MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΔΕΥΤΕΡΑ
01
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
AWARENESS

Νέα μελέτη: Τι λένε, τι νιώθουν και τι ελπίζουν οι νέοι σήμερα

Το 63% των νέων Ελλήνων, της γενιάς Z και των Millennials, αντιμετωπίζουν συχνά ή πολύ συχνά, σωματική ή συναισθηματική δυσφορία, ενώ η πρόσβαση σε καινοτόμες θεραπείες συγκαταλέγεται στις κύριες προτεραιότητές τους σχετικά με το σύστημα υγείας.

author-image Ελένη Δασκαλάκη

Οι προτεραιότητες, οι ανάγκες και οι προσδοκίες των νέων Ελλήνων αποτυπώνονται στη νέα μεγάλη έρευνα της Merck. Η κορυφαία εταιρεία επιστημών και τεχνολογίας διερεύνησε για μια ακόμα χρονιά τις σκέψεις και τις απόψεις νέων, Ευρωπαίων πολιτών για σημαντικά κοινωνικά ζητήματα, όπως η συναισθηματική και σωματική υγεία, η βιωσιμότητα, η τεχνολογία, η οικογένεια και οι επαγγελματικές προτεραιότητες μέσω της έρευνας “FutURe Barometer”. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα ευρήματα από τις απαντήσεις των νέων Ελλήνων που συμμετείχαν στην έρευνα για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά. «Στη Merck, πιστεύουμε ότι το μέλλον εξαρτάται από το βαθμό της συναισθηματικής ευεξίας του κοινωνικού συνόλου», δήλωσε η Susan King-Barnardo, Διευθύνουσα Σύμβουλος και Γενική Διευθύντρια για τη Merck στην Ελλάδα και την Κύπρο. «Οι ηλικιακά νέοι ηγέτες αλλάζουν τον τρόπο που βλέπουμε την εργασία, τη βιωσιμότητα και την καινοτομία. Οφείλουμε να τους ακούσουμε και να τους συμπεριλάβουμε στη διαμόρφωση του μέλλοντος», τόνισε.

Τα συναισθήματα, οι ελπίδες και οι ανησυχίες της γενιάς Ζ και Millenials

Ως προς τα ευρήματα της έρευνας, είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον ότι το 63% των νέων Ελλήνων της γενιάς Z και των Millennials, αντιμετωπίζουν συχνά ή πολύ συχνά σωματική ή συναισθηματική δυσφορία, ενώ ο αντίστοιχος ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 52%. Ειδικότερα , όσον αφορά στη συναισθηματική υγεία, αισθάνονται πιο άνετα να συζητούν με τους φίλους (85,3%) και την οικογένειά τους (74,7%) και δεν εμπιστεύονται ιδιαίτερα τα social media (18,2%). Ως προς τους παράγοντες που επηρεάζουν την συναισθηματική τους υγεία, ξεχώρισαν την οικονομική κατάσταση (69,9%), τις εργασιακές συνθήκες και το μισθό τους (61,2%) και την αβεβαιότητα σχετικά με τον μελλοντικό οικογενειακό τους προγραμματισμό (51,9%).

Σχετικά με το μέλλον που οραματίζονται για την υγειονομική περίθαλψη, οι νέοι κλήθηκαν να επιλέξουν 3 προτεραιότητες που θα επέλεγαν για να επιφέρουν ουσιαστική αλλαγή. Κατά προτεραιότητα επέλεξαν την ισότιμη πρόσβαση όλων σε καινοτόμες θεραπείες (50,2%), την αύξηση των επενδύσεων για την έρευνα και τη θεραπεία σπάνιων παθήσεων (43,3%) και την αύξηση της πρόσβασης σε υπηρεσίες τηλεϊατρικής και κατ’ οίκον παράδοσης φαρμάκων σε παγκόσμια κλίμακα (40,6%). Εμπιστεύονται σε μεγάλο βαθμό την ακρίβεια της τεχνητής νοημοσύνης ως εργαλείου διάγνωσης, αλλά όχι τόσο αυτόνομα (14,7%), όσο ως υποστηρικτικό μέσο για ιατρικές αποφάσεις που θα λαμβάνουν άνθρωποι (57,3%). Γενικότερα θεωρούν πως η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να συμβάλλει στον μετασχηματισμό του υγειονομικού συστήματος, κυρίως στους τομείς της βελτίωσης της αποτελεσματικότητας της έρευνας για την ανακάλυψη νέων φαρμάκων και της έγκαιρης διάγνωσης ασθενειών (36,7% και 32,4% αντίστοιχα).

Η προσαρμογή του τρόπου ζωής (30,3%) και η επίδραση στην ισορροπία επαγγελματικής και προσωπικής ζωής (20,8%), αποτελούν τις βασικές ανησυχίες των νέων Ελλήνων ενόψει της δημιουργίας οικογένειας. Από την έρευνα προκύπτει επίσης ότι οι Έλληνες Gen Zs και Millennials θεωρούν ως καταλληλότερο timing για την δημιουργία οικογένειας την περίοδο πριν τα 35 έτη (35,6%), αλλά υπό την προϋπόθεση της καλής σωματικής και συναισθηματικής υγείας (28,5%). Παράλληλα, ενώ είναι αρκετά ενημερωμένοι για τα όρια ηλικίας σχετικά με την τεκνοποίηση (60%) και τους παράγοντες που επηρεάζουν τη γονιμότητα (45%), θέματα όπως η κατάψυξη ωαρίων (34%), οι τεχνικές υποβοηθούμενης αναπαραγωγής (40%) και το απόθεμα ωοθηκών (35%) φαίνεται πως είναι για τους περισσότερους όχι ιδιαίτερα γνωστές έννοιες.

Από τα υπόλοιπα ευρήματα της έρευνας, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η τοποθέτηση των νέων Ελλήνων στο ερώτημα πως βλέπουν το μέλλον του πλανήτη σε 20 χρόνια, όπου σε ποσοστό 55,7% απάντησαν ότι προβλέπουν έναν πλανήτη όπου οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής θα θέσουν σε σοβαρό κίνδυνο την υγεία και την ευημερία. Το αντίστοιχο ποσοστό του ευρωπαϊκού μέσου όρου ήταν 48,2%.

Τέλος, όταν κλήθηκαν να επιλέξουν τις τρεις κυριότερες επιπτώσεις των social media στη ζωή τους επέλεξαν κατά σειρά την έλλειψη εμπιστοσύνης λόγω της πληθώρας fake news (67,5%), την αναστάτωση λόγω υπερπληροφόρησης (infoxication) (49,4%) και το αίσθημα ανεπάρκειας π.χ. σε εμφάνιση, επιτυχία, τρόπο ζωής (49,3%).

Στην έρευνα συμμετείχαν 9.329 νέοι, 18-26 (γενιά Z) και 27-37 (Millennials) ετών, από 15 Ευρωπαϊκές χώρες (Αυστρία, Γαλλία, Γερμανία, Δανία, Ελβετία, Ελλάδα, Ηνωμένο Βασίλειο, Ιταλία, Ισπανία, Νορβηγία, Ολλανδία, Ουγγαρία, Πολωνία, Πορτογαλία, Σερβία).

Περισσότερα από The Art of Life
Σχετικά Θέματα
The Art of Life
Καρκίνος του προστάτη: Το ταξίδι από τη διάγνωση μέχρι τη θεραπεία
The Art of Life
Τα 9 συμπτώματα του προδιαβήτη που όλοι πρέπει να γνωρίζουμε
The Art of Life
Ο ξηρός καρπός που μας κάνει καλό στο σώμα και τη διάθεση – Εσείς τον τρώτε;
The Art of Life
Κονδυλώματα και HPV: Ερωτήσεις και απαντήσεις
The Art of Life
Η θεραπεία που αλλάζει τα δεδομένα στον καρκίνο των πνευμόνων και του μαστού
The Art of Life
Χρόνια Αποφρακτική Πνευμονοπάθεια: Νέα δεδομένα, πρόληψη και αντιμετώπιση
The Art of Life
Είναι ο καλός ύπνος το restart του εγκεφάλου; Νέα έρευνα απαντά!
The Art of Life
Σακχαρώδης διαβήτης: Ανάγκη για πρόληψη και διαχείριση των σοβαρών επιπλοκών
Υγεία - Ομορφιά
Το πιο έξυπνο trick για να ξυπνάτε φρέσκιοι κάθε πρωί
Αγορές
Sephora: Holiday συλλογή με υπέροχα δώρα για τα Χριστούγεννα
The Art of Life
1 στους 9 ενήλικες ζει με διαβήτη – και πολλοί δεν γνωρίζουν ότι νοσούν
Υγεία - Ομορφιά
Οι νέες αποχρώσεις κραγιόν που θα κυριαρχήσουν στα χείλη φέτος