MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΕΜΠΤΗ
01
ΜΑΪΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
80 χρόνια αντιφασιστικής νίκης
Anora
Baby
Badlands
Björk: Cornucopia
Black Dog
Chungking Express
Cure
Dog Man (μεταγλωττισμένη)
Flow
La dolce vita
Maria
O Κομφορμίστας του Μπερνάρντο Μπερτολούτσι
Pavements
Queer Movie Nights 2024
Take a Trip
The Brutalist
The Shrouds
The Ugly Stepsister
Thunderbolts*
Until Dawn
Ένας απλός άνθρωπος
Έχω κάτι να πω
Όλα όσα φανταζόμαστε ως φως
Όνειρα ιλουστρασιόν
Αγριες φράουλες
Αλύγιστος Νίκος
Αμαρτωλοί
Αναμνήσεις ενός σαλιγκαριού
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Αρκάντια
Ασυνήθιστες φίλες
Αόρατος
Βερολίνο, αντίο
Είμαι ακόμη εδώ
Εδώ μιλάνε για λατρεία
Εμείς: Μια ταινία για τον Bloody Hawk
Η γειτονιά του δάσους: Οι περιπέτειες του Τοτόρο
Η ορχήστρα του αδερφού μου
Η περήφανη πριγκίπισσα (μεταγλωττισμένη)
Η περιπέτεια του βλέμματος
Θεϊκό τυρί
Θολός βυθός
Κάποτε στη Δύση
Καγιάρα: Ηρωίδα των Ινκας (μεταγλωττισμένη)
Καμία άλλη γη
Καμία συμπάθεια για τον διάβολο
Κονκλάβιο
Κυνήγι
Λολίτα
Λύτρωση
Μήδεια
Μια μέρα, ένας έρωτας
Μια ταινία Minecraft (μεταγλωττισμένη)
Μια ταινία Minecraft (με υπότιτλους)
Ο Κόσμος του Απού
Ο ανίκητος
Ο γύρος του κόσμου του μικρού Γκρίζλι (μεταγλωττισμένη)
Ο ερασιτέχνης
Οι Ονειροπόλοι
Ο κόκκινος δάσκαλος
Ο λογιστής 2
Ο πειρατής Μαυροδόντης και η κόμισσα του Γκρελ (μεταγλωττισμένη)
Περασμένες ζωές
Σάουντρακ για ένα πραξικόπημα
Σε μια άγνωστη χώρα
Σκιές στο σκοτάδι
Σμιλεμένες ψυχές
Τα κουρέλια τραγουδάνε ακόμα
Τα κύματα της άνοιξης
Τελευταία πνοή
Το Παρίσι του Σουλεϊμάν
Το Χαμίνι
Το αγαπημένο μου γλυκό
Το αδελφάτο των ιπποτών της ελεεινής τραπέζης
Το βράδυ υποχωρεί
Το μικρό μου Πάντα (μεταγλωττισμένη)
Το τραγούδι του δρόμου
Τρεις μέρες ευτυχίας
Υπάρχω
Φάννυ και Αλέξανδρος
Φαίδρα
Χιονάτη (μεταγλωττισμένη)
Κωμωδία

Όλοι οι Καλοί Χωράνε

Συμπαθητική «ταξική» κωμωδία που συνδυάζει το φαρσικό στοιχείο με την πολιτική ματιά γύρω από τη Γαλλία της σύγχρονης οικονομικής κρίσης και των κραυγαλέων κοινωνικών ανισοτήτων.

stars-fullstars-fullstars-emptystars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 102'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Η Γαλλία πλήττεται από ένα βαρύ χειμώνα και η νεοεκλεγείσα αριστερή κυβέρνηση ψηφίζει ένα νόμο που υποχρεώνει τους γάλλους πολίτες να φιλοξενούν στα σπίτια τους κατά τη διάρκεια του χειμώνα όσους συμπολίτες τους δεν έχουν στέγη. Ο πανικός που πιάνει σχεδόν όλους τους κατοίκους- αριστερούς και δεξιούς- μιας συνηθισμένης πολυκατοικίας του Παρισιού ύστερα από τη δημοσίευση του παραπάνω νόμου δεν έχει προηγούμενο.

Ο αμείλικτος δεξιός επιχειρηματίας που σιχαίνεται τους αστέγους και κατηγορεί τους φτωχούς για την μοίρα τους, κάνει ότι μπορεί για να αποφύγει την… καταδίκη του: μεταφέρει τη μητέρα του από το γηροκομείο στο σπίτι του ενώ προσφέρει στη μετανάστρια οικιακή βοηθό (που κάνει κάθε μέρα 1,5 ώρα με το μετρό μέχρι να φτάσει σπίτι του) 80 ευρώ την ημέρα ώστε να μείνει μαζί τους- εκείνη του ζητάει 100 κι απελπισμένος μπουρζουά συμφωνεί. Τα ίδια όμως και χειρότερα κάνει και η ιδεαλίστρια «αριστερή» του κάτω ορόφου που δεν μπορεί να «βάλει ένα ξένο» στο σπίτι της και πείθει την υπάλληλο του δήμου (και θαυμάστρια του συγγραφέα συζύγου της) να κάνει τα στραβά μάτια ώστε να εξαιρεθεί το σπίτι τους από το μέτρο…

oloioikaloixorane

Γουστόζικη, με αφηγηματικό ρυθμό και ευρηματικό ενίοτε πάντρεμα της πολιτικής σάτιρας και της ανάλαφρης ηθογραφίας, κωμωδία με βασικούς πρωταγωνιστές ένα κράμα από αναγνωρίσιμους σε όλους – Γαλλία, Ελλάδα, Συμμαχία- χαρακτήρες. Η επικαιρότητα της ιστορίας βοηθάει την Alexandra Leclère (δημιουργό του “Maman») να πει κάποια πράγματα με το όνομα τους, ακόμη κι αν αυτό δεν θα βρει σύμφωνους αρκετούς.

Η αλήθεια είναι πως η δημιουργός της ταινίας από ένα σημείο και μετά πέφτει στην παγίδα της ανάγκης να στρογγυλέψει αρκετά τις γωνίες της αιχμηρής αρχικά κριτικής της σε όλους τους ταξικά αρνητικούς πρωταγωνιστές της αναδεικνύοντας την ανθρωπιά (;) και τα θετικά του χαρακτήρα τους. Αφήνοντας λοιπόν στην άκρη τα επιμέρους κομμάτια της ιδεολογικής-πολιτικής αντιπαραθέσης που θα μονοπωλήσει η ερώτηση «ποιος είναι πιο κακός: ο δεξιός ή η αριστερή;», θα σταθούμε στα κωμικά εκείνα στοιχεία που αναδεικνύουν τον ψυχαγωγικό χαρακτήρα μιας ταινίας με μερικούς έξυπνους, κωμικούς διαλόγους που εκστομίζονται από σπαρταριστούς χαρακτήρες. Κάποιοι από αυτούς έχουν τη μερίδα του λέοντος. Όπως η καταπληκτική Karin Viard (χάρη στην ερμηνεία της στην «Οικογένεια Μπελιέ» ήταν υποψήφια στα περσινά Βραβεία Σεζάρ) που υποδύεται τη διακοσμητική σύζυγο του μπουρζουά επιχειρηματία, η οποία θα είναι ο καταλύτης στο να επικοινωνήσουν ουσιαστικά (φευ) όλα τα πρόσωπα του έργου. Αφελής πράγματι η προβλέψιμη κατάληξη του φιλμ αλλά πως θα μπορούσε να γίνει αλλιώς αφού πρόκειται για μια ανάλαφρη κωμωδία που δεν υποδύεται κάτι άλλο από αυτό που πραγματικά είναι;

Κωνσταντίνος Καϊμάκης

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: ΟΛΟΙ ΟΙ ΚΑΛΟΙ ΧΩΡΑΝΕ (Le grand partage)
Σκηνοθεσία: Alexandra Leclère
Σενάριο: Alexandra Leclère

Παίζουν: Didier Bourdon, Michel Vuillermoz, Karin Viard, Valérie Bonneton, Jackie Berroyer, Josiane Balasko

Διάρκεια: 102'
Χώρα: Γαλλία
Έτος: 2015

Rating: 2
Διανομή: TANWEER
Περισσότερα από CINEMA