MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΕΜΠΤΗ
01
ΜΑΪΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
8 ½
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
Animal
Anora
Baby
Banff Centre Mountain Film Festival World Tour 2025
Black Dog
Cure
Dog Man (μεταγλωττισμένη)
Fiction
Flow
Hedwig and the Angry Inch
Maria
Mauthausen
Mickey 17
O Κομφορμίστας του Μπερνάρντο Μπερτολούτσι
Pink Floyd At Pompeii – MCMLXXII
Star Wars: Επεισόδιο ΙII- Η Εκδίκηση των Σιθ
Take a Trip
The Brutalist
Until Dawn
Winona
Yu-Gi-Oh! Η σκοτεινή πλευρά των διαστάσεων (μεταγλωττισμένη)
Ένας απλός άνθρωπος
Έχω κάτι να πω
Όλα όσα φανταζόμαστε ως φως
Όνειρα ιλουστρασιόν
Αλπεις
Αλύγιστος Νίκος
Αμαρτωλοί
Αναμνήσεις ενός σαλιγκαριού
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Αρκάντια
Ασυνήθιστες φίλες
Δαχομέη
Είμαι ακόμη εδώ
Είμαι η Κούβα
Εβρος – Θολό τοπίο
Εδώ μιλάνε για λατρεία
Εμείς: Μια ταινία για τον Bloody Hawk
Ερωτική επιθυμία
Ευρυδίκη Β.Α. 2037
Η Τζούλι μένει σιωπηλή
Η επαφή
Η θάλασσα μέσα μου
Η καρδιά του κτήνους
Η μάσκα του Διαβόλου
Η νέα χρονιά που δεν ήρθε ποτέ
Η ορχήστρα του αδερφού μου
Η πένθιμη παρέλαση των ρόδων
Η σιωπή
Ησυχία 6-9
Η φωτογραφία
Θεώρημα
Θολός βυθός
Ιστορία 52
Καγιάρα: Ηρωίδα των Ινκας (μεταγλωττισμένη)
Καμία άλλη γη
Καρκαλού
Κονκλάβιο
Κραυγές και ψίθυροι
Κρυστάλλινες νύχτες
Λάκης Παπαστάθης – Σε πρώτο πλάνο
Λίλο & Στιτς
Μ – Ο δράκος του Ντίσελντορφ
Μια μέρα, ένας έρωτας
Μια νύχτα με τα ζωόμπι (μεταγλωττισμένη)
Μια ταινία Minecraft (μεταγλωττισμένη)
Μια ταινία Minecraft (με υπότιτλους)
Μικρές Αφροδίτες
Μιλώντας για το τέλος
Νοσφεράτου
Ντανίλο Τρέλες: Ο φημισμένος Ανδαλουσιανός μουσικός
Ντελικατέσεν
Ο γύρος του κόσμου του μικρού Γκρίζλι (μεταγλωττισμένη)
Ο δράκουλας των Εξαρχείων
Ο ερασιτέχνης
Οικουμενική γλώσσα
Οι κυνηγοί
Οι τεμπέληδες της εύφορης κοιλάδας
Ο κανόνας του παιχνιδιού
Ο κόκκινος δάσκαλος
Ο λογιστής 2
Οντότητα
Ο πειρατής Μαυροδόντης και η κόμισσα του Γκρελ (μεταγλωττισμένη)
Ουγκέτσου Μονογκατάρι
Πριν το τέλος
Πρωινή περίπολος
Σάουντρακ για ένα πραξικόπημα
Σε μια άγνωστη χώρα
Σμιλεμένες ψυχές
Σχετικά με τον Βασίλη…
Ταξίδι του μέλιτος
Τα χρώματα της ίριδος
Τελευταία πνοή
Το Παρίσι του Σουλεϊμάν
Το Χαμίνι
Το αγαπημένο μου γλυκό
Το αγόρι
Το βλέμμα του Οδυσσέα
Το βράδυ υποχωρεί
Το κάστρο στον ουρανό
Το κακό
Το μετέωρο βήμα του πελαργού
Το μικρό μου Πάντα (μεταγλωττισμένη)
Το πάθος
Υπάρχω
Υπέροχες μέρες
Φάννυ και Αλέξανδρος
Φαντάσματα από το παρελθόν
Χιονάτη (μεταγλωττισμένη)
Αισθηματική

Παράφορα

Η Adèle Exarchopoulos υποδύεται ξανά την ωραία και σέξι -ως φυλακισμένη αυτή τη φορά που «τρελαίνει» το διευθυντή των φυλακών- με το πνεύμα της «Αντέλ» να εξακολουθεί να την… κυριεύει!

stars-fullstars-fullstars-emptystars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 110'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Ο Ζαν είναι υποδειγματικός διευθυντής σε φυλακές γυναικών. Μια νέα κρατούμενη, η Άννα, φτάνει στη φυλακή του και εκείνος προσπαθεί να τη βοηθήσει να προσαρμοστεί όσο πιο ανώδυνα γίνεται. Γρήγορα όμως σαγηνεύεται από το ατίθασο πνεύμα και τον πηγαίο αισθησιασμό της και την ερωτεύεται. Όταν συνειδητοποιεί ότι τα συναισθήματα που έχει για εκείνη είναι αμοιβαία, αρχίζει μια παθιασμένη ερωτική ιστορία.

adel

Είναι ολοφάνερο: αν η ελληνογαλλίδα Adèle Exarchopoulos, δεν αφήσει οριστικά πίσω της την ταινία στην οποία χρωστάει τη σημερινή φήμη της, θα οδηγηθεί με μαθηματική ακρίβεια στην τυποποίηση και την απαξίωση. Όπως και στην «Αντέλ», έτσι κι εδώ υποδύεται ένα πλάσμα παραδωμένο στον απόλυτο έρωτα. Στο «Παράφορα» το θέμα δεν είναι ένα ερωτικό δράμα κλεισμένο στους τοίχους μιας φυλακής αλλά η φύση, – τα χαρακτηριστικά καλύτερα – του παράφορου έρωτα, το πως τον αντιλαμβανόμαστε και τα ερωτηματικά που τον συνοδεύουν.

down by love

Σε μια από τις καλύτερες σκηνές του φιλμ κάποιες φυλακισμένες προσπαθούν να απαντήσουν στο ερώτημα «πότε και γιατί ερωτευόμαστε» με αφορμή την «Φαίδρα» του Ρακίνα. Οι αρχικές απαντήσεις διαθέτουν προσωπικά πειράγματα και αστειάκια αλλά γρήγορα το πράγμα σοβαρεύει. Οι απαντήσεις που δίνονται στη συνέχεια, εμπεριέχουν εμπειρία, πόνο, ένστικτα, αλήθειες.

Η ιστορία προέρχεται από αυθεντικά γεγονότα που τους έδωσε τη μορφή μυθιστορήματος ο πραγματικός διευθυντής φυλακών Florent Goncalves στο βιβλίο του “Défense d’aimer”. Το σενάριο όμως δεν πρωτοτυπεί, ούτε πείθει απόλυτα για τα όσα παρακολουθούμε, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες των δύο πρωταγωνιστών και τη λειτουργική χημεία τους. Στην απαγορευμένη σχέση τους οι δύο εραστές δεν κρατούν καν τα προσχήματα ενώ στις 4-5 φορές που τους βλέπουμε να κάνουν έρωτα είναι τόσο απρόσεχτοι που αφήνουν μέχρι και τις πόρτες ξεκλείδωτες με συνέπεια σύντομα να γίνουν βούκινο στη φυλακή. Φυσικά το θέαμα είναι εξασφαλισμένο αλλά όχι και η δραματουργία που εξελίσσεται σε μια σχηματική ερωτική περιπέτεια γεμάτη αντιφάσεις, κλισέ ευρήματα (η ρουτίνα του γάμου, η κρίση μέσης ηλικίας, τα κοινωνικά στερεότυπα) και υποσχέσεις – σαφώς καλύτερο το πρώτο μέρος- που μένουν ανεκπλήρωτες.

Κωνσταντίνος Καϊμάκης

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Παράφορα (Eperdument)
Σκηνοθεσία: Pierre Godeau
Σενάριο: Pierre Godeau (βασισμένο στο μυθιστόρημα “Défense d'aimer” του Florent Goncalves)

Παίζουν: Guillaume Gallienne, Adèle Exarchopoulos, Stéphanie Cléau, Aliénor Poisson, Cyrielle Martinez

Διάρκεια: 110'
Χώρα: Γαλλία, Βέλγιο
Έτος: 2016

Rating: 2
Διανομή: Seven
Περισσότερα από CINEMA