MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΔΕΥΤΕΡΑ
29
ΑΠΡΙΛΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
Αθήνα ΕΛΙΖΕ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
3 Queer μικρού μήκους
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
Aespa World Tour in Cinemas
Animal
Back to Black
Demon Slayer: Kimetsu No Yaiba – To the Hashira Training (με υπότιτλους)
Dune: Μέρος δεύτερο
Ennio: The Maestro
Ghostbusters: Η αυτοκρατορία του πάγου
Horrorant Film Festival – Νύχτες τρόμου 2024
Joe Strummer: The Future Is Unwritten
Kung Fu Panda 4 (μεταγλωττισμένη)
Kung Fu Panda 4 (με υπότιτλους)
Mistaken for Strangers
Playtime
Poor Things
Shayda
Spy x Family Code: White (με υπότιτλους)
Stop making sense
Take a Trip
Άγνωστοι μεταξύ μας
Ένας προφήτης, μα τι προφήτης
Αδέσποτα κορμιά
Αμπιγκέιλ
Ανατομία μιας πτώσης
Αντίλαλος
Απαγορευμένα παιχνίδια
Αποκάλυψη τώρα: Final Cut
Από την άκρη της πόλης
Αρθουρ ο βασιλιάς
Ασπιλη
Γάτες στο μουσείο (μεταγλωττισμένη)
Γκοτζίλα x Κονγκ: Η νέα αυτοκρατορία
Γυάλα
Δύο δάχτυλα μέλι 2
Δύο φίλοι και ένας ασβούλης (μεταγλωττισμένη)
Εγώ, καπετάνιος
Εμφύλιος πόλεμος
Ενα ταξίδι για πάπιες (μεταγλωττισμένη)
Ενθύμιον
Εξέλιξη
Επαγγελματίας υπνοβάτης
Ευχή (μεταγλωττισμένη)
Ζωντανό πνεύμα
Ζώνη ενδιαφέροντος
Η Μία και εγώ: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Η Χίμαιρα
Η αρπαγή
Η κιβωτός του Νώε (μεταγλωττισμένη)
Η περιπέτεια
Η τελευταία παμπ
Κάμπια νύμφη πεταλούδα
Μάμα Γκλόρια
Μετέωρο και Σκιά
Μη μου λες ψέματα
Μην ανοίγεις την πόρτα
Μην περιμένετε και πολλά από το τέλος του κόσμου
Ο Μύλος και ο σταυρός
Ο Χάρι Πότερ και η Φιλοσοφική Λίθος
Οι Ελευσίνιοι
Οι άποικοι
Οι αντίπαλοι
Ο καταδικασμένος
Ο μικρός Νικόλας: Τι περιμένουμε για να είμαστε ευτυχισμένοι; (μεταγλωττισμένη)
Ο τελευταίος ήρωας
Ο χορός των φαντασμάτων (μεταγλωττισμένη)
Περασμένες ζωές
Πεσμένα φύλλα
Ραδιο Ουόλφμαν
Σούπερ Μάγκι (μεταγλωττισμένη)
Σπίθα στη θάλασσα
Στενές επαφές με τον Διάβολο
Στην τύχη ο Μπαλταζάρ
Στη φωτιά
Στο γραφείο καθηγητών
Στο ποταμόπλοιο
Συνάδελφοι ηρωικοί οικοδόμοι
Τα μαθήματα της Μπλάγκα
Το αγόρι και ο ερωδιός
Το κατά Ματθαίον ευαγγέλιο
Το μπλε καφτάνι
Το περασμένο καλοκαίρι
Τοτέμ
Υπέροχες μέρες
Χάος
Χαίρε, Μαρία
Χορεύοντας με τον Μπέκετ
Χρήστος, το τελευταίο παιδί
Χωρίς οξυγόνο
Ψάχνοντας τον Sugar man
ΔΡΑΜΑ

Οι Αισθηματίες

Η ακραία βία είναι κάτι που εμπνέει τους κινηματογραφιστές παγκοσμίως. Στο πνεύμα ταινιών, όπως το Drive, το Old Boy, το Κορίτσι με το Τατουάζ, το Only God Forgives και πολλών ακόμα, μια ελληνική ταινία με θέμα την βία του υπόκοσμου και την σεξουαλική διαστροφή είναι οι Αισθηματίες του Νίκου Τριανταφυλλίδη.

stars-fullstars-fullstars-emptystars-emptystars-empty
Μαρίνα Πυλαρινού

Η ταινία αφηγείται την ιστορία δύο νέων φίλων, των βραβευμένων με το βραβείο Χορν Δημήτρη Λάλο και Χάρη Φραγκούλη. Οι δύο νέοι πραγματοποιούν βρομοδουλειές και δολοφονίες για έναν πλούσιο, που λειτουργεί σαν μαφιόζος αλλά δείχνει ευυπόληπτος μεγαλοαστός. Κι οι δυο, αν και στυγνοί φονιάδες, ερωτεύονται: ο ένας την κόρη του αφεντικού του και ο άλλος μια πόρνη. Το αποτέλεσμα είναι τραγικό και για τους δύο.

Έτσι το φιλμ σε οδηγεί στα εξής συμπεράσματα: 1) Όσοι είναι αισθηματίες, την πατάνε στην ζωή. 2) Ποτέ μην ερωτεύεσαι την κόρη του αφεντικού. 3) Όταν βασανίζεις τον προαγωγό της πόρνης- ερωμένης σου, φρόντισε να τον αποτελειώσεις. Γιατί διαφορετικά, θα σε εκδικηθεί. Πέραν αυτών, δεν υπάρχουν και πολύ σοβαρά ζητήματα και ιδέες, που να αναλύονται στο έργο.

Η ταινία δεν είναι απόλυτα ολοκληρωμένη και γι’ αυτό συμμετέχει στο φεστιβάλ ως work in progress. Αυτό που φάνηκε να έχει μεγάλο πρόβλημα ήταν ο ήχος. Πολλές φορές δεν καταλαβαίνεις τι λένε, ενώ και η μουσική (με πολλούς ρετρό, λαϊκούς και μελό ήχους) ήταν σε αχρείαστα μεγάλη ένταση. Ως προς την εικόνα, ο σκηνοθέτης προσπάθησε να δώσει ιδιαίτερη έμφαση σε αυτό το κομμάτι, αλλά τα αποτελέσματα δεν είναι εντυπωσιακά. Μουντά χρώματα, αδιάφορα ντεκόρ και επιλογές τοποθεσιών, γωνίες λήψεις προβληματικές.

Η ταινία έχει ακραίους χαρακτήρες, που ζουν στο όριο. Υπάρχει ακραία βία. Το σενάριο είναι τραβηγμένο από τα μαλλιά, ενώ υπάρχουν αρκετά υπερβολικά ξεσπάσματα συναισθηματισμού, που δεν κολλάνε με την τελείως ψυχρή (ενίοτε κωμική) βιαιότητα των χαρακτήρων. Οι περισσότερες σκηνές βίας δεν είναι καλά γυρισμένες.

Ως προς τους ηθοποιούς, καλύτερος όλων ήταν ο Χάρης Φραγκούλης, που έκανε τον νεαρό δολοφόνο, τον ερωτευμένο με την πόρνη Ευτυχία Γιακουμή. Είχε ένταση στο παίξιμό του, πολύ καλή κίνηση, μπορούσε να κερδίσει τον φακό ακόμα και με απλές χειρονομίες και νεύματα. Την ερμηνεία του αδικούσε βέβαια το σενάριο της ταινίας. Η Γιακουμή ήταν όσο σέξι και πονεμένη χρειαζόταν για τον συγκεκριμένο ρόλο κι έδωσε μια ικανοποιητική ερμηνεία, όπως και ο Τάκης Μόσχος, στον ρόλο του κακού μεγαλοαστού, που καταπιέζει την κόρη του και διατάζει διαρκώς φόνους. Η ερμηνεία του Δημήτρη Λάλου δεν εντυπωσίασε, ενώ η Ηλιάνα Μαυρομάτη μάλλον το κουράζει από κάποια στιγμή, τόσο μελοδραματική και τόσο ημίγυμνη. Στο τέλος σου μένει κι ένα αίσθημα αδικίας, αν και όλοι σχεδόν στο έργο είναι αποβράσματα της κοινωνίας και αδίστακτοι φονιάδες.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ: Η ταινία του Νίκου Τριανταφυλλίδη αποδεικνύει ότι όσοι είναι «Αισθηματίες» την πατάνε στην ζωή… Και στις ταινίες! Το έργο προσπαθεί να δείξει ακραία βία, αλλά σπάνια αυτή είναι πειστική, ούτε ισορροπεί καλά με το μελόδραμα, το σενάριο έχει πολλά κενά, ο ήχος δεν είναι καλός. Στα θετικά της ταινίας, πάντως, είναι ο γρήγορος ρυθμός και κάποιες δυνατές ερμηνείες.

Γιώργος Σμυρνής

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Οι Αισθηματίες
Σκηνοθεσία: Νίκος Τριανταφυλλίδης
Σενάριο: Νίκος Τριανταφυλλίδης

Παίζουν: Τάκης Μόσχος, Δημήτρης Λάλος, Χάρης Φραγκούλης, Ηλιάνα Μαυρομάτη, Ευτυχία Γιακουμή, Αθηνά Παππά, Αντώνη Σπίνουλα, Κώστας Ξυκομηνός, Ρένος Χαραλαμπίδης

Χώρα: Ελλάδα
Έτος: 2014

Rating: 2
Περισσότερα από CINEMA
VIMA_WEB3b