MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΔΕΥΤΕΡΑ
03
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
1ο Διεθνές Φεστιβάλ Βίγκαν Κινηματογράφου VegArtAct 2025
66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
A State of Passion
Black Dog
Bullet Train
Café 404
Chainsaw Man-Η ταινία: Reze Arc (με υπότιτλους)
Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Το κάστρο του απείρου (με υπότιτλους)
Depeche Mode: M
Dracula
F1: Η ταινία
Flow
Good Boy
Harvest
Interstellar
Jurassic World: Αναγέννηση
Ne Zha 2 (μεταγλωττισμένη)
Noi
Nouvelle Vague
Poor Things
Springsteen: Deliver Me from Nowhere
Super Paradise
The Batman
The Fantastic Four: Πρώτα βήματα
The Rocky Horror Picture Show
The Seafarers
The Shape of Night
The Smashing Machine: Η καρδιά ενός μαχητή
The Substance – Το ελιξίριο της νιότης
The Toxic Avenger
Tron: Ares
Vampyr
Weapons
Έκλειψη
Έλιο (μεταγλωττισμένη)
Ένα ήσυχο μέρος: Ημέρα πρώτη
Ένα απλό ατύχημα
Έρωτας στη Βαρκελώνη
Όταν έρθει το φθινόπωρο
Αναφορά στον Ιωάννη Καποδίστρια
Αργός θάνατος
Αχινός
Βερμίλιο: Η Νύφη του Βουνού
Δεσμώτες
Επιχείρηση Καμπούλ
Ζεφ
Η Πέππα γνωρίζει το νέο μωρό (μεταγλωττισμένη)
Η Τζέιν Όστεν με κατέστρεψε
Η γη της Ισπανίας
Η επέτειος
Η ζωή του Τσακ
Η κατάρα του Σέλμπι Όουκς
Η κυρία με το σκυλάκι
Ηλιοτρόπιο
Η μακριά πορεία
Η μουσική της ζούγκλας 2 (μεταγλωττισμένη)
Η νύχτα με τις μάσκες
Η νύχτα των ζωντανών νεκρών
Η σιωπή
Η ώρα του λύκου
Καζαμπλάνκα
Καλή σου νύχτα κυρ-Αλέξανδρε
Κατοικίδια στο express (μεταγλωττισμένη)
Κιούκα πριν το τέλος του καλοκαιριού
Κλέφτης από σπόντα
Κράτα την ψυχή σου στο χέρι και περπάτα
Μέρες οργής
Μαζί
Μαθήματα από έναν πιγκουίνο
Με κομμένη την ανάσα
Με λένε Στέλιο
Μετά το κυνήγι
Μετανιώνοντας για σένα
Μια μάχη μετά την άλλη
Μια νύχτα με τη Μοντ
Μπερλινγκουέρ: Η μεγάλη ελπίδα
Νεκρό τηλέφωνο 2
Νυχτερινός εκφωνητής
Ο άνθρωπος που γνώριζε πολλά
Ο εξολοθρευτής άγγελος
Ο θάνατος του ιερού ελαφιού
Οι άγριες μέρες μας
Οικογενειακή φωλιά
Ο μεσολαβητής
Ο φίλος μου ο Ταφίτι (μεταγλωττισμένη)
Ο ωραίος Σέργιος
Ρίφενσταλ: Στην καρδιά του Τρίτου Ράιχ
Ρόουζ εναντίον Ρόουζ
Σαλό, 120 μέρες στα Σόδομα
Σκοτώστε τον τζόκεϊ
Στα βάθη του χειμώνα
Στο νησί του Αμρουμ
Στρουμφάκια: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Συναισθηματική αξία
Τα 400 Χτυπήματα
Ταιριάζουμε;
Τα κακά παιδιά 2 (μεταγλωττισμένη)
Τα παιδιά του Παραδείσου
Τα τέρματα του Αυγούστου
Τερατομουντζούρες (μεταγλωττισμένη)
Το κάλεσμα 4: Τελευταία τελετουργία
Το κουκλόσπιτο της Γκάμπι: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Το μίσος
Τομ και Τζέρι: Η απαγορευμένη πυξίδα (μεταγλωττισμένη)
Το μονοπάτι του αλατιού
Το μωρό της Ρομαρί
Το πάθος της Ζαν ντ’Αρκ
Το παγώνι
Το φιλί της γυναίκας αράχνης
Το χειρόγραφο της Σαραγόσα
Τρελές σφαίρες
Τύχη βουνό
Φτηνά τσιγάρα
Φύγαμε
Χάιντι: Η διάσωση του μικρού λύγκα (μεταγλωττισμένη)
ΔΡΑΜΑ

Η Αποπλάνηση

Η Σοφία Κόπολα διασκευάζει την κλασική δημιουργία από τα 70ς του Ντον Σίγκελ (που είχε για πρωταγωνιστές τους Κλιντ Ίστγουντ και Τζέραλντιν Πέιτζ) και κερδίζει το βραβείο σκηνοθεσίας στις Κάνες

stars-fullstars-fullstars-emptystars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 94'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Η ιστορία ενός πληγωμένου στρατιώτη (Κόλιν Φάρελ) που, κατά τη διάρκεια του Αμερικανικού Εμφύλιου Πολέμου, και συγκεκριμένα το 1864, βρίσκει καταφύγιο, ώσπου να αναρρώσει, σε ένα σχολείο θηλέων οικότροφων στη Βιρτζίνια, όπου τον περιθάλπουν ως ηθικό τους χρέος. Η παρουσία του εκεί, όμως, ξυπνά στα κορίτσια και τις μοναχικές γυναίκες του σχολείου (Νικόλ Κίντμαν, Κίρστεν Ντανστ, Ελ Φάνινγκ), καταπιεσμένα ένστικτα, πάθη και ανάγκες, προκαλώντας μεταξύ τους ανταγωνισμούς και συγκρούσεις.
Η άποψη της Κόπολα για την σκοτεινή αυτή ιστορία από τον αμερικανικό εμφύλιο δεν είναι αδιάφορη. Στη γοτθική οπτική της γύρω από την αναστάτωση που προκαλεί ένα αρσενικό στις τάξεις των καταπιεσμένων γυναικών αναδεικνύεται όλη η αμοραλιστική ηθική του πολέμου, όπου το ρητό «ο θάνατος σου η ζωή μου» έχει τον πρώτο λόγο. Όμως το στόρι της «Αποπλάνησης» δεν αφορά μόνο στο ζήτημα της επιβίωσης. Έχει να κάνει κυρίως με τη διαμάχη των δύο φύλων και τις σχέσεις εξουσίας που διαμορφώνονται σε ένα κλειστό, αποπνικτικό και παγερό παρά την καλαισθησία του περιβάλλον όπως αυτό του οικοτροφείου. Η ειδυλλιακή ατμόσφαιρα και το σκηνικό έντασης θα είχαν σημαντικότερη αξία αν η Κόπολα τολμούσε να πει κάτι διαφορετικό ή πρωτότυπο σε σχέση με εκείνη την πρώτη ταινία του Σίγκελ. Όμως ούτε τολμά ούτε ρισκάρει να δώσει το κάτι παραπάνω, αρκούμενη στη συμβολική διάσταση μιας διαχρονικής ιστορίας και στη συνεχή υπαινικτική παρουσία του σεξ. Μάλιστα το κοπιάρισμα εκείνης της ταινίας ακολουθείται ευλαβικά και με απόλυτο σεβασμό καθώς η Κόπολα δεν έχει αλλάξει ούτε… γραμμή στο σενάριο. Όλα αυτά όμως τα έχουμε δει στο πρωτότυπο και μάλιστα με σαφέστατα καλύτερες επιδόσεις. Ειδικά στο επίπεδο των ερμηνειών όπου η Κόπολα πρέπει να αισθάνεται …προδομένη από τον Φάρελ και τις περισσότερες ερμηνεύτριες της, αφήνοντας την Κίντμαν να παλεύει μόνη με τους… ανεμόμυλους του αμερικανικού Νότου.

Κωνσταντίνος Καϊμάκης

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Η ΑΠΟΠΛΑΝΗΣΗ (The beguiled)
Σκηνοθεσία: Σοφία Κόπολα
Σενάριο: Σοφία Κόπολα (βασισμένο στο ομώνυμο βιβλίο του Τόμας Κάλιναν)

Παίζουν: Νικόλ Κίντμαν, Ελ Φάνινγκ, Κρίστεν Νταντστ, Κόλιν Φάρελ

Διάρκεια: 94'
Χώρα: ΗΠΑ
Έτος: 2017

Rating: 2
Διανομή: UIP
Περισσότερα από CINEMA