MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΔΕΥΤΕΡΑ
03
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
1ο Διεθνές Φεστιβάλ Βίγκαν Κινηματογράφου VegArtAct 2025
66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
A State of Passion
Black Dog
Bullet Train
Café 404
Chainsaw Man-Η ταινία: Reze Arc (με υπότιτλους)
Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Το κάστρο του απείρου (με υπότιτλους)
Depeche Mode: M
Dracula
F1: Η ταινία
Flow
Good Boy
Harvest
Interstellar
Jurassic World: Αναγέννηση
Ne Zha 2 (μεταγλωττισμένη)
Noi
Nouvelle Vague
Poor Things
Springsteen: Deliver Me from Nowhere
Super Paradise
The Batman
The Fantastic Four: Πρώτα βήματα
The Rocky Horror Picture Show
The Seafarers
The Shape of Night
The Smashing Machine: Η καρδιά ενός μαχητή
The Substance – Το ελιξίριο της νιότης
The Toxic Avenger
Tron: Ares
Vampyr
Weapons
Έκλειψη
Έλιο (μεταγλωττισμένη)
Ένα ήσυχο μέρος: Ημέρα πρώτη
Ένα απλό ατύχημα
Έρωτας στη Βαρκελώνη
Όταν έρθει το φθινόπωρο
Αναφορά στον Ιωάννη Καποδίστρια
Αργός θάνατος
Αχινός
Βερμίλιο: Η Νύφη του Βουνού
Δεσμώτες
Επιχείρηση Καμπούλ
Ζεφ
Η Πέππα γνωρίζει το νέο μωρό (μεταγλωττισμένη)
Η Τζέιν Όστεν με κατέστρεψε
Η γη της Ισπανίας
Η επέτειος
Η ζωή του Τσακ
Η κατάρα του Σέλμπι Όουκς
Η κυρία με το σκυλάκι
Ηλιοτρόπιο
Η μακριά πορεία
Η μουσική της ζούγκλας 2 (μεταγλωττισμένη)
Η νύχτα με τις μάσκες
Η νύχτα των ζωντανών νεκρών
Η σιωπή
Η ώρα του λύκου
Καζαμπλάνκα
Καλή σου νύχτα κυρ-Αλέξανδρε
Κατοικίδια στο express (μεταγλωττισμένη)
Κιούκα πριν το τέλος του καλοκαιριού
Κλέφτης από σπόντα
Κράτα την ψυχή σου στο χέρι και περπάτα
Μέρες οργής
Μαζί
Μαθήματα από έναν πιγκουίνο
Με κομμένη την ανάσα
Με λένε Στέλιο
Μετά το κυνήγι
Μετανιώνοντας για σένα
Μια μάχη μετά την άλλη
Μια νύχτα με τη Μοντ
Μπερλινγκουέρ: Η μεγάλη ελπίδα
Νεκρό τηλέφωνο 2
Νυχτερινός εκφωνητής
Ο άνθρωπος που γνώριζε πολλά
Ο εξολοθρευτής άγγελος
Ο θάνατος του ιερού ελαφιού
Οι άγριες μέρες μας
Οικογενειακή φωλιά
Ο μεσολαβητής
Ο φίλος μου ο Ταφίτι (μεταγλωττισμένη)
Ο ωραίος Σέργιος
Ρίφενσταλ: Στην καρδιά του Τρίτου Ράιχ
Ρόουζ εναντίον Ρόουζ
Σαλό, 120 μέρες στα Σόδομα
Σκοτώστε τον τζόκεϊ
Στα βάθη του χειμώνα
Στο νησί του Αμρουμ
Στρουμφάκια: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Συναισθηματική αξία
Τα 400 Χτυπήματα
Ταιριάζουμε;
Τα κακά παιδιά 2 (μεταγλωττισμένη)
Τα παιδιά του Παραδείσου
Τα τέρματα του Αυγούστου
Τερατομουντζούρες (μεταγλωττισμένη)
Το κάλεσμα 4: Τελευταία τελετουργία
Το κουκλόσπιτο της Γκάμπι: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Το μίσος
Τομ και Τζέρι: Η απαγορευμένη πυξίδα (μεταγλωττισμένη)
Το μονοπάτι του αλατιού
Το μωρό της Ρομαρί
Το πάθος της Ζαν ντ’Αρκ
Το παγώνι
Το φιλί της γυναίκας αράχνης
Το χειρόγραφο της Σαραγόσα
Τρελές σφαίρες
Τύχη βουνό
Φτηνά τσιγάρα
Φύγαμε
Χάιντι: Η διάσωση του μικρού λύγκα (μεταγλωττισμένη)
Κοινωνική

O Αγγελιοφόρος Πρέπει να Πεθάνει

Ένας δημοσιογράφος με κότσια αποκαλύπτει ένα τεράστιο σκάνδαλο συνεργασίας της CIA με εμπόρους ναρκωτικών στη Νικαράγουα και πληρώνει το τίμημα. Βασισμένη στην αληθινή ιστορία του Garry Webb, η ταινία “Ο Αγγελιοφόρος πρέπει να πεθάνει” έχει πρωταγωνιστή τον Jeremy Renner σε κάτι διαφορετικό από τα action movies, στα οποία τον έχουμε συνηθίσει.

stars-emptystars-emptystars-emptystars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 112'
Μαρίνα Πυλαρινού

Με σκηνοθέτη τον Michael Cuesta δημιουργού του HOMELAND, επικεντρώνεται στην υπόθεση του βραβευμένου με Πούλιτζερ δημοσιογράφου, Garry Webb. Επειδή πρόκειται για μια πραγματική ιστορία (και για μια πολύ σοβαρή μάλιστα), ένα σημαντικό σκέλος είναι κατά πόσον η ταινία αφηγείται την πραγματικότητα και δεν το γυρίζει στην κλασική χολυγουντιανή μυθοπλασία. Από ό,τι φαίνεται, τα γεγονότα που συνέβησαν είναι περίπου, όπως τα δείχνει η ταινία. Κι ο Garry Webb είναι ένας τραγικός ήρωας της ελεύθερης δημοσιογραφίας.

Ο Webb τόλμησε πριν από 18 χρόνια (1996) να τα βάλει με την CIA και άρχισε να ερευνά την πιθανή διασύνδεσή της με κύκλωμα που διακινούσε μεγάλες ποσότητες ναρκωτικών στην Αμερική. Όπως εξήγησε στο άρθρο 20 χιλιάδων λέξεων (δημοσιευμένο σε 3 μέρη) στην σχετικά άσημη εφημερίδα San Jose Mercury News, η CIA έκανε τα στραβά μάτια στη διακίνηση τεράστιων ποσοτήτων ναρκωτικών, των οποίων τα μεγάλα κέρδη χρησιμοποιήθηκαν από τους Κόντρας (συμμάχους των ΗΠΑ) στον εμφύλιο πόλεμο με τους Σαντινίστας.

Οι καταγγελίες εις βάρος της CIA έφεραν μεγάλη αντίδραση. Οι μεγάλες εφημερίδες της Αμερικής προχώρησαν σε μπαράζ δημοσιευμάτων που αμφισβητούσαν την εγκυρότητα των πηγών και των συμπερασμάτων του δημοσιογράφου. Ήταν τέτοια η αντίδραση, που κατέστρεψε την καριέρα του Webb και τον ώθησε στην κατάθλιψη και, όπως όλα δείχνουν, στην αυτοκαταστροφή.

Αν και πολλά έχουν γραφεί για το κατά πόσον είναι πραγματικά τα όσα έγραψε o Webb, μετά το πέρας τόσων ετών και μια πιο ψύχραιμη ματιά στα γεγονότα, φαίνεται πως ο δημοσιογράφος έχει δικαιωθεί. Σύμφωνα με τον ιστορικό Mark Fenster «η κοινή θέση μεταξύ απροκατάληπτων δημοσιογράφων και ανθρώπων που μελέτησαν την έρευνα του Webb και είναι ειδικοί στο ρόλο των Κόντρας και της CIA στη Νικαράγουα είναι πως τα γεγονότα είναι βασικά σωστά και ότι ο Webb ήταν ένας εξαιρετικός δημοσιογράφος.» Και τα μεγάλα ΜΜΕ της Αμερικής, που του επιτέθηκαν, ελέγχονται πλέον ότι δεν έκαναν δημοσιογραφία, αλλά damage control προς όφελος της CIA, που είχε βρεθεί εκτεθειμένη από τις αποκαλύψεις του Webb. Το μόνο θέμα πλέον που φέρνει διχογνωμία είναι το πόση ήταν η έκταση του εμπορίου ναρκωτικών και όχι αν αυτό συνέβη. Άρα ο Webb δεν έγραψε ψέματα.

Η ταινία, συνεπώς, λέει την πραγματική ιστορία. Και είναι μια ιστορία, που αξίζει να ειπωθεί. Ως προς το καλλιτεχνικό μέρος, θα μπορούσε να ήταν λίγο πιο συναρπαστική, με πιο πολλά στοιχεία αγωνίας. Ίσως η ταινία να μην ήθελε να δημιουργήσει ένα δημοσιογραφικό- κατασκοπικό θρίλερ, αλλά να εστιάσει στον άνθρωπο Webb και στο πώς τον ισοπέδωσε με τον ύπουλο τρόπο τους η συμπαιγνία Τύπου και CIA. Αλλά ούτε και σε αυτό το κομμάτι έχουμε μια τόσο βαθιά κατάδυση στην ψυχή του ήρωα, που υποφέρει την απαξίωση, ενώ έκανε μια εξαιρετική δουλειά ερευνητικής δημοσιογραφίας και βυθίζεται τελικά στην κατάθλιψη.

Όσο για την ερμηνεία του Jeremy Renner, είναι λίγο άνευρη, χωρίς να είναι κακή- αλλά έδειχνε λίγο έξω από τα νερά του. Βέβαια, ο σκηνοθέτης δεν είναι αυτό που λέμε «δάσκαλος ηθοποιών» (σαν τον Καζάν για παράδειγμα) και οι ερμηνείες συνολικά κινήθηκαν σε ρηχά νερά, με ηθοποιούς, όπως ο Andy Garcia και η Paz Vega να παίζουν αυτό που έχουν συνηθίσει να παίζουν. Πιο πολύ ξεχώρισα σε ένα σύντομο πέρασμα του τον Ray Liotta από άλλους ηθοποιούς, που είχαν πιο πρωταγωνιστικούς ρόλους.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ: «Ο αγγελιοφόρος πρέπει να πεθάνει» δεν κουράζει τον θεατή, αλλά δεν τον συναρπάζει κιόλας. Αφηγείται, όμως, μια πολύ σημαντική ιστορία, που, όπως φαίνεται, την λέει όπως έγινε, χωρίς ψέματα και μυθοπλασίες. Κι αυτό είναι το σημαντικό με την ταινία αυτή.

Γιώργος Σμυρνής

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Kill the Messenger/ O Αγγελιοφόρος Πρέπει να Πεθάνει
Σκηνοθεσία: Michael Cuesta
Σενάριο: Peter Landesman

Παίζουν: Jeremy Renner, Robert Patrick, Jena Sims

Διάρκεια: 112'
Χώρα: ΗΠΑ
Έτος: 2014

Rating: 3,5
Περισσότερα από CINEMA