MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΚΥΡΙΑΚΗ
15
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
10ο Φεστιβάλ Ψηφιακού Κινηματογράφου Αθήνας
12ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου
20.000 είδη μελισσών
48 Αντίσταση στον μεγάλο εποικισμό
48 ώρες στην Ταϊβάν
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
Andriesh
Anora
Bird
Black Stone
Cure
Dourgouti Town
Emilia Pérez
Heretic
Kneecap
Kraven ο κυνηγός
Maria
Match Point
Megalopolis
NCT DREAM Mystery Lab: DREAM( )SCAPE
No Cap: 2 Years of Light
One Direction: This Is Us
Red One
SuperSanta (μεταγλωττισμένη)
Take a Trip
The End
The Substance – Το ελιξίριο της νιότης
Unclickable
Wicked
Όλα για τη μητέρα μου
Αδίστακτα πρόσωπα
Ανατομία μιας πτώσης
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Αριζόνα Τζούνιορ
Ασίκ Κερίμπ
Ατίθαση καρδιά
Αφήνοντας το Λας Βέγκας
Βαϊάνα 2 (μεταγλωττισμένη)
Βαϊάνα 2 (με υπότιτλους)
Βραδύποδες στην κουζίνα (μεταγλωττισμένη)
Γκοτζίλα: Το τέρας του αιώνος
Δαχομέη
Εγώ, ο απαισιότατος 4 (μεταγλωττισμένη)
Εδώ
Επιχείρηση: Dirty Angels
Ευτυχισμένοι μαζί
Ζώνη ενδιαφέροντος
Η Ηλιαχτίδα μου
Η γυναίκα με τη λεοπάρδαλη
Η επιστροφή
Η θυσία
Η σοφία της ευτυχίας
Η συμμορία της συμφοράς
Θεώρημα
Καμία άλλη γη
Κατεχόμενη πόλη
Κονκλάβιο
Μετά τα μεσάνυχτα
Μικρά πράγματα σαν κι αυτά
Μικροί ήρωες σε δράση (μεταγλωττισμένη)
Μονομάχος II
Μπλε βελούδο
Νυχτερινός εκφωνητής
Νύφες
Ξαναπαντρεύομαι την γυναίκα μου
Ξερά χόρτα
Ο Άρχοντας των Δαχτυλιδιών: Ο πόλεμος των Ροχίριμ
Ο Μεγάλος Ερωτικός
Ο Νονός
Ο Ταξιτζής
Ο άνθρωπος που συρρικνώθηκε
Ο βράχος
Ο δάσκαλος που υποσχέθηκε την θάλασσα
Ο δελφινομικρούλης (μεταγλωττισμένη)
Οι Ομπρέλες του Χερβούργου
Ολα είναι δρόμος
Ο νόμος του Μέρφυ
Πάντα υπάρχει το αύριο
Πέρασμα
Πέτρινα χρόνια
Πίσω από τις θημωνιές
Παρασκευή και 13
Παρασκευή και 13 Μέρος 2
Παρασκευή και 13 μέρος 3
Παρασκευή και 13: Μέρος 4
Περασμένες ζωές
Πεσμένα φύλλα
Σαμσάρα
Τα πνεύματα του Ινισερίν
Το ατίθασο ρομπότ (μεταγλωττισμένη)
Το βράδυ που ο μπαμπάς μου έσωσε τα Χριστούγεννα (μεταγλωττισμένη)
Το διπλανό δωμάτιο
Το τελευταίο μάθημα
Το χρώμα του ροδιού
Υπόθεση Νοτόριους
Φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους-Σπουδαστικό
Φτηνά τσιγάρα
Χαμένη λεωφόρος
Κοινωνική

Ο Γυάλινος Κόσμος του Τέννεσι Ουίλλιαμς στο θέατρο Δημήτρης Χορν

Έως τις 27 Ιανουαρίου συνεχίζονται οι παραστάσεις του έργου του Τέννεσι Ουίλλιαμς “Ο Γυάλινος Κόσμος” που ανεβαίνει στο θέατρο Δημήτρης Χορν σε σκηνοθεσία της Κατερίνας Ευαγγελάτου.

author-image Μαίρη Ρετσίνα

Ο Γυάλινος Κόσμος [‘Τhe Glass Menagerie’, 1944] είναι ένα από τα αριστουργήματα της παγκόσμιας δραματουργίας, το πιο προσωπικό από τα έργα του Ουίλλιαμς, έργο που τον καθιέρωσε ως έναν από τους κορυφαίους θεατρικούς συγγραφείς του εικοστού αιώνα.

Ένα τρίγωνο σιωπηλής απόγνωσης: μάνα-γιος-κόρη. Τρεις εγκλωβισμένοι άνθρωποι που καταφεύγουν στη φαντασία ή την ψευδαίσθηση για να ξεφύγουν από την πραγματικότητα. Όνειρα που συνθλίβονται από το Χρόνο, ματαιωμένες προσδοκίες, χιούμορ και σαρκασμός, ανάγκη για αλλαγή, και βέβαια «..αυτό το κάτι που προσμένουμε αιώνια, μα πάντα αργεί να έρθει, αυτό το κάτι για το οποίο συνεχίζουμε να ζούμε..».

«Το έργο είναι μια ανάμνηση και αφού είναι ανάμνηση είναι φωτισμένο αχνά, πηγάζει από το συναίσθημα, δεν είναι ρεαλιστικό..». Η παράσταση ακολουθεί μια λιτή, αφαιρετική, αισθητική, γραμμή, επιχειρώντας να απομακρυνθεί από τον ρεαλισμό τον οποίο αποκηρύσσει ο Ουΐλλιαμς. Όπως γράφει στον πρόλογο του ΓΥΑΛΙΝΟΥ ΚΟΣΜΟΥ.. «Το κοινό ρεαλιστικό έργο με το αληθινό ψυγείο και τα αυθεντικά παγάκια, με τους χαρακτήρες που μιλούν όπως ακριβώς μιλούν οι θεατές, ανήκει στο ακαδημαϊκό πεδίο και διαθέτει την αξία μιας στεγνής φωτογραφικής απεικόνισης. Στην εποχή μας θα έπρεπε όλοι να γνωρίζουν την ασημαντότητα της φωτογραφικής απεικόνισης στην Τέχνη: η Αλήθεια, η Ζωή, η πραγματικότητα είναι κάτι οργανικό, κάτι το οποίο η ποιητική φαντασία μπορεί να αποδώσει σε βάθος ή να υποδηλώσει μόνο μεταμορφώνοντας το, μεταλλάσσοντας το σε άλλες φόρμες κι όχι απλώς αντιγράφοντας την  καθημερινή όψη του.»

Στο ανέβασμά μας, σημειώνει η Κατερίνα Ευαγγελάτου, χρησιμοποιούμε την αρχική, πρωτοποριακή για εκείνη την εποχή, απαίτηση του Ουΐλλιαμς για προβολές που θα συμπλήρωναν τη σκηνική δράση. Το εύρημα αυτό δεν χρησιμοποιήθηκε στο πρώτο ανέβασμα του έργου (Σικάγο, 1944) και ως εκ τούτου ο συγγραφέας αφαίρεσε τις σχετικές οδηγίες από την πρώτη έκδοση του έργου. Αργότερα, στην επόμενη έκδοση, ο Ουΐλλιαμς πρόσθεσε τις οδηγίες για τις προβολές (σταθερές εικόνες και λεζάντες που θα προβάλλονταν σε ένα τμήμα του σκηνικού) πιστεύοντας ότι ολοκληρώνουν το έργο. Στην παράσταση εκσυγχρονίσαμε την αρχική ιδέα του συγγραφέα για σλάιντς και λεζάντες που θα σχολίαζαν τη δράση, δημιουργώντας βιντεοπροβολές σε άμεση σχέση με τη δράση και τους χαρακτήρες, αλλά κυρίως σε σχέση με την ονειρική – αναμνησιακή διάσταση του ανεβάσματος. Θεωρούμε ότι έτσι εξυπηρετείται καλύτερα το νόημα και η ατμόσφαιρα του έργου και συγχρόνως υπογραμμίζεται η διαδικασία της μνήμης :επιλογή και μεταμόρφωση/μετασχηματισμός εικόνων-βιωμάτων.

« …Η μνήμη κάνει ευρεία χρήση ποιητικής αδείας. Παραλείπει κάποιες λεπτομέρειες, διογκώνει άλλες, ανάλογα με την συναισθηματική αξία των θεμάτων που αγγίζει, διότιν η μνήμη εδρεύει κυρίως στην καρδιά» (από το έργο).

Εκτός από το πρωτότυπο κείμενο του έργου, στην παράσταση χρησιμοποιούνται και μικρά αποσπάσματα από παλαιότερα σχεδιάσματα του συγγραφέα για το έργο, καθώς και από το διήγημα «Πορτρέτο κοριτσιού σε γυαλί», γραμμένο το 1943, που αποτελεί επίσης προσχέδιο για το έργο.

Συντελεστές
Μετάφραση-Δραματουργική επεξεργασία-Σκηνοθεσία: Κατερίνα Ευαγγελάτου
Σκηνικό-κουστούμια: Γιώργος Πάτσας
Μουσική: Σταύρος Γασπαράτος
Βίντεο: Μιχάλης Κλουκίνας
ΦωτισμοίΙ: Λευτέρης Παυλόπουλος
Διανομή: Ναταλία Τσαλίκη, Αντίνοος Αλμπάνης, Κωνσταντίνος Γαβαλάς, Αμαλία Νίνου 
Διεύθυνση: Αμερικής 10, Κολωνάκι
Τηλέφωνο: 210 3612500

Τιμές Εισιτηρίων:
Πλατεία: 20 €, Φοιτητικό: 15 €
Ανέργων: 10 € (απαραίτητη η προσκόμιση της ταυτότητας και του δελτίου ανεργίας)

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Σκηνοθεσία: Κατερίνα Ευαγγελάτου



Περισσότερα από CINEMA