MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΣΑΒΒΑΤΟ
13
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
12ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου
A.I. Τεχνιτή νοημοσύνη
American Psycho
Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Το κάστρο του απείρου (με υπότιτλους)
Flow
Greek Mountain Film Festival
Keeper
Misericordia
Nouvelle Vague
Qypi
REC’n’Play
Reservoir Dogs
The Blair Witch Project
The Rocky Horror Picture Show
Wicked: Μέρος δεύτερο
Ένα απλό ατύχημα
Αγια νύχτα, άγρια νύχτα
Αγριες φράουλες
Αμαρτωλοί
Αναπαράσταση
Αν είχα πόδια θα σε κλωτσούσα
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Απόδραση στη Νορμανδία
Από τι είμαστε φτιαγμένοι
Αχινός
Βερμίλιο: Η Νύφη του Βουνού
Βουγονία
Δεσποινίς Μόξι: Η Οδύσσεια μιας γάτας (μεταγλωττισμένη)
Ζωούπολη 2 (μεταγλωττισμένη)
Ζωούπολη 2 (με υπότιτλους)
Η Πολυκατοικία
Η ετυμηγορία
Η θυσία
Η μύγα
Η συμμορία των μάγων 3
Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ
Η ώρα του λύκου
Θεώρημα
Καμία άλλη επιλογή
Κρίστι
Μέρες οργής
Με λένε Στέλιο
Μια μάχη μετά την άλλη
Μπερλινγκουέρ: Η μεγάλη ελπίδα
Μόνος στο σπίτι 2: Χαμένος στη Νέα Υόρκη
Νυρεμβέργη
Νυχτερινή εφημερία
Νύχτα Αγωνίας
Ο Κινηματογραφιστής
Ο άνθρωπος που γνώριζε πολλά
Ο βασιλιάς των βασιλιάδων: Μια ιστορία από τον Κάρολο Ντίκενς (μεταγλωττισμένη)
Ο εξολοθρευτής άγγελος
Οι ώρες
Ο κανόνας του παιχνιδιού
Ο μεγάλος Δικτάτωρ
Οταν ο Χάρι γνώρισε την Σάλι
Πέντε νύχτες στου Φρέντι 2
Πολύ σκληρός για να πεθάνει
Ρέκβιεμ για ένα όνειρο
Ρενουάρ
Σιωπηλή αγάπη
Σπασμένη φλέβα
Στο νησί του Αμρουμ
Συναισθηματική αξία
Συνύπαρξη, λέμε τώρα
Σώστε τον πράσινο πλανήτη
Τα Χριστουγεννιάτικα κάλαντα του Μίκυ
Τα κάλαντα των Χριστουγέννων
Τα παιδιά του Παραδείσου
Το δέντρο που πληγώναμε
Το καταφύγιο του τρόμου
Το οτιδήποτε
Το πατρικό
Το ταρανδάκι των Χριστουγέννων (μεταγλωττισμένη)
Το χειρόγραφο της Σαραγόσα
Τρία χιλιόμετρα ως το τέλος του κόσμου
Φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους-Σπουδαστικό
Χάιντι: Η διάσωση του μικρού λύγκα (μεταγλωττισμένη)
Χαμένες αγάπες
Χειμωνιάτικο φως
Κωμωδία

Το Μπαρ

Το νέο θρίλερ του Αλεξ ντε λα Ιγκλέσια («Η Τελευταία Ακροβάτις της Μαδρίτης») διαθέτει όλα τα αγαπημένα στοιχεία του ιδιαίτερου σύμπαντος του: κωμωδία, τρόμο και αρκετό σουρεαλισμό.

stars-fullstars-fullstars-fullstars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 102'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Σε ένα μπαρ της Μαδρίτης, ένα συνηθισμένο μεσημέρι θαμώνες κάθονται μαζί με περαστικούς και απολαμβάνουν τη μέρα τους. Όλαν κυλούν κανονικά μέχρι που ένας πελάτης βγαίνει από το μπαρ και πυροβολείται μέσα στη μέση της πλατείας. Όλοι μέσα στο μπαρ κοιτάνε αποσβολωμένοι, μέχρι που ένας αποφασίζει να βγει έξω να δει τι γίνεται, για να καταλήξει και αυτός με μία σφαίρα. Οι έγκλειστοι του μπαρ προσπαθούν να καταλάβουν τι έχει γίνει. Η πλατεία μέσα σε λίγη ώρα αδειάζει, ενώ τα τηλέφωνα τους δεν έχουν σήμα. Μέσα στον πανικό, παρατηρούν ότι κάποιος μετακίνησε τα πτώματα. Και τότε η φαντασία τους οργιάζει για να καταλήξουν σε μία ιδέα: μήπως το κακό βρίσκεται μέσα στο μπαρ;

EL BAR 2017

Κλειστοφοβικό, θεατρικής κοπής αλλά αφάνταστα διασκεδαστικό και γκροτέσκο θρίλερ. Ο Άλεξ ντε λα Ιγκλέσια σε μεγάλα κέφια κατασκευάζει ένα ξέφρενο φιλμ με έντονη δόση σπλάτερ αισθητικής, μαύρο χιούμορ και κόκικ αναφορές, όπου το μυστικό του παραμένει στο σκοτάδι μέχρι και το τελευταίο δευτερόλεπτο. Όπως και στην ταινία η «Τελευταία Ακροβάτις της Μαδρίτης» από το 2010, τη διασημότερη ταινία του σκηνοθέτη και μοναδική που είδαμε μέχρι σήμερα στη χώρα μας, το γκροτέσκο και οι πολιτικές αιχμές βαδίζουν χέρι-χέρι. Εκεί βέβαια τα βέλη του είχαν ξεκάθαρο στόχο (το φρανκικό καθεστώς και οι επίγονοι του) ενώ στη σημερινή ταινία, ένα πέπλο μυστηρίου καλύπτει τη βαθύτερη αλήθεια του φιλμ.

Είναι μια απλή φαντασίωση αυτό που ζουν οι θαμώνες ή μήπως ένα καλοστημένο σχέδιο που σκοπό έχει να τους αφανίσει όλους έναν προς έναν; Κι αν τελικά δεν είναι τίποτε παραπάνω από την απτή απόδειξη μιας περίφημης θεωρίας συνωμοσίας που ανακατεύτει την απειλή ενός βιολογικού ολέθρου με τους μηχανισμούς χειραγώγησης του «Μεγάλου Αδελφού»; Αυτά και άλλα πολλά μπορεί να σκεφτεί κανείς βλέποντας το έξυπνο και ανατρεπτικό θρίλερ του ισπανού που ξεδιπλώνεται με δυνατό σασπένς και συνεχείς ανατροπές.

Αυτό πάντως που προσωπικά μας κέρδισε ήταν η ακριβέστατη, αντιπροσωπευτική απεικόνιση της σύγχρονης ισπανικής κοινωνίας μέσω των χαρακτήρων της ταινίας που καλύπτουν το 90% του συνόλου της. Μέσα στο μπαρ βρίσκονται έγκλειστοι οι πάντες: ο νεοφασίστας της διπλανής πόρτας, ο 30άρης καριερίστας, η μοναχική γεροντοκόρη, η κουτσομπόλα ιδιοκτήτρια, ο υπαλληλάκος που τρώει συνέχεια καρπαζιές, ο ανισσόροπος άστεγος που εκστομίζει τσιτάτα από τη Βίβλο, η όμορφη και σέξι άγνωστη (αγαπημένος Ιγκλέσια), ο μυστηριώδης περαστικός που βουτάει στην τουαλέτα και βγαίνει μετά από ώρα αγνώριστος!

Αν μη τι άλλο σε αυτό το «Μπαρ» περνάς τόσο καλά, που θα ήθελες να το επισκεφτείς εκ νέου για να παρατηρήσεις πράγματα που ίσως σου ξέφυγαν την προηγούμενη φορά.

Κωνσταντίνος Καϊμάκης

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: ΤΟ ΜΠΑΡ (El bar)
Σκηνοθεσία: Αλεξ ντε λα Ιγκλέσια
Σενάριο: Χόρχε Γκουερικαετσεβάρια, Αλεξ ντε λα Ιγκλέσια

Παίζουν: Μπλάνκα Σουάρεζ, Μάριο Κασάς, Κάρμεν Μάκι, Σεκού ντε λα Ρόζα

Διάρκεια: 102'
Χώρα: Ισπανία
Έτος: 2017

Rating: 3
Διανομή: Weird Wave
Περισσότερα από CINEMA