MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΕΤΑΡΤΗ
28
ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΝΕΑ

Αυστρία: Δωρεάν μετακίνηση στις δημόσιες συγκοινωνίες για έναν χρόνο με αντάλλαγμα ένα… tattoo

Το “Klimaticket”, μια πρωτοβουλία της Αυστρίας για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής, προσέφερε σε έξι τυχερούς δωρεάν κάρτες απεριορίστων διαδρομών στις δημόσιες συγκοινωνίες, για ένα χρόνο, με αντάλλαγμα να κάνουν tattoo το λογότυπο του.

Αυστρία
Φωτογραφία: Wikimedia Commons
Monopoli Team

Για τους πιο γενναίους (ή ίσως τους πιο “φειδωλούς”) χρήστες των δημόσιων συγκοινωνιών, η αυστριακή κυβέρνηση έκανε πρόσφατα μια αντισυμβατική προσφορά. “Λίγοι και καλοί” θα λάβουν δωρεάν κάρτα απεριορίστων διαδρομών για έναν χρόνο, ωστόσο υπό έναν όρο: Να κάνουν τατουάζ με τη λέξη «Klimaticket», το λογότυπο δηλαδή του εισιτηρίου, αναφέρει το Αυστριακό Πρακτορείο Ειδήσεων (APA).

Η πρωτοβουλία

Φέτος το καλοκαίρι, συνολικά έξι άτομα που παρακολούθησαν το Φεστιβάλ Electric Love στο Σάλτσμπουργκ και το Φεστιβάλ Frequency στην πόλη Σεντ Πόλτεν δέχτηκαν την προσφορά της κυβέρνησης. Σε κάθε φεστιβάλ, μόνο οι τρεις πρώτοι συμμετέχοντες επιλέχθηκαν για τα δωρεάν πάσο, αν και πολλοί άλλοι εξακολουθούσαν να κάνουν το συγκεκριμένο τατουάζ στα pop-up περίπτερα.

Για την προώθηση της συμφωνίας, η Leonore Gewessler, Υπουργός για το Κλίμα της Αυστρίας, έκανε το δικό της «προσωρινό» τατουάζ, σύμφωνα με τον Jörg Luyken της Telegraph. Το τατουάζ έγραφε: «Η Gewessler κάνει το πρώτο βήμα».

Το Klimaticket (που σημαίνει “κλιματικό εισιτήριο”) αξίζει 1.000 ευρώ (περίπου 1.080 δολάρια) και μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε όλες σχεδόν τις μορφές δημόσιων μεταφορών στην Αυστρία. Οι αξιωματούχοι δήλωσαν ότι η πρωτοβουλία ενθουσίασε το κοινό των δύο φεστιβάλ. «Η καμπάνια γνώρισε τεράστια αποδοχή από τη δημογραφική ομάδα στην οποία στόχευε», δηλώνει ο Γιάκομπ Λάμπερτ, διευθύνων σύμβουλος της One Mobility, της εταιρείας που διαχειρίζεται το Klimaticket.

Οι επικριτές

Όχι, ωστόσο, από όλους, καθώς υπήρξαν και ορισμένοι που την επέκριναν ως «ανεύθυνη».

«Τα “αμφισβητήσιμα τατουάζ” είναι συχνά αποφάσεις της στιγμής», γράφει η Henrike Brandstötter, βουλευτής του κόμματος NEOS της Αυστρίας, στο X, πρώην Twitter. Προσθέτει ότι η προσφορά των πάσο με αντάλλαγμα “διαφήμιση στο δέρμα” της προκαλεί ανησυχία.

Ο Λάμπερτ, από τη μεριά του, σημειώνει πως τα τατουάζ προσφέρονταν μόνο κατά τη διάρκεια της ημέρας και όχι της νύχτας και μόνο σε συμμετέχοντες άνω των 18 ετών.

«Κανένας από αυτούς δεν έκανε πρώτη φορά τατουάζ στη ζωή του», προσθέτει. «Ήταν περισσότερο άνθρωποι που έχουν ήδη μερικά και έκαναν ένα ακόμη».

Για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής

Η πρωτοβουλία Klimaticket δεν είναι η μόνη καμπάνια που χρησιμοποιεί τα τατουάζ ως στρατηγική μάρκετινγκ. Νωρίτερα φέτος, για παράδειγμα, το Μουσείο Rembrandt του Άμστερνταμ ξεκίνησε το «Poor Man’s Rembrandt Project». Για μία εβδομάδα τον Ιούνιο, tattoo artists προσέφεραν σχέδια εμπνευσμένα από τον καλλιτέχνη του 17ου αιώνα. Αν και αυτά τα τατουάζ δεν ήταν δωρεάν, το μουσείο χαρακτήρισε το έργο ως μια προσπάθεια να συνδεθεί με νέο κοινό και καλλιτέχνες στην πόλη.

Το Klimaticket της Αυστρίας ξεκίνησε το 2021, 15 χρόνια αφότου η αυστριακή κυβέρνηση το πρότεινε για πρώτη φορά για να βοηθήσει στην καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής. Πέρα από το κίνητρο του τατουάζ, το Klimaticket έχει «επαινεθεί ως ένα μοντέλο επιδότησης των σιδηροδρομικών ταξιδιών που θα μπορούσε να μιμηθούν άλλα ευρωπαϊκά κράτη που επιθυμούν να μειώσουν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα», γράφει η Telegraph.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΠριν φας το πιο καυτερό πιάτο του πλανήτη, πρέπει να κάνεις υπεύθυνη δήλωση12.09.2018

Περίπου 245.000 άνθρωποι στην Αυστρία κατέχουν σήμερα τα εισιτήρια διέλευσης. Και τώρα, έξι από αυτούς ταξιδεύουν δωρεάν, με το λογότυπο χαραγμένο στα χέρια τους.

Πηγή: smithsonianmag.com

Περισσότερα από Περίεργα
VIMA_WEB3b