MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΚΥΡΙΑΚΗ
15
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
10ο Φεστιβάλ Ψηφιακού Κινηματογράφου Αθήνας
12ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου
20.000 είδη μελισσών
48 Αντίσταση στον μεγάλο εποικισμό
48 ώρες στην Ταϊβάν
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
Andriesh
Anora
Bird
Black Stone
Cure
Dourgouti Town
Emilia Pérez
Heretic
Kneecap
Kraven ο κυνηγός
Maria
Match Point
Megalopolis
NCT DREAM Mystery Lab: DREAM( )SCAPE
No Cap: 2 Years of Light
One Direction: This Is Us
Red One
SuperSanta (μεταγλωττισμένη)
Take a Trip
The End
The Substance – Το ελιξίριο της νιότης
Unclickable
Wicked
Όλα για τη μητέρα μου
Αδίστακτα πρόσωπα
Ανατομία μιας πτώσης
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Αριζόνα Τζούνιορ
Ασίκ Κερίμπ
Ατίθαση καρδιά
Αφήνοντας το Λας Βέγκας
Βαϊάνα 2 (μεταγλωττισμένη)
Βαϊάνα 2 (με υπότιτλους)
Βραδύποδες στην κουζίνα (μεταγλωττισμένη)
Γκοτζίλα: Το τέρας του αιώνος
Δαχομέη
Εγώ, ο απαισιότατος 4 (μεταγλωττισμένη)
Εδώ
Επιχείρηση: Dirty Angels
Ευτυχισμένοι μαζί
Ζώνη ενδιαφέροντος
Η Ηλιαχτίδα μου
Η γυναίκα με τη λεοπάρδαλη
Η επιστροφή
Η θυσία
Η σοφία της ευτυχίας
Η συμμορία της συμφοράς
Θεώρημα
Καμία άλλη γη
Κατεχόμενη πόλη
Κονκλάβιο
Μετά τα μεσάνυχτα
Μικρά πράγματα σαν κι αυτά
Μικροί ήρωες σε δράση (μεταγλωττισμένη)
Μονομάχος II
Μπλε βελούδο
Νυχτερινός εκφωνητής
Νύφες
Ξαναπαντρεύομαι την γυναίκα μου
Ξερά χόρτα
Ο Άρχοντας των Δαχτυλιδιών: Ο πόλεμος των Ροχίριμ
Ο Μεγάλος Ερωτικός
Ο Νονός
Ο Ταξιτζής
Ο άνθρωπος που συρρικνώθηκε
Ο βράχος
Ο δάσκαλος που υποσχέθηκε την θάλασσα
Ο δελφινομικρούλης (μεταγλωττισμένη)
Οι Ομπρέλες του Χερβούργου
Ολα είναι δρόμος
Ο νόμος του Μέρφυ
Πάντα υπάρχει το αύριο
Πέρασμα
Πέτρινα χρόνια
Πίσω από τις θημωνιές
Παρασκευή και 13
Παρασκευή και 13 Μέρος 2
Παρασκευή και 13 μέρος 3
Παρασκευή και 13: Μέρος 4
Περασμένες ζωές
Πεσμένα φύλλα
Σαμσάρα
Τα πνεύματα του Ινισερίν
Το ατίθασο ρομπότ (μεταγλωττισμένη)
Το βράδυ που ο μπαμπάς μου έσωσε τα Χριστούγεννα (μεταγλωττισμένη)
Το διπλανό δωμάτιο
Το τελευταίο μάθημα
Το χρώμα του ροδιού
Υπόθεση Νοτόριους
Φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους-Σπουδαστικό
Φτηνά τσιγάρα
Χαμένη λεωφόρος
Αισθηματική

Δίπλα στη Θάλασσα

Φλύαρο (παρότι με ελάχιστο διάλογο), βαρετό (αν και το σκηνικό της γαλλικής Κρουαζέτ είναι ειδυλλιακό) και ελάχιστα ελκυστικό (παρά το γεγονός πως μπροστά από την κάμερα ποζάρει πιο hot ζευγάρι του Χόλιγουντ), το «By the sea» πιθανότατα θα μείνει στην ιστορία ως το… Βατερλό της Jolie!

stars-fullstars-emptystars-emptystars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 122'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Mέσα της δεκαετίας του 70, στη Νότια Γαλλία. Η Βανέσα (Angelina Jolie), μια πρώην χορεύτρια, ταξιδεύει στην εξοχή μαζί με τον σύζυγό της τον Ρόναλντ (Brad Pitt). αμερικανό συγγραφέα. Καθώς ο γάμος τους περνάει κρίση, οι δυο τους έρχονται σε επαφή με κάποιους κατοίκους μιας παραθαλάσσιας γαλλικής κωμόπολης κι αρχίζουν να κατασκοπεύουν μέσω μιας τρύπας στον τοίχο, το νεαρό φρεσκοπαντρεμένο ζευγάρι του διπλανού διαμερίσματος που ερωτοτροπεί διαρκώς.

jolie

Η αίσθηση του υπαρξιακού δράματος (το οποίο όμως επουδενί δεν γίνεται συγκινητικό) κυριαρχεί στα κάδρα της δεύτερης ταινίας που σκηνοθετεί η Angelina Jolie Pitt – έτσι υπογράφει την ταινία της- μετά τον ευπρεπέστατο «Αλύγιστο». Με σενάριο δικό της, απόλυτο έλεγχο του πρότζεκτ και την παρουσία του συντρόφου της Brad Pitt (δεύτερη κοινή εμφάνιση τους μετά το «Mr & Mrs Smith» από όπου ξεκίνησαν όλα στη θορυβώδη σχέση τους), η ταινία κινείται γύρω από το χρονικό της διάλυσης ενός «πετυχημένου» γάμου. Ο ρυθμός της είναι τελετουργικός, αργός, σχεδόν ράθυμος κι απέραντα μονότονος.

Είναι αδιανόητο να μην έχει διαπιστώσει κανείς στο σετ – και κυρίως η σκηνοθέτιδα- αυτή τη μονότονη κίνηση της κάμερας, οπότε με καλή πίστη θεωρούμε ότι πρόκειται για ηθελημένη πρακτική. Όμως για ποιο λόγο η Jolie επιλέγει να χτίσει την ταινία της γύρω από μια οκνηρία που καθιστά όλο το φιλμ βαρετό και ελάχιστα ελκυστικό;

by_the_sea

Προφανώς για να δώσει εμφατικά τη ρουτίνα της καθημερινότητας των ηρώων ή να υπογραμμίσει το τέλμα στο οποίο έχει περιέλθει η σχέση τους. Θα μπορούσαμε να παραθέσουμε μερικά παραδείγματα ανάλογης θεματικής φιλμ (μια ταινία που μας έρχεται πρόχειρα στο νου είναι ο «Πόλεμος των Ρόουζ») που δείχνουν τη ρουτίνα ενός γάμου χωρίς να είναι απαραιτήτως βαρετά, για να αποδείξουμε ότι μια τέτοια σκηνοθετική άποψη είναι μάλλον άστοχη.

Όμως η πάλαι ποτέ Λάρα Κροφτ επιχειρεί να αποδείξει ότι είναι καλύτερη σκηνοθέτιδα από ότι ηθοποιός και βγάζει από το μανίκι όσους άσους διαθέτει: τo πλούσιο μπούστο της, την εύθραυστη «σοφιστικέ» ψυχολογία της και τον αγαπημένο της Brad Pitt. Ακόμα κι αυτά όμως καίγονται στο βωμό μιας αφόρητης κινηματογραφικής πλήξης όπου τα πάντα δείχνουν ρηχά και ασήμαντα, με αποκορύφωμα το ανεκδιήγητο φινάλε όπου μαθαίνουμε (επιτέλους) την αιτία κατάθλιψης της ηρωίδας.

Η δηθενιά χαρακτηρίζει την ταινία από την αρχή ως το τέλος, με σκηνές που μαρτυρούν ότι οι κεντρικοί πρωταγωνιστές (μέσα κι έξω από την ταινία) έχουν χάσει την αίσθηση του μέτρου και της επαφής με την πραγματικότητα. Η σκηνή με τους αστακούς που τρώει το ζευγάρι για να σκοτώσει κάπως την πλήξη του, είναι μια απλή αλλά τόσο ενδεικτική σκηνή που μετουσιώνει όλη την κοσμοθεωρία τους, σε κινηματογραφικό καρέ.

Κωνσταντίνος Καϊμάκης

 

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: ΔΙΠΛΑ ΣΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ (By the sea)
Σκηνοθεσία: Angelina Jolie Pitt
Σενάριο: Angelina Jolie Pitt

Παίζουν: Brad Pitt, Angelina Jolie Pitt, Μélanie Laurent

Διάρκεια: 122'
Χώρα: ΗΠΑ
Έτος: 2015

Rating: 1
Διανομή: U.I.P.
Περισσότερα από CINEMA