σωστά δομημένη πάνω στο σπινθηροβόλο κωμικό πνεύμα του Πουαρώ και τον αυτοσαρκασμό («δεν είμαι τυχαία ο καλύτερος ντετέκτιβ στον κόσμο», λέει σε μια σκηνή ο βέλγος ντετέκτιβ με τα τροφαντά γελοία μουστάκια τον οποίο υποδύεται ο ίδιος ο σκηνοθέτης) αλλά η σοβαροφάνεια του Μπράνα στο τέλος – παλιά του τέχνη κόσκινο- χαλάει κάπως τη συνταγή.

Οι πολιτικοί προβληματισμοί (ο παλιός κόσμος του τσαρικού μεγαλείου και της ξεπεσμένης αριστοκρατίας δίνει τη θέση του στο νέο κόσμο που αγκαλιάζει το ναζισμό και το καπιταλιστικό μοντέλο) και τα άλυτα ηθικά διλήμματα, αργούν απελπιστικά να αναδειχτούν δίνοντας την εντύπωση της χαμένης ευκαιρίας στο 90ο λεπτό. Επιπλέον ο Μπράνα δεν καταφέρνει να αποφύγει την τετριμμένη ανάδειξη του μεγαλείου της γραφής της συγγραφέας μέσω κλισέ κυρίως τεχνασμάτων. Πάντως σε γενικές γραμμές το φιλμ πετυχαίνει τον πρωταρχικό σκοπό του που είναι φυσικά η ψυχαγωγία του θεατή, χάρη στη δύναμη της ιστορίας και τον αινιγματικό ψηφιδωτό της.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΤΟ ΟΡΙΑΝ ΕΞΠΡΕΣ (Murder on the Orient Express)
Σκηνοθεσία: Κένεθ Μπράνα
Σενάριο: Μάικλ Γκριν

Παίζουν: Τομ Μπέιτμαν, Λούσι Μπόιντον, Κένεθ Μπράνα, Ολίβια Κόλμαν, Πενέλοπε Κρουζ, Γουίλεμ Νταφό, Τζόνι Ντεπ, Τζούντι Ντεντς, Τζος Γκαντ, Μανουέλ Γκαρσία-Ρούλφο, Ντέρεκ Τζακόμπι, Μαρουάν Κενζάρι, Μισέλ Φάιφερ, Σεργκέι Πολούνιν, Ντέιζι Ρίντλεϊ

Διάρκεια: 114'
Χώρα: ΗΠΑ
Έτος: 2017

Rating: 2.5
Διανομή: Odeon
Περισσότερα από CINEMA