MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΕΜΠΤΗ
18
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
12ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου
A.I. Τεχνιτή νοημοσύνη
American Psycho
Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Το κάστρο του απείρου (με υπότιτλους)
Flow
Greek Mountain Film Festival
Keeper
Misericordia
Nouvelle Vague
Qypi
REC’n’Play
Reservoir Dogs
The Blair Witch Project
The Rocky Horror Picture Show
Wicked: Μέρος δεύτερο
Άγια νύχτα, άγρια νύχτα
Ένα απλό ατύχημα
Αγριες φράουλες
Αμαρτωλοί
Αναπαράσταση
Αν είχα πόδια θα σε κλωτσούσα
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Απόδραση στη Νορμανδία
Από τι είμαστε φτιαγμένοι
Αχινός
Βερμίλιο: Η Νύφη του Βουνού
Βουγονία
Δεσποινίς Μόξι: Η Οδύσσεια μιας γάτας (μεταγλωττισμένη)
Ζωούπολη 2 (μεταγλωττισμένη)
Ζωούπολη 2 (με υπότιτλους)
Η Πολυκατοικία
Η ετυμηγορία
Η θυσία
Η μύγα
Η συμμορία των μάγων 3
Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ
Η ώρα του λύκου
Θεώρημα
Καμία άλλη επιλογή
Κρίστι
Μέρες οργής
Με λένε Στέλιο
Μια μάχη μετά την άλλη
Μπερλινγκουέρ: Η μεγάλη ελπίδα
Μόνος στο σπίτι 2: Χαμένος στη Νέα Υόρκη
Νυρεμβέργη
Νυχτερινή εφημερία
Νύχτα Αγωνίας
Ο Κινηματογραφιστής
Ο άνθρωπος που γνώριζε πολλά
Ο βασιλιάς των βασιλιάδων: Μια ιστορία από τον Κάρολο Ντίκενς (μεταγλωττισμένη)
Ο εξολοθρευτής άγγελος
Οι ώρες
Ο κανόνας του παιχνιδιού
Ο μεγάλος Δικτάτωρ
Οταν ο Χάρι γνώρισε την Σάλι
Πέντε νύχτες στου Φρέντι 2
Πολύ σκληρός για να πεθάνει
Ρέκβιεμ για ένα όνειρο
Ρενουάρ
Σιωπηλή αγάπη
Σπασμένη φλέβα
Στο νησί του Αμρουμ
Συναισθηματική αξία
Συνύπαρξη, λέμε τώρα
Σώστε τον πράσινο πλανήτη
Τα Χριστουγεννιάτικα κάλαντα του Μίκυ
Τα κάλαντα των Χριστουγέννων
Τα παιδιά του Παραδείσου
Το δέντρο που πληγώναμε
Το καταφύγιο του τρόμου
Το οτιδήποτε
Το πατρικό
Το ταρανδάκι των Χριστουγέννων (μεταγλωττισμένη)
Το χειρόγραφο της Σαραγόσα
Τρία χιλιόμετρα ως το τέλος του κόσμου
Φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους-Σπουδαστικό
Χάιντι: Η διάσωση του μικρού λύγκα (μεταγλωττισμένη)
Χαμένες αγάπες
Χειμωνιάτικο φως
ΔΡΑΜΑ

Οδηγός Επιτυχίας

Ο λαμπερός κόσμος του Hollywood κρύβει από πίσω του μια τραγική οικογένεια. Οικογενειακά τραύματα και μεγάλα δράματα σκεπάζονται κάτω από το κόκκινο χαλλί της κινηματογραφικής βιομηχανίας του “Οδηγού Επιτυχίας”, της νέας ταινίας του David Cronenberg.

stars-fullstars-fullstars-fullstars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 111'
Μαρίνα Πυλαρινού

Η οικογένεια Γουέις είναι η αρχετυπική δυναστεία του Χόλυγουντ: Ο πατέρας Σανφορντ είναι αναλυτής και ο προπονητής, ο οποίος έχει κάνει μια περιουσία με τα εγχειρίδια αυτοβοήθειας του. Η μητέρα Κρισίνα φροντίζει κυρίως για την καριέρα του γιου τους Μπέντζι, 13, ένα αστέρι παιδί. Ένας από τους πελάτες του Σανφορντ, η Αβάνα, είναι μια ηθοποιός που ονειρεύεται γυρίσματα του ριμεϊκ μιας ταινίας που έκανε η μητέρα της, Κλαρίς, ένα αστέρι στη δεκαετία του ’60.Η Κλαρίς είναι νεκρή πια και τα οράματα της στοιχειώνουν την Αβάνα το βράδυ. Προσθέτοντας στο τοξικό μείγμα, ο Μπέντζι έχει μόλις βγει από ένα πρόγραμμα αποτοξίνωσης στο οποίο εντάχθηκε όταν ήταν 9 και η αδελφή του, Αγκάθα, βγήκε πρόσφατα από ένα σανατόριο, όπου ήταν σε θεραπεία για εγκληματική πυρομανία.

Μία ταινία που προκαλεί εντελώς διαφορετικά συναισθήματα κι εντυπώσεις, ακόμα και σε διαφορετικές χώρες- στην Αγγλία για παράδειγμα πολλοί κριτικοί την εκθειάζουν, στην Ελλάδα όχι. Εγώ δυσκολεύομαι να καταλάβω, ας πούμε, το πεντάστερο στον Guardian. Η νέα ταινία του κατηγόρου του Stanley Kubrick, David Cronenberg, μου φάνηκε μέτρια, αρκετά κοινότοπη και σε μερικά σημεία οι ερμηνείες έδειχναν πρόχειρες (ιδίως εκείνου του πιτσιρίκου, του Evan Bird, που παριστάνει τον Justin Bieber του σινεμά). Κάποιες εικόνες νομίζεις ότι έρχονται φυτεμένες στο σήμερα από τη δεκαετία του 80 (κι όχι από τις καλές εικόνες!).

Ο “Οδηγός Επιτυχίας” προσπαθεί από τη μία να δημιουργήσει μία κοινωνική σάτιρα για τα στραβά και τα γελοία του Hollywood, αλλά το μόνο που μένει είναι η αναφορά πραγματικών ονομάτων του χώρου. Κι από την άλλη έχει μια ιστορία, με αιμομιξίες, κατεστραμμένες οικογένειες και προσωπικά δράματα, που καπελώνει το θέμα της κριτικής στον λαμπερό κόσμο της κινηματογραφικής βιομηχανίας. Κι αυτό, γιατί, στην προσπάθεια του να δώσει ένα βάθος ψυχολογικό, ο σκηνοθέτης το γυρίζει στις τραυματικές μνήμες της παιδικής ηλικίας και στις κατεστραμμένες οικογένειες, που όμως δεν έχουν και μεγάλη σχέση με τα κακώς κείμενα του Hollywood. O Cronenberg δείχνει να μην μπορεί να αποφασίσει την κατεύθυνση της ταινίας του. 
1 οδηγός επιτυχίας
Ο χαρακτήρας που εμφανίζει τη μεγαλύτερη συνάφεια με την κριτική στο Hollywood είναι αυτός της Julianne Moore, μιας μεσόκοπης teenager, κακομαθημένης, ναρκομανούς και γεμάτης ανωριμότητα. Κι αυτή έχει μεν θέματα ψυχολογικά με το “φάντασμα” της μητέρας της και τον πρόωρο θάνατό της, αλλά κι αυτά σχετίζονται με το σινεμά και κυρίως την κινηματογραφική κληρονομιά που της άφησε η “μαμά”. Ίσως, γι’ αυτό η Moore, παρά το ότι το στυλάκι καρικατούρας ηθοποιού- Madonna δείχνει λίγο παράξενο, κέρδισε αρκετές υποψηφιότητες για βραβεία.  Η Mia Wasikowska δίνει μια πειστική και έξω από υπερβολές ερμηνεία ενός προβληματικού ψυχολογικά κι επικίνδυνου χαρακτήρα, καταφέρνοντας να της δώσει υπόσταση και να την κάνει κι αρκετά συμπαθή.  O γοητευτικός Robert Pattinson -από την πλευρά του- μου φάνηκε βελτιωμένος αρκετά.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ: Δεν ενθουσιάζει, δυσκολεύεται να βρει πιξίδα κι είναι κάπως προβλέψιμη η δουλειά του David Kronenberg, αλλά έχει και κάποιες αξιοπρεπείς στιγμές, κυρίως χάρη στο καλό καστ. Ο Δρόμος για την Επιτυχία, μάλλον μένει στο δρόμο…

Γιώργος Σμυρνής

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Οδηγός Επιτυχίας/ Maps to the stars
Σκηνοθεσία: David Cronenberg
Σενάριο: Bruce Wagner

Παίζουν: Julianne Moore, Mia Wasikowska, Robert Pattinson

Διάρκεια: 111'
Χώρα: Καναδάς, ΗΠΑ, Γερμανία, Γαλλία
Έτος: 2014

Rating: 3
Περισσότερα από CINEMA