MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΕΜΠΤΗ
01
ΜΑΪΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΚΘΕΣΗΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΕΚΘΕΣΗ X
Abandoned Cartographies and Other Odd Hours: Ομαδική έκθεση στην Γκαλερί Can
Από 04/04/2025 έως 10/05/2025
Cycladic Blues: Η Marlene Dumas στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
Από 05/06/2025 έως 03/11/2025
Dali Cybernetics: Μία εμπειρία εμβύθισης στο σύμπαν του σπουδαίου ζωγράφου στον «Ελληνικό Κόσμο»
Από 18/10/2024 έως 30/06/2025
Florilegium: Έκθεση της Στέλλας Βουλγαράκη στη Roma Gallery
Από 08/05/2025 έως 07/06/2025
Grand Tour: 17 έργα φιλελλήνων από την Κυβερνητική Συλλογή Τέχνης του Ηνωμένου Βασιλείου σε μια έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη
Από 05/07/2023 έως 01/06/2025
Oxygen: Έκθεση των Sober5083R και SIMEK στη ΔΛ Gallery
Από 29/03/2025 έως 28/06/2025
Surroundings: 13 έργα της Γερμανίδας εικαστικού Claudia Wieser ειδικά για την Εσπλανάδα του ΚΠΙΣΝ
Από 03/04/2025 έως 16/11/2025
What I see when the street walks over me: Έκθεση της Κικής Κολυμπάρη στην γκαλερί a.antonopoulou.art.
Από 03/04/2025 έως 17/05/2025
Why Look at Animals?: Η νέα διεθνής ομαδική έκθεση του ΕΜΣΤ ζητά δικαιοσύνη για τη μη ανθρώπινη ζωή
Από 15/05/2025 έως 15/02/2026
a Cabinet of Curiosities: 78 εικαστικοί καταλαμβάνουν τους χώρους του MOMus-Μουσείο Άλεξ Μυλωνά
Από 13/02/2025 έως 31/08/2025
«Αλγεινά σώματα»: Το ύστερο έργο της Βάσως Κατράκη στη γκαλερί Roma
Από 20/03/2025 έως 03/05/2025
«Αναζητώντας την εικόνα» του Λάκη Παπαστάθη στο Μουσείο Μπενάκη
Από 03/04/2025 έως 20/07/2025
«Η σονάτα του σεληνόφωτος»: Έκθεση του Απόστολου Φανακίδη στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων
Από 28/03/2025 έως 11/05/2025
«Πεδίον ανθίσματος» από τον Αλέκο Κυραρίνη στην Εθνική Βιβλιοθήκη
Από 18/03/2025 έως 20/06/2025
Έκθεση αφιερωμένη στην κεραμίστρια Μαίρη Χατζηνικολή στο «Λόφο» στην Κυψέλη
Από 28/03/2025 έως 07/05/2025
Ανατομία της Αρχιτεκτονικής: Έργα της Simone Leigh εκτίθενται στην Αγορά του ΚΠΙΣΝ
Από 28/04/2025 έως 31/10/2025
Από τον Όμηρο στο HoloLens: Αναπαραστάσεις της Σαμοθράκης σε μια έκθεση στην Αμερικανική Σχολή Κλασικών Σπουδών
Από 20/02/2025 έως 29/06/2025
Βάσος Καπάνταης: Σχέδια και γλυπτά του σπουδαίου καλλιτέχνη "συνομιλούν" σε μια έκθεση στην Εθνική Βιβλιοθήκη
Από 12/02/2025 έως 31/05/2025
Γεωμετρία μιας άυλης διαδρομής: Ζωγραφική έκθεση της Ελένης Ζούνη στην Αίθουσα Τέχνης Αθηνών
Από 06/03/2025 έως 03/05/2025
Γκαλερί Alma: Γιάννα Ανδρεάδη και Ιάσονας Καραΐνδρος δίνουν ένα «Ραντεβού στην Αθήνα» γεμάτο φως
Από 10/04/2025 έως 10/05/2025
Γυναίκες των Κυκλάδων μέσα στον χρόνο: Μια έκθεση του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών
Από 07/10/2024 έως 31/05/2025
Διαιρεμένες Μνήμες 1940-1950: Το αποτύπωμα μιας ταραγμένης δεκαετίας μέσα από μια ψηφιακή έκθεση
Από 15/11/2021 έως 31/12/2026
Διαφημίζοντας την Ελλάδα: Ο ελληνικός τουρισμός των 60s μέσα από μάτια σπουδαίων καλλιτεχνών, στην Ύδρα
Από 25/03/2025 έως 31/10/2025
Η Βάνα Ξένου στην Ελευσίνα με το «Ανοιχτό Μουσείο»
Από 30/03/2025 έως 31/05/2025
Η Διαδρομή: Η γλύπτρια Εύα Παπαδοπούλου εξερευνά τη «φύση» και τον «νόστο» στη Sianti Gallery
Από 10/04/2025 έως 03/05/2025
Η Εμμονή του Βλέμματος: Μια έκθεση για τα 100 χρόνια από τη γέννηση του Παναγιώτη Τέτση στην Εθνική Πινακοθήκη
Από 10/04/2025 έως 31/10/2025
Η αίγλη των ζώων: Η τέχνη του κοσμήματος και της φωτογραφίας συναντιούνται σε μια έκθεση στην Γκαλερί Kourd
Από 26/02/2025 έως 03/05/2025
Η εκδρομή αυτή δεν έχει τέλος: Η φύση καταλαμβάνει τη φαντασία σε μια ομαδική έκθεση στην Γκαλερί «7»
Από 08/04/2025 έως 03/05/2025
Η μαγεία του παραδόξου: Ομαδική εικαστική έκθεση στην Πινακοθήκη Βογιατζόγλου
Από 17/03/2025 έως 24/05/2025
Θέσεις και Αντιθέσεις: Ζωγραφική έκθεση της Έφης Μάνου στην Γκαλερί Χρυσόθεμις
Από 04/04/2025 έως 03/05/2025
Θόδωρος - Αντί αναδρομικής: Μια έκθεση αφιερωμένη στο έργο του σπουδαίου γλύπτη στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
Από 08/02/2025 έως 08/02/2026
Ιδέες και περιστατικά: Αναδρομική έκθεση του Μπάμπη Ρετζεπόπουλου στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων
Από 24/04/2025 έως 25/05/2025
Κυκλαδίτισσες - Άγνωστες ιστορίες γυναικών των Κυκλάδων: Μοναδικά έργα "ταξιδεύουν" στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
Από 12/12/2024 έως 04/05/2025
Μουσείο Γ. Γουναρόπουλου: Τρεις Ελληνίδες εικαστικοί ιχνηλατούν τα «Μονοπάτια της Ιαπωνικής Αισθητικής»
Από 08/04/2025 έως 21/06/2025
Ντάγκο: Η ιστορία των Ελλήνων μεταναστών της Αυστραλίας μέσα από μια ηχητική εγκατάσταση της Ναταλίας Καραγιάννη
Από 20/03/2025 έως 04/05/2025
Πνοή: Ο Βαγγέλης Ρήνας ζωγραφίζει τη μεταφυσική ενέργεια της γυναικείας φύσης στην Γκαλερί Σκουφά
Από 03/04/2025 έως 03/05/2025
Πορτραίτα σε προοπτική: Μια φωτογραφική εγκατάσταση αφηγείται ιστορίες της ελληνοϊταλικής κοινότητας
Από 03/04/2025 έως 30/05/2025
Προδανεισθείς Χρόνος: Ο κόπος του καλλιτέχνη μέσα απ’ το έργο του Γιάννη Παππά στο Μουσείο Μπενάκη
Από 20/02/2025 έως 27/07/2025
Σύγχυση: Έκθεση του Γιώργου Ξένου στο Κέντρο Τεχνών Δήμου Αθηναίων
Από 23/04/2025 έως 01/06/2025
Τα "καπρίτσια" του Γκόγια στην Εθνική Πινακοθήκη
Από 22/01/2025 έως 30/09/2025
Το Μουσείο Μπενάκη μάς καλεί να δούμε και να ακούσουμε την Αφρική ανάμεσά μας
Από 13/02/2025 έως 25/05/2025
Φαντάσου ένα πουλί: Μια ομαδική έκθεση πάτσγουορκ στο Μουσείο Λαϊκής Τέχνης και Παράδοσης
Από 10/05/2025 έως 29/06/2025
Χριστίνα Μήτρεντσε: Έργα από μύκητες και χαρτί
Από 02/04/2025 έως 31/05/2025
ΕΠΙΛΟΓΗ ΓΚΑΛΕΡΙ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΧΩΡΟ X A.Antonopoulou.Art Alma- Contemporary Art Gallery CAN Christina Androulidaki Gallery Citronne Gallery Online Roma Gallery Sianti Gallery Αίθουσα Τέχνης Αθηνών Αμερικανική Σχολή Κλασικών Σπουδών στην Αθήνα Αρχαιολογικός Χώρος Ελευσίνας Γκαλερί 7 Γκαλερί Σκουφά Γκαλερί Χρυσόθεμις ΔΛ Gallery Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος Εθνική Πινακοθήκη - Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτσου Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (ΕΜΣΤ) Εργοστάσιο «Ίρις» Ιταλικό Μορφωτικό Ινστιτούτο Αθηνών Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος Κέντρο Πολιτισμού Ελληνικός Κόσμος Κέντρο Τεχνών Δήμου Αθηναίων Λόφος art project Μουσείο Άλεξ Μυλωνά - Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Μουσείο Γ. Γουναρόπουλου Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης - Κεντρικό Κτίριο Μουσείο Λαϊκής Τέχνης και Παράδοσης Δήμου Αθηναίων «Αγγελική Χατζημιχάλη» Μουσείο Μπενάκη - Κτήριο Οδού Πειραιώς Μουσείο Μπενάκη - Κτίριο Πινακοθήκης Χατζηκυριάκου - Γκίκα Μουσείο Μπενάκη - Μουσείο Ελληνικού Πολιτισμού Οικία Λαζάρου Κουντουριώτη Πινακοθήκη Γιώργου Βογιατζόγλου Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων
Ζωγραφική

Γιώργος Χαδούλης: έκθεση ζωγραφικής στη γκαλερί Σκουφά

Στις 13 Νοεμβρίου έως τις 6 Δεκεμβρίου η Γκαλερί Σκουφά φιλοξενεί την νέα έκθεση ζωγραφικής του Γιώργου Χαδούλη με τίτλο «Βράχοι».

author-image Μάρη Τιγκαράκη

Η έκθεση αποτελείται από δύο ενότητες, που συνιστούν έργο προετοιμασίας δύο ετών. Στην πρώτη ενότητα παρουσιάζονται οι «Βράχοι»: ζωγραφικά έργα σε χαρτί και κολλάζ, πραγματεύονται την σχέση τόπου και χρόνου. Όπως αναφέρει ο καλλιτέχνης, «Στην κινέζικη καλλιγραφία, στοιχεία που σημαίνουν το τοπίο είναι το βουνό και το νερό. Οι Κινέζοι ζωγράφοι συνδέουν τη ζωγραφική με την ποίηση. Λένε «Το ποίημα είναι μια ζωγραφιά, όπου τα σχήματα είναι αφανή. Η ζωγραφιά είναι ένα ποίημα όπου τα σχήματα είναι εμφανή». Αν το καλοσκεφτείς, είμαστε όλοι σαν βράχοι στη θέση μας, στο περιβάλλον μας, στο ρόλο μας, βράχοι μέσα στη θάλασσα του πλήθους.»

Παράλληλα, σαν δεύτερη ενότητα, ο ζωγράφος εκθέτει στον πρώτο όροφο της γκαλερί Σκουφά μια σειρά πρωτότυπων κεραμικών, ειδικά πλασμένα και ζωγραφισμένα από τον ίδιο.
Εγκαίνια έκθεσης: Πέμπτη 13 Νοεμβρίου 2014, 19:30
Ώρες λειτουργίας:
Δευτέρα, Τετάρτη & Σάββατο: 10:00-15:30
Τρίτη, Πέμπτη & Παρασκευή: 10:00-15:30 & 17:30-21:00

xadoulisΗ Ελισάβετ Πλέσσα γράφει στον κατάλογο της έκθεσης:
«Ο Γιώργος Χαδούλης ζωγραφίζει όπως ένας γενναιόδωρος μάγειρας μπαίνει στην κουζίνα του με την ίδια όρεξη κάθε μέρα. Φοράει εκείνη την τεράστια ολόσωμη ποδιά-φόρεμα κι ανοίγει ακούραστος παράθυρα σε μια ζωγραφική που μοιάζει με ένα ατέρμονο πολύχρωμο περιβόλι. Το χρώμα το συνάντησε στα πρώτα ζωγραφικά του βήματα αν και τα μονοπάτια που οδήγησαν σε αυτό υπήρξαν συχνά διαφορετικά. Πάντοτε κυρίαρχο στη μεσογειακών καταβολών δουλειά του, στα έργα των αρχών της δεκαετίας του ’90 το χρώμα διακρίνεται για την ομοιόμορφη διάχυσή του στις ζωγραφικές επιφάνειες, σαν σε αχλή, δίνοντας υπόγεια τον τόνο σε μυστικές ιστορίες που διαδραματίζονται ανάμεσα σε υπερφυσικές ανθρώπινες μορφές τοποθετημένες σε τοπία-σκηνικά. Στα υπόλοιπα χρόνια του ’90, σε πορτρέτα ή σε νεκρές φύσεις, οι πινελιές αναδύονται μέσα από τα χρωματικά πεδία, συχνά φέρνοντας στον νου τον Τσαρούχη και τον Φασιανό.

Στα χρόνια που ακολούθησαν, το χρώμα πάνω στα στολισμένα με λουλούδια και φρέσκα φρούτα τραπέζια αποκτά μια λαμπερή στιβαρότητα που προμηνύει τη χρωματική έκρηξη των τοπίων της δεκαετίας του 2000. Αλλά και στα πρόσφατα πορτρέτα το άσπρο του πανιού ή του χαρτιού χρησιμοποιείται ως εργαλείο ανάδειξης των χρωματικών στροβιλισμών της κάθε πινελιάς, που με τα ίχνη της δημιουργεί τα πρόσωπα και τα σώματα μέσα σε ένα ελάχιστο φόντο. Οι όγκοι και τα περιγράμματα δεν γεννιούνται από γραμμές αλλά μέσα από τόπους συμπυκνωμένης χρωματικής ενέργειας, και η προοπτική από την παράθεση χρωματικών περιοχών – ακόμα και οι σκιές, προνομιακό πεδίο του μαύρου, καθορίζονται από τη διαφορετική τονικότητα όμορων πινελιών. Ο Χαδούλης έχει μια σχέση καθαρά σωματική με το χρώμα, που στη ζωγραφική του είναι ο αδιαμφισβήτητος ρυθμιστής: όλα τού οφείλουν την ύπαρξή τους και το θέμα αποτελεί μόνο ένα πρόσχημα για έκφραση χρωματική.

Στα νέα του έργα, στους Βράχους που παρουσιάζει σήμερα, δεσπόζει η ίδια αδιαφορία για τον ρεαλισμό και η εμμονή με τη χρωματική διάσταση της ζωγραφικής, που αποπνέει τις ανταύγειες της νότιας Γαλλίας, των μεταϊμπρεσιονιστών και των Fauves, του Bonnard αλλά και του Τέτση: μνημειακοί βράχοι, αληθινές οντότητες που σχηματίζουν χαράδρες μέσα από γραμμές χρώματος που τρίζουν, βράχοι σε συνομιλία με έναν άλλο βράχο που η σιλουέτα του μόλις διακρίνεται στην άκρη της σύνθεσης, βράχοι που καθρεφτίζονται στο νερό ανάμεσα στην αντανάκλαση του ήλιου ή του φεγγαριού, βράχοι που στέκονται ηγεμονικοί στη μέση της θάλασσας. Με τον αγαπημένο του τεμαχισμό της ζωγραφικής εικόνας σε δύο κομμάτια χαρτιού, ή την προσθήκη ενός πρόσθετου ζωγραφισμένου κομματιού στο κάτω μέρος του έργου, που φαινομενικά μοιάζει άσχετο με το κυρίως θέμα, πετυχαίνει την αποστασιοποίηση από μια συναισθηματική θέαση των έργων αυτών.

ergo 10015Κάποιες φορές τα όρια στα περιγράμματα των βράχων και του νερού χάνονται στο βάθος ενός σκοτεινού μπλε και μωβ – το μυστήριο εδώ δημιουργείται όχι από την εικονογραφία αλλά από τον ίδιο τον χρωματικό τρόπο της ζωγραφικής, η οποία προσεγγίζει έντονα την αφαίρεση. Εξάλλου, τα χρώματα συχνά στάζουν πάνω στο χαρτί σαν καταιγίδα, αφήνοντας ίσα να διακριθεί ο όγκος του βράχου από πίσω και διεκδικούν δομικό ρόλο στη σύνθεση. Στους βράχους του Χαδούλη, και για πρώτη φορά στη δουλειά του, μεταφερόμαστε διαρκώς από τις θημωνιές του Monet στην αυτάρκη χειρονομιακότητα ενός αφηρημένου εξπρεσιονισμού. Τα έργα του γενικότερα, αλλά ειδικότερα εδώ, βλέπονται με την ίδια ένταση τόσο από μακριά όσο και από κοντά, προσκαλώντας το βλέμμα του θεατή να βυθιστεί μέσα τους, στη χρωματική έξαρση μιας χαράς που είναι πάνω απ’ όλα ζωγραφική. Την ίδια ζωγραφική έκρηξη επιδιώκει ο Χαδούλης στα κεραμικά του, που εδώ, για πρώτη φορά από το 2000 όταν καταπιάστηκε με το μέσο αυτό, τα πλάθει ο ίδιος με τον τροχό ακριβώς στη φόρμα που επιθυμεί, στο σχήμα που θα του επιτρέψει να αποδώσει ζωγραφικά το ίδιο «άπλωμα» το οποίο διακρίνει τη ζωγραφική του: χταπόδια ξετυλιγμένα κυκλικά στον πάτο ενός πιάτου, τσιπούρες που καταλαμβάνουν μεμιάς όλη την επιφάνεια της πιατέλας, μάτια ζωγραφισμένα αινιγματικά στην πίσω πλευρά, λαχταριστές φέτες καρπούζι και κατακόκκινες παπαρούνες. Η ζωγραφική πάνω σε κεραμικά απαιτεί την απόλυτη ενότητα πρόθεσης και εκτέλεσης αφού τα λάθη δεν διορθώνονται μετά. Αυτή ακριβώς η οικονομία του μέσου είναι που συγγενεύει με την ταχύτητα και τον αυθορμητισμό της δημιουργικής διαδικασίας την οποία ο Χαδούλης ακολουθεί στα ζωγραφικά του έργα.

Στους Βράχους που παρουσιάζονται εδώ ο στόχος του για μια ζωγραφική ζουμερή, απλόχερη, ανοιχτή στο βλέμμα αλλά και στο πνεύμα, μοιάζει να έχει φτάσει στην αληθινή ολοκλήρωση. Τα βράχια αυτά ενσωματώνουν στην εικόνα τους τον αβίαστο και αυθόρμητο τρόπο με τον οποίο ζωγραφίστηκαν, πάντα από μνήμης. Όμως η τυπολογία με την οποία μάς επιβάλλονται και εισβάλλουν στον χώρο μας, την ίδια στιγμή που λειτουργούν αυτόνομα το ένα από το άλλο, προδίδει πως πρόκειται για έργα τόσο των αισθήσεων όσο και του νου, μιας ζωγραφικής που φαινομενικά μόνο είναι απλή. Στον αντίποδα των μεγαλειωδών πέτρινων όγκων μιας συμβολιστικής ή ρομαντικής ζωγραφικής, οι βράχοι αυτοί έχουν αφήσει οριστικά τον μύθο του σκοταδιού για το φως.
Η ζωγραφική, όπως η ζωή, είναι όμορφη και εδώ δεν υπάρχουν ενοχές γι’ αυτό.

Περισσότερα από ΕΚΘΕΣΕΙΣ