MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΡΙΤΗ
21
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
142 χρόνια
Aftersun
Animal
Animale
Anora
Babygirl
Better Man
Bird
Cure
Dourgouti Town
Emilia Pérez
Full Metal Jacket
Hairspray
Heretic
Kneecap
Kwaidan
Maria
Megalopolis
Mogwai: Ο ήχος των άστρων
No Cap: 2 Years of Light
Queer
Red One
Return of the Creeps
Sonic 3: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Sonic 3: Η ταινία (με υπότιτλους)
Take a Trip
The Apprentice
The Substance – Το ελιξίριο της νιότης
Vanessa Vinson Vibes
Wicked
Άγνωστοι μεταξύ μας
Έκλειψη
Αδάμ
Αληθινός πόνος
Αλιεν
Αλιεν: Η αναγέννηση
Αλιεν: Η τελική αναμέτρηση
Αλιενς: Η Επιστροφή
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Αξιαγάπητη
Βαϊάνα 2 (μεταγλωττισμένη)
Βραβευμένα ελληνικά ντοκιμαντέρ μικρού μήκους
Για τη μικρή Σάμα
Είμαι η Κούβα
Ερημη χώρα
Η Λάμψη
Η βασίλισσα του χιονιού και το παγωμένο βασίλειο (μεταγλωττισμένη)
Η θεωρία του σύμπαντος
Η θυσία
Η ληστεία του αιώνα 2
Η μεγάλη ληστεία
Η περιπέτεια
Η σοφία της ευτυχίας
Κάποτε στην Αμερική
Καμία άλλη γη
Κλέφτης ποδηλάτων
Κονκλάβιο
Λολίτα
Λούφα και Παραλλαγή
Μην πετάξεις τίποτα
Μικρά πράγματα σαν κι αυτά
Μνήμες
Μουφάσα: Ο βασιλιάς των λιονταριών (μεταγλωττισμένη)
Νίκος Καβουκίδης: Η δύναμη της εικόνας
Νοσφεράτου
Νοσφεράτου: Ο δράκουλας της νύχτας
Νύχτα Αγωνίας
Ο Πάντινγκτον στο Περού (μεταγλωττισμένη)
Ο Πάντινγκτον στο Περού (με υπότιτλους)
Ο Ρατατούης (μεταγλωττισμένο)
Ο θρύλος του κάστρου Σουράμ
Οι σούπερ σκανταλιάρηδες (μεταγλωττισμένη)
Ο κόκκινος δάσκαλος
Ο σπόρος της ιερής συκιάς
Πέρα από την Αφρική
Πέρασμα
Σαμσάρα
Στις σκιές των ξεχασμένων προγόνων
Τατάμι
Το αγαπημένο μου γλυκό
Το ατίθασο ρομπότ (μεταγλωττισμένη)
Το διπλανό δωμάτιο
Το χρέος
Το χρώμα του ροδιού
Υπάρχω
Υπέροχες μέρες
Ωρολογιακός μηχανισμός
Θρίλερ

Μητέρα

Ύστερα από τον αποτυχημένο σε όλα τα επίπεδα «Νώε» ο Ντάρεν Αρονόφκσι επιστρέφει στα δικά του και δημιουργεί ένα ντελιριακό φιλμ που αφορά τα… πάντα!

stars-fullstars-fullstars-fullstars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 121'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Εκείνη είναι η νεαρή νοικοκυρά που φροντίζει όλα τα ζητήματα της καθημερινότητας και του σπιτιού ενώ ο σύζυγός της είναι διάσημος ποιητής που είναι απορροφημένος στη δουλειά του και προσπαθεί να ξαναβρεί τη χαμένη του έμπνευση. Η ζωή τους κυλάει ήρεμα στην απομονωμένη εξοχική κατοικία τους ώσπου «αναγκάζονται» να φιλοξενήσουν έναν ηλικιωμένο άρρωστο θαυμαστή του ποιητή και την εκκεντρική σύζυγό του…

Με το μανδύα του ψυχολογικού θρίλερ και με αποφασιστικότητα που δεν σταματά μπροστά σε τίποτα, το νέο φιλμ του Αρονόφσκι είναι μια σπάνια κινηματογραφική εμπειρία.

mother1

Οι φιλοδοξίες του αμερικανού για το εν λόγω έργο θα μπορούσαν να γεμίσουν τόμους αναλύσεων. Τίγκα στις ιδέες και με ορμητική διάθεση, η «μητέρα!» είναι μια αλληγορία για τη Γέννηση και το Θάνατο. Της ανθρωπότητας, του θεού, της ζωής, του καλού και του κακού, της ίδιας της ύπαρξης.

Είναι δύσκολο να μείνεις ανεπηρέαστος μπροστά στην τόλμη του σκηνοθέτη να φτάσει το θέ(α)μα του στα άκρα και να οδηγήσει την υπαρξιακή αγωνία του εκεί που δεν την έχει οδηγήσει κανείς συνάδελφος του ως τώρα. Με νευρώδη κίνηση της κάμερας, αγχωτική ερμηνεία από την Λόρενς, ανησυχητική ηρεμία στις κινήσεις του Μπαρδέμ, προκλητική συμπεριφορά από το ζευγάρι των επισκεπτών (ο αβανταδόρικος ρόλος στη Μισέλ Φάιφερ σε μια απρόσμενα σέξι ερμηνεία) και ένα σπίτι που υπενθυμίζει διαρκώς και με διάφορους τρόπους ότι μπορεί και να είναι η πύλη της κολάσεως, ο Αρονόφκσι πετυχαίνει σχεδόν διάνα στους περισσότερους και απαιτητικούς στόχους που βάζει.

Ένα τέτοιο έργο-κολοσσός όμως, είναι δύσκολο να μην έχει αδυναμίες. Πολλές μάλιστα είναι και χτυπητές, με κυριότερη την ανικανότητα του δημιουργού να τιθασεύσει την ίδιο το τέρας που κατασκεύασε. Η ντελιριακή δύναμη του φιλμ ξεφεύγει γρήγορα από τα χέρια του. Στο παροξυσμό του οργιώδους τελευταίου ημιώρου ο Αρονόφσκι σαν να έχει αποδεχτεί πλέον τη μοίρα του, πατάει το fast forward και το τρενάκι του τρόμου – και της φαντασίας- εκτροχιάζεται. Θεοί και δαίμονες, υπερτροφικά Εγώ, η δύναμη του ενστίκτου, η τυφλή θρησκευτική πίστη, το κυνήγι της διασημότητας, η διάλυση της οικογένειας, το μεταναστευτικό ζήτημα, το προπατορικό αμάρτημα, η θέση της γυναίκας – και η βία κατά των γυναικών-, η έννοια της μητρότητας, το σαρκικό πάθος… (ουφ, πάρτε ανάσα) είναι μερικά μόνο από τα αμέτρητα θέματα που θίγει η ταινία με το χαρακτηριστικό βιβλικό προβληματισμό του Αρονόφσκι και καλεί το θεατή να τα αναλογιστεί.

Ποια είναι τελικά η μεγαλύτερη αγωνία αυτής της … «μητέρας» (έτσι, με το μ μικρό)? Είναι μια σοφία που υπερβαίνει τα πεπερασμένα όρια ενός κινηματογραφικού φιλμ; Ή μήπως κάτι άλλο;

Κωνσταντίνος Καϊμάκης

[iframe width=”560″ height=”315″ src=”https://www.youtube.com/embed/lQG6DjmOunc” frameborder=”0″ allowfullscreen ]

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: μητέρα! (mother!)
Σκηνοθεσία: Ντάρεν Αρονόφσκι
Σενάριο: Ντάρεν Αρονόφσκι

Παίζουν: Τζένιφερ Λόρενς, Χαβιέ Μπαρδέμ, Μισέλ Φάιφερ

Διάρκεια: 121'
Χώρα: ΗΠΑ
Έτος: 2017

Rating: 3
Διανομή: UIP
Περισσότερα από CINEMA