MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΔΕΥΤΕΡΑ
15
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
12ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου
A.I. Τεχνιτή νοημοσύνη
American Psycho
Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Το κάστρο του απείρου (με υπότιτλους)
Flow
Greek Mountain Film Festival
Keeper
Misericordia
Nouvelle Vague
Qypi
REC’n’Play
Reservoir Dogs
The Blair Witch Project
The Rocky Horror Picture Show
Wicked: Μέρος δεύτερο
Ένα απλό ατύχημα
Αγια νύχτα, άγρια νύχτα
Αγριες φράουλες
Αμαρτωλοί
Αναπαράσταση
Αν είχα πόδια θα σε κλωτσούσα
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Απόδραση στη Νορμανδία
Από τι είμαστε φτιαγμένοι
Αχινός
Βερμίλιο: Η Νύφη του Βουνού
Βουγονία
Δεσποινίς Μόξι: Η Οδύσσεια μιας γάτας (μεταγλωττισμένη)
Ζωούπολη 2 (μεταγλωττισμένη)
Ζωούπολη 2 (με υπότιτλους)
Η Πολυκατοικία
Η ετυμηγορία
Η θυσία
Η μύγα
Η συμμορία των μάγων 3
Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ
Η ώρα του λύκου
Θεώρημα
Καμία άλλη επιλογή
Κρίστι
Μέρες οργής
Με λένε Στέλιο
Μια μάχη μετά την άλλη
Μπερλινγκουέρ: Η μεγάλη ελπίδα
Μόνος στο σπίτι 2: Χαμένος στη Νέα Υόρκη
Νυρεμβέργη
Νυχτερινή εφημερία
Νύχτα Αγωνίας
Ο Κινηματογραφιστής
Ο άνθρωπος που γνώριζε πολλά
Ο βασιλιάς των βασιλιάδων: Μια ιστορία από τον Κάρολο Ντίκενς (μεταγλωττισμένη)
Ο εξολοθρευτής άγγελος
Οι ώρες
Ο κανόνας του παιχνιδιού
Ο μεγάλος Δικτάτωρ
Οταν ο Χάρι γνώρισε την Σάλι
Πέντε νύχτες στου Φρέντι 2
Πολύ σκληρός για να πεθάνει
Ρέκβιεμ για ένα όνειρο
Ρενουάρ
Σιωπηλή αγάπη
Σπασμένη φλέβα
Στο νησί του Αμρουμ
Συναισθηματική αξία
Συνύπαρξη, λέμε τώρα
Σώστε τον πράσινο πλανήτη
Τα Χριστουγεννιάτικα κάλαντα του Μίκυ
Τα κάλαντα των Χριστουγέννων
Τα παιδιά του Παραδείσου
Το δέντρο που πληγώναμε
Το καταφύγιο του τρόμου
Το οτιδήποτε
Το πατρικό
Το ταρανδάκι των Χριστουγέννων (μεταγλωττισμένη)
Το χειρόγραφο της Σαραγόσα
Τρία χιλιόμετρα ως το τέλος του κόσμου
Φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους-Σπουδαστικό
Χάιντι: Η διάσωση του μικρού λύγκα (μεταγλωττισμένη)
Χαμένες αγάπες
Χειμωνιάτικο φως
Κωμωδία

Όλοι οι Καλοί Χωράνε

Συμπαθητική «ταξική» κωμωδία που συνδυάζει το φαρσικό στοιχείο με την πολιτική ματιά γύρω από τη Γαλλία της σύγχρονης οικονομικής κρίσης και των κραυγαλέων κοινωνικών ανισοτήτων.

stars-fullstars-fullstars-emptystars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 102'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Η Γαλλία πλήττεται από ένα βαρύ χειμώνα και η νεοεκλεγείσα αριστερή κυβέρνηση ψηφίζει ένα νόμο που υποχρεώνει τους γάλλους πολίτες να φιλοξενούν στα σπίτια τους κατά τη διάρκεια του χειμώνα όσους συμπολίτες τους δεν έχουν στέγη. Ο πανικός που πιάνει σχεδόν όλους τους κατοίκους- αριστερούς και δεξιούς- μιας συνηθισμένης πολυκατοικίας του Παρισιού ύστερα από τη δημοσίευση του παραπάνω νόμου δεν έχει προηγούμενο.

Ο αμείλικτος δεξιός επιχειρηματίας που σιχαίνεται τους αστέγους και κατηγορεί τους φτωχούς για την μοίρα τους, κάνει ότι μπορεί για να αποφύγει την… καταδίκη του: μεταφέρει τη μητέρα του από το γηροκομείο στο σπίτι του ενώ προσφέρει στη μετανάστρια οικιακή βοηθό (που κάνει κάθε μέρα 1,5 ώρα με το μετρό μέχρι να φτάσει σπίτι του) 80 ευρώ την ημέρα ώστε να μείνει μαζί τους- εκείνη του ζητάει 100 κι απελπισμένος μπουρζουά συμφωνεί. Τα ίδια όμως και χειρότερα κάνει και η ιδεαλίστρια «αριστερή» του κάτω ορόφου που δεν μπορεί να «βάλει ένα ξένο» στο σπίτι της και πείθει την υπάλληλο του δήμου (και θαυμάστρια του συγγραφέα συζύγου της) να κάνει τα στραβά μάτια ώστε να εξαιρεθεί το σπίτι τους από το μέτρο…

oloioikaloixorane

Γουστόζικη, με αφηγηματικό ρυθμό και ευρηματικό ενίοτε πάντρεμα της πολιτικής σάτιρας και της ανάλαφρης ηθογραφίας, κωμωδία με βασικούς πρωταγωνιστές ένα κράμα από αναγνωρίσιμους σε όλους – Γαλλία, Ελλάδα, Συμμαχία- χαρακτήρες. Η επικαιρότητα της ιστορίας βοηθάει την Alexandra Leclère (δημιουργό του “Maman») να πει κάποια πράγματα με το όνομα τους, ακόμη κι αν αυτό δεν θα βρει σύμφωνους αρκετούς.

Η αλήθεια είναι πως η δημιουργός της ταινίας από ένα σημείο και μετά πέφτει στην παγίδα της ανάγκης να στρογγυλέψει αρκετά τις γωνίες της αιχμηρής αρχικά κριτικής της σε όλους τους ταξικά αρνητικούς πρωταγωνιστές της αναδεικνύοντας την ανθρωπιά (;) και τα θετικά του χαρακτήρα τους. Αφήνοντας λοιπόν στην άκρη τα επιμέρους κομμάτια της ιδεολογικής-πολιτικής αντιπαραθέσης που θα μονοπωλήσει η ερώτηση «ποιος είναι πιο κακός: ο δεξιός ή η αριστερή;», θα σταθούμε στα κωμικά εκείνα στοιχεία που αναδεικνύουν τον ψυχαγωγικό χαρακτήρα μιας ταινίας με μερικούς έξυπνους, κωμικούς διαλόγους που εκστομίζονται από σπαρταριστούς χαρακτήρες. Κάποιοι από αυτούς έχουν τη μερίδα του λέοντος. Όπως η καταπληκτική Karin Viard (χάρη στην ερμηνεία της στην «Οικογένεια Μπελιέ» ήταν υποψήφια στα περσινά Βραβεία Σεζάρ) που υποδύεται τη διακοσμητική σύζυγο του μπουρζουά επιχειρηματία, η οποία θα είναι ο καταλύτης στο να επικοινωνήσουν ουσιαστικά (φευ) όλα τα πρόσωπα του έργου. Αφελής πράγματι η προβλέψιμη κατάληξη του φιλμ αλλά πως θα μπορούσε να γίνει αλλιώς αφού πρόκειται για μια ανάλαφρη κωμωδία που δεν υποδύεται κάτι άλλο από αυτό που πραγματικά είναι;

Κωνσταντίνος Καϊμάκης

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: ΟΛΟΙ ΟΙ ΚΑΛΟΙ ΧΩΡΑΝΕ (Le grand partage)
Σκηνοθεσία: Alexandra Leclère
Σενάριο: Alexandra Leclère

Παίζουν: Didier Bourdon, Michel Vuillermoz, Karin Viard, Valérie Bonneton, Jackie Berroyer, Josiane Balasko

Διάρκεια: 102'
Χώρα: Γαλλία
Έτος: 2015

Rating: 2
Διανομή: TANWEER
Περισσότερα από CINEMA