MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
22
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ
  • ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
    ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
    ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
    ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
    Αθήνα CINERAMA DIGITAL CINEMA ODEON ESCAPE ODEON ESCAPE - 8 STUDIO NEW STAR ART CINEMA TOWN CINEMAS VILLAGE 5 CINEMAS PAGRATI VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL VILLAGE CINEMAS ATHENS METRO MALL ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ VILLAGE SHOPPING AND MORE ΑΒΑΝΑ ΑΘΗΝΑ ΑΘΗΝΑΙΑ ΑΘΗΝΑΙΟΝ ΑΙΓΛΗ ΑΙΓΛΗ 3 ΑΙΓΛΗ ΖΑΠΠΕΙΟΥ ΑΚΤΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΑΛΙΚΗ DIGITAL ΑΛΟΜΑ ΑΛΣΟΣ ΑΜΑΡΥΛΛΙΣ-Garden Cinema Digital ΑΜΙΚΟ ΑΜΥΝΤΑΣ ΑΝΕΣΙΣ ΑΝΟΙΞΙΣ ΑΡΙΑΝ ΑΡΚΑΔΙΑ ΑΡΤΕΜΙΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ 3D digital ΑΣΤΟΡ ΑΣΤΥ Αττικόν Άλσος ΒΑΡΚΙΖΑ ΒΑΡΚΙΖΑ - 3 ΒΟΞ ΓΑΛΑΞΙΑΣ 3D Digital ΔΑΝΑΟΣ ΔΕΞΑΜΕΝΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΜΙΜΗΣ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΣΙΝΕ ΔΑΦΝΗ ΔΙΑΝΑ ΔΙΟΝΥΣΙΑ ΕΚΡΑΝ ΕΛΛΗ ΖΕΦΥΡΟΣ ΗΛΕΚΤΡΑ ΘΗΣΕΙΟΝ ΙΝΤΕΑΛ ΚΑΡΜΕΝ ΚΗΠΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΘΕΑΤΡΑ ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΡΑΣ-ΡΕΝΑ ΒΛΑΧΟΠΟΥΛΟΥ - 1 ΚΙΝΗΜΑΤΟΘΕΑΤΡΑ ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΡΑΣ-ΡΕΝΑ ΒΛΑΧΟΠΟΥΛΟΥ - 2 ΛΑΟΥΡΑ EUROPA CINEMAS DIGITAL ΛΑΪΣ ΛΙΛΑ DIGITAL CINEMA ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ Cinema ΜΑΡΙΛΕΝΑ ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ Filmcenter ΜΠΟΜΠΟΝΙΕΡΑ DIGITAL ΝΕΑ ΜΑΣΚΩΤ ΝΟΣΤΑΛΓΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΟΑΣΙΣ ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΑ ΡΙΑ ΡΙΒΙΕΡΑ ΣΙΝΕ ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΙΣ ΣΙΝΕ ΓΑΛΑΤΣΙ ΣΙΝΕ ΦΛΟΙΣΒΟΣ PEUGEOT ΣΙΝΕ ΨΥΧΙΚΟ ΣΠΟΡΤΙΓΚ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΣΠΟΡΤΙΓΚ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΣΤΕΛΛΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΑΘΗΝΩΝ ΤΑΙΝΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ – ΛΑΪΣ ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ 3D Digital ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ 3D Digital ΤΡΙΑΝΟΝ Filmcenter ΦΙΛΙΠ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΦΙΛΟΘΕΗ ΦΛΕΡΥ ΧΛΟΗ
    ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
    ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
    1ο New Generation Film Festival
    25η ώρα
    75 μέρες
    2046
    After 5: Ολα μετά
    Asteroid City
    Barbie
    Chungking Express
    Donnie Darko
    Fargo
    Gran Turismo
    Interstellar
    Kids
    Metronom
    Mommy
    Old boy
    Saw X
    Secret Movie Nights
    Tenebre :Ο παρανοϊκός δολοφόνος
    The Equalizer 3: Το τελευταίο κεφάλαιο
    Ένα όμορφο πρωινό
    Ανατομία μιας πτώσης
    Αυτά που δεν λέγονται
    Βερολίνο, η συμφωνία μιας μεγαλούπολης
    Γάμος αλά Ελληνικά 3
    Γελώντας στο Αφγανιστάν
    Γυρίσματα της τύχης
    Διακοπές στη Ρώμη
    Ερωτική επιθυμία
    Εύκολος στόχος
    Ζαν Ντίλμαν
    Η Λάμψη
    Η Περιφρόνηση
    Η απόδραση του 77
    Η γλυκιά μυρωδιά της επιτυχίας
    Η καλόγρια II
    Η χώρα του Θεού
    Κάρμεν
    Λέιντι Μπαγκ και Κατ Νουάρ: Το ξεκίνημα (μεταγλωττισμένη)
    Μάβκα: Το ξωτικό του δάσους (μεταγλωττισμένη)
    Μήδεια
    Μανχάταν
    Μυστήριο στη Βενετία
    Μόνο αίμα
    Ο Κίτρινος Πράκτωρ του Χονγκ Κονγκ
    Ο Νονός
    Ο Στρατηγός
    Ο απίθανος Μορίς (μεταγλωττισμένη)
    Οι Αναλώσιμοι 4
    Οι αχώριστοι (μεταγλωττισμένη)
    Ο μεγάλος Δικτάτωρ
    Ο μεγάλος Λεμπόφσκι
    Οπενχάιμερ
    Ουγκέτσου Μονογκατάρι
    Παρίσι-Τέξας
    Πρόγευμα στο Τίφανις
    Πυρετός το Σαββατόβραδο
    Ρεβέκκα
    Ρούμπι, ένα Κράκεν στην εφηβεία (μεταγλωττισμένη)
    Σιχάθηκα τον εαυτό μου
    Σκυλίσια μέρα
    Στην τύχη ο Μπαλταζάρ
    Στο στοιχείο τους (μεταγλωττισμένη)
    Τα Μυστήρια του Οργανισμού
    Τα καλά παιδιά
    Τελευταίοι και πρώτοι άνθρωποι
    Το Χαμίνι
    Το άλλο με τον Τοτό το ξέρεις; (μεταγλωττισμένη)
    Το αγόρι
    Το βιβλίο των θαυμάτων
    Το βλέμμα του Οδυσσέα
    Το καταραμένο σκιάχτρο
    Το λιμάνι της αγωνίας
    Το λιμάνι των απόκληρων
    Το μπλε καφτάνι
    Το χέρι που σκοτώνει
    Υπόθεση Νοτόριους
    Φτηνά τσιγάρα
    Χελωνονιντζάκια: Μεταλλαγμένος χαμός (μεταγλωττισμένη)
    Χοιροστάσιο
    ΔΡΑΜΑ

    Ουζερί Τσιτσάνης

    Το βιβλίο του Σκαμπαρδώνη, η επιστροφή Μανουσάκη στη μεγάλη οθόνη, η Θεσσαλονίκη του 42, ένας απαγορευμένος έρωτας, ο Τσιτσάνης. Κι όμως: κάτι δεν πάει καλά με την ταινία.

    stars-fullstars-fullstars-emptystars-emptystars-empty
    ΔΙΑΡΚΕΙΑ 116'
    author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

    Στη Θεσσαλονίκη του 1942 οι γερμανικές αρχές σε συνεργασία με τους ντόπιους δοσίλογους, αρχίζουν να πραγματοποιούν τις πρώτες φάσεις του σχεδίου εκκαθάρισης του εβραϊκού πληθυσμού της πόλης. Ο Γιώργος (Χάρης Φραγκούλης), γκαρσόνι στο μαγαζί που εμφανίζεται κάθε βράδυ ο Βασίλης Τσιτσάνης (Ανδρέας Κωνσταντίνου) και οι μουσικοί του, γνωρίζει κι ερωτεύεται τη δυναμική εβραιοπούλα Εστρέα (Χριστίνα Χειλά Φαμέλη) που αντιδρά στην καθησυχαστική λογική των δικών της οι οποίοι είναι σίγουροι πως «τίποτα κακό δεν πρόκειται να τους βρει».

    ouzeri_tsitsanis

    Όσο συναρπαστική κι αν ακούγεται η υπόθεση, με το δυνατό ερωτικό δράμα και το ιστορικό υπόβαθρο, του εβραϊκού ζητήματος και της παρουσίας του Τσιτσάνη, άλλο τόσο επίπεδη και χωρίς πραγματική συγκινήσεις – πέρα από δυο, τρεις σκηνές- είναι η κινηματογραφική μεταφορά της.

    Δυστυχώς η μακρόχρονη απουσία του σκηνοθέτη από τα κινηματογραφικά πλατό και η σχεδόν αποκλειστική ενασχόληση του με την τηλεόραση (εκτός κάποιων διαλειμμάτων στο θέατρο) πιθανότατα να «νόθευσαν» την κινηματογραφική ματιά του. Με αυτό δεν εννούμε πως το «Ουζερί Τσιτσάνης» είναι μια κακή «τηλεοπτικής αισθητικής» ταινία.

    ouzeri tsitsanis3

    Δεν είναι απαραίτητα κακή η ταμπέλα της «τηλεοπτικής αισθητικής» που φορούν σε κάποιες κινηματογραφικές δουλειές, με προφανή στόχο να τις μειώσουν, οι περισσότεροι επικριτές τους. Το κακό είναι όταν οι σκηνοθέτες στρέφονται στην ευκολία ή την διεκπεραιωτική λογική κάποιων τηλεοπτικών σειρών (άπειρα τα παραδείγματα στη χρυσή εποχή της ιδιωτικής ελληνικής τηλεόρασης) για να… ξεπετάξουν τη δουλειά. Ο Μανούσος Μανουσάκης δεν ανήκει σε αυτή την κατηγορία. Ουδείς αμφισβητεί το όραμα και την όρεξη που είχε στη συγκεκριμένη ταινία, μια πραγματική υπερπαραγωγή που όμως πέφτει θύμα της υπέρμετρης φιλοδοξίας της.

    ouzeri tsitsanis2

    Στην πέμπτη μεγάλου μήκους ταινία του ο Μανουσάκης πιάνεται αδιάβαστος σε σχέση με το υλικό του. Αλλιώς εξιστορεί το θέμα του ο Σκαμπαρδώνης -με σκληρές εικόνες από την καθημερινότητα της Θεσσαλονίκης του 42, καυστικές αναφορές για τη στάση της ντόπιας κοινωνίας και ζωντανό αφηγηματικό ρυθμό γύρω από μια αληθινά «εφιαλτική εποχή»- κι αλλιώς το αναγνώσκει ο Μανουσάκης. Οι αιχμές παραλείπονται, τα διττά νοήματα απουσιάζουν και προλειαίνεται το έδαφος για μια «αποκλειστική» ερωτική ιστορία που παρά την μονοπώληση της κάμερας και της δυναμική της, γίνεται ελάχιστα συγκινητική και ουσιώδης.

    oyzeri_tsitsanis5

    Επιπλέον η κάμερα βαριεστημένα «σέρνεται» σε μια άκυρη καρτποσταλική καθημερινότητα της πόλης, που παρά το σκοτάδι της επόχής, διαθέτει φωτογένεια και γκλάμουρ. Σαν να θέλει η δύσμοιρη πόλη να συντηρήσει το μύθο της «ερωτικότερης πόλης» ακόμη και στις πιο ντροπιαστικές στιγμές της ιστορίας της. Κάτι που εκτός από άστοχο είναι και κακόγουστο.

    Κωνσταντίνος Καϊμάκης

    ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
    Τίτλος: ΟΥΖΕΡΙ ΤΣΙΤΣΑΝΗΣ
    Σκηνοθεσία: Μανούσος Μανουσάκης
    Σενάριο: Βασίλης Σπηλιόπουλος, Άντα Γκουρμπαλή, Μανούσος Μανουσάκης (από το ομώνυμο βιβλίο του Γιώργου Σκαμπαρδώνη)

    Παίζουν: Χάρης Φραγκούλης, Χριστίνα Χειλά Φαμέλη, Ανδρέας Κωνσταντίνου, Ξανθή Γεωργίου, Βασιλική Τρουφάκου. Γεράσιμος Σκιαδαρέσης

    Διάρκεια: 116'
    Χώρα: Ελλάδα
    Έτος: 2015

    Rating: 2
    Διανομή: Feelgood
    Περισσότερα από CINEMA
    VIMA_WEB3b