ΔΕΥΤΕΡΑ
ΜΑΪΟΥ
ΕΡΕΥΝΑ

Αλτσχάιμερ: Επιστήμονες ανακάλυψαν μια νέα γενετική μορφή της νόσου

Νέα μελέτη κατέληξε στο ότι η παρουσία δύο αντιγράφων ενός γονιδίου, μπορεί να είναι μια κληρονομική μορφή της νόσου Αλτσχάιμερ.

Μια ξεχωριστή γενετική μορφή του Αλτσχάιμερ μπορεί να αντιπροσωπεύει η ύπαρξη δύο αντιγράφων μιας γονιδιακής παραλλαγής που δημιουργεί τη προδιάθεση για τη νόσο, σύμφωνα με όσα ανακάλυψαν σε πρόσφατη μελέτη τους ερευνητές. Με βάση την έρευνα που δημοσιοποιήθηκε στο επιστημονικό περιοδικό Nature Medicine, η παρουσία δύο αντιγράφων του γονιδίου APOE4, μπορεί να είναι μια κληρονομική μορφή της νόσου Αλτσχάιμερ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΗ ατμοσφαιρική ρύπανση συνδέεται με περισσότερα σημάδια Αλτσχάιμερ στον εγκέφαλο12.09.2018

Το γονίδιο ΑPOE4, εδώ και χρόνια, έχει αποδειχθεί ότι αυξάνει τον κίνδυνο εμφάνισης της νόσου Αλτσχάιμερ, αλλά τώρα οι ερευνητές κατέληξαν στο ότι δεν είναι απλώς ένας παράγοντας κινδύνου, αλλά και αιτία της ασθένειας σε όσους φέρουν δύο αντίγραφα του γονιδίου, ένα από κάθε γονέα. Μιλώντας στον Guardian, ο Δρ. Χουάν Φορτέα, ένας από τους συγγραφείς της μελέτης από το νοσοκομείο Sant Pau, στη Βαρκελώνη, τόνισε πως «περισσότερο από το 95% των ατόμων με δύο αντίγραφα του APOE4, έχουν παθολογία της νόσου Αλτσχάιμερ είτε στον εγκέφαλο είτε στους βιοδείκτες που αναλύσαμε».

Unsplash/Mathurin NAPOLY matnap

Διαβάστε περισσότερα στο jenny.gr.

Περισσότερα από Υγεία - Ομορφιά