MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΔΕΥΤΕΡΑ
21
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ
  • ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
    ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
    ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
    ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
    Αθήνα CINERAMA DIGITAL CINEMA NOVACINEMA ΓΛΥΦΑΔΑ ODEON - 3 ODEON ESCAPE ODEON ESCAPE - 8 STUDIO NEW STAR ART CINEMA TOWN CINEMAS VILLAGE 5 CINEMAS PAGRATI VILLAGE 9 CINEMAS @ FALIRO VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL VILLAGE CINEMAS ATHENS METRO MALL ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ VILLAGE SHOPPING AND MORE ΑΒΑΝΑ ΑΕΛΛΩ Cinemax 5+1 ΑΕΛΛΩ Cinemax 5+1 ΑΘΗΝΑ ΑΘΗΝΑΙΑ ΑΘΗΝΑΙΟΝ ΑΙΓΛΗ ΑΙΓΛΗ 3 ΑΙΓΛΗ ΖΑΠΠΕΙΟΥ ΑΚΤΗ ΑΛΕΚΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΔΗΜΟΥ ΖΩΓΡΑΦΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΑΛΙΚΗ DIGITAL ΑΛΟΜΑ ΑΛΣΟΣ ΑΜΑΡΥΛΛΙΣ-Garden Cinema Digital ΑΜΙΚΟ ΑΜΥΝΤΑΣ ΑΝΕΣΙΣ ΑΝΟΙΞΙΣ ΑΡΙΑΝ ΑΡΚΑΔΙΑ ΑΡΤΕΜΙΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ 3D digital ΑΣΤΕΡΙ (πρώην ΙΛΙΟΝ) ΑΣΤΥ ΑΤΤΙΚΟΝ ΑΛΣΟΣ ΒΑΡΚΙΖΑ - 3 ΒΟΞ ΔΑΝΑΟΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΜΙΜΗΣ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΣΙΝΕ ΔΑΦΝΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΣΙΝΕ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΔΙΟΝΥΣΙΑ ΕΚΡΑΝ ΕΛΛΗΝΙΣ Cinemax ΗΛΕΚΤΡΑ ΘΗΣΕΙΟΝ ΙΝΤΕΑΛ ΚΑΡΜΕΝ ΚΗΠΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΘΕΑΤΡΑ ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΡΑΣ-ΡΕΝΑ ΒΛΑΧΟΠΟΥΛΟΥ - 1 ΚΙΝΗΜΑΤΟΘΕΑΤΡΑ ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΡΑΣ-ΡΕΝΑ ΒΛΑΧΟΠΟΥΛΟΥ - 2 ΛΑΟΥΡΑ EUROPA CINEMAS DIGITAL ΛΑΪΣ ΛΙΛΑ DIGITAL CINEMA ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ Cinema ΜΑΡΙΑ ΕΛΕΝΑ-ΟΝΑΡ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΑΓ. ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ DIGITAL ΜΑΡΙΛΕΝΑ ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ Filmcenter ΜΠΟΜΠΟΝΙΕΡΑ DIGITAL ΟΑΣΙΣ ΠΑΛΑΣ ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΑ ΡΙΑ ΡΙΒΙΕΡΑ ΣΙΝΕ ΑΛΙΜΟΣ ΣΙΝΕ ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΙΣ ΣΙΝΕ ΓΑΛΑΤΣΙ ΣΙΝΕ ΠΕΡΑΝ ΣΙΝΕ ΦΛΟΙΣΒΟΣ PEUGEOT ΣΠΟΡΤΙΓΚ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΣΤΕΛΛΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΑΘΗΝΩΝ ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ 3D Digital ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ 3D Digital ΤΡΙΑΝΟΝ Cinemax ΤΡΙΑΝΟΝ Filmcenter ΦΙΛΙΠ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΦΙΛΟΘΕΗ ΦΛΕΡΥ ΧΛΟΗ
    ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
    ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
    6.5 Εκτός ελέγχου
    After 2 – Μετά τη σύγκρουση
    A night at the louvre: Leonardo Da Vinci
    Break the Silence: The Movie
    Chinatown
    Chungking Express
    Entwined (Άλυτη)
    Greenland: Το τελευταίο καταφύγιο
    Loving Vincent
    Pari
    Performance
    Saturday Fiction
    Scooby Doo! (με υπότιτλους)
    Scoody Doo! (μεταγλωττισμένη)
    Solaris
    Tenet
    The Straight Story
    Tokyo Story
    Winona
    Έλα όπως είσαι
    Ακαταμάχητος
    Αμυγδαλιά
    Αναζητώντας τον Καζαντζάκη
    Αυτοί οι τρελοί τρελοί παραγωγοί
    Ευτυχία
    Η Ντιλιλί στο Παρίσι (μεταγλωττισμένη)
    Η γκαρσονιέρα
    Η κυρία απ’ τη Σαγκάη
    Η μπαλάντα της τρύπιας καρδιάς
    Η νύχτα του Σαν Λορέντζο
    Η νύχτα του κυνηγού
    Ηρωικά χαμένοι
    Η συμμορία των εντιμότατων
    Η χορωδία του Χαρίτωνα
    Ιουλιέτα των Πνευμάτων
    Κάνε παιδιά να δεις καλό
    Κάποτε στην Ανατολία
    Καζαμπλάνκα
    Ληστεία αλά Ιταλικά
    Μαρία Κιουρί: Η γυναίκα που άλλαξε τον κόσμο
    Μετά τα μεσάνυχτα
    Μουλάν (μεταγλωττισμένη)
    Μουλάν (με υπότιτλους)
    Νέοι είστε και φαίνεσθε
    Να ζει κανείς ή να μη ζει;
    Ξαναπαντρεύομαι την γυναίκα μου
    Ο Θεός και ο Διάβολος στη χώρα του ήλιου
    Οι 12 ένορκοι
    Οι άγνωστοι Αθηναίοι
    Οι ευχούληδες: Παγκόσμια περιοδεία (μεταγλωττισμένη)
    Οι ζωές που δεν έζησα
    Οι νέοι Μεταλλαγμένοι
    Οκτώβρης
    Ο προδότης
    Οταν έγινα πλούσιος
    Ο φάρος
    Πέρυσι στο Μάριενμπαντ
    Παράσιτα
    Ποίηση χωρίς τέλος
    Πολίτης Κέην
    Πρόσωπο με πρόσωπο
    Ραν
    Ραντεβού με τους Μαλάουα
    Σαμπρίνα
    Σιγή ιχθύος
    Σκυλίσια μέρα
    Στα μαχαίρια
    Στον καθρέφτη είδα τον δολοφόνο
    Σώμα Χριστού (Corpus Christi)
    Το βαμμένο πουλί
    Το διάφανο δέρμα
    Το θωρηκτό Ποτέμκιν
    Το κλουβί με τις τρελές
    Το κόλπο του αιώνα
    Το τραγούδι του δρόμου
    Υπάλληλοι
    Φαντάζιο
    Φύγαμε (μεταγλωττισμένη)
    ΔΡΑΜΑ

    Ουζερί Τσιτσάνης

    Το βιβλίο του Σκαμπαρδώνη, η επιστροφή Μανουσάκη στη μεγάλη οθόνη, η Θεσσαλονίκη του 42, ένας απαγορευμένος έρωτας, ο Τσιτσάνης. Κι όμως: κάτι δεν πάει καλά με την ταινία.

    stars-fullstars-fullstars-emptystars-emptystars-empty
    ΔΙΑΡΚΕΙΑ 116'
    author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

    Στη Θεσσαλονίκη του 1942 οι γερμανικές αρχές σε συνεργασία με τους ντόπιους δοσίλογους, αρχίζουν να πραγματοποιούν τις πρώτες φάσεις του σχεδίου εκκαθάρισης του εβραϊκού πληθυσμού της πόλης. Ο Γιώργος (Χάρης Φραγκούλης), γκαρσόνι στο μαγαζί που εμφανίζεται κάθε βράδυ ο Βασίλης Τσιτσάνης (Ανδρέας Κωνσταντίνου) και οι μουσικοί του, γνωρίζει κι ερωτεύεται τη δυναμική εβραιοπούλα Εστρέα (Χριστίνα Χειλά Φαμέλη) που αντιδρά στην καθησυχαστική λογική των δικών της οι οποίοι είναι σίγουροι πως «τίποτα κακό δεν πρόκειται να τους βρει».

    ouzeri_tsitsanis

    Όσο συναρπαστική κι αν ακούγεται η υπόθεση, με το δυνατό ερωτικό δράμα και το ιστορικό υπόβαθρο, του εβραϊκού ζητήματος και της παρουσίας του Τσιτσάνη, άλλο τόσο επίπεδη και χωρίς πραγματική συγκινήσεις – πέρα από δυο, τρεις σκηνές- είναι η κινηματογραφική μεταφορά της.

    Δυστυχώς η μακρόχρονη απουσία του σκηνοθέτη από τα κινηματογραφικά πλατό και η σχεδόν αποκλειστική ενασχόληση του με την τηλεόραση (εκτός κάποιων διαλειμμάτων στο θέατρο) πιθανότατα να «νόθευσαν» την κινηματογραφική ματιά του. Με αυτό δεν εννούμε πως το «Ουζερί Τσιτσάνης» είναι μια κακή «τηλεοπτικής αισθητικής» ταινία.

    ouzeri tsitsanis3

    Δεν είναι απαραίτητα κακή η ταμπέλα της «τηλεοπτικής αισθητικής» που φορούν σε κάποιες κινηματογραφικές δουλειές, με προφανή στόχο να τις μειώσουν, οι περισσότεροι επικριτές τους. Το κακό είναι όταν οι σκηνοθέτες στρέφονται στην ευκολία ή την διεκπεραιωτική λογική κάποιων τηλεοπτικών σειρών (άπειρα τα παραδείγματα στη χρυσή εποχή της ιδιωτικής ελληνικής τηλεόρασης) για να… ξεπετάξουν τη δουλειά. Ο Μανούσος Μανουσάκης δεν ανήκει σε αυτή την κατηγορία. Ουδείς αμφισβητεί το όραμα και την όρεξη που είχε στη συγκεκριμένη ταινία, μια πραγματική υπερπαραγωγή που όμως πέφτει θύμα της υπέρμετρης φιλοδοξίας της.

    ouzeri tsitsanis2

    Στην πέμπτη μεγάλου μήκους ταινία του ο Μανουσάκης πιάνεται αδιάβαστος σε σχέση με το υλικό του. Αλλιώς εξιστορεί το θέμα του ο Σκαμπαρδώνης -με σκληρές εικόνες από την καθημερινότητα της Θεσσαλονίκης του 42, καυστικές αναφορές για τη στάση της ντόπιας κοινωνίας και ζωντανό αφηγηματικό ρυθμό γύρω από μια αληθινά «εφιαλτική εποχή»- κι αλλιώς το αναγνώσκει ο Μανουσάκης. Οι αιχμές παραλείπονται, τα διττά νοήματα απουσιάζουν και προλειαίνεται το έδαφος για μια «αποκλειστική» ερωτική ιστορία που παρά την μονοπώληση της κάμερας και της δυναμική της, γίνεται ελάχιστα συγκινητική και ουσιώδης.

    oyzeri_tsitsanis5

    Επιπλέον η κάμερα βαριεστημένα «σέρνεται» σε μια άκυρη καρτποσταλική καθημερινότητα της πόλης, που παρά το σκοτάδι της επόχής, διαθέτει φωτογένεια και γκλάμουρ. Σαν να θέλει η δύσμοιρη πόλη να συντηρήσει το μύθο της «ερωτικότερης πόλης» ακόμη και στις πιο ντροπιαστικές στιγμές της ιστορίας της. Κάτι που εκτός από άστοχο είναι και κακόγουστο.

    Κωνσταντίνος Καϊμάκης

    ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
    Τίτλος: ΟΥΖΕΡΙ ΤΣΙΤΣΑΝΗΣ
    Σκηνοθεσία: Μανούσος Μανουσάκης
    Σενάριο: Βασίλης Σπηλιόπουλος, Άντα Γκουρμπαλή, Μανούσος Μανουσάκης (από το ομώνυμο βιβλίο του Γιώργου Σκαμπαρδώνη)

    Παίζουν: Χάρης Φραγκούλης, Χριστίνα Χειλά Φαμέλη, Ανδρέας Κωνσταντίνου, Ξανθή Γεωργίου, Βασιλική Τρουφάκου. Γεράσιμος Σκιαδαρέσης

    Διάρκεια: 116'
    Χώρα: Ελλάδα
    Έτος: 2015

    Rating: 2
    Διανομή: Feelgood
    Περισσότερα από CINEMA
    Sparkling city: Aυτό το Φθινόπωρο δες την πόλη μ’ άλλα μάτια
    Για να λαμβάνετε κάθε εβδομάδα στο email σας
    προτάσεις και προσκλήσεις από το Monopoli.gr
    ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
    Αλλαγή μεγέθους γραμμάτων
    Επιλογή contrast