MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΣΑΒΒΑΤΟ
25
ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
33 Days
Athens Palestine Film Festival
Chainsaw Man-Η ταινία: Reze Arc (με υπότιτλους)
Children of Men
Climax
Demolition Man
Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Το κάστρο του απείρου (με υπότιτλους)
Depeche Mode: M
Dracula
Eraserhead
F1: Η ταινία
Flow
Good Boy
Harvest
Interstellar
Leningrad Cowboys Meet Moses
Melancholia
Merrily We Go to Hell
Mitski: The Land
Ne Zha 2 (μεταγλωττισμένη)
Noi
Poor Things
Shaun of the Dead
Sorry, Baby
Springsteen: Deliver Me from Nowhere
Super Paradise
Super Story Market
Suspiria
Take a Trip
The Smashing Machine: Η καρδιά ενός μαχητή
Tron: Ares
Twin Peaks: ο ύποπτος κόσμος
Vampyr
When Nobody’s Watching
Ένα απλό ατύχημα
Έρωτας στη Βαρκελώνη
Όλα για τη μητέρα μου
Όταν έρθει το φθινόπωρο
Αγάπη μόνο
Αλπεις
Αμυγδαλιά
Αυτοί που έμειναν ζωντανοί
Αχινός
Διαβάζοντας τη Λολίτα στην Τεχεράνη
Η Πέπη, η Λούσι, η Μπομ και τ’αλλα κορίτσια…
Η Πέππα γνωρίζει το νέο μωρό (μεταγλωττισμένη)
Η γυναικα με τα σπίρτα
Η ετυμηγορία
Η θυσία
Η κατάρα του Σέλμπι Όουκς
Η μάγισσα
Η ώρα του λύκου
Ιστορίες του Σηκουάνα
Κάρι, έκρηξη οργής
Καίτη Δρόσου: Κιβώτιο μνήμης
Καλές γιορτές
Κατοικίδια στο express (μεταγλωττισμένη)
Κλέφτης από σπόντα
Κορώνα γράμματα
Κυνήγι
Λίλο & Στιτς (μεταγλωττισμένη)
Μέρες οργής
Μεγάλος πανικός σε μικρή πόλη
Μετά το κυνήγι
Μια γυναίκα δαιμονισμένη
Μια μάχη μετά την άλλη
Μπερλινγκουέρ: Η μεγάλη ελπίδα
Μποέμικη ζωή
Νεκρό τηλέφωνο 2
Νυχτερινός εκφωνητής
Ο Νάτζι Αλ-Αλί στην αγκαλιά του Χαντάλα
Ο Σιμών της ερήμου
Ο άνθρωπος με το χρυσό χέρι
Ο άνθρωπος που γνώριζε πολλά
Ο άνθρωπος χωρίς παρελθόν
Ο εξολοθρευτής άγγελος
Ο θάνατος του ιερού ελαφιού
Ο κανόνας του παιχνιδιού
Ο κύκλος των χαμένων ποιητών
Ο ξεχωριστός Γουίλ Χάντιγκ
Οπενχάιμερ
Οσο θα Υπάρχει ο Κόσμος
Πεσμένα φύλλα
Προσέλαβα έναν επαγγελματία δολοφόνο
Ρίφενσταλ: Στην καρδιά του Τρίτου Ράιχ
Στα βάθη του χειμώνα
Στρουμφάκια: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Συναισθηματική αξία
Τα κακά παιδιά 2 (μεταγλωττισμένη)
Τα παιδιά του Παραδείσου
Τα τέρματα του Αυγούστου
Το 47
Το Χαμίνι
Το αγόρι
Το κάλεσμα 4: Τελευταία τελετουργία
Το κουκλόσπιτο της Γκάμπι: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Το λιμάνι της Χάβρης
Το μίσος
Τομ και Τζέρι: Η απαγορευμένη πυξίδα (μεταγλωττισμένη)
Το πάθος της Ζαν ντ’Αρκ
Το φιλί της γυναίκας αράχνης
Το χειρόγραφο της Σαραγόσα
Το χρώμα του ροδιού
Τρελές σφαίρες
Τύχη βουνό
Χάιντι: Η διάσωση του μικρού λύγκα (μεταγλωττισμένη)
Ως τα χαράματα
ΔΡΑΜΑ

Μπαραβέντο

Το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Γκλάουμπερ Ρόχα κυκλοφορεί, για πρώτη φορά στις ελληνικές αίθουσες, από τη NEW STAR.

ΔΙΑΡΚΕΙΑ 78'
Monopoli Team

Υπόθεση

Σε ένα ψαροχώρι της Μπαΐα, στη Βραζιλία, οι κάτοικοι του οποίου είναι απόγονοι σκλάβων από την Αφρική, η λατρεία του μυστικισμού καλά κρατεί. Ο ερχομός του Φιρμίνο, που έφυγε πριν χρόνια στο Σαλβαδόρ δραπετεύοντας από τη φτώχεια, πολώνει τις εντάσεις. Ο Φιρμίνο αρνείται τη φαταλιστική αντιμετώπιση των συντοπιτών του, και τους προτρέπει να εξεγερθούν ενάντια στον ιδιοκτήτη των διχτυών που χρησιμοποιούν για το ψάρεμα.

Ο ίδιος ο Ρόχα λέει για την ταινία:

«Πολλά στοιχεία της ταινίας είναι από τα πράγματα που με απασχολούν: η μυθική μοιρολατρία, η πολιτική αναταραχή και η σχέση μεταξύ ποίησης και λυρισμού, μια περίπλοκη σχέση μέσα σε έναν βάρβαρο κόσμο. Είναι ένα κινηματογραφικό δοκίμιο, μια εμπειρία μύησης».

Ο Ρόχα σ’ένα από τα γραπτά του μανιφέστα, προσδιόρισε την αισθητική του cinema novo ως «αισθητική της πείνας», λέγοντας πως «η πείνα δεν είναι σύμπτωμα της κοινωνικής φτώχειας, αλλά η ουσία της λατινοαμερικάνικης κοινωνίας», ενώ κάπου άλλου γράφει: «O κινηματογραφικός δημιουργός του Τρίτου Κόσμου, πρέπει να δίνει το προβάδισμα στη δράση και όχι στη σκέψη, ο δε κινηματογράφος του, οφείλει πρωτίστως να είναι όργανο εξέγερσης, δηλαδή ένας κινηματογράφος του ανταρτοπολέμου».

Αντίθετα από τον παραδοσιακό κινηματογράφο, ο οποίος ενθάρρυνε την αλλοτρίωση και έπαιζε ταινίες που απλώς διασκέδαζαν του θεατές, το cinema novo είδε τον εαυτό του, πάνω απ’όλα ως εργαλείο συνειδητοποίησης.

Παρουσίασε τη Βραζιλία σε όλες της τις μορφές: ρεαλιστικές, μυστικιστικές, αλληγορικές, μυθικές, ενσωματώνοντας τα πιο επαναστατικά στοιχεία του λαϊκού θεάτρου, της μουσικής και της ιστορίας της Βραζιλίας.

Αν και εκείνο που ενδιέφερε περισσότερο τους σκηνοθέτες ήταν τα κοινωνικά προβλήματα της χώρας, εντούτοις δεν απουσίασε η έρευνα στον τομέα των μορφών, που έρχονταν σε ρήξη με τον κυρίαρχο κινηματογράφο.

Εκτός από την εμφανή επιρροή του ιταλικού νεορεαλισμού στο σώμα όλων των ταινιών του, το cinema novo διατρέχεται επίσης, από έναν λυρισμό που συναντάμε στο έργο του Αϊζενστάιν, από το μπαρόκ μερικών έργων του Όρσον Ουέλς και από τον αποστασιοποιημένο διδακτισμό του Μπρεχτ και του Γκοντάρ.

Αυτά τα στοιχεία συγχωνεύονται με τη βραζιλιάνικη κουλτούρα και το εθνικό φολκλόρ και καταλήγουν σε μια ιδιότυπη «αισθητική της βίας».

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Barravento
Σκηνοθεσία: Γκλόμπερ Ρόσα
Σενάριο: Γκλόμπερ Ρόσα, Λουίζ Παουλίνο Ντος Σάντος

Παίζουν: Αντόνιο Κάρλος ντος Σάντος, Αντόνιο Πιτάνγκα, Χοάο Γκάμα, Έλιο ντι Ολιβέιρα, Λούσι ντε Καρβάλιο, Λίντιο Σίλβα, Λουίζα Μαρανχάο, Φρανσίσκο ντος Σάντος Μπρίτο, Εντμούντο Αλμπουκέρκε, Άλντο Τεϊσέιρα

Διάρκεια: 78'
Χώρα: Βραζιλία
Έτος: 1961

Διανομή: https://www.youtube.com/watch?v=IGyeS1nkMDo
Περισσότερα από CINEMA