MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΣΑΒΒΑΤΟ
14
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
10ο Φεστιβάλ Ψηφιακού Κινηματογράφου Αθήνας
12ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου
20.000 είδη μελισσών
48 Αντίσταση στον μεγάλο εποικισμό
48 ώρες στην Ταϊβάν
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
Andriesh
Anora
Bird
Black Stone
Cure
Dourgouti Town
Emilia Pérez
Heretic
Kneecap
Kraven ο κυνηγός
Maria
Match Point
Megalopolis
NCT DREAM Mystery Lab: DREAM( )SCAPE
No Cap: 2 Years of Light
One Direction: This Is Us
Red One
SuperSanta (μεταγλωττισμένη)
Take a Trip
The End
The Substance – Το ελιξίριο της νιότης
Unclickable
Wicked
Όλα για τη μητέρα μου
Αδίστακτα πρόσωπα
Ανατομία μιας πτώσης
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Αριζόνα Τζούνιορ
Ασίκ Κερίμπ
Ατίθαση καρδιά
Αφήνοντας το Λας Βέγκας
Βαϊάνα 2 (μεταγλωττισμένη)
Βαϊάνα 2 (με υπότιτλους)
Βραδύποδες στην κουζίνα (μεταγλωττισμένη)
Γκοτζίλα: Το τέρας του αιώνος
Δαχομέη
Εγώ, ο απαισιότατος 4 (μεταγλωττισμένη)
Εδώ
Επιχείρηση: Dirty Angels
Ευτυχισμένοι μαζί
Ζώνη ενδιαφέροντος
Η Ηλιαχτίδα μου
Η γυναίκα με τη λεοπάρδαλη
Η επιστροφή
Η θυσία
Η σοφία της ευτυχίας
Η συμμορία της συμφοράς
Θεώρημα
Καμία άλλη γη
Κατεχόμενη πόλη
Κονκλάβιο
Μετά τα μεσάνυχτα
Μικρά πράγματα σαν κι αυτά
Μικροί ήρωες σε δράση (μεταγλωττισμένη)
Μονομάχος II
Μπλε βελούδο
Νυχτερινός εκφωνητής
Νύφες
Ξαναπαντρεύομαι την γυναίκα μου
Ξερά χόρτα
Ο Άρχοντας των Δαχτυλιδιών: Ο πόλεμος των Ροχίριμ
Ο Μεγάλος Ερωτικός
Ο Νονός
Ο Ταξιτζής
Ο άνθρωπος που συρρικνώθηκε
Ο βράχος
Ο δάσκαλος που υποσχέθηκε την θάλασσα
Ο δελφινομικρούλης (μεταγλωττισμένη)
Οι Ομπρέλες του Χερβούργου
Ολα είναι δρόμος
Ο νόμος του Μέρφυ
Πάντα υπάρχει το αύριο
Πέρασμα
Πέτρινα χρόνια
Πίσω από τις θημωνιές
Παρασκευή και 13
Παρασκευή και 13 Μέρος 2
Παρασκευή και 13 μέρος 3
Παρασκευή και 13: Μέρος 4
Περασμένες ζωές
Πεσμένα φύλλα
Σαμσάρα
Τα πνεύματα του Ινισερίν
Το ατίθασο ρομπότ (μεταγλωττισμένη)
Το βράδυ που ο μπαμπάς μου έσωσε τα Χριστούγεννα (μεταγλωττισμένη)
Το διπλανό δωμάτιο
Το τελευταίο μάθημα
Το χρώμα του ροδιού
Υπόθεση Νοτόριους
Φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους-Σπουδαστικό
Φτηνά τσιγάρα
Χαμένη λεωφόρος
Περιπέτεια

Η Σιωπηλή Δολοφόνος

Αν και κέρδισε το βραβείο σκηνοθεσίας στο φεστιβάλ Κανών η ταινία του Hsiao-hsien Hou είναι υπερβολικά αργή και παγιδευμένη στην εικαστική μεγαλοπρέπεια αλλά και το στείρο ναρκισσισμό της.

stars-fullstars-fullstars-emptystars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 105'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Στην Κίνα του 9ου αιώνα, μια καλόγρια απαγάγει ένα δεκάχρονο κορίτσι με σκοπό να το μυήσει στις πολεμικές τέχνες και να το μετατρέψει σε ψυχρό δολοφόνο. Απώτερος στόχος της είναι η πάταξη της διαφθοράς. Μετά από 13 χρόνια εξορίας το κορίτσι στέλνεται πίσω στη γενέτειρα του με σκοπό να σκοτώσει το διοικητή της περιοχής (πρόκειται για τον αγαπημένο ξάδελφό της με τον οποίο ήταν ερωτευμένη όταν ήταν παιδιά) που βρίσκεται σε έχθρα με την Αυτοκρατορική Αυλή.

The Assasin 4

Αργό, μπερδεμένο (με δεκάδες πρόσωπα και ονόματα που πασχίζεις να συγκρατήσεις στη μνήμη σου) και με εξαντλητική λεπτομέρεια όχι μόνο στην πλοκή αλλά και σε σκηνές από την καθημερινότητα των ηρώων οι οποίες δεν έχουν ιδιαίτερη αξία, το φιλμ είναι υπερβολικά κουραστικό. Παρότι στιλάτη και οπτικά μεγαλοπρεπής, η «Δολοφόνος» του Hsiao-hsien Hou δεν καταφέρνει ποτέ να γίνει συναρπαστική και αφήνει εύκολα το θεατή να χάσει το ενδιαφέρον του. Ο ταϊβανέζος σκηνοθέτης την εμπνεύστηκε από μια ιστορία «τσουάνκι» (ιστορίες στην κινέζικη γλώσσα με μυστικιστικά και φανταστικά στοιχεία) από τη Δυναστεία των Τανγκ, που έμαθε από την εποχή που σπούδαζε κινηματογράφο.

the-assassin

Από τότε ήθελε να μεταφέρει αυτή την ιστορία στη μεγάλη οθόνη και φέτος κατόρθωσε να πραγματοποιήσει το παλιό του όνειρο, αποσπώντας μάλιστα και τη σημαντική διάκριση στις Κάνες για την κορυφαία σκηνοθεσία του φεστιβάλ. Η βράβευση του οφείλεται στο γεγονός πως η «Δολοφόνος» διαθέτει ακαταμάχητη εικαστική γοητεία κάνοντας ακόμη και κλασικά έργα όπως το «Τίγρης και δράκος» ή τα «Ιπτάμενα Στιλέτα» να δείχνουν μικρά δίπλα της. Η καλαισθησία της είναι εντυπωσιακή. Το ίδιο και οι τελετουργικοί ρυθμοί της. Όμως πρόκειται για ένα κινηματογραφικό παράδοξο (ας μην ξεχνάμε ότι η ταινία αφορά μια ιστορία πολεμικών τεχνών) που μοιάζει να μην αφορά κανένα εκτός από τους λάτρεις του φορμαλισμού.

Είναι τόσο λεπτομερής η φροντίδα με την οποία επιμελήθηκε ο σκηνοθέτης τα καρέ του- λες και η επταετής απουσία του οφειλόταν στην εξονυχιστική προετοιμασία για το κομμάτι των φανταχτερών κοστουμιών και σκηνικών- που νιώθεις ότι αδιαφορεί για όλα τα άλλα. Την ιστορία, τους χαρακτήρες, τους συμβολισμούς, τα μηνύματα. Αναγκαστικά το κομμάτι των πολεμικών τεχνών περνάει στο περιθώριο. Αυτό δεν είναι απαραίτητα αρνητικό. Το πρόβλημα έχει να κάνει με την ιστορία αυτή καθ’ αυτή και το πως επιλέγει να την αφηγηθεί ο 68χρονος δημιουργός. Σαν μια πανέμορφη ιστορία αγάπης, ένα φορμαλιστικό επίτευγμα γύρω από την «τέλεια ομορφιά». Πότε όμως ένα όμορφο πρόσωπο ή μια ακαταμάχητη εικόνα ήταν αρκετά από μόνα τους;

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: The Assassin/ Nie yin niang
Σκηνοθεσία: Hsiao-hsien Hou
Σενάριο: Hsiao-hsien Hou, Cheng Ah

Παίζουν: Qi Shu, Chen Chang, Satoshi Tsumabuki

Διάρκεια: 105'
Χώρα: Ταϊβάν, Κίνα, Χονγκ Κονγκ, Γαλλία
Έτος: 2015

Rating: 2
Διανομή: Seven/ Spentzos
Περισσότερα από CINEMA