MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΚΥΡΙΑΚΗ
15
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
10ο Φεστιβάλ Ψηφιακού Κινηματογράφου Αθήνας
12ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου
20.000 είδη μελισσών
48 Αντίσταση στον μεγάλο εποικισμό
48 ώρες στην Ταϊβάν
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
Andriesh
Anora
Bird
Black Stone
Cure
Dourgouti Town
Emilia Pérez
Heretic
Kneecap
Kraven ο κυνηγός
Maria
Match Point
Megalopolis
NCT DREAM Mystery Lab: DREAM( )SCAPE
No Cap: 2 Years of Light
One Direction: This Is Us
Red One
SuperSanta (μεταγλωττισμένη)
Take a Trip
The End
The Substance – Το ελιξίριο της νιότης
Unclickable
Wicked
Όλα για τη μητέρα μου
Αδίστακτα πρόσωπα
Ανατομία μιας πτώσης
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Αριζόνα Τζούνιορ
Ασίκ Κερίμπ
Ατίθαση καρδιά
Αφήνοντας το Λας Βέγκας
Βαϊάνα 2 (μεταγλωττισμένη)
Βαϊάνα 2 (με υπότιτλους)
Βραδύποδες στην κουζίνα (μεταγλωττισμένη)
Γκοτζίλα: Το τέρας του αιώνος
Δαχομέη
Εγώ, ο απαισιότατος 4 (μεταγλωττισμένη)
Εδώ
Επιχείρηση: Dirty Angels
Ευτυχισμένοι μαζί
Ζώνη ενδιαφέροντος
Η Ηλιαχτίδα μου
Η γυναίκα με τη λεοπάρδαλη
Η επιστροφή
Η θυσία
Η σοφία της ευτυχίας
Η συμμορία της συμφοράς
Θεώρημα
Καμία άλλη γη
Κατεχόμενη πόλη
Κονκλάβιο
Μετά τα μεσάνυχτα
Μικρά πράγματα σαν κι αυτά
Μικροί ήρωες σε δράση (μεταγλωττισμένη)
Μονομάχος II
Μπλε βελούδο
Νυχτερινός εκφωνητής
Νύφες
Ξαναπαντρεύομαι την γυναίκα μου
Ξερά χόρτα
Ο Άρχοντας των Δαχτυλιδιών: Ο πόλεμος των Ροχίριμ
Ο Μεγάλος Ερωτικός
Ο Νονός
Ο Ταξιτζής
Ο άνθρωπος που συρρικνώθηκε
Ο βράχος
Ο δάσκαλος που υποσχέθηκε την θάλασσα
Ο δελφινομικρούλης (μεταγλωττισμένη)
Οι Ομπρέλες του Χερβούργου
Ολα είναι δρόμος
Ο νόμος του Μέρφυ
Πάντα υπάρχει το αύριο
Πέρασμα
Πέτρινα χρόνια
Πίσω από τις θημωνιές
Παρασκευή και 13
Παρασκευή και 13 Μέρος 2
Παρασκευή και 13 μέρος 3
Παρασκευή και 13: Μέρος 4
Περασμένες ζωές
Πεσμένα φύλλα
Σαμσάρα
Τα πνεύματα του Ινισερίν
Το ατίθασο ρομπότ (μεταγλωττισμένη)
Το βράδυ που ο μπαμπάς μου έσωσε τα Χριστούγεννα (μεταγλωττισμένη)
Το διπλανό δωμάτιο
Το τελευταίο μάθημα
Το χρώμα του ροδιού
Υπόθεση Νοτόριους
Φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους-Σπουδαστικό
Φτηνά τσιγάρα
Χαμένη λεωφόρος
Βιογραφική

Στιβ Τζομπς

Ύστερα από το «Jobs» με τον Άστον Κούτσερ το 2013, τούτη είναι η δεύτερη απόπειρα – και περισσότερο πετυχημένη αυτή τη φορά- να μεταφερθεί στη μεγάλη οθόνη, η αμφιλεγόμενη προσωπικότητα του ιδρυτή της Apple.

stars-fullstars-fullstars-fullstars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 122'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Η ιστορία του γκουρού της τεχνολογίας μέσα από την καταγραφή των άγνωστων λεπτομερειών που συνόδευσαν τον Jobs στα λανσαρίσματα τριών προιόντων- σταθμών στην καριέρα του. Πρώτα γνωρίζουμε τη θριαμβευτική παρουσίαση του Macintosh το 1984, ακολουθεί το αποτυχημένο NeXTcube το 1988 και η ταινία κλείνει με την πρωτοποριακή εμφάνιση του iMac το 1998. Και στα 3 αυτά projects ο Steve Jobs άφησε έντονο το στίγμα του καινοτόμου δημιουργού, την ίδια στιγμή που αδυνατούσε να δώσει λύσεις στα προβλήματα της προσωπικής ζωής του.

Steve Jobs1

«Can a great man be a good man?». Το tagline της ταινίας περιγράφει απόλυτα την θεματική μιας αλλιώτικης βιογραφίας που αντί να καταγράψει σημαντικά γεγονότα από την προσωπική ιστορία του Jobs, εστιάζει σε 3 στιγμιότυπα από την επαγγελματική σταδιοδρομία του, που είχαν κομβικό χαρακτήρα στη ζωή του. Μέσα από την «μαρκετίστικη» χροιά τους, αναζητούνται τα ψήγματα ανθρωπιάς και ευαισθησίας πίσω από το σκληρό προφίλ ενός εγωκεντρικού, μακιαβελικού ηγέτη.

Το σενάριο που έγραψε ο κορυφαίος ίσως σύγχρονος σεναριογράφος του Χόλιγουντ, o βραβευμένος με Όσκαρ για το «Social network» Aaron Sorkin, ακολουθεί τη θεατρική δομή που επέλεξε ο επίσης βραβευμένος με Όσκαρ Danny Boyle. Ο σεναριογράφος “πατάει” στο best seller του Walter Isaacson -το οποίο προκάλεσε έντονες συζητήσεις όταν πρωτοκυκλοφόρησε- για να αναδείξει τη χαρισματική φύση ενός πρωτοπόρου της τεχνολογίας αλλά και το απωθητικό πορτρέτο ενός ανθρώπου ανίκανου να επικοινωνήσει συναισθηματικά και θεωρείται «τέρας» στις προσωπικές σχέσεις του.

AF31B28330FB54699EF8DE5F7F4F6414

Με «σαιξπηρική» αίσθηση στο κέντημα των διαλόγων, μεθοδικό χτίσιμο στη σκιαγράφηση των βασικών χαρακτήρων και ιμπρεσιονιστικές πινελιές στο σκηνικό, το φιλμ των Boyle- Sorkin διαθέτει αντικειμενική ματιά, δυναμισμό και αμείωτη ένταση. Χάρη στο τελευταίο στοιχείο αντιπαρέρχεται της στατικής, κλειστής «θεατρικότητας» του, ενώ κερδίζει επιπλέον πόντους από το σύνολο των ερμηνευτών.

Ο Michael Fassbender, αεικίνητος, αδυνατισμένος κατά 10 κιλά ώστε να μοιάζει κάπως του Jobs και με την ακλόνητη αυτοπεποίθηση του ιδιοφυή χειραγωγού, «βγάζει» όλη την τραγική διάσταση ενός μοναχικού, σαιξπηρικού βασιλιά (κοινές αναλογίες με τον Jesse Aisenberg που είχε υποδυθεί τον Μαρκ Ζούκερμπεργκ στο «Social Network»), που διακρίνεται από πάθος για την επίτευξη του στόχου του αλλά και αδιαφορία για τους ανθρώπους γύρω του. Η Kate Winslet, δουλεύει σε βάθος το ρόλο της στοχαστικής και αποτελεσματικής βοηθού του Jobs, φτιάχνοντας μια στεγνή αλλά και τόσο μεστή περσόνα, που εστιάζει πάντα στην ουσία των γεγονότων. Αμφότεροι προτάθηκαν για το Όσκαρ (Ά ρόλου ο Fassbender, β ρόλου η Winslet) στις μοναδικές υποψηφιότητες του φιλμ.

Κωνσταντίνος Καϊμάκης

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: STEVE JOBS
Σκηνοθεσία: Danny Boyle
Σενάριο: Aaron Sorkin (διασκευή του βιβλίου που έγραψε ο Walter Isaacson)

Παίζουν: Michael Fassbender, Kate Winslet, Seth Rogen, Jeff Daniels

Διάρκεια: 122'
Χώρα: ΗΠΑ, Μ. Βρετανία
Έτος: 2015

Rating: 3
Διανομή: U.I.P
Περισσότερα από CINEMA