MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΣΑΒΒΑΤΟ
06
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Status Update: Καλλιόπη Χάσκα, ηθοποιός

Γεννήθηκε στη Ρόδο. Απόφοιτη του Πανεπιστημίου Berlkee της Βοστώνης. Κάνει το θεατρικό της ντεμπούτο με το ρόλο της Ιουλιέτας.

Στέλλα Χαραμή | 14.05.2024 Φωτογραφία εξωφύλλου: Γιώργος Παπαστεργής

Μεγαλώνοντας, η Tέχνη πάντα βρισκόταν στη ζωή μου πολύ έντονα και με διάφορους τρόπους.

Δε θυμάμαι κάποια στιγμή να κάνω συνειδητή επιλογή να την ακολουθήσω σαν καριέρα. Δεν υπήρξε μια στιγμή μεταβατική. Ήταν η φυσική συνέχεια της ζωής που έκανα από παιδί, της καθημερινότητας μου, των ενδιαφερόντων μου.

Η σχέση της οικογένειάς μου – και ειδικά της μητέρας μου – με την τέχνη νομίζω ήταν πολύ καθοριστική.

Τα βιβλία που κυκλοφορούσαν στο σπίτι, τα έργα τέχνης, η μουσική, οι παραστάσεις οι ταινίες που βλέπαμε και οι συζητήσεις που ακολουθούσαν έπλασαν τη δημιουργικότητα και τη διανοητική μου περιέργεια.

Η επιστήμη της Φιλολογίας με ενδιέφερε

στο πλαίσιο της αγάπης μου προς στη λογοτεχνία. Τώρα, η αγάπη μου για τη λογοτεχνία ικανοποιείται πλήρως μέσα από τη δουλειά μου.

Ανήκω στη γενιά των Millennials.

Δεν έχουμε περάσει πολύ καλά. Το πηγαίνουμε από κρίση σε κρίση. Νιώθω ότι είμαστε η γενιά του anxiety. Ένα συνεχόμενο άγχος για το μέλλον. Κάπως, όμως, καταφέραμε και το συνδυάσαμε με την ενσυναίσθηση. Υπάρχει πολύ άγχος για το μέλλον, αλλά κι ένα σοβαρό ενδιαφέρον για αλλαγή που συνδυάζεται με δράση.

Δεν είχα άλλους ανθρώπους στη ζωή μου που να έχουν σπουδάσει στην Αμερική.

Μόνη μου έψαξα το Πανεπιστήμιο Βerklee στη Βοστώνη, ετοιμάστηκα για τις ακροάσεις και κίνησα όλη τη διαδικασία. Όταν αποφάσισα ότι θέλω να ασχοληθώ με το θέατρο έψαξα ποιο είναι το καλύτερο μέρος που θα μπορούσα να το κάνω. Κάπως έτσι, λειτουργεί πάντα το μυαλό μου. Μετά από αυτό, δεν υπήρξαν βήματα πίσω. Τα χρόνια στην Αμερική ήταν πολύ δύσκολα, ψυχολογικά και οικονομικά, αλλά δεν τα μετανιώνω ποτέ. Τα ερεθίσματα που έλαβα και τα standards που έμαθα να θέτω στον εαυτό μου με έπλασαν καθοριστικά.

Η αυτοπεποίθηση είναι μεγάλη κινητήριος δύναμη στην υποκριτική.

Οι σπουδές μου σίγουρα έθεσαν γερά θεμέλια. Αλλά τη μεγαλύτερη σιγουριά τη νιώθω μέσα από τη σκληρή δουλειά και τη σοβαρότητα προσέγγισης της δουλειάς αυτής.

Δεν ξέρω αν θα επέστρεφα στην Αμερική για αναζήτηση εργασίας.

Γενικά, ψάχνω τους καλούς ρόλους και τους καλούς συνεργάτες. Όπου είναι αυτά, εγώ πηγαίνω. Οπότε θα πήγαινα εκεί για μια δουλειά που θα με ενδιέφερε πολύ, αλλά όχι για να ζήσω μόνιμα. Μετά από χρόνια μακριά από την Ελλάδα, έχω εκτιμήσει διαφορετικά τη ζωή εδώ και ταυτόχρονα είμαι και πολύ ευγνώμων για όλες τις υπέροχες ευκαιρίες που μου έχουν έρθει μετά την επιστροφή μου.

Η τηλεόραση μπήκε στη ζωή μου τελευταία χάρη στη «Μάγισσα» του ΑΝΤ1.

Είμαι πολύ ευγνώμων γι’ αυτά που μου έχει φέρει η δουλειά μου. Από εκεί και πέρα, αφήνω τη δουλειά μου να μιλάει. Δε χρειάζεται να αποδείξω τίποτα για τις ικανότητές μου.

Το να είμαι μέρος της ελληνοτουρκικής συμπαραγωγής του «Ρωμαίος και Ιουλιέτα» είναι ευλογία.

Σπουδαίο έργο, σπουδαία λόγια, σπουδαίος ρόλος. Δεν θα μπορούσα να ζητήσω κάτι καλύτερο για την πρώτη μου δουλειά στο θέατρο.

Η γλώσσα είναι μόνο το 10% της επικοινωνίας μας.

Η παράστασή μας έχει υπέρτιτλους, αλλά ειλικρινά πιστεύω ότι το κοινό δεν τους χρειάζεται. Πιστεύω ότι όλοι μπορούν να παρακολουθήσουν. Στην Τουρκία – με το δεύτερο μισό της παράστασης να είναι κυρίως στα Ελληνικά – μας έλεγαν ότι είναι το αγαπημένο τους και χωρίς να παρακολουθούν υπέρτιτλους.

Η εμπειρία στην Άγκυρα, όπου έκανε πρεμιέρα η παράσταση, ήταν τρομερά συγκινητική.

Δε θα την ξεχάσω ποτέ. Ήταν εξάλλου, η πρώτη μου πρεμιέρα στο θέατρο. Όλες οι παραστάσεις ήταν sold out με θεατές που κάθονταν ακόμα και στα σκαλοπάτια. Φυσικά, για μένα το πιο σοκαριστικό ήταν οι άνθρωποι που μου έλεγαν ότι έκλαψαν με σκηνές που διαδραματίζονταν στα ελληνικά, τα οποία δεν καταλαβαίνουν.

Δεν είχα ποτέ στερεότυπα στο μυαλό μου για τους Τούρκους συναδέλφους μας.

Επίσης, δεν σκέφτομαι την παράσταση μας ως συμφιλιωτική χειρονομία γιατί δεν σκέφτομαι ότι οι Έλληνες και οι Τούρκοι έχουμε κάτι να χωρίσουμε.

Προσπαθώ να μην επικεντρώνομαι στο φόβο αλλά στη δημιουργικότητα.

Προχωράμε μπροστά. Τα προβλήματα τριγύρω μας είναι τόσο μεγαλύτερα από εμάς και μπορούμε να τα αφήσουμε να μας καταπιούν. Για μένα η καλύτερη απάντηση, η δυνατότερη μορφή αντίστασης, είναι η δημιουργία.

Ελπίζω ότι μέσα από τους ρόλους μου οι άνθρωποι θα μπορούν να διακρίνουν και ένα δικό μου κομματάκι.

Τη δική μου ανάγνωση του για το ποιος είναι αυτός ο ρόλος. Αισθάνομαι αρκετά άβολα να μιλάω για τον εαυτό μου. Αλλά λατρεύω να μιλάω για τη δουλειά μου. Κι έτσι, ο καλύτερος τρόπος για να με καταλάβει κανείς είναι να με δει μέσα στη δουλειά μου.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Η Καλλιόπη Χάσκα πρωταγωνιστεί στο έργο του Ουίλιαμ Σαίξπηρ “Ρωμαίος και Ιουλιέτα” που κάνει πρεμιέρα στις 16 Μαίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

Ελληνική μετάφραση: Γιώργος Μπλάνας
Τουρκική μετάφραση: Özdemir Nutku
Σκηνοθεσία : Λευτέρης Γιοβανίδης
Σκηνικά: Κωνσταντίνος Ζαμάνης
Μουσική: Ekin Eti
Κίνηση: Αμάλια Μπένετ
Φωτισμοί: Yakup Çartık
Σκηνική πάλη: Χάρης Γεωργιάδης
Βοηθός Σκηνοθέτη: Δημήτρης Χαραλαμπόπουλος

Παίζουν: Ρούλα Πατεράκη, Καλλιόπη Χάσκα, Alp Ünsal , Eray Eserol, Νίκος Καραθάνος, Μαρία Διακοπαναγιώτου, Şevki Çepa, Efe Akercan, Σπύρος Μαραγκουδάκης, Νίκος Κωνσταντόπουλος, Δημήτρης Χαραλαμπόπουλος. 

Παραστάσεις: 16-19 Μαΐου, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, 20.00
Εισιτήρια: 10-35 ευρώ
Προπώληση: https://webtics.megaron.gr/el/events/?eventid=3319

 

Περισσότερα από Πρόσωπα
Σχετικά Θέματα
Πρόσωπα
Η Χριστίνα Κυριαζίδη μάς καλεί σε ένα πολυαισθητηριακό ταξίδι στη θηλυκότητα
Πρόσωπα
Δάφνις Κόκκινος: Ό,τι επέλεγα στη ζωή μου, το έκανα εν αγνοία κινδύνου
Πρόσωπα
Francesca Minutoli: Η αποδοχή της μοναδικότητας σου είναι πολιτική πράξη
Πρόσωπα
Μαίρη Μηνά: Δίνω μια συνεχή πάλη να είμαι βουτηγμένη σε ελεύθερα νερά
Πρόσωπα
Μάρθα Φριντζήλα: Δεν υπάρχει περίπτωση να μην υπερασπιστώ τον αδικημένο
Πρόσωπα
Μπορεί “ένα άγαλμα που το ‘σκασε” να κάνει τα παιδιά να αγαπήσουν το θέατρο;
Πρόσωπα
Ντένης Μακρής: Πρέπει πρώτα να καταλάβουμε το τέρας που κουβαλάμε μέσα μας
Art & Culture
Φένια Αποστόλου & Μαρία Χατζηαθανασιάδου: Φωτίζουν το "Αποτύπωμα" της γυναικείας ταυτότητας
Πρόσωπα
Από την “Arcadia” στη “Bugonia”- Η Γιώτα Σκουβαρά βρίσκει “στέγη” στα όνειρα των δημιουργών
Θεατρικά Νέα
Βάσια Αργέντη: Το «Κρυφτό» είναι μια παράσταση για τα κρυμμένα κομμάτια της ψυχής μας
Πρόσωπα
Γιάννης Οικονομίδης: Δεν φοράω το φωτοστέφανο του σκηνοθέτη
Art & Culture
Ο Βασίλης Βηλαράς γράφει για την τηλεόραση των ’90s και τα τραύματα που κληρονομήσαμε