MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΚΥΡΙΑΚΗ
31
ΜΑΪΟΥ
  • ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
    ΕΥ ΖΗΝ
    O Κωνσταντίνος Χαραντινιώτης εξηγεί γιατί η yoga είναι ιδανική για άσκηση στο σπίτι
    Με αφορμή την καραντίνα παρατηρήσαμε ότι η yoga «μπήκε» σε πολλά σπίτια. Αυτή την στιγμή κυκλοφορούν πολλές επιλογές σε βίντεο και online προγράμματα για να επιλέξεις. Τι είναι αυτό που κάνει την yoga τόσο δημοφιλή ως μέθοδο άσκησης στο σπίτι, και τι πρέπει να προσέξεις όταν κάνεις την πρακτική σου; Τις απαντήσεις θα μας τις δώσει ο Master Yoga Teacher και Wellness Coach Κωνσταντίνος Χαραντινιώτης.
    Monopoli Team | 28.04.2020

    Yoga: Κάτι περισσότερο από άσκηση

    Εδώ και πολλά χρόνια, η yoga στην Ελλάδα έχει ένα συνεχώς αυξανόμενο κοινό. Πράγματι, με αφορμή την καραντίνα, ήρθαν σε επαφή μαζί της ακόμα περισσότεροι ασκούμενοι, και μπορώ να πω ότι αυτό δεν είναι καθόλου τυχαίο.

    Η Yoga δεν απλά ένα ολοκληρωμένο σύστημα σωματικής άσκησης. Για την ακρίβεια, αυτό που ίσως ο περισσότερος κόσμος δεν γνωρίζει, είναι ότι το κομμάτι των ασκήσεων είναι μόνο ένα μικρό μέρος μίας πολύ μεγάλης φιλοσοφίας ζωής.

    Είναι επομένως ένα σύστημα, που μας δείχνει πρακτικούς τρόπους, ούτως ώστε να αισθανόμαστε καλά σε σώμα και νου. Τα εργαλεία που μας δίνει, προκύπτουν από την βαθιά παρατήρηση και μελέτη του πώς λειτουργούμε εμείς οι άνθρωποι ολιστικά.

    Όταν λοιπόν κάποιος ασκείται μέσα από αυτό το σύστημα, το κάνει μέσα από όρους που τον οδηγούν σε βαθιά σύνδεση: με το σώμα του, τις ανάγκες του, την πηγή της ενέργειας και της ηρεμίας του.

    Tι είναι αυτό είναι που ξεχωρίζει τη yoga, από άλλες επιλογές εκγύμνασης;

    Ότι σου φέρνει αποτελέσματα σε πολλαπλά επίπεδα. Μπορείς μέσω της πρακτικής να δυναμώσεις, να αποκτήσεις σωστή στάση σώματος, να απαλλαγείς από πόνους ή από δυσκαμψία, και επιπλέον, να αποκτήσεις ηρεμία και διαύγεια, να μειώσεις τα επίπεδα του στρες, και να απαλλαγείς από το νοητικό μπλοκάρισμα.

    Για αυτούς τους λόγους, προσωπικά δε με εκπλήσσει που ειδικά σε αυτή την περίοδο της καραντίνας,  όπου διαταράχθηκε η ισορροπία της καθημερινότητάς μας, παρατηρήθηκε αυτό το αυξημένο ενδιαφέρον για την Yoga.

    Σε ποιους απευθύνεται η yoga;

    Η yoga ανέκαθεν, από τα αρχαία χρόνια μέχρι και σήμερα, απευθύνεται σε όλους. Είναι ένα σύστημα που δεν κάνει διακρίσεις.  Ίσως η εικόνα που προβάλλεται στα social media να δίνει έμφαση σε περίπλοκες θέσεις ή σε συγκεκριμένους τύπους αθλητικών σωμάτων, ωστόσο αυτό δεν αντικατοπτρίζει την πραγματικότητα.

    Yoga δεν κάνει αυτός που θα διπλώσει περισσότερο το σώμα του. Κάνεις yoga, όταν επιλέγεις το καλύτερο για εσένα. Αυτό είναι που αποκαλούμε ισορροπημένη δράση.

    Η τεχνολογία της yoga είναι τέτοια, που επιτρέπει να γίνονται προσαρμογές, ούτως ώστε να ικανοποιούνται διαφορετικές ανάγκες. Οποιαδήποτε κι αν είναι η ηλικία ή η φυσική κατάσταση του ασκούμενου, αν επιλέξει το κατάλληλο πρόγραμμα yoga που ακολουθεί τις αρχές σωστής ευθυγράμμισης τους σώματος, θα ωφεληθεί πάρα πολύ.

    Επίσης, παρόλο που γυμνάζει το σώμα στο σύνολό του, δεν απαιτεί ιδιαίτερο εξοπλισμό ή χώρο. Αυτό είναι ένα επιπλέον χαρακτηριστικό, που την καθιστά μία από τις πιο προσιτές επιλογές, για αποτελεσματική άσκηση στο σπίτι.

    Τι πρέπει να προσέξουμε όταν κάνουμε πρακτική στο σπίτι;

    Για να έχεις μία ποιοτική εμπειρία στην πρακτική σου από το σπίτι, προτείνω τα εξής :

    1.Να σέβεσαι τα όριά σου

    Υπάρχει μία πολύ σημαντική οδηγία στην yoga, η οποία μας δίνεται από τα αρχαία κείμενα. Η θέση (asana) πρέπει να είναι άνετη και σταθερή. Αυτό είναι το πρώτο και το σημαντικότερο μέλημα του ασκούμενου. Δεν έχει καμία σημασία, πώς φαίνεται μία θέση σε μία φωτογραφία ή σε ένα άλλο σώμα. Άκου τις οδηγίες, και πάνω απ΄όλα, άκου το σώμα σου. Φτάσε σε εκείνο το σημείο όπου γίνεται μεν η «δουλειά», αλλά ταυτόχρονα αισθάνεσαι καλά.

    Όπως λέω συχνά στα μαθήματά μου, yoga δεν κάνει αυτός που θα διπλώσει περισσότερο το σώμα του. Κάνεις yoga, όταν επιλέγεις το καλύτερο για εσένα. Αυτό είναι που αποκαλούμε ισορροπημένη δράση. Κάνε λοιπόν την άσκησή σου έχοντας επίγνωση των αναγκών σου. Ακολούθησε τις οδηγίες και πρωτίστως σεβάσου στα όριά σου. Αυτός είναι ο τρόπος για να σημειώσεις πραγματική πρόοδο.

    Επίλεξε το πρόγραμμα που σου ταιριάζει «ακούγοντας» αυτό που σου λέει το σώμα σου, αντί για την «ιστορία» που ίσως σου λέει το μυαλό σου…

    2. Βρες το πρόγραμμα που σου ταιριάζει και «επένδυσε» σε αυτό

    Διάλεξε με προσοχή το πρόγραμμα yoga που θα ακολουθήσεις. Διάλεξε ένα πρόγραμμα που το κατανοείς, που σου δίνει σαφείς οδηγίες και παραλλαγές για το πώς να εκτελέσεις τις θέσεις.  Υπάρχουν προγράμματα που επειδή απευθύνονται σε προχωρημένους μαθητές, δεν δίνουν λεπτομερή καθοδήγηση ή δείχνουν θέσεις αυξημένης δυσκολίας. Το σώμα σου θα ωφεληθεί πραγματικά, αν του προσφέρεις αυτό ακριβώς που χρειάζεται. Κάνε την επιλογή σου «ακούγοντας» αυτό που σου λέει το σώμα σου, αντί για την «ιστορία» που ίσως σου λέει το μυαλό σου…

    Μόλις βρεις τι σου ταιριάζει, δώσε χρόνο και κάνε την πρακτική σου με συνέπεια. Η yoga μόλις γίνει συνήθεια, θα σου προσφέρει πολλά σε σωματικό και νοητικό επίπεδο. Περισσότερα απ’ όσα ίσως περιμένεις! Υιοθέτησέ την, και θα δεις διάφορες πτυχές της καθημερινότητάς σου να βελτιώνονται.

    Η yoga μόλις γίνει συνήθεια, θα σου προσφέρει πολλά σε σωματικό και νοητικό επίπεδο. Περισσότερα απ’ όσα ίσως περιμένεις

    3. Μόνο εσύ μπορείς να αναβαθμίσεις την εμπειρία σου

    Όταν πας σε ένα yoga studio υπάρχουν αρώματα, διακόσμηση, οδηγίες όπως το να κλείσεις το κινητό σου κτλ. Όλα αυτά σε βοηθούν να μπεις σε ένα «κλίμα» χαλάρωσης και σύνδεσης με τον εαυτό σου. Πάνω απ΄όλα σε βοηθούν να δημιουργήσεις εκείνο το νοητικό πλαίσιο, όπου σου είναι ξεκάθαρο ότι αυτή η ώρα είναι αφιερωμένη στην αυτοφροντίδα σου.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ8 βήματα για να ζείτε χαρούμενα την μέρα σας12.09.2018

    Όταν είσαι στο σπίτι, χωρίς να μπεις σε ιδιαίτερο κόπο, φρόντισε αντίστοιχα να εξασφαλίσεις την καλή σου εμπειρία. Το σημαντικότερο που σου προτείνω να κάνεις, είναι να αφοσιώσεις την προσοχή σου στην πρακτική σου. Εξασφάλισε λοιπόν ησυχία και κυρίως απομάκρυνε το κινητό σου από κοντά σου, για όση ώρα διαρκεί το πρόγραμμα. Απόφυγε να έχεις προσδοκίες ή να ασκείς κριτική στον εαυτό σου για κάτι που κατά την άποψή σου «δεν έκανες καλά». Συνδέσου με το σώμα σου και απόλαυσε την κίνηση. Όπου κι αν κάνεις yoga, είτε σε μία τάξη μαζί με άλλους, είτε στο σπίτι μόνος σου, είναι στο χέρι σου να έχεις μία όμορφη εμπειρία που θα σε αναζωογονήσει.

    Μπορείτε να κάνετε Yoga από το σπίτι σας με τον Κωνσταντίνο Χαραντινιώτη μέσα από το κανάλι του στο Youtube.

    Δείτε τις τάξεις του εδώ

    και βρείτε τα προγράμματα που προσφέρει εδώ

    Περισσότερα από Fitness
    Μουσείο Τηλεπικοινωνιών: Ψηφιακές «βόλτες» & δραστηριότητες, για όσο #μένουμε_σπίτι
    Για να λαμβάνετε κάθε εβδομάδα στο email σας
    προτάσεις και προσκλήσεις από το Monopoli.gr
    ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
    Αλλαγή μεγέθους γραμμάτων
    Επιλογή contrast