MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΚΥΡΙΑΚΗ
13
ΙΟΥΛΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
Αθήνα ODEON ESCAPE ODEON ESCAPE - 8 STUDIO NEW STAR ART CINEMA TOWN CINEMAS VILLAGE 5 CINEMAS PAGRATI VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL VILLAGE CINEMAS ATHENS METRO MALL ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ VILLAGE SHOPPING AND MORE ΑΒΑΝΑ ΑΘΗΝΑ ΑΘΗΝΑΙΑ ΑΙΓΛΗ ΑΙΓΛΗ 3 ΑΙΓΛΗ CINEMA ΑΚΤΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΑΛΙΚΗ DIGITAL ΑΛΟΜΑ ΑΛΣΟΣ ΑΜΑΡΥΛΛΙΣ-Garden Cinema Digital ΑΜΙΚΟ ΑΜΥΝΤΑΣ ΑΝΕΣΙΣ ΑΝΟΙΞΙΣ ΑΡΙΑΝ ΑΡΚΑΔΙΑ ΑΡΤΕΜΙΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ 3D digital Αττικόν Άλσος ΒΑΡΚΙΖΑ ΒΑΡΚΙΖΑ - 3 ΒΟΞ ΔΕΞΑΜΕΝΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΣΙΝΕ ΔΑΦΝΗ ΔΙΑΝΑ ΔΙΟΝΥΣΙΑ ΕΚΡΑΝ ΖΕΦΥΡΟΣ ΗΛΕΚΤΡΑ ΘΗΣΕΙΟΝ ΚΑΡΜΕΝ ΚΗΠΟΣ ΛΑΟΥΡΑ EUROPA CINEMAS DIGITAL ΛΑΪΣ ΛΙΛΑ DIGITAL CINEMA ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ Cinema ΜΑΡΙΛΕΝΑ ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ Filmcenter ΜΠΟΜΠΟΝΙΕΡΑ DIGITAL ΝΕΑ ΜΑΣΚΩΤ ΝΟΣΤΑΛΓΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΑ ΡΙΑ ΡΙΒΙΕΡΑ ΣΙΝΕ ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΙΣ ΣΙΝΕ ΓΑΛΑΤΣΙ ΣΙΝΕ ΠΑΡΙ ΣΙΝΕ ΦΛΟΙΣΒΟΣ PEUGEOT ΣΙΝΕ ΨΥΧΙΚΟ ΣΤΕΛΛΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΑΘΗΝΩΝ ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ 3D Digital ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ 3D Digital ΤΡΙΑΝΟΝ Filmcenter ΦΙΛΟΘΕΗ ΦΛΕΡΥ ΧΛΟΗ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
8 ½
28 χρόνια μετά
Anora
Ballerina
Chungking Express
Cure
Dark City
Destination: Albania
Dirty Dancing
F1: Η ταινία
Jurassic World: Αναγέννηση
Karate Kid: Θρύλοι
La La Land
M3GAN 2.0
Peramo
Take a Trip
The Substance – Το ελιξίριο της νιότης
Έκλειψη
Έλιο (μεταγλωττισμένη)
Αγαπούσε τα λουλούδια περισσότερο
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Αποστροφή
Αργός θάνατος
Ασπρο πάτο
Αυτό που ζητάμε από ένα αγαλμα είναι να μην κινείται
Βασιλιάς για μια νύχτα
Βερμίλιο: Η Νύφη του Βουνού
Βιριδιάνα
Βλέπω τον θάνατο σου 6: Δεσμοί αίματος
Δεν είμαι εγώ
Διπλή ταυτότητα
Είναι ένας τρελλός… τρελλός… τρελλός κόσμος
Εμείς: Μια ταινία για τον Bloody Hawk
Εξωδιαστημικά παιδιά
Επικίνδυνη Αποστολή: Η έσχατη τιμωρία
Εφιάλτης
Ζωντανή μετάδοση
Ζωντανες αναμνήσεις
Η Αιώνια Λιακάδα ενός Καθαρού Μυαλού
Η Τζέιν Όστεν με κατέστρεψε
Η άγνωστος
Η δίκη ενός σκύλου
Η ιεροτελεστία
Η νύχτα των Σαλτιμπάγκων
Η ορχήστρα του αδερφού μου
Η πισίνα
Θεώρημα
Καζαμπλάνκα
Και ο Θεός έπλασε τη μητέρα
Καμία άλλη γη
Καμία συμπάθεια για τον διάβολο
Κιούκα πριν το τέλος του καλοκαιριού
Κονκλάβιο
Κορίτσια στον ήλιο
Λίλο & Στιτς (μεταγλωττισμένη)
Μάτια ερμητικά κλειστά
Μίστερ Κλάιν
Μαθήματα Αμερικανικής ιστορίας
Ματαντόρ
Μια ταινία Minecraft (μεταγλωττισμένη)
Μικρά πράγματα σαν κι αυτά
Μιράι, η μικρή μου αδελφή (μεταγλωττισμένη)
Νέα Υόρκη, έτος 2022 μ.Χ.
Νοσφεράτου
Νυχτερινός εκφωνητής
Νύχτα Αγωνίας
Ο Μοϊκανός
Ο Σιμών της ερήμου
Ο άνθρωπος που γνώριζε πολλά
Ο δολοφόνος έρχεται κάθε βράδυ
Οδός Μαλχόλαντ
Ο θάνατος της Μπελ
Οι άγριες μέρες μας
Ο μεγάλος δραπέτης
Ο μύθος του Μαρακούντα (μεταγλωττισμένη)
Ο ταχυδρόμος χτυπάει πάντα δυο φορές
Ο φόβος τρώει τα σωθικά
Ο ψυχίατρος μου τρελάθηκε
Πάρτι χωρισμού
Παράσιτα
Πειθαρχική μεραρχία “999”
Πώς να εκπαιδεύσετε τον δράκο σας (μεταγλωττισμένη)
Πώς να εκπαιδεύσετε τον δράκο σας (με υπότιτλους)
Ρώμη, ανοχύρωτη πόλη
Σεάνς σ’ένα βροχερό απόγευμα
Σε αργή κίνηση
Σημείο βρασμού
Σκιές στο σκοτάδι
Σκοτώνουν τ’άλογα όταν γεράσουν
Σμιλεμένες ψυχές
Στην παγίδα του νόμου
Σχεδόν διάσημοι
Το 47
Το Πάρτι
Το Φοινικικό σχέδιο
Το κουρδιστό πορτοκάλι
Το μίσος
Το μονοπάτι του αλατιού
Το μυστικό των Ινκας
Το παιδί και το δελφίνι
Τρεις ακλόνητοι κανόνες
Υπάρχω
Υπέροχες μέρες
ΔΡΑΜΑ

Diana

Μια άγνωστη πλευρά της Νταϊάνα, τον έρωτα της με έναν Πακιστανό καρδιοχειρούργο, αποκαλύπτει το “Diana”, του γερμανού σκηνοθέτη Όλιβερ Χιρσμπίγκελ (Η Πτώση). Η ταινία περιγράφει τα τελευταία δύο χρόνια της ζωής της γυναίκας που έμεινε γνωστή ως η πριγκίπισσα του λαού, φτάνοντας μέχρι το τέλος της.

stars-emptystars-emptystars-emptystars-emptystars-empty
Μαρίνα Πυλαρινού

Μετά το χωρισμό της με τον Κάρολο η Diana διαλύει τη σχέση της με το παλάτι, βγάζοντας στη φόρα τη σχέση του πρώην συζύγου της με την Καμίλα, ενώ γίνεται η αγαπημένη των Άγγλων. Όμως το ανθρωποκυνηγητό με τους παπαράτσι είναι ανελέητο, ενώ η ίδια κατά βάθος ποθεί τον έρωτα.

Ερωτεύεται έναν Πακιστανό καρδιοχειρούργο, τον Χάσνατ Καν που ζει και εργάζεται στην Αγγλία. Δύο διαφορετικοί κόσμοι ενώνονται: ο εξωστρεφής κόσμος της πιο διάσημης γυναίκας στον πλανήτη και ο εσωστρεφής κόσμος ενός μετανάστη από την Ασία, αφοσιωμένου στην επιστήμη του και κλειστού ως ανθρώπου. Θα επιβιώσει ο έρωτας τους από τις διαφορές στις ιδιοσυγκρασίες, στα θέλω τους και στην κουλτούρα (ο Καν είναι μουσουλμάνος); 

Το έργο τελειώνει με μια συγκινητική ατμόσφαιρα- ένα ρέκβιεμ για την πιο διάσημη πριγκίπισσα εδώ και πάρα πολλά χρόνια. 

Η ζωή της Lady D, οι σχέσεις της και ο τραγικός της θάνατος είναι γενικά γνωστά. Η αλήθεια είναι πάντως πως η ταινία αποκαλύπτει άγνωστες πτυχές της. Τον πόλεμο που της κήρυτταν δεξιά έντυπα ακόμα και όταν έκανε τον τόσο δίκαιο και ανθρωπιστικό αγώνα για την κατάργηση των ναρκών. Το κυνηγητό από τους παπαράτσι. Το γεγονός ότι κυκλοφορούσε με περούκες ή στο πορτ μπαγκάζ ενός αυτοκινήτου. Ότι για τον έρωτα έχανε πολύ τον αυτοέλεγχό της, ότι ήθελε να της εξηγούν τα όνειρα και πως είχε διάφορες παραξενιές.

Η κινηματογράφηση της ταινίας είναι καλής ποιότητας, αλλά  νιώθεις ότι κάτι λείπει από το έργο. Εστιάζει υπερβολικά στον έρωτα της Diana με το χειρούργο. Η Ναόμι Γουότς είναι ικανοποιητική στον ρόλο της Lady D, παρά το γεγονός ότι κάποιες φορές δείχνει να αγκομαχά με την προσπάθειά της να μιμηθεί τόσο την διάσημη προσωπικότητα που ερμηνεύει, όσο και την βρετανική προφορά. Επίσης, δεν βγάζει την δυναμική προσωπικότητα της Νταϊάνα, που έκανε άνω κάτω όλο το σύστημα του παλατιού. Όμως, ο Ναβίν Άντριους που ερμηνεύει τον Χάσνατ Καν είναι μέτριος ηθοποιός και αυτό υπονομεύει όλη την ταινία, που ουσιαστικά βασίζεται στον έρωτα αυτών των δύο.

Είναι εμφανές πως η σημαντικότητα της Diana στο όλο κοινωνικοπολιτικό και μιντιακό σύστημα δεν αναδεικνύεται. Θα ήθελα να έβλεπα περισσότερους ανθρώπους, οι οποίοι εμπλέκονται σε αυτήν την ιστορία. Τον Ντόντι, για παράδειγμα, δεν τον βλέπεις παρά ελάχιστα. Πιο πολύ βάρος στην ταινία έχει ένας παπαράτσι που συνομιλούσε με την Νταϊάνα, παρά ο τελευταίος εραστής της. Τα παιδιά της Diana δεν υπάρχουν.

Θα μπορούσε κανείς να πει ότι η προβολή μιας Diana, η οποία είναι λιγότερο συναρπαστική από την δημόσια εικόνα της δεν είναι απαραιτήτως λάθος. Μπορεί να είναι και μια αποκατάσταση της αλήθειας. Δεν αποκλείεται αυτό που βλέπαμε ως Νταϊάνα να ήταν ένα μιντιακό προϊόν και η πριγκίπισσα στον ιδιωτικό της χώρο να ήταν μια πολύ λιγότερο ενδιαφέρουσα και ανασφαλής γυναίκα. Παρ’ όλ’ αυτά, η ταινία δεν καταφέρνει να σε πείσει ότι βλέπεις μια Diana πιο αληθινή από την Diana των Media. Μάλλον το αντίθετο- θα έλεγα- συμβαίνει. 

Σε γενικές γραμμές, η Diana είναι ένα έργο αρκετά καλογυρισμένο, προκαλεί συγκίνηση και βγάζει στη φόρα κάποια μυστικά γύρω από τη ζωή της Lady D. Ωστόσο, δεν είναι τόσο ενδιαφέρον και μικραίνει την ηρωίδα, κάνοντας την λιγότερο συναρπαστική, από όσο θα περίμενε κανείς. Έτσι δεν ξεφεύγει από τη μετριότητα.

Γιώργος Σμυρνής

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Diana
Σκηνοθεσία: Όλιβερ Χιρσμπιέγκελ
Σενάριο: Στίβεν Τζέφρις, Κέιτ Σνελ

Παίζουν: Ναόμι Γουότς, Ναβίν Άντριους, Ντάγκλας Χοτζ, Ντάνιελ Πίρι

Χώρα: ΒΡΕΤΑΝΙΑ, ΓΑΛΛΙΑ, ΣΟΥΗΔΙΑ, ΒΕΛΓΙΟ
Έτος: 2013

Rating: 2,5
Περισσότερα από CINEMA