MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΚΥΡΙΑΚΗ
24
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ
  • ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
    ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
    ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
    ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
    Αθήνα CINERAMA DIGITAL CINEMA ODEON ESCAPE ODEON ESCAPE - 8 STUDIO NEW STAR ART CINEMA TOWN CINEMAS VILLAGE 5 CINEMAS PAGRATI VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL VILLAGE CINEMAS ATHENS METRO MALL ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ VILLAGE SHOPPING AND MORE ΑΒΑΝΑ ΑΘΗΝΑ ΑΘΗΝΑΙΑ ΑΘΗΝΑΙΟΝ ΑΙΓΛΗ ΑΙΓΛΗ 3 ΑΙΓΛΗ ΖΑΠΠΕΙΟΥ ΑΚΤΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΑΛΙΚΗ DIGITAL ΑΛΟΜΑ ΑΛΣΟΣ ΑΜΑΡΥΛΛΙΣ-Garden Cinema Digital ΑΜΙΚΟ ΑΜΥΝΤΑΣ ΑΝΕΣΙΣ ΑΝΟΙΞΙΣ ΑΡΙΑΝ ΑΡΚΑΔΙΑ ΑΡΤΕΜΙΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ 3D digital ΑΣΤΟΡ ΑΣΤΥ Αττικόν Άλσος ΒΑΡΚΙΖΑ ΒΑΡΚΙΖΑ - 3 ΒΟΞ ΓΑΛΑΞΙΑΣ 3D Digital ΔΑΝΑΟΣ ΔΕΞΑΜΕΝΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΜΙΜΗΣ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΣΙΝΕ ΔΑΦΝΗ ΔΙΑΝΑ ΔΙΟΝΥΣΙΑ ΕΚΡΑΝ ΕΛΛΗ ΖΕΦΥΡΟΣ ΗΛΕΚΤΡΑ ΘΗΣΕΙΟΝ ΙΝΤΕΑΛ ΚΑΡΜΕΝ ΚΗΠΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΘΕΑΤΡΑ ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΡΑΣ-ΡΕΝΑ ΒΛΑΧΟΠΟΥΛΟΥ - 1 ΚΙΝΗΜΑΤΟΘΕΑΤΡΑ ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΡΑΣ-ΡΕΝΑ ΒΛΑΧΟΠΟΥΛΟΥ - 2 ΛΑΟΥΡΑ EUROPA CINEMAS DIGITAL ΛΑΪΣ ΛΙΛΑ DIGITAL CINEMA ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ Cinema ΜΑΡΙΛΕΝΑ ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ Filmcenter ΜΠΟΜΠΟΝΙΕΡΑ DIGITAL ΝΕΑ ΜΑΣΚΩΤ ΝΟΣΤΑΛΓΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΟΑΣΙΣ ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΑ ΡΙΑ ΡΙΒΙΕΡΑ ΣΙΝΕ ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΙΣ ΣΙΝΕ ΓΑΛΑΤΣΙ ΣΙΝΕ ΦΛΟΙΣΒΟΣ PEUGEOT ΣΙΝΕ ΨΥΧΙΚΟ ΣΠΟΡΤΙΓΚ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΣΠΟΡΤΙΓΚ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΣΤΕΛΛΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΑΘΗΝΩΝ ΤΑΙΝΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ – ΛΑΪΣ ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ 3D Digital ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ 3D Digital ΤΡΙΑΝΟΝ Filmcenter ΦΙΛΙΠ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΦΙΛΟΘΕΗ ΦΛΕΡΥ ΧΛΟΗ
    ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
    ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
    1ο New Generation Film Festival
    25η ώρα
    75 μέρες
    2046
    After 5: Ολα μετά
    Asteroid City
    Barbie
    Chungking Express
    Donnie Darko
    Fargo
    Gran Turismo
    Interstellar
    Kids
    Metronom
    Mommy
    Old boy
    Saw X
    Secret Movie Nights
    Tenebre :Ο παρανοϊκός δολοφόνος
    The Equalizer 3: Το τελευταίο κεφάλαιο
    Ένα όμορφο πρωινό
    Ανατομία μιας πτώσης
    Αυτά που δεν λέγονται
    Βερολίνο, η συμφωνία μιας μεγαλούπολης
    Γάμος αλά Ελληνικά 3
    Γελώντας στο Αφγανιστάν
    Γυρίσματα της τύχης
    Διακοπές στη Ρώμη
    Ερωτική επιθυμία
    Εύκολος στόχος
    Ζαν Ντίλμαν
    Η Λάμψη
    Η Περιφρόνηση
    Η απόδραση του 77
    Η γλυκιά μυρωδιά της επιτυχίας
    Η καλόγρια II
    Η χώρα του Θεού
    Κάρμεν
    Λέιντι Μπαγκ και Κατ Νουάρ: Το ξεκίνημα (μεταγλωττισμένη)
    Μάβκα: Το ξωτικό του δάσους (μεταγλωττισμένη)
    Μήδεια
    Μανχάταν
    Μυστήριο στη Βενετία
    Μόνο αίμα
    Ο Κίτρινος Πράκτωρ του Χονγκ Κονγκ
    Ο Νονός
    Ο Στρατηγός
    Ο απίθανος Μορίς (μεταγλωττισμένη)
    Οι Αναλώσιμοι 4
    Οι αχώριστοι (μεταγλωττισμένη)
    Ο μεγάλος Δικτάτωρ
    Ο μεγάλος Λεμπόφσκι
    Οπενχάιμερ
    Ουγκέτσου Μονογκατάρι
    Παρίσι-Τέξας
    Πρόγευμα στο Τίφανις
    Πυρετός το Σαββατόβραδο
    Ρεβέκκα
    Ρούμπι, ένα Κράκεν στην εφηβεία (μεταγλωττισμένη)
    Σιχάθηκα τον εαυτό μου
    Σκυλίσια μέρα
    Στην τύχη ο Μπαλταζάρ
    Στο στοιχείο τους (μεταγλωττισμένη)
    Τα Μυστήρια του Οργανισμού
    Τα καλά παιδιά
    Τελευταίοι και πρώτοι άνθρωποι
    Το Χαμίνι
    Το άλλο με τον Τοτό το ξέρεις; (μεταγλωττισμένη)
    Το αγόρι
    Το βιβλίο των θαυμάτων
    Το βλέμμα του Οδυσσέα
    Το καταραμένο σκιάχτρο
    Το λιμάνι της αγωνίας
    Το λιμάνι των απόκληρων
    Το μπλε καφτάνι
    Το χέρι που σκοτώνει
    Υπόθεση Νοτόριους
    Φτηνά τσιγάρα
    Χελωνονιντζάκια: Μεταλλαγμένος χαμός (μεταγλωττισμένη)
    Χοιροστάσιο

    Retro Movies &TV 20: Βασίλισσα Μαργκό

    Ένα έργο που μας ταξιδεύει σε μια εποχή αχαλίνωτων σεξουαλικών και φονικών παθών, σε φοβερές κόντρες ανάμεσα σε καθολικούς και προτεστάντες και σε μια πρωτοφανή σφαγή θρησκευτικού μίσους. Η Βασίλισσα Μαργκό (1994) είναι μια γαλλική ταινία εποχής, που μας γυρίζει πίσω στο 1572 και κατάφερε να κάνει διεθνή επιτυχία.

    author-image Γιώργος Σμυρνής

    Την ταινία σκηνοθέτησε ο Patrice Chéreau. Ο Γάλλος σκηνοθέτης χρησιμοποίησε τον καμβά του μυθιστορήματος του Αλέξανδρου Δουμά «Η Βασίλισσα Μαργκό», ενώ έχει και την κλειστοφοβική και σκοτεινή αίσθηση της «Νύχτας του Αγίου Βαρθολομαίου» του Christopher Marlowe. Το σενάριο της ταινίας υπογράφεται από τον ίδιο τον σκηνοθέτη αλλά και την Danièle Thompson.

    Στην ταινία πρωταγωνιστούν η Isabelle Adjani (Βασίλισσα Μαργκό), ο Daniel Auteuil (Ερρίκος Δ), ο Jean-Hugues Anglade (Κάρολος Θ), ο Vincent Pérez (La Môle- ο προτεστάντης εραστής της Βασίλισσας Μαργκό) και η βραβευμένη Virna Lisi (Αικατερίνη των Μεδίκων). Τη μουσική έγραψε ο γνωστός στο ελληνικό κοινό Goran Bregović.

    Βασικά σημεία της ταινίας: «Η Νύχτα του Αγίου Βαρθολομαίου», που ήταν μια μεγάλη σφαγή, ένας γάμος- πολιτική παρωδία της καθολικής Μαργκό με τον προτεστάντη βασιλιά Ερρίκο, οι συσσωρευμένες θρησκευτικές και πολιτικές συγκρούσεις, ο σεξουαλικός ανταγωνισμός των εραστών της Μαργκό, ανάμεσα στους οποίους βρίσκονται τα αδέλφια της. Άγριες συνωμοσίες, δολοφονίες με όλους τους δυνατούς τρόπους, μαζικές εκτελέσεις και ο πολιτικός κυνισμός σε όλο του το μεγαλείο.
    1basilissa margot
    Μέσα σε αυτά αναπτύσσεται μια περιπέτεια επιβίωσης του La Mole, ενός προτεστάντη εραστή της Βασίλισσας Μαργκό και – κυρίως- ο μεγάλος έρωτας ανάμεσα σε αυτούς τους δύο.

    Η ΝΥΧΤΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΥ

    Το έργο πέρα από τη ρομαντική σχέση ανάμεσα στη Βασίλισσα Μαργκό και έναν προτεστάντη, αλλά και τις άγριες βασιλικές δολοπλοκίες, δείχνει με απίστευτη ωμότητα ένα από τις πιο άγρια γεγονότα μισαλλοδοξίας στην Ευρώπη και τη Γαλλία, τη γνωστή Νύχτα του Αγίου Βαρθολομαίου.

    Η Νύχτα του Αγίου Βαρθολομαίου (στα γαλλικά: Massacre de la Saint-Barthélemy = Σφαγή του Αγίου Βαρθολομαίου) είναι η σφαγή των Γάλλων προτεσταντών (Ουγενότων) από τους Καθολικούς στο Παρίσι στις 24 Αυγούστου 1572, ανήμερα του Αγίου Βαρθολομαίου. Η σφαγή αυτή συνεχίστηκε στην πρωτεύουσα και τις επόμενες εβδομάδες σε πληθώρα πόλεων της γαλλικής επαρχίας. Ο αριθμός των νεκρών στις φιλοκαθολικές πηγές φτάνει στους 2.000 μέχρι 3.000 στο Παρίσι και μέχρι τις 7.000 σε όλη τη γαλλική επαρχία. Πηγές της προτεσταντικής πλευράς κάνουν λόγο για 30.000 νεκρούς στο σύνολο.

    Η τραγική αυτή κατάληξη, οφείλεται σε θρησκευτικές και πολιτικοκοινωνικές αιτίες. Ήταν μια από τις χειρότερες θρησκευτικές σφαγές του 16ου αιώνα. Σε όλη την Ευρώπη, ως γεγονός ενίσχυσε το μίσος των προτεσταντών για τους καθολικούς, ενώ είχε ως αποτέλεσμα ένα τεράστιο κύμα προσφύγων από την Γαλλία στην Ελβετία.

    ΤΟ «ΛΙΦΤΙΝΓΚ» ΤΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ ΓΙΑ ΧΑΡΗ ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ

    Η ταινία στην πρώτη της, σχεδόν τρίωρη εκδοχή (των 160 λεπτών) αντιμετώπισε σημαντικά προβλήματα από την αντιμετώπισή της από αμερικανούς κριτικούς, οι οποίοι, πριν την προβολή της στις ΗΠΑ, την χαρακτήρισαν ως υπερβολικά βίαιη. Αυτό το γεγονός οδήγησε σε πιέσεις προς τον σκηνοθέτη να προχωρήσει σε μείωση της διάρκειας της ταινίας σε 138 λεπτά. Αυτή η εκδοχή της ταινίας κυκλοφόρησε εκτός Γαλλίας και σε βίντεο.

    Ο Γαλλικός Τύπος από την πλευρά του ξεσπάθωσε εναντίον αυτής της «αμερικανικής λογοκρισίας» πάνω στην ταινία του Chereau. Περιέγραψαν αυτήν την ενέργεια ως λίφτινγκ της ταινίας για χάρη του αμερικανικού κοινού. Ωστόσο, η νέα εκδοχή πήρε θετικές κριτικές από Γάλλους κριτικούς, οι οποίοι εκτίμησαν ότι έτσι η ταινία αποκτά μεγαλύτερη εσωτερική συνάφεια, ενώ διατηρεί το σκηνοθετικό όραμα του Patrice Chéreau. Η νέα εκδοχή της ταινίας επαναπροβλήθηκε στην Γαλλία, με σκοπό να αυξήσει τις επιδόσεις της ταινίας στο γαλλικό Box Office.

    Το «λίφτινγκ» της ταινίας δεν λειτούργησε ευεργετικά για την εξωστρέφεια της ταινίας μόνο στις ΗΠΑ, αλλά και στην Αγγλία. Στην Μ. Βρετανία η «Βασίλισσα Μαργκό» ήταν η πιο εμπορική ξένη ταινία για τη χρονιά που προβλήθηκε, ενώ κατατάσσεται ανάμεσα στις πιο πετυχημένες εισπρακτικά ξένες ταινίες όλων των εποχών στη χώρα.
    basilissa margot
    Η πρόθεση του αμερικανικού marketing ήταν να προβληθεί κυρίως το στοιχείο του love story της Βασίλισσας Μαργκό (Isabelle Adjani) και του φτωχού προτεστάντη και διωκόμενου La Mole (Vincent Pérez), ώστε να μπει σε δεύτερη μοίρα η βιαιότητα του έργου. Χαρακτηριστικό είναι ότι το πόστερ της ταινίας δείχνει την Isabelle Adjani και τον Vincent Pérez να μη φορούν τίποτα και να είναι τυλιγμένοι σε έναν κόκκινο χιτώνα. Όμως αυτή η εικόνα των δύο εραστών δεν υπάρχει πουθενά μέσα στο έργο. Δημιουργήθηκε για να υπογραμμίσει τον παθιασμένο τους έρωτα, που ήταν το πιο δυνατό εμπορικό της κομμάτι, για τους υπεύθυνους της διαφημιστικής προβολής της ταινίας στις ΗΠΑ.

    ΑΠΟΔΟΧΗ ΤΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ

    Η γαλλική ταινία γνώρισε διεθνή επιτυχία και πήγε πολύ καλά στο Box Office, τόσο της Γαλλίας, όσο και της Γερμανίας, της Αργεντινής και αλλού. Πήγε πολύ καλά και στις ΗΠΑ, κάτι που πολλοί αποδίδουν στην μείωση της διάρκειάς της, ενώ και στην Αγγλία “έσκισε” εισπρακτικά. 

    Η ταινία δεν πήγε άσχημα και στα Βραβεία. Συμμετείχε στις Κάννες το 1994. Ήταν υποψήφια για το Χρυσό Φοίνικα, αλλά τον έχασε από το Pulp Fiction του Quentin Tarantino. Ωστόσο, πήρε το βραβείο σε δύο άλλες κατηγορίες, αυτή του βραβείου Επιτροπής και της καλύτερης γυναικείας ερμηνείας για την Virna Lisi.

    Η ταινία ακόμα βραβεύθηκε με πέντε βραβεία César (τα εθνικά κινηματογραφικά βραβεία της Γαλλίας), ενώ ήταν υποψήφια σε άλλες επτά κατηγορίες. Αν και γαλλική ταινία, ήταν υποψήφια για τα Όσκαρ στην κατηγορία των κοστουμιών (είναι η κατηγορία που συνήθως την κερδίζουν ταινίες εποχής), αλλά δεν κατάφερε να κερδίσει το χρυσό αγαλματάκι. 

    -Είστε λάτρης των ταινιών και των σειρών εποχής; Τότε Ραντεβού με τον Πύργο του Ντάουντον… αποκλειστικά σε HD στον OTE TV! Απολαύστε τους τρίτους πρώτους κύκλους ξεκινώντας από την Πέμπτη 21 Νοεμβρίου και σε αποκλειστικότητα τον 4ο κύκλο της σειράς τον Δεκέμβριο.

    Διαβάστε για την δημοφιλή σειρά “Ο Πύργος του Ντάουντον” στο OTE-TV

    Περισσότερα από CINEMA
    VIMA_WEB3b