MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
19
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
12ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου
A.I. Τεχνιτή νοημοσύνη
American Psycho
Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Το κάστρο του απείρου (με υπότιτλους)
Flow
Greek Mountain Film Festival
Keeper
Misericordia
Nouvelle Vague
Qypi
REC’n’Play
Reservoir Dogs
The Blair Witch Project
The Rocky Horror Picture Show
Wicked: Μέρος δεύτερο
Άγια νύχτα, άγρια νύχτα
Ένα απλό ατύχημα
Αγριες φράουλες
Αμαρτωλοί
Αναπαράσταση
Αν είχα πόδια θα σε κλωτσούσα
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Απόδραση στη Νορμανδία
Από τι είμαστε φτιαγμένοι
Αχινός
Βερμίλιο: Η Νύφη του Βουνού
Βουγονία
Δεσποινίς Μόξι: Η Οδύσσεια μιας γάτας (μεταγλωττισμένη)
Ζωούπολη 2 (μεταγλωττισμένη)
Ζωούπολη 2 (με υπότιτλους)
Η Πολυκατοικία
Η ετυμηγορία
Η θυσία
Η μύγα
Η συμμορία των μάγων 3
Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ
Η ώρα του λύκου
Θεώρημα
Καμία άλλη επιλογή
Κρίστι
Μέρες οργής
Με λένε Στέλιο
Μια μάχη μετά την άλλη
Μπερλινγκουέρ: Η μεγάλη ελπίδα
Μόνος στο σπίτι 2: Χαμένος στη Νέα Υόρκη
Νυρεμβέργη
Νυχτερινή εφημερία
Νύχτα Αγωνίας
Ο Κινηματογραφιστής
Ο άνθρωπος που γνώριζε πολλά
Ο βασιλιάς των βασιλιάδων: Μια ιστορία από τον Κάρολο Ντίκενς (μεταγλωττισμένη)
Ο εξολοθρευτής άγγελος
Οι ώρες
Ο κανόνας του παιχνιδιού
Ο μεγάλος Δικτάτωρ
Οταν ο Χάρι γνώρισε την Σάλι
Πέντε νύχτες στου Φρέντι 2
Πολύ σκληρός για να πεθάνει
Ρέκβιεμ για ένα όνειρο
Ρενουάρ
Σιωπηλή αγάπη
Σπασμένη φλέβα
Στο νησί του Αμρουμ
Συναισθηματική αξία
Συνύπαρξη, λέμε τώρα
Σώστε τον πράσινο πλανήτη
Τα Χριστουγεννιάτικα κάλαντα του Μίκυ
Τα κάλαντα των Χριστουγέννων
Τα παιδιά του Παραδείσου
Το δέντρο που πληγώναμε
Το καταφύγιο του τρόμου
Το οτιδήποτε
Το πατρικό
Το ταρανδάκι των Χριστουγέννων (μεταγλωττισμένη)
Το χειρόγραφο της Σαραγόσα
Τρία χιλιόμετρα ως το τέλος του κόσμου
Φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους-Σπουδαστικό
Χάιντι: Η διάσωση του μικρού λύγκα (μεταγλωττισμένη)
Χαμένες αγάπες
Χειμωνιάτικο φως
Κωμωδία

Παν-δή-μια

Ένα σατιρικό έργο του Δημήτρη Πιατά, η “Παν-δή-μια” για την οικονομική κρίση και την παράνοια της σύγχρονης εποχής, σχόλιο στη medio-κρατία και στην ηθική κατάρράκωση του νεοέλληνα.

stars-emptystars-emptystars-emptystars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 111'
Μαρίνα Πυλαρινού

«ΠΑΝδηΜΙΑ» (ΌΛΑ λοιπόν ΈΝΑ) είναι ο τίτλος της νέας ταινίας μεγάλου μήκους του Δημήτρη Πιατά. Πρόκειτα για μία μαύρη κωμωδία, σε μία χώρα που υφίσταται την επιδρομή ενός ιού, που τον ονομάζουν «Σύνδρομο της Τζοκόντα» – γιατί ο ασθενής παύει να έχει την αντίληψη του περιβάλλοντος και χαμογελά – ενώ η ίδια η χώρα είναι υπό κατάρρευση από χρεωκοπία. Συμμορίες λυμαίνονται τη χώρα. Ο Κώστας Ανδρέου (Θεοδόσης Πελεγρίνης), τηλεοπτική περσόνα, είναι στα πρόθυμα της επαγγελματικής και προσωπικής κατάρρευσης. Ο Μπος (Δημήτρης Πιατάς) έχει τη δημοφιλέστερη εκπομπή στην τηλεόραση με τίτλο «Πρόσκληση σε Γεύμα για έναν Υποψήφιο Καλεσμένο», όπου ο καλεσμένος αποδομείται και διασύρεται για κάποια αμαρτία του παρελόντος. Υποψήφιος καλεσμένος είναι ο Ανδρέου για μια κατασκευασμένη τηλεοπτική είδηση που τον έκανε διάσημο. 

Το έργο ίσως έχει καλές προθέσεις, αλλά η κακή τους εκτέλεση, η έλλειψη μέσων και η απουσία συνοχής στην σύλληψη δεν τις αφήνουν να φανούν. Αν εξαιρέσω κάποιες κωμικές αναλαμπές του Μάκη Παπαδημητρίου, η ταινία δεν έχει κάτι άλλο αξιόλογο να παρουσιάσει. Οι περισσότεροι ηθοποιοί παίζουν υπερβολικά ψεύτικα και γκροτέσκο, ενώ ο Θεοδόσης Πελεγρίνης δείχνει ότι δεν είναι ηθοποιός. Ένα σενάριο χωρίς καμία αφηγηματική ροή, γεμάτο αμπελοφιλοσοφίες και στοχασμούς που σκάνε στο κενό. Η φωτογραφία είναι πολύ κακή, σε βαθμό που να θυμίζει videoclip παλιών δεκαετιών.

Τα σκηνικά στις περισσότερες περιπτώσεις είναι θεατρικές σκηνές, που βρήκε στη διάθεση της η παραγωγή. Είναι χαρακτηριστικό ότι το σκηνικό της παράστασης “La Nonna” χρησιμοποιήθηκε για πλατό εκπομπής με υψηλή τηλεθέαση. Μια χαρά παράσταση ήταν το “La Nonna” κι εξαιρετική η ερμηνεία του Πιατά, δεν λέω. Αλλά το να βάζεις ένα σκηνικό που δείχνει ένα φτωχόσπιτο της Αργεντινής για πλατό της πιο εμπορικής- υποτίθεται- τηλεοπτικής εκπομπής, δεν κολλάει.   

Αξιοποιείται η ταινία μικρού μήκους του Δημήτρη Πιατά “Μαμά γιατί δε φωνάζεις πια” (Επίσημη Συμμετοχή στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, 1975), με τα ίδια πρόσωπα που έπαιζαν τότε (Σοφία Κακαρελίδου, Μιχάλης Μητρούσης) στο τώρα. Αν και καλύτερα κινηματογραφημένο από την τωρινή δουλειά του ηθοποιού και σκηνοθέτη, δεν χρησιμοποιείται με λειτουργικό τρόπο, γιατί δεν πείθει ότι είναι αυτό που παρουσιάζεται στην ταινία. 

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ: Ένα έργο κακό σε πολλά επίπεδα. Κακή κινηματογράφηση, προβληματικό σενάριο και έλλειψη μέσων καταδικάζουν την καλλιτεχνική αυτή προσπάθεια και όσα προσπαθεί να μας δηλώσει, σε αποτυχία. 

Γιώργος Σμυρνής

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Παν-δή-μια
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Πιατάς
Σενάριο: Δημήτρης Πιατάς

Παίζουν: Θεοδόσης Πελεγρίνης, Δημήτρης Πιατάς, Μιχάλης Μητρούσης, Μάκης Παπαδημητρίους, Λουκία Πιστιόλα

Διάρκεια: 111'
Χώρα: Ελλάδα
Έτος: 2014

Rating: 1,5
Περισσότερα από CINEMA