MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
01
ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
Αθήνα ODEON ESCAPE ODEON ESCAPE - 8 STUDIO NEW STAR ART CINEMA TOWN CINEMAS VILLAGE 5 CINEMAS PAGRATI VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL VILLAGE CINEMAS ATHENS METRO MALL ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ VILLAGE SHOPPING AND MORE ΑΒΑΝΑ ΑΘΗΝΑ ΑΘΗΝΑΙΑ ΑΙΓΛΗ ΑΙΓΛΗ 3 ΑΙΓΛΗ CINEMA ΑΚΤΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΑΛΙΚΗ DIGITAL ΑΛΟΜΑ ΑΛΣΟΣ ΑΜΑΡΥΛΛΙΣ-Garden Cinema Digital ΑΜΙΚΟ ΑΜΥΝΤΑΣ ΑΝΕΣΙΣ ΑΝΟΙΞΙΣ ΑΡΙΑΝ ΑΡΚΑΔΙΑ ΑΡΤΕΜΙΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ 3D digital Αττικόν Άλσος ΒΑΡΚΙΖΑ ΒΑΡΚΙΖΑ - 3 ΒΟΞ ΔΕΞΑΜΕΝΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΣΙΝΕ ΔΑΦΝΗ ΔΙΟΝΥΣΙΑ ΕΚΡΑΝ ΖΕΦΥΡΟΣ ΗΛΕΚΤΡΑ ΘΗΣΕΙΟΝ ΚΑΡΜΕΝ ΚΗΠΟΣ ΛΑΟΥΡΑ EUROPA CINEMAS DIGITAL ΛΑΪΣ ΛΙΛΑ DIGITAL CINEMA ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ Cinema ΜΑΡΙΛΕΝΑ ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ Filmcenter ΜΠΟΜΠΟΝΙΕΡΑ DIGITAL ΝΕΑ ΜΑΣΚΩΤ ΝΟΣΤΑΛΓΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΑ ΡΙΑ ΡΙΒΙΕΡΑ ΣΙΝΕ ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΙΣ ΣΙΝΕ ΓΑΛΑΤΣΙ ΣΙΝΕ ΠΑΡΙ ΣΙΝΕ ΦΛΟΙΣΒΟΣ PEUGEOT ΣΙΝΕ ΨΥΧΙΚΟ ΣΤΕΛΛΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΑΘΗΝΩΝ ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ 3D Digital ΦΙΛΟΘΕΗ ΦΛΕΡΥ ΧΛΟΗ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
8 ½
28 χρόνια μετά
2046
2073
A complete unknown
After Hours
Anora
BTS Army: Forever We Are Young
Chungking Express
Cure
Dog Man (μεταγλωττισμένη)
F1: Η ταινία
Flow
Full Metal Jacket
Jurassic World: Αναγέννηση
Karate Kid: Θρύλοι
Maria
Motel Destino
New York, New York
Only Yesterday
Peaches goes Bananas
Sorry, Baby
Superman
Take a Trip
The Commitments
The Fantastic Four: Πρώτα βήματα
Έκπτωτοι άγγελοι
Έλιο (μεταγλωττισμένη)
Ένα μικρό κόλπο και κάτι ακόμα
Ένας προφήτης, μα τι προφήτης
Όταν έρθει το φθινόπωρο
Αγάπη = Τρέλα
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Αποστροφή
Βερμίλιο: Η Νύφη του Βουνού
Βιριδιάνα
Γυναίκες στα πρόθυρα νευρικής κρίσης
Επαναστάτης χωρίς αιτία
Επικίνδυνη Αποστολή: Η έσχατη τιμωρία
Ερωτική επιθυμία
Ευτυχισμένοι μαζί
Ευχαριστούμε για τη συναλλαγή σας
Ζιλ και Τζιμ
Ζούσε τη ζωή της
Η Τζέιν Όστεν με κατέστρεψε
Η αγωνία του τερματοφύλακα πριν απ΄το πέναλντι
Η απόφαση
Η δίκη ενός σκύλου
Η μουσική της ζούγκλας 2 (μεταγλωττισμένη)
Η ορχήστρα του αδερφού μου
Η πισίνα
Η ώρα του λύκου
Ιστορίες καλοκαιριού
Και μετά δεν έμεινε κανένας
Κιούκα πριν το τέλος του καλοκαιριού
Κονκλάβιο
Λίλο & Στιτς (μεταγλωττισμένη)
Μαζί
Μαθήματα από έναν πιγκουίνο
Μαλένα
Μια ταινία Minecraft (μεταγλωττισμένη)
Μουφάσα: Ο βασιλιάς των λιονταριών (μεταγλωττισμένη)
Να με φωνάζεις με το όνομά σου
Νεαρές μητέρες
Νοσφεράτου
Νυχτερινός εκφωνητής
Νύχτα Αγωνίας
Ξέρω τι κάνατε πέρσι το καλοκαίρι
Ξαναπαντρεύομαι την γυναίκα μου
Ο άνθρωπος που γνώριζε πολλά
Οδός Μαλχόλαντ
Ο εξολοθρευτής άγγελος
Οι άγριες μέρες μας
Ο καουμπόι του μεσονυχτίου
Ο κύριος Αζναβούρ
Ο μύθος του Μαρακούντα (μεταγλωττισμένη)
Ο ταχυδρόμος χτυπάει πάντα δυο φορές
Ο χαμένος τίγρης (μεταγλωττισμένη)
Ο ψυχίατρος μου τρελάθηκε
Πέρα από τη Θάλασσα
Παρίσι-Τέξας
Πριν το ξημέρωμα
Πρόγευμα στο Τίφανις
Πώς να εκπαιδεύσετε τον δράκο σας (μεταγλωττισμένη)
Πώς να κλέψετε ενα εκατομμύριο δολάρια
Ρίτα
Ρασομόν
Σκιές στο σκοτάδι
Στο πέρασμα του χρόνου
Ταξίδι στη χώρα των θαυμάτων
Τα χρόνια της αθωότητας
Τελευταία πνοή
Την έλεγαν Μαρία
Την ίδια ώρα, στη γη
Το 47
Το μίσος
Το μονοπάτι του αλατιού
Το πάθος της Ζαν ντ’Αρκ
Το πατρικό
Τρελές σφαίρες
Υπάρχω
Υπέροχες μέρες
Χιονάτη (μεταγλωττισμένη)
Θρίλερ

Spotlight

Έξι υποψηφιότητες για Όσκαρ με κυριότερη – και ίσως πιο σίγουρη για κατάκτηση της μαζί με το πρωτότυπο σενάριο- εκείνη της καλύτερης ταινίας. Το «Spotlight» μπήκε ως αουτσάιντερ στην κούρσα για τα φετινά Όσκαρ κι εδώ και λίγες βδομάδες έχει χριστεί ως το μεγάλο φαβορί…

stars-emptystars-emptystars-emptystars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 128'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Το 2002 η κοινή γνώμη της Βοστώνης σοκαρίστηκε από την αποκάλυψη ενός σκάνδαλου παιδεραστίας στους κόλπους της καθολικής εκκλησίας όπου εμπλέκονταν δεκάδες ιερείς και είχαν ως θύματα αμέτρητα νεαρά αγόρια και κορίτσια. Η βραβευμένη με Pulitzer δημοσιογραφική ομάδα με το όνομα Spotlight, της εφημερίδας Boston Globe ύστερα από πολύμηνη και γεμάτη εμπόδια, έρευνα αποκάλυψε την αλήθεια, που «πολλοί ήξεραν αλλά κανείς δεν τολμούσε να ομολογήσει»…

SPOTLIGHT1

Θα ρωτήσει εύλογα κάποιος. Μα είναι τόσο καλή ταινία το «Spotlight» που μπορεί να κλέψει από την «Επιστροφή» το Όσκαρ καλύτερης ταινίας; Ήδη στα γραφεία στοιχημάτων το φιλμ του Τom McCarthy (“Survivor”) θεωρείται το μεγάλο φαβορί για το εν λόγω βραβείο. Η απάντηση είναι πως όχι.

Το «Spotlight» είναι μια καλή ταινία, προσωπικά τη θεωρώ πολύ καλή, αλλά δεν θεωρώ ότι υπάρχει σύγκριση ανάμεσα στα δύο έργα, που κινηματογραφικά τα χωρίζει μεγάλη απόσταση υπέρ φυσικά της ταινίας του Ιναρίτου. Όμως, κι εδώ είναι το κρίσιμο στοιχείο, το «Spotlight» εκτός του θέματος του που δείχνει να αφορά περισσότερο κόσμο- διαπίστωση που εξηγεί την όλο και περισσότερη δημοφιλία του- έχει και μια επιπλέον αξία που πηγάζει από τη στάση του σκηνοθέτη της απέναντι στην αληθινή ιστορία του.

Ο McCarthy «γράφει» την ταινία του σαν να καλύπτει δημοσιογραφικό ρεπορτάζ. Αντικειμενικά, νηφάλια, προσεχτικά και χωρίς υπερβολές. Μας υπενθυμίζει έτσι τον αυθεντικό χαρακτήρα της δημοσιογραφίας και του ρόλου που οφείλει να παίζει στην κοινωνία, πριν ακόμη γίνει φερέφωνο της εξουσίας και κομμάτι της διαπλοκής. Η αποκάλυψη της αλήθειας είναι μια φράση που ακούγεται 2-3 φορές στη διάρκεια του έργου χωρίς όμως ποτέ να γίνεται πομπώδης ή ηθικοπλαστική. Απεναντίας, σε μια σκηνή βγαίνει από τα χείλη του εξαίρετου Ruffalo (υποψήφιος για Όσκαρ β ρόλου) σαν μια μελαγχολική υπενθύμιση μιας κατάστασης που έχει ξεχαστεί ή έχει καταντήσει γραφική.

SPOTLIGHT

Τα σκάνδαλα παιδεραστίας από δεκάδες ιερείς με την ανοχή της κεφαλής της καθολικής εκκλησίας στη Βοστώνη, αντιμετωπίζονται από τους δημιουργούς τους φιλμ όχι μόνο με τη μορφή καταγγελίας απέναντι στο σάπιο κομμάτι της οργανωμένης θρησκείας αλλά ως μια μετωπική επίθεση στα συστημικά κύτταρα της Εξουσίας.

Άλλο σημείο που το«Spotlight» κερδίζει πόντους είναι επειδή δείχνει προς τα που οδεύει το σύγχρονο σινεμά. Ταινίες καταγγελίας και μάλιστα υπέροχες γίνονταν και πριν 30 ή 40 χρόνια. Ποιος δεν θυμάται το παρόμοιας σχεδόν θεματολογίας «Όλοι οι άνθρωποι του προέδρου»; Όμως εδώ οι βασικοί χαρακτήρες δεν είναι αντικομφορμιστές ή σκληροί καριερίστες που θα κάνουν τα πάντα για να φτάσουν ως το τέρμα της αναγνώρισης – με το αντίτιμο φυσικά. Είναι συνηθισμένοι άνθρωποι με σάρκα και οστά, ευάλωτες ψυχολογικά προσωπικότητες, με τις τυπικές ή ψιλοδιαλυμένες σχέσεις τους, με τις ανασφάλειες και τις φοβίες τους. Για κάποιο αδιευκρίνιστο λόγο – ο οποίος επουδενί δεν έχει ηρωικό προφίλ παρότι θα διαβαστεί από αρκετούς ως τέτοιος- συνεχίζουν το ρεπορτάζ τους για να δουν ως που μπορεί να φτάσει αυτό. Για να δουν ίσως ως που μπορούν να φτάσουν οι ίδιοι.

Η ταινία είναι απλή στη σύλληψη της, ρεαλιστική σε μεγάλο βαθμό και προς τιμή της δεν γίνεται ποτέ μελό, αφελής ή πονηρά σκανδαλιστική (δεν βλέπουμε ούτε μια σκηνή σεξουαλικής κακοποίησης παιδιού) όπως θα μπορούσε. Το «Spotlight» είναι κυρίως μια αριστοτεχνική σεναριακή δουλειά που ευτυχεί σε όλα της και κυρίως στις ερμηνείες. Το γεγονός ότι αποκαλύπτει ένα νοσηρό κομμάτι της παντοδύναμης καθολικής εκκλησίας, διαβάζεται επίσης κι ως μια αναγωγή για την προσωπική ευθύνη. Αυτό το μοτίβο αντανακλάται μοναδικά στην προσωπικότητα του Keaton, του αρχισυντάκτη της ομάδας και πλέον αμφιλεγόμενου – αν όχι τραγικού- χαρακτήρα του έργου που συγκεντρώνει όλες τις εναλλασσσόμενες πολιτικές, κοινωνικές και ηθικές αξίες των ημερών που ζούμε. Των ημερών που προαναγγέλουν τις αλλαγές που έρχονται…

Κωνσταντίνος Καϊμάκης

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: SPOTLIGHT- ΟΛΑ ΣΤΟ ΦΩΣ (Spotlight)
Σκηνοθεσία: Τom McCarthy
Σενάριο: Tom McCarthy, Josh Singer

Παίζουν: Mark Ruffalo, Michael Keaton, Rachel McAdams, Liev Schreiber

Διάρκεια: 128'
Χώρα: ΗΠΑ
Έτος: 2015

Rating: 3/5
Διανομή: Feelgood
Περισσότερα από CINEMA