MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΣΑΒΒΑΤΟ
01
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
1ο Διεθνές Φεστιβάλ Βίγκαν Κινηματογράφου VegArtAct 2025
66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
A State of Passion
Black Dog
Bullet Train
Café 404
Chainsaw Man-Η ταινία: Reze Arc (με υπότιτλους)
Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Το κάστρο του απείρου (με υπότιτλους)
Depeche Mode: M
Dracula
F1: Η ταινία
Flow
Good Boy
Harvest
Interstellar
Jurassic World: Αναγέννηση
Ne Zha 2 (μεταγλωττισμένη)
Noi
Nouvelle Vague
Poor Things
Springsteen: Deliver Me from Nowhere
Super Paradise
The Batman
The Fantastic Four: Πρώτα βήματα
The Rocky Horror Picture Show
The Seafarers
The Shape of Night
The Smashing Machine: Η καρδιά ενός μαχητή
The Substance – Το ελιξίριο της νιότης
The Toxic Avenger
Tron: Ares
Vampyr
Weapons
Έκλειψη
Έλιο (μεταγλωττισμένη)
Ένα ήσυχο μέρος: Ημέρα πρώτη
Ένα απλό ατύχημα
Έρωτας στη Βαρκελώνη
Όταν έρθει το φθινόπωρο
Αναφορά στον Ιωάννη Καποδίστρια
Αργός θάνατος
Αχινός
Βερμίλιο: Η Νύφη του Βουνού
Δεσμώτες
Επιχείρηση Καμπούλ
Ζεφ
Η Πέππα γνωρίζει το νέο μωρό (μεταγλωττισμένη)
Η Τζέιν Όστεν με κατέστρεψε
Η γη της Ισπανίας
Η επέτειος
Η ζωή του Τσακ
Η κατάρα του Σέλμπι Όουκς
Η κυρία με το σκυλάκι
Ηλιοτρόπιο
Η μακριά πορεία
Η μουσική της ζούγκλας 2 (μεταγλωττισμένη)
Η νύχτα με τις μάσκες
Η νύχτα των ζωντανών νεκρών
Η σιωπή
Η ώρα του λύκου
Καζαμπλάνκα
Καλή σου νύχτα κυρ-Αλέξανδρε
Κατοικίδια στο express (μεταγλωττισμένη)
Κιούκα πριν το τέλος του καλοκαιριού
Κλέφτης από σπόντα
Κράτα την ψυχή σου στο χέρι και περπάτα
Μέρες οργής
Μαζί
Μαθήματα από έναν πιγκουίνο
Με κομμένη την ανάσα
Με λένε Στέλιο
Μετά το κυνήγι
Μετανιώνοντας για σένα
Μια μάχη μετά την άλλη
Μια νύχτα με τη Μοντ
Μπερλινγκουέρ: Η μεγάλη ελπίδα
Νεκρό τηλέφωνο 2
Νυχτερινός εκφωνητής
Ο άνθρωπος που γνώριζε πολλά
Ο εξολοθρευτής άγγελος
Ο θάνατος του ιερού ελαφιού
Οι άγριες μέρες μας
Οικογενειακή φωλιά
Ο μεσολαβητής
Ο φίλος μου ο Ταφίτι (μεταγλωττισμένη)
Ο ωραίος Σέργιος
Ρίφενσταλ: Στην καρδιά του Τρίτου Ράιχ
Ρόουζ εναντίον Ρόουζ
Σαλό, 120 μέρες στα Σόδομα
Σκοτώστε τον τζόκεϊ
Στα βάθη του χειμώνα
Στο νησί του Αμρουμ
Στρουμφάκια: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Συναισθηματική αξία
Τα 400 Χτυπήματα
Ταιριάζουμε;
Τα κακά παιδιά 2 (μεταγλωττισμένη)
Τα παιδιά του Παραδείσου
Τα τέρματα του Αυγούστου
Τερατομουντζούρες (μεταγλωττισμένη)
Το κάλεσμα 4: Τελευταία τελετουργία
Το κουκλόσπιτο της Γκάμπι: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Το μίσος
Τομ και Τζέρι: Η απαγορευμένη πυξίδα (μεταγλωττισμένη)
Το μονοπάτι του αλατιού
Το μωρό της Ρομαρί
Το πάθος της Ζαν ντ’Αρκ
Το παγώνι
Το φιλί της γυναίκας αράχνης
Το χειρόγραφο της Σαραγόσα
Τρελές σφαίρες
Τύχη βουνό
Φτηνά τσιγάρα
Φύγαμε
Χάιντι: Η διάσωση του μικρού λύγκα (μεταγλωττισμένη)
Φαντασίας

Από Μηχανής

Άβυσσος η… τεχνητή νοημοσύνη της γυναίκας σε ταινία επιστημονικής φαντασίας. Ένας μάγος της ψηφιακής τεχνολογίας προσπαθεί να γίνει Θεός “Από Μηχανής” δια της μηχανής, δηλαδή της δημιουργίας μιας μηχανής με συνείδηση. Το ότι όμως επέλεξε να της δώσει φύλο και μάλιστα θηλυκό, θα δημιουργήσει μερικά “θεματάκια”.

stars-fullstars-fullstars-fullstars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 108'
Μαρίνα Πυλαρινού

Ένας δισεκατομμυριούχος προγραμματιστής θα φέρει έναν από τους υπαλλήλους του στην πολυτελή κατοικία του για να συμμετάσχει σε ένα πείραμα που θα αφορά την τελευταία του εφεύρεση, ένα εξαιρετικά προηγμένο θηλυκό ρομπότ που διαθέτει τεχνητή νοημοσύνη. Ένα πολύ ιδιαίτερο ερωτικό τρίγωνο ζωντανεύει στη μεγάλη οθόνη, σε έναν αγώνα επιβίωσης, όπου η μηχανή παλεύει να ξεπεράσει σε πονηριά τον άνθρωπο και χρησιμοποιεί κάθε μέσο.

Στο θέμα της γυναίκας, το έργο είναι κάπως δισυπόστατο. Μπορεί κανείς σε αυτό να δει μια κριτική πάνω στην ανδροκρατούμενη κοινωνία και στην μετατροπή της γυναίκας σε αντικείμενο. (Εδώ δεν είναι μόνο μεταφορική, αλλά και κυριολεκτική, καθώς δημιουργείται πραγματικά ένα γυναικείο ρομπότ). Η πλοκή όμως, με τις τυποποιημένες της ανατροπές, δίνει εύκολα και μια δεύτερη ανάγνωση, αυτή που αναπαράγει τα στερεότυπα του υστερόβουλου κι άκαρδου θηλυκού, ακόμα και στο πεδίο της ψηφιακής τεχνολογίας. Διαλέγει κανείς και παίρνει. 
1ExMachina Face-To-Face 06152708
Κινηματογραφικά η ταινία εκμεταλλεύεται το αβανταδόρικο θέμα, που κινείται ανάμεσα στο μαγικό κόσμο της επιστημονικής φαντασίας και τη σαγήνη του αισθησιασμού. Δίνει τολμηρές εικόνες (βλέπε γυμνό), αλλά αποτυπώνει και με γοητευτικό τρόπο τα διάφορα κόνσεπτ της υψηλής τεχνολογίας, που παρουσιάζονται στην ταινία. Το σπίτι του εκκεντρικού μεγιστάνα, στη μέση του πουθενά, περικυκλωμένο από την άγρια φύση, είναι ένα τεχνολογικό θαύμα από μόνο του. Αλλά κι ένας σαδιστικός λαβύρινθος, που παγιδεύει συνειδήσεις, ανθρώπινες και μηχανικές. 

Το μοντάζ κάνει καλή δουλειά, παρουσιάζοντας με νεύρο την πλοκή και την εξέλιξη των χαρακτήρων. Οι ερμηνείες είναι καλές. Συγκινητική προσπάθεια να μας πείσει, ότι έχει συναισθήματα κι ότι πρέπει να τη λυπηθούμε κάνει η Alicia Vikander, στο ρόλο του θηλυκού ρομπότ. Μεταμορφωμένος και αγνώριστος, φουσκωμένος σαν παλαιστής ή αρσιβαρίστας ο Oscar Isaac, δίνει μια πολύ πειστική και ιδιαίτερη ερμηνεία, παρουσιάζοντας με πολύ φυσικό τρόπο την ακραία εκκεντρικότητα του μεγιστάνα- μαιτρ της ψηφιακής τεχνολογίας.
1απο μηχανής κριτική
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ: Ένα έργο που ισορροπεί ανάμεσα στον αισθησιασμό, την επιστημονική φαντασία και τα στερεότυπα για το γυναικείο χαρακτήρα. Έχει πλοκή που μαγνητίζει το ενδιαφέρον κι είναι καλογυρισμένο. Προσφέρεται- και με το παραπάνω- για τους φαν του είδους.

Γιώργος Σμυρνής

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Ex Machina/ Από Μηχανής
Σκηνοθεσία: Alex Garland
Σενάριο: Alex Garland

Παίζουν: Alicia Vikander, Domhnall Gleeson, Oscar Isaac

Διάρκεια: 108'
Χώρα: Αγγλία
Έτος: 2015

Rating: 3
Περισσότερα από CINEMA