MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΕΤΑΡΤΗ
24
ΑΠΡΙΛΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
Αθήνα ΕΛΙΖΕ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
A Por Por Funeral for Ashirifie
Animal
Back to Black
Baghead: Η μάγισσα των νεκρών
Bob Marley: One Love
Dune: Μέρος δεύτερο
Ennio: The Maestro
Ghostbusters: Η αυτοκρατορία του πάγου
Kung Fu Panda 4 (μεταγλωττισμένη)
Kung Fu Panda 4 (με υπότιτλους)
Lupin III: Το κάστρο του Καλιόστρο (με υπότιτλους)
Mets
Minore
Pearl Jam – Dark Matter
Poor Things
Shame
Stop making sense
Suga: Agust D Tour D-Day the Movie
Take a Trip
The Rocky Horror Picture Show
Tranzit
Άγνωστοι μεταξύ μας
Άκουσέ με
Αγρια νερά
Αδέσποτα κορμιά
Ανατομία μιας πτώσης
Αντίλαλος
Απαγορευμένα παιχνίδια
Απλώς υπέροχη (μεταγλωττισμένη)
Αρθουρ ο βασιλιάς
Αρκουδότρυπα
Αρπα Colla
Ασπιλη
Αστυγραφίες στην Οθόνη
Γάτες στο μουσείο (μεταγλωττισμένη)
Για πάντα νέοι
Γκοτζίλα x Κονγκ: Η νέα αυτοκρατορία
Εγώ, καπετάνιος
Ενας ερωδιός για τη Γερμανία
Ενα ταξίδι για πάπιες (μεταγλωττισμένη)
Εξέλιξη
Ευχή (μεταγλωττισμένη)
Ζώνη ενδιαφέροντος
Η Βασίλισσα της Νέας Υόρκης
Η Περιφρόνηση
Η Χίμαιρα
Η κιβωτός του Νώε (μεταγλωττισμένη)
Η κυρία με το σκυλάκι
Η περιπέτεια
Η τελευταία παμπ
Θεώρημα
Κάμπια νύμφη πεταλούδα
Καταγωγή
Κονάν η βάρβαρη
Λατρεύω να σε μισώ
Λεσβία
Μέσα στη μέρα
Ματωμένος δεσμός
Μαύρος κότσιφας-Μαύρο βατόμουρο
Μην περιμένετε και πολλά από το τέλος του κόσμου
Μια μέρα στη Σαγκάη
Οι Ελευσίνιοι
Οι άποικοι
Ο μικρός Νικόλας: Τι περιμένουμε για να είμαστε ευτυχισμένοι; (μεταγλωττισμένη)
Οπενχάιμερ
Ο πρώτος οιωνός
Ο χαμένος τα παίρνει όλα
Ο χορός των φαντασμάτων (μεταγλωττισμένη)
Πίτερ Ράμπιτ: ο λαγός το ‘σκασε (μεταγλωττισμένη)
Περασμένες ζωές
Πεσμένα φύλλα
Ραδιο Ουόλφμαν
Ρεπό
Ρώμη, ανοχύρωτη πόλη
Σκύλος & Γάτα: μια τρελή καταδίωξη (μεταγλωττισμένη)
Στενές επαφές με τον Διάβολο
Στη φωτιά
Στο γραφείο καθηγητών
Στο ποταμόπλοιο
Συνάδελφοι ηρωικοί οικοδόμοι
Τα μαθήματα της Μπλάγκα
Τα παιδιά του χειμώνα
Το αγόρι και ο ερωδιός
Το αγόρι του Θεού
Το λιμάνι των απόκληρων
Το μικρό νησί
Το μπλε καφτάνι
Τοτέμ
Υπέροχες μέρες
Φόνισσα
Χορεύοντας με τον Μπέκετ
Μυστηρίου

Έγκλημα στο Οριάν Εξπρές

Το διασημότερο μυθιστόρημα της Άγκαθα Κρίστι μεταφέρεται και πάλι στη μεγάλη οθόνη από τον Κένεθ Μπράνα (ο οποίος επιστρατεύτει ένα all star καστ) σχεδόν σαράντα χρόνια μετά από τη διασκευή του Λιούμετ.

stars-fullstars-fullstars-halfstars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 114'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Το ταξίδι του Οριάν Εξπρές στην Ανατολική Ευρώπη διακόπτεται απότομα όταν μια τρομακτική χιονοστιβάδα κάπου στα Βαλκάνια εκτροχιάζει το τρένο και ταυτόχρονα αποκαλύπτεται στο βαγόνι της Α θέσης το μαχαιρωμένο πτώμα ενός επιβάτη. Ο Ηρακλής Πουαρώ αναλαμβάνει δράση και επιχειρεί να εντοπίσει το δολοφόνο ανάμεσα στους δεκατρείς υπόπτους.

Δια γυμνού οφθαλμού φαίνεται η όρεξη και το μεράκι του Μπράνα να καταπιαστεί με το… Graal της Άγκαθα Κρίστι και η φιλοδοξία του να αφήσει τη στάμπα του, ξεπερνώντας ίσως και την άποψη του Σίντνεϊ Λιούμετ ο οποίος στα 1974 έκανε μια πετυχημένη διασκευή που οδήγησε το φιλμ μέχρι τα όσκαρ (νικήτρια η Ίνγκριντ Μπέργκμαν στην κατηγορία β γυναικείου ρόλου μεταξύ των 6 συνολικά υποψηφιοτήτων εκ των οποίων ξεχωρίζει εκείνη του Άλμπερτ Φίνεϊ ως δαιμόνιος Πουαρώ για τον Α ρόλο). Δεν τα καταφέρνει πλήρως παρότι το ριμέικ αυτό διαθέτει υπερπολυτελή παραγωγή, κομψή και ντελικάτη κινηματογράφηση, first class ερμηνείες από το σύνολο των πρωταγωνιστών και ικανοποιητικό συγχρωτισμό χιούμορ και σασπένς. Ο

Μπράνα ως τολμηρός αλλά και γεμάτος αυτοπεποίθηση μηχανοδηγός δεν διστάζει να οδηγήσει την ταχεία του σε μέρη που δεν κρύβουν το φιλόδοξο, μεγαλόπνοο χαρακτήρα τους. Η απόπειρα όμως να συσχετιστεί η προβληματική της Κρίστι με μια σύγχρονη ματιά πάνω στο κοινωνικό και πολιτικό γίγνεσθαι δεν ευδοκιμεί πλήρως. Δίπλα στα θετικά σημεία που προαναφέραμε υπάρχει κι ένα αρνητικό πρόσημο που έχει να κάνει τόσο με την παλιομοδίτικη αισθητική στη σκηνοθεσία όσο και με την αδυναμία του Μπράνα να κουμπώσει πειστικά το αληθινό δράμα των Άρμστρονγκ (που συγκλόνισε τις ΗΠΑ στα 30ς και ενέπνευσε την Κρίστι στη συγγραφή του έργου) με την καλοζυγισμένη ιστορία μυστηρίου που αφηγείται στο περίφημο τρένο.

Λίγο πριν από το φινάλε του φιλμ επιχειρεί μάλιστα μια σεναριακή ρελάνς σε περισσότερο μελοδραματικούς και ανθρώπινους τόνους, όμως δεν γίνεται απόλυτα πειστικός. Όλη η προηγούμενη ταινία είναι σωστά δομημένη πάνω στο σπινθηροβόλο κωμικό πνεύμα του Πουαρώ και τον αυτοσαρκασμό («δεν είμαι τυχαία ο καλύτερος ντετέκτιβ στον κόσμο», λέει σε μια σκηνή ο βέλγος ντετέκτιβ με τα τροφαντά γελοία μουστάκια τον οποίο υποδύεται ο ίδιος ο σκηνοθέτης) αλλά η σοβαροφάνεια του Μπράνα στο τέλος – παλιά του τέχνη κόσκινο- χαλάει κάπως τη συνταγή.

Οι πολιτικοί προβληματισμοί (ο παλιός κόσμος του τσαρικού μεγαλείου και της ξεπεσμένης αριστοκρατίας δίνει τη θέση του στο νέο κόσμο που αγκαλιάζει το ναζισμό και το καπιταλιστικό μοντέλο) και τα άλυτα ηθικά διλήμματα, αργούν απελπιστικά να αναδειχτούν δίνοντας την εντύπωση της χαμένης ευκαιρίας στο 90ο λεπτό. Επιπλέον ο Μπράνα δεν καταφέρνει να αποφύγει την τετριμμένη ανάδειξη του μεγαλείου της γραφής της συγγραφέας μέσω κλισέ κυρίως τεχνασμάτων. Πάντως σε γενικές γραμμές το φιλμ πετυχαίνει τον πρωταρχικό σκοπό του που είναι φυσικά η ψυχαγωγία του θεατή, χάρη στη δύναμη της ιστορίας και τον αινιγματικό ψηφιδωτό της.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΤΟ ΟΡΙΑΝ ΕΞΠΡΕΣ (Murder on the Orient Express)
Σκηνοθεσία: Κένεθ Μπράνα
Σενάριο: Μάικλ Γκριν

Παίζουν: Τομ Μπέιτμαν, Λούσι Μπόιντον, Κένεθ Μπράνα, Ολίβια Κόλμαν, Πενέλοπε Κρουζ, Γουίλεμ Νταφό, Τζόνι Ντεπ, Τζούντι Ντεντς, Τζος Γκαντ, Μανουέλ Γκαρσία-Ρούλφο, Ντέρεκ Τζακόμπι, Μαρουάν Κενζάρι, Μισέλ Φάιφερ, Σεργκέι Πολούνιν, Ντέιζι Ρίντλεϊ

Διάρκεια: 114'
Χώρα: ΗΠΑ
Έτος: 2017

Rating: 2.5
Διανομή: Odeon
Περισσότερα από CINEMA
VIMA_WEB3b