Οι μπαλκονάτες
Η ηθοποιός Νοεμί Μερλάν («Το πορτρέτο μιας γυναίκας που φλέγεται») επιδεικνύει σκηνοθετικό… τσαμπουκά που έχει αξία.

Τρεις φίλες δοκιμάζονται όχι μόνο μέσω του καύσωνα στην σημερινή Μασσαλία αλλά και με τα… παιχνιδάκια που παίζει μαζί τους μοναχικός, σέξι άντρας στο μπαλκόνι του απέναντι σπιτιού!
Γυναίκες στα πρόθυρα πολλαπλής εκδίκησηςΤο σενάριο που συνυπογράφουν η Νοεμί Μερλάν και η Σελίν Σιαμά, σκηνοθέτρια του «Πορτρέτου μιας γυναίκας που φλέγεται», αφορά σε μια πληθωρική, ακραία και κωμική ιστορία γυναικείας εκδίκησης. Φροντίζοντας από το πρώτο κιόλας στιγμιότυπο ενδοοικογενειακής βίας να τοποθετήσει τις ιδέες της σε μια λογική σειρά όπου η αντρική «γουρουνιά» κυριαρχεί σε όλους τους χώρους, η Μερλάν στη δεύτερη μόλις σκηνοθετική δουλειά της παρουσιάζει αποφασιστικότητα που δεν έχει καμιά διάθεση μετριοπάθειας.
Η σπλάτερ αισθητική, το κανιβαλιστικό χιούμορ (ο Αλμοδόβαρ είναι βέβαιο ότι θα λατρέψει το φιλμ) και ο κραυγαλέος διδακτισμός που δεν κρατά κανένα πρόσχημα, είναι δείγματα ενός ασυμβίβαστου και αποφασισμένου αφηγηματικού σχήματος που πάει κόντρα σε όλα. Ειδικά στο κομμάτι της πολιτικής ορθότητας η Μερλάν αρνείται τις ίσες αποστάσεις ή μια πιο ευέλικτη θεωρητική προσέγγιση στον πόλεμο των φύλων και τις διαφορές μεταξύ αντρών- γυναικών, οδηγώντας την κάμερα της στα άκρα!
Όμως η γενναία και τολμηρή στάση της πέφτει κάποιες φορές στην παγίδα του υπέρμετρου ενθουσιασμού της. Εκεί που νιώθεις ότι το μπαρούτι που είναι έτοιμο να σκάσει στην αποθήκη της πατριαρχικής ασυδοσίας – θαυμάσιας ειρωνείας η σκηνή στον γυναικολόγοτο- θα προσφέρει ένα μοναδικό θέαμα πυροτεχνημάτων στον ουρανό της Μασσαλίας, τελικά ο θόρυβος δεν είναι και τόσο δυνατός.