MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΕΤΑΡΤΗ
30
ΑΠΡΙΛΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
8 ½
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
Animal
Anora
Baby
Banff Centre Mountain Film Festival World Tour 2025
Black Dog
Cure
Dog Man (μεταγλωττισμένη)
Fiction
Flow
Hedwig and the Angry Inch
Maria
Mauthausen
Mickey 17
O Κομφορμίστας του Μπερνάρντο Μπερτολούτσι
Pink Floyd At Pompeii – MCMLXXII
Star Wars: Επεισόδιο ΙII- Η Εκδίκηση των Σιθ
Take a Trip
The Brutalist
Until Dawn
Winona
Yu-Gi-Oh! Η σκοτεινή πλευρά των διαστάσεων (μεταγλωττισμένη)
Ένας απλός άνθρωπος
Έχω κάτι να πω
Όλα όσα φανταζόμαστε ως φως
Όνειρα ιλουστρασιόν
Αλπεις
Αλύγιστος Νίκος
Αμαρτωλοί
Αναμνήσεις ενός σαλιγκαριού
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Αρκάντια
Ασυνήθιστες φίλες
Δαχομέη
Είμαι ακόμη εδώ
Είμαι η Κούβα
Εβρος – Θολό τοπίο
Εδώ μιλάνε για λατρεία
Εμείς: Μια ταινία για τον Bloody Hawk
Ερωτική επιθυμία
Ευρυδίκη Β.Α. 2037
Η Τζούλι μένει σιωπηλή
Η επαφή
Η θάλασσα μέσα μου
Η καρδιά του κτήνους
Η μάσκα του Διαβόλου
Η νέα χρονιά που δεν ήρθε ποτέ
Η ορχήστρα του αδερφού μου
Η πένθιμη παρέλαση των ρόδων
Η σιωπή
Ησυχία 6-9
Η φωτογραφία
Θεώρημα
Θολός βυθός
Ιστορία 52
Καγιάρα: Ηρωίδα των Ινκας (μεταγλωττισμένη)
Καμία άλλη γη
Καρκαλού
Κονκλάβιο
Κραυγές και ψίθυροι
Κρυστάλλινες νύχτες
Λάκης Παπαστάθης – Σε πρώτο πλάνο
Λίλο & Στιτς
Μ – Ο δράκος του Ντίσελντορφ
Μια μέρα, ένας έρωτας
Μια νύχτα με τα ζωόμπι (μεταγλωττισμένη)
Μια ταινία Minecraft (μεταγλωττισμένη)
Μια ταινία Minecraft (με υπότιτλους)
Μικρές Αφροδίτες
Μιλώντας για το τέλος
Νοσφεράτου
Ντανίλο Τρέλες: Ο φημισμένος Ανδαλουσιανός μουσικός
Ντελικατέσεν
Ο γύρος του κόσμου του μικρού Γκρίζλι (μεταγλωττισμένη)
Ο δράκουλας των Εξαρχείων
Ο ερασιτέχνης
Οικουμενική γλώσσα
Οι κυνηγοί
Οι τεμπέληδες της εύφορης κοιλάδας
Ο κανόνας του παιχνιδιού
Ο κόκκινος δάσκαλος
Ο λογιστής 2
Οντότητα
Ο πειρατής Μαυροδόντης και η κόμισσα του Γκρελ (μεταγλωττισμένη)
Ουγκέτσου Μονογκατάρι
Πριν το τέλος
Πρωινή περίπολος
Σάουντρακ για ένα πραξικόπημα
Σε μια άγνωστη χώρα
Σμιλεμένες ψυχές
Σχετικά με τον Βασίλη…
Ταξίδι του μέλιτος
Τα χρώματα της ίριδος
Τελευταία πνοή
Το Παρίσι του Σουλεϊμάν
Το Χαμίνι
Το αγαπημένο μου γλυκό
Το αγόρι
Το βλέμμα του Οδυσσέα
Το βράδυ υποχωρεί
Το κάστρο στον ουρανό
Το κακό
Το μετέωρο βήμα του πελαργού
Το μικρό μου Πάντα (μεταγλωττισμένη)
Το πάθος
Υπάρχω
Υπέροχες μέρες
Φάννυ και Αλέξανδρος
Φαντάσματα από το παρελθόν
Χιονάτη (μεταγλωττισμένη)
ΔΡΑΜΑ

Ο Παρτιζάνος

Ο Vincent Cassel εκπαιδεύει παιδιά δολοφόνους σε ένα σκοτεινό αλληγορικό έργο του Αυστραλού σκηνοθέτη Ariel Kleiman.

stars-fullstars-fullstars-fullstars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 98'
Μαρίνα Πυλαρινού

Ο Αλεξάντερ είναι ένα παιδί όπως όλα: ενεργητικός, περίεργος κι αφέλης. Είναι επίσης εκπαιδευμένος δολοφόνος. Ο Αλεξάντερ, μαζί με άλλα παιδιά της ηλικίας του, αφήνουν συχνά την ασφάλεια του καταφυγίου τους για να εκτελέσουν τις εντολές του μοναχικού πατριάρχη Γκρέγκορι. Παρά την ψυχρή φύση τους, τα παιδιά δεν καταλάβαιναν ποτέ τη βαρύτητα των πράξεων τους. Ο Αλεξάντερ μόλις έγινε έντεκα χρονών. Ο Γκρέγκορι φέρνει στην κοινότητα τους μια νεαρή μητέρα με τον 11χρονο γιο της, Λίο. Ο Λίο είναι διαφορετικός από τα παιδιά που ζουν εκεί. Ο Αλεξάντερ είναι έκπληκτος και περίεργος- δεν έχει ξαναδεί αυτή τη συμπεριφορά. Όταν ο Λίο εξαφανιστεί, ο Αλεξάντερ θα νιώσει προδομένος. Αμφισβητεί τα διδάγματα του Γκρέγκορι και τις αποστολές τους. 

Πρόκειται για ένα αλληγορικό έργο, που εξετάζει τη διαπαιδαγώγηση μικρών παιδιών προς τη βία (γνωστό φαινόμενο τόσο στον υπόκοσμο, όσο και σε πολλούς πολέμους), τις νοσηρές πτυχές της οικογένειας, το θέμα των μαύρών προβάτων σε μια ομάδα. Νομίζω ότι επίσης, με τον Γκρέγκορι (Vincent Cassel) τίθεται με μεταφορικό τρόπο και το θέμα διαφόρων “χαρισματικών” ηγετών της ιστορίας, που εμφανίζονται ως πατρικές φιγούρες της κοινωνίας και ωθούν τους πολίτες στη βία.

Αν κι οι αλληγορικές διαστάσεις της ταινίας έχουν ενδιαφέρον, η πλοκή δεν διακρίνεται από μεγάλη επινοητικότητα, ενώ κι η σκηνοθεσία δεν έχει ένα ιδιαίτερο αισθητικό στίγμα, που να ταυτίζεται με την πρωτοτυπία του θέματος. Επίσης, δεν φαίνεται να υπάρχει στους σεναριογράφους το ανθρωπολογικό, ιστορικό ή κοινωνιολογικό υπόβαθρο γνώσεων, που θα εξέταζε με πιο ουσιαστικό τρόπο τα σοβαρά ζητούμενα της ταινίας. Ο δε πρωταγωνιστής, ο Cassel, έχει να αναμετρηθεί με έναν ρόλο που έχει ισχυρές συμβολικές προεκτάσεις και δυσκολεύεται αρκετά σε αυτό, καθώς είναι υποχρεωμένος να τον ερμηνεύσει στα αγγλικά και όχι στη φυσική του γλώσσα. 

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ: Παρά τα διάφορα μηνύματά του, “Ο Παρτιζάνος” δεν φέρνει κινηματογραφική επανάσταση. Σκοτεινή και κάπως κουραστική, η ταινία έχει περισσότερο ενδιαφέρον για κάποιους συμβολισμούς της, παρά για το καλλιτεχνικό αποτέλεσμα. 

Γιώργος Σμυρνής

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Ο Παρτιζάνος/ Partisan
Σκηνοθεσία: Ariel Kleiman
Σενάριο: Sarah Cyngler, Ariel Kleiman

Παίζουν: Vincent Cassel, Nigel Barber, Jeremy Chabriel

Διάρκεια: 98'
Χώρα: Αυστραλία
Έτος: 2015

Rating: 3
Περισσότερα από CINEMA