MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΡΙΤΗ
16
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
Αθήνα ODEON ESCAPE ODEON ESCAPE - 8 ODEON ΟΠΕΡΑ STUDIO NEW STAR ART CINEMA TOWN CINEMAS VILLAGE 5 CINEMAS PAGRATI VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL VILLAGE CINEMAS ATHENS METRO MALL ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ VILLAGE SHOPPING AND MORE ΑΒΑΝΑ ΑΘΗΝΑ ΑΘΗΝΑΙΑ ΑΙΓΛΗ ΑΙΓΛΗ 3 ΑΙΓΛΗ CINEMA ΑΚΤΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΑΛΙΚΗ DIGITAL ΑΛΟΜΑ ΑΛΣΟΣ ΑΜΑΡΥΛΛΙΣ-Garden Cinema Digital ΑΜΙΚΟ ΑΜΥΝΤΑΣ ΑΝΕΣΙΣ ΑΝΟΙΞΙΣ ΑΡΙΑΝ ΑΡΚΑΔΙΑ ΑΡΤΕΜΙΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ 3D digital Αττικόν Άλσος ΒΑΡΚΙΖΑ ΒΑΡΚΙΖΑ - 3 ΒΟΞ ΔΑΝΑΟΣ ΔΕΞΑΜΕΝΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΣΙΝΕ ΔΑΦΝΗ ΔΙΑΝΑ ΔΙΟΝΥΣΙΑ ΕΚΡΑΝ ΖΕΦΥΡΟΣ ΗΛΕΚΤΡΑ ΘΗΣΕΙΟΝ ΚΑΡΜΕΝ ΚΗΠΟΣ ΛΑΟΥΡΑ EUROPA CINEMAS DIGITAL ΛΑΪΣ ΛΙΛΑ DIGITAL CINEMA ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ Cinema ΜΑΡΙΛΕΝΑ ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ Filmcenter ΜΠΟΜΠΟΝΙΕΡΑ DIGITAL ΝΕΑ ΜΑΣΚΩΤ ΝΟΣΤΑΛΓΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΑ ΡΙΑ ΡΙΒΙΕΡΑ ΣΙΝΕ ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΙΣ ΣΙΝΕ ΓΑΛΑΤΣΙ ΣΙΝΕ ΠΑΡΙ ΣΙΝΕ ΦΛΟΙΣΒΟΣ PEUGEOT ΣΙΝΕ ΨΥΧΙΚΟ ΣΤΕΛΛΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΑΘΗΝΩΝ ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ 3D Digital ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ 3D Digital ΤΡΙΑΝΟΝ Filmcenter ΦΙΛΟΘΕΗ ΦΛΕΡΥ ΧΛΟΗ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
8 ½
500 μέρες με τη Σάμερ
Café 404
David Gilmour Live at the Circus Maximus, Rome
Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Το κάστρο του απείρου (με υπότιτλους)
Demon Slayer – Η Ταινία: Το Κάστρο του Απείρου (μεταγλωττισμένη)
F1: Η ταινία
Flow
Funny Games
La dolce vita
Love Streams
Minnie and Moskowitz
Riviera
Seven
Sorcerer
Superman
Take a Trip
To Kill a War Machine
Weapons
Άλογα
Όταν έρθει το φθινόπωρο
Αγάπη = Τρέλα
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Αποστροφή
Αργός θάνατος
Βερμίλιο: Η Νύφη του Βουνού
Βιριδιάνα
Γυναίκες στα πρόθυρα νευρικής κρίσης
Δίχως στέγη, δίχως νόμο
Δεσμώτες
Είμαι ακόμη εδώ
Εδώ μιλάνε για λατρεία
Ερωτική επιθυμία
Ευδοκία
Ευχαριστούμε για τη συναλλαγή σας
Ζούσε τη ζωή της
Η Πέπη, η Λούσι, η Μπομ και τ’αλλα κορίτσια…
Η Πεντάμορφη και το Τέρας (μεταγλωττισμένο)
Η Τζέιν Όστεν με κατέστρεψε
Η γεύση του κερασιού
Η ετυμηγορία
Η ζωή του Τσακ
Η θυσία
Η ιστορία των παιχνιδιών (μεταγλωττισμένο)
Η μακριά πορεία
Κίκι: Η μικρή μαγισσούλα
Καραγκιόζης: The movie
Καυτό γάλα
Κιούκα πριν το τέλος του καλοκαιριού
Κλέφτης από σπόντα
Κοντινό πλάνο
Λίλο & Στιτς (μεταγλωττισμένη)
Λώρα
Μάρκο: Μια επινοημένη αλήθεια
Μικρά πράγματα σαν κι αυτά
Νυχτερινός εκφωνητής
Νύχτα Αγωνίας
Νύχτα δολοφόνων
Ο Σιμών της ερήμου
Ο άνθρωπος που γνώριζε πολλά
Ο ένοικος
Οδός Μαλχόλαντ
Ο εξολοθρευτής άγγελος
Οι άγριες μέρες μας
Οικουμενική γλώσσα
Ο κύριος Αζναβούρ
Ο πύργος του Downton: Το μεγάλο φινάλε
Ο ψυχίατρος μου τρελάθηκε
Πώς να εκπαιδεύσετε τον δράκο σας (μεταγλωττισμένη)
Πώς να κλέψετε ενα εκατομμύριο δολάρια
Ραν
Ρόουζ εναντίον Ρόουζ
Ρώμη, ανοχύρωτη πόλη
Σκιές στο σκοτάδι
Σκυλίσια μέρα
Στρουμφάκια: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Συναισθηματική αξία
Ταιριάζουμε;
Τα κακά παιδιά 2 (μεταγλωττισμένη)
Τα χρώματα του χρόνου
Τερατομουντζούρες (μεταγλωττισμένη)
Το 47
Το Φοινικικό σχέδιο
Το Χαμίνι
Το αγαπημένο μου γλυκό
Το κάλεσμα 4: Τελευταία τελετουργία
Το κορίτσι με τη βελόνα
Το κουρδιστό πορτοκάλι
Το μίσος
Το νησί
Το νησί των καταραμένων
Το πάθος της Ζαν ντ’Αρκ
Το πέρασμα του Μίλερ
Το παγώνι
Τρελές σφαίρες
Υπάρχω
Φτηνά τσιγάρα
Θρίλερ

Spotlight

Έξι υποψηφιότητες για Όσκαρ με κυριότερη – και ίσως πιο σίγουρη για κατάκτηση της μαζί με το πρωτότυπο σενάριο- εκείνη της καλύτερης ταινίας. Το «Spotlight» μπήκε ως αουτσάιντερ στην κούρσα για τα φετινά Όσκαρ κι εδώ και λίγες βδομάδες έχει χριστεί ως το μεγάλο φαβορί…

stars-emptystars-emptystars-emptystars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 128'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Το 2002 η κοινή γνώμη της Βοστώνης σοκαρίστηκε από την αποκάλυψη ενός σκάνδαλου παιδεραστίας στους κόλπους της καθολικής εκκλησίας όπου εμπλέκονταν δεκάδες ιερείς και είχαν ως θύματα αμέτρητα νεαρά αγόρια και κορίτσια. Η βραβευμένη με Pulitzer δημοσιογραφική ομάδα με το όνομα Spotlight, της εφημερίδας Boston Globe ύστερα από πολύμηνη και γεμάτη εμπόδια, έρευνα αποκάλυψε την αλήθεια, που «πολλοί ήξεραν αλλά κανείς δεν τολμούσε να ομολογήσει»…

SPOTLIGHT1

Θα ρωτήσει εύλογα κάποιος. Μα είναι τόσο καλή ταινία το «Spotlight» που μπορεί να κλέψει από την «Επιστροφή» το Όσκαρ καλύτερης ταινίας; Ήδη στα γραφεία στοιχημάτων το φιλμ του Τom McCarthy (“Survivor”) θεωρείται το μεγάλο φαβορί για το εν λόγω βραβείο. Η απάντηση είναι πως όχι.

Το «Spotlight» είναι μια καλή ταινία, προσωπικά τη θεωρώ πολύ καλή, αλλά δεν θεωρώ ότι υπάρχει σύγκριση ανάμεσα στα δύο έργα, που κινηματογραφικά τα χωρίζει μεγάλη απόσταση υπέρ φυσικά της ταινίας του Ιναρίτου. Όμως, κι εδώ είναι το κρίσιμο στοιχείο, το «Spotlight» εκτός του θέματος του που δείχνει να αφορά περισσότερο κόσμο- διαπίστωση που εξηγεί την όλο και περισσότερη δημοφιλία του- έχει και μια επιπλέον αξία που πηγάζει από τη στάση του σκηνοθέτη της απέναντι στην αληθινή ιστορία του.

Ο McCarthy «γράφει» την ταινία του σαν να καλύπτει δημοσιογραφικό ρεπορτάζ. Αντικειμενικά, νηφάλια, προσεχτικά και χωρίς υπερβολές. Μας υπενθυμίζει έτσι τον αυθεντικό χαρακτήρα της δημοσιογραφίας και του ρόλου που οφείλει να παίζει στην κοινωνία, πριν ακόμη γίνει φερέφωνο της εξουσίας και κομμάτι της διαπλοκής. Η αποκάλυψη της αλήθειας είναι μια φράση που ακούγεται 2-3 φορές στη διάρκεια του έργου χωρίς όμως ποτέ να γίνεται πομπώδης ή ηθικοπλαστική. Απεναντίας, σε μια σκηνή βγαίνει από τα χείλη του εξαίρετου Ruffalo (υποψήφιος για Όσκαρ β ρόλου) σαν μια μελαγχολική υπενθύμιση μιας κατάστασης που έχει ξεχαστεί ή έχει καταντήσει γραφική.

SPOTLIGHT

Τα σκάνδαλα παιδεραστίας από δεκάδες ιερείς με την ανοχή της κεφαλής της καθολικής εκκλησίας στη Βοστώνη, αντιμετωπίζονται από τους δημιουργούς τους φιλμ όχι μόνο με τη μορφή καταγγελίας απέναντι στο σάπιο κομμάτι της οργανωμένης θρησκείας αλλά ως μια μετωπική επίθεση στα συστημικά κύτταρα της Εξουσίας.

Άλλο σημείο που το«Spotlight» κερδίζει πόντους είναι επειδή δείχνει προς τα που οδεύει το σύγχρονο σινεμά. Ταινίες καταγγελίας και μάλιστα υπέροχες γίνονταν και πριν 30 ή 40 χρόνια. Ποιος δεν θυμάται το παρόμοιας σχεδόν θεματολογίας «Όλοι οι άνθρωποι του προέδρου»; Όμως εδώ οι βασικοί χαρακτήρες δεν είναι αντικομφορμιστές ή σκληροί καριερίστες που θα κάνουν τα πάντα για να φτάσουν ως το τέρμα της αναγνώρισης – με το αντίτιμο φυσικά. Είναι συνηθισμένοι άνθρωποι με σάρκα και οστά, ευάλωτες ψυχολογικά προσωπικότητες, με τις τυπικές ή ψιλοδιαλυμένες σχέσεις τους, με τις ανασφάλειες και τις φοβίες τους. Για κάποιο αδιευκρίνιστο λόγο – ο οποίος επουδενί δεν έχει ηρωικό προφίλ παρότι θα διαβαστεί από αρκετούς ως τέτοιος- συνεχίζουν το ρεπορτάζ τους για να δουν ως που μπορεί να φτάσει αυτό. Για να δουν ίσως ως που μπορούν να φτάσουν οι ίδιοι.

Η ταινία είναι απλή στη σύλληψη της, ρεαλιστική σε μεγάλο βαθμό και προς τιμή της δεν γίνεται ποτέ μελό, αφελής ή πονηρά σκανδαλιστική (δεν βλέπουμε ούτε μια σκηνή σεξουαλικής κακοποίησης παιδιού) όπως θα μπορούσε. Το «Spotlight» είναι κυρίως μια αριστοτεχνική σεναριακή δουλειά που ευτυχεί σε όλα της και κυρίως στις ερμηνείες. Το γεγονός ότι αποκαλύπτει ένα νοσηρό κομμάτι της παντοδύναμης καθολικής εκκλησίας, διαβάζεται επίσης κι ως μια αναγωγή για την προσωπική ευθύνη. Αυτό το μοτίβο αντανακλάται μοναδικά στην προσωπικότητα του Keaton, του αρχισυντάκτη της ομάδας και πλέον αμφιλεγόμενου – αν όχι τραγικού- χαρακτήρα του έργου που συγκεντρώνει όλες τις εναλλασσσόμενες πολιτικές, κοινωνικές και ηθικές αξίες των ημερών που ζούμε. Των ημερών που προαναγγέλουν τις αλλαγές που έρχονται…

Κωνσταντίνος Καϊμάκης

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: SPOTLIGHT- ΟΛΑ ΣΤΟ ΦΩΣ (Spotlight)
Σκηνοθεσία: Τom McCarthy
Σενάριο: Tom McCarthy, Josh Singer

Παίζουν: Mark Ruffalo, Michael Keaton, Rachel McAdams, Liev Schreiber

Διάρκεια: 128'
Χώρα: ΗΠΑ
Έτος: 2015

Rating: 3/5
Διανομή: Feelgood
Περισσότερα από CINEMA