MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΣΑΒΒΑΤΟ
12
ΙΟΥΛΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
Αθήνα ODEON ESCAPE ODEON ESCAPE - 8 STUDIO NEW STAR ART CINEMA TOWN CINEMAS VILLAGE 5 CINEMAS PAGRATI VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL VILLAGE CINEMAS ATHENS METRO MALL ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ VILLAGE SHOPPING AND MORE ΑΒΑΝΑ ΑΘΗΝΑ ΑΘΗΝΑΙΑ ΑΙΓΛΗ ΑΙΓΛΗ 3 ΑΙΓΛΗ CINEMA ΑΚΤΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΑΛΙΚΗ DIGITAL ΑΛΟΜΑ ΑΛΣΟΣ ΑΜΑΡΥΛΛΙΣ-Garden Cinema Digital ΑΜΙΚΟ ΑΜΥΝΤΑΣ ΑΝΕΣΙΣ ΑΝΟΙΞΙΣ ΑΡΙΑΝ ΑΡΚΑΔΙΑ ΑΡΤΕΜΙΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ 3D digital Αττικόν Άλσος ΒΑΡΚΙΖΑ ΒΑΡΚΙΖΑ - 3 ΒΟΞ ΔΕΞΑΜΕΝΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΣΙΝΕ ΔΑΦΝΗ ΔΙΑΝΑ ΔΙΟΝΥΣΙΑ ΕΚΡΑΝ ΖΕΦΥΡΟΣ ΗΛΕΚΤΡΑ ΘΗΣΕΙΟΝ ΚΑΡΜΕΝ ΚΗΠΟΣ ΛΑΟΥΡΑ EUROPA CINEMAS DIGITAL ΛΑΪΣ ΛΙΛΑ DIGITAL CINEMA ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ Cinema ΜΑΡΙΛΕΝΑ ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ Filmcenter ΜΠΟΜΠΟΝΙΕΡΑ DIGITAL ΝΕΑ ΜΑΣΚΩΤ ΝΟΣΤΑΛΓΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΑ ΡΙΑ ΡΙΒΙΕΡΑ ΣΙΝΕ ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΙΣ ΣΙΝΕ ΓΑΛΑΤΣΙ ΣΙΝΕ ΠΑΡΙ ΣΙΝΕ ΦΛΟΙΣΒΟΣ PEUGEOT ΣΙΝΕ ΨΥΧΙΚΟ ΣΤΕΛΛΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΑΘΗΝΩΝ ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ 3D Digital ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ 3D Digital ΤΡΙΑΝΟΝ Filmcenter ΦΙΛΟΘΕΗ ΦΛΕΡΥ ΧΛΟΗ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
8 ½
28 χρόνια μετά
Anora
Ballerina
Chungking Express
Cure
Dark City
Destination: Albania
Dirty Dancing
F1: Η ταινία
Jurassic World: Αναγέννηση
Karate Kid: Θρύλοι
La La Land
M3GAN 2.0
Peramo
Take a Trip
The Substance – Το ελιξίριο της νιότης
Έκλειψη
Έλιο (μεταγλωττισμένη)
Αγαπούσε τα λουλούδια περισσότερο
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Αποστροφή
Αργός θάνατος
Ασπρο πάτο
Αυτό που ζητάμε από ένα αγαλμα είναι να μην κινείται
Βασιλιάς για μια νύχτα
Βερμίλιο: Η Νύφη του Βουνού
Βιριδιάνα
Βλέπω τον θάνατο σου 6: Δεσμοί αίματος
Δεν είμαι εγώ
Διπλή ταυτότητα
Είναι ένας τρελλός… τρελλός… τρελλός κόσμος
Εμείς: Μια ταινία για τον Bloody Hawk
Εξωδιαστημικά παιδιά
Επικίνδυνη Αποστολή: Η έσχατη τιμωρία
Εφιάλτης
Ζωντανή μετάδοση
Ζωντανες αναμνήσεις
Η Αιώνια Λιακάδα ενός Καθαρού Μυαλού
Η Τζέιν Όστεν με κατέστρεψε
Η άγνωστος
Η δίκη ενός σκύλου
Η ιεροτελεστία
Η νύχτα των Σαλτιμπάγκων
Η ορχήστρα του αδερφού μου
Η πισίνα
Θεώρημα
Καζαμπλάνκα
Και ο Θεός έπλασε τη μητέρα
Καμία άλλη γη
Καμία συμπάθεια για τον διάβολο
Κιούκα πριν το τέλος του καλοκαιριού
Κονκλάβιο
Κορίτσια στον ήλιο
Λίλο & Στιτς (μεταγλωττισμένη)
Μάτια ερμητικά κλειστά
Μίστερ Κλάιν
Μαθήματα Αμερικανικής ιστορίας
Ματαντόρ
Μια ταινία Minecraft (μεταγλωττισμένη)
Μικρά πράγματα σαν κι αυτά
Μιράι, η μικρή μου αδελφή (μεταγλωττισμένη)
Νέα Υόρκη, έτος 2022 μ.Χ.
Νοσφεράτου
Νυχτερινός εκφωνητής
Νύχτα Αγωνίας
Ο Μοϊκανός
Ο Σιμών της ερήμου
Ο άνθρωπος που γνώριζε πολλά
Ο δολοφόνος έρχεται κάθε βράδυ
Οδός Μαλχόλαντ
Ο θάνατος της Μπελ
Οι άγριες μέρες μας
Ο μεγάλος δραπέτης
Ο μύθος του Μαρακούντα (μεταγλωττισμένη)
Ο ταχυδρόμος χτυπάει πάντα δυο φορές
Ο φόβος τρώει τα σωθικά
Ο ψυχίατρος μου τρελάθηκε
Πάρτι χωρισμού
Παράσιτα
Πειθαρχική μεραρχία “999”
Πώς να εκπαιδεύσετε τον δράκο σας (μεταγλωττισμένη)
Πώς να εκπαιδεύσετε τον δράκο σας (με υπότιτλους)
Ρώμη, ανοχύρωτη πόλη
Σεάνς σ’ένα βροχερό απόγευμα
Σε αργή κίνηση
Σημείο βρασμού
Σκιές στο σκοτάδι
Σκοτώνουν τ’άλογα όταν γεράσουν
Σμιλεμένες ψυχές
Στην παγίδα του νόμου
Σχεδόν διάσημοι
Το 47
Το Πάρτι
Το Φοινικικό σχέδιο
Το κουρδιστό πορτοκάλι
Το μίσος
Το μονοπάτι του αλατιού
Το μυστικό των Ινκας
Το παιδί και το δελφίνι
Τρεις ακλόνητοι κανόνες
Υπάρχω
Υπέροχες μέρες
ΔΡΑΜΑ

Ουζερί Τσιτσάνης

Το βιβλίο του Σκαμπαρδώνη, η επιστροφή Μανουσάκη στη μεγάλη οθόνη, η Θεσσαλονίκη του 42, ένας απαγορευμένος έρωτας, ο Τσιτσάνης. Κι όμως: κάτι δεν πάει καλά με την ταινία.

stars-fullstars-fullstars-emptystars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 116'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Στη Θεσσαλονίκη του 1942 οι γερμανικές αρχές σε συνεργασία με τους ντόπιους δοσίλογους, αρχίζουν να πραγματοποιούν τις πρώτες φάσεις του σχεδίου εκκαθάρισης του εβραϊκού πληθυσμού της πόλης. Ο Γιώργος (Χάρης Φραγκούλης), γκαρσόνι στο μαγαζί που εμφανίζεται κάθε βράδυ ο Βασίλης Τσιτσάνης (Ανδρέας Κωνσταντίνου) και οι μουσικοί του, γνωρίζει κι ερωτεύεται τη δυναμική εβραιοπούλα Εστρέα (Χριστίνα Χειλά Φαμέλη) που αντιδρά στην καθησυχαστική λογική των δικών της οι οποίοι είναι σίγουροι πως «τίποτα κακό δεν πρόκειται να τους βρει».

ouzeri_tsitsanis

Όσο συναρπαστική κι αν ακούγεται η υπόθεση, με το δυνατό ερωτικό δράμα και το ιστορικό υπόβαθρο, του εβραϊκού ζητήματος και της παρουσίας του Τσιτσάνη, άλλο τόσο επίπεδη και χωρίς πραγματική συγκινήσεις – πέρα από δυο, τρεις σκηνές- είναι η κινηματογραφική μεταφορά της.

Δυστυχώς η μακρόχρονη απουσία του σκηνοθέτη από τα κινηματογραφικά πλατό και η σχεδόν αποκλειστική ενασχόληση του με την τηλεόραση (εκτός κάποιων διαλειμμάτων στο θέατρο) πιθανότατα να «νόθευσαν» την κινηματογραφική ματιά του. Με αυτό δεν εννούμε πως το «Ουζερί Τσιτσάνης» είναι μια κακή «τηλεοπτικής αισθητικής» ταινία.

ouzeri tsitsanis3

Δεν είναι απαραίτητα κακή η ταμπέλα της «τηλεοπτικής αισθητικής» που φορούν σε κάποιες κινηματογραφικές δουλειές, με προφανή στόχο να τις μειώσουν, οι περισσότεροι επικριτές τους. Το κακό είναι όταν οι σκηνοθέτες στρέφονται στην ευκολία ή την διεκπεραιωτική λογική κάποιων τηλεοπτικών σειρών (άπειρα τα παραδείγματα στη χρυσή εποχή της ιδιωτικής ελληνικής τηλεόρασης) για να… ξεπετάξουν τη δουλειά. Ο Μανούσος Μανουσάκης δεν ανήκει σε αυτή την κατηγορία. Ουδείς αμφισβητεί το όραμα και την όρεξη που είχε στη συγκεκριμένη ταινία, μια πραγματική υπερπαραγωγή που όμως πέφτει θύμα της υπέρμετρης φιλοδοξίας της.

ouzeri tsitsanis2

Στην πέμπτη μεγάλου μήκους ταινία του ο Μανουσάκης πιάνεται αδιάβαστος σε σχέση με το υλικό του. Αλλιώς εξιστορεί το θέμα του ο Σκαμπαρδώνης -με σκληρές εικόνες από την καθημερινότητα της Θεσσαλονίκης του 42, καυστικές αναφορές για τη στάση της ντόπιας κοινωνίας και ζωντανό αφηγηματικό ρυθμό γύρω από μια αληθινά «εφιαλτική εποχή»- κι αλλιώς το αναγνώσκει ο Μανουσάκης. Οι αιχμές παραλείπονται, τα διττά νοήματα απουσιάζουν και προλειαίνεται το έδαφος για μια «αποκλειστική» ερωτική ιστορία που παρά την μονοπώληση της κάμερας και της δυναμική της, γίνεται ελάχιστα συγκινητική και ουσιώδης.

oyzeri_tsitsanis5

Επιπλέον η κάμερα βαριεστημένα «σέρνεται» σε μια άκυρη καρτποσταλική καθημερινότητα της πόλης, που παρά το σκοτάδι της επόχής, διαθέτει φωτογένεια και γκλάμουρ. Σαν να θέλει η δύσμοιρη πόλη να συντηρήσει το μύθο της «ερωτικότερης πόλης» ακόμη και στις πιο ντροπιαστικές στιγμές της ιστορίας της. Κάτι που εκτός από άστοχο είναι και κακόγουστο.

Κωνσταντίνος Καϊμάκης

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: ΟΥΖΕΡΙ ΤΣΙΤΣΑΝΗΣ
Σκηνοθεσία: Μανούσος Μανουσάκης
Σενάριο: Βασίλης Σπηλιόπουλος, Άντα Γκουρμπαλή, Μανούσος Μανουσάκης (από το ομώνυμο βιβλίο του Γιώργου Σκαμπαρδώνη)

Παίζουν: Χάρης Φραγκούλης, Χριστίνα Χειλά Φαμέλη, Ανδρέας Κωνσταντίνου, Ξανθή Γεωργίου, Βασιλική Τρουφάκου. Γεράσιμος Σκιαδαρέσης

Διάρκεια: 116'
Χώρα: Ελλάδα
Έτος: 2015

Rating: 2
Διανομή: Feelgood
Περισσότερα από CINEMA