MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΔΕΥΤΕΡΑ
03
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΚΘΕΣΗΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΕΚΘΕΣΗ X
"all aboard": Tο αεροδρόμιο της Αθήνας γεμίζει με τέχνη
Από 09/10/2025 έως 09/11/2025
100 χρόνια Takis: Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών τιμά τον σπουδαίο γλύπτη με μια επετειακή έκθεση
Από 30/07/2025 έως 24/01/2026
Cycladic Blues: Η Marlene Dumas στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
Από 05/06/2025 έως 03/11/2025
La Bocca La Grotta: Έκθεση του Πάνου Προφήτη στο MOMus-Μουσείο Άλεξ Μυλωνά
Από 12/09/2025 έως 30/11/2025
Surroundings: 13 έργα της Γερμανίδας εικαστικού Claudia Wieser ειδικά για την Εσπλανάδα του ΚΠΙΣΝ
Από 03/04/2025 έως 16/11/2025
The Shape of Desire: Η νέα έκθεση του Στάθη Αλεξόπουλου στο NYX Esperia Palace Hotel Athens
Από 31/10/2025 έως 30/11/2025
Why Look at Animals?: Η νέα διεθνής ομαδική έκθεση του ΕΜΣΤ ζητά δικαιοσύνη για τη μη ανθρώπινη ζωή
Από 15/05/2025 έως 15/02/2026
You are invited: Ο εμβληματικός φωτογράφος Juergen Teller στο Onassis Ready με μια αναδρομική έκθεση
Από 19/10/2025 έως 30/12/2025
«Αποχρώσεις: Ημερολόγια Θέρους» - Ομαδική έκθεση στην Sotiropoulos Art Gallery
Από 16/10/2025 έως 05/11/2025
«Δημήτρης Πικιώνης. Αισθητική Τοπογραφία»: Το Μουσείο Μπενάκη φιλοξενεί έκθεση για τον Έλληνα αρχιτέκτονα
Από 22/10/2025 έως 25/01/2026
«Εν Τούτω Νίκα»: Έκθεση της Γεωργίας Λαλέ στην a.antonopoulou.art
Από 23/10/2025 έως 29/11/2025
«Ηλιοτρόπια στο Σκοτάδι και στο Φως»: Μια έκθεση για την επαναπρόσληψη των αισθήσεων στο Μουσείο Αγγελική Χατζημιχάλη
Από 21/09/2025 έως 09/11/2025
«Πρωτόλεια» σπουδαίων Ελλήνων εικαστικών στο Μουσείο Μπενάκη
Από 02/10/2025 έως 11/01/2026
Ανατομία της Αρχιτεκτονικής: Έργα της Simone Leigh εκτίθενται στην Αγορά του ΚΠΙΣΝ
Από 28/04/2025 έως 05/11/2025
Ανδρέας Βουτσινάς: Η Ελληνοαμερινανική Ένωση παρουσιάζει μια έκθεση για τη ζωή και το έργο του
Από 24/11/2025 έως 24/01/2026
Αντώνης Μπενάκης: Ένα συλλεκτικό λεύκωμα, οι ιστορίες του και οι περιπέτειές του
Από 15/10/2025 έως 11/01/2026
Βοτανολογίες: Η σύγχρονη τέχνη συναντά την οικολογία σε μια έκθεση στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων
Από 24/10/2025 έως 16/11/2025
Διαιρεμένες Μνήμες 1940-1950: Το αποτύπωμα μιας ταραγμένης δεκαετίας μέσα από μια ψηφιακή έκθεση
Από 15/11/2021 έως 31/12/2026
Ελληνικός μήνας στο Λονδίνο - 50 χρόνια μετά: Έκθεση στο ΕΜΣΤ για την καλλιτεχνική πρωτοπορία εκτός συνόρων
Από 08/11/2025 έως 03/05/2026
Η Van Gogh: The Immersive Experience έρχεται στην Ελλάδα
Από 22/10/2025 έως 20/12/2025
Η Μπιενάλε της Γάζας: Η ανθεκτικότητα της παλαιστινιακής τέχνης απέναντι στη Γενοκτονία στον Λόφο art project
Από 18/09/2025 έως 04/11/2025
Η φύση εντός των τειχών: Μία έκθεση για τη φύση και την πόλη στο Μουσείο Ηρακλειδών
Από 07/11/2025 έως 16/01/2026
Θόδωρος - Αντί αναδρομικής: Μια έκθεση αφιερωμένη στο έργο του σπουδαίου γλύπτη στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
Από 08/02/2025 έως 08/02/2026
Κosmos: 25 χρόνια ζωγραφικής της Elke Lagansky στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων
Από 23/10/2025 έως 17/11/2025
Λουκάς Σαμαράς, ο «άρχοντας του αλλόκοτου»: Αναδρομική στον Πειραιά
Από 25/09/2025 έως 20/12/2025
Μουσική και μωσαϊκά: Έκθεση του Paolo Colombo στην Bernier/Eliades Gallery
Από 25/09/2025 έως 08/11/2025
Διάφορα

Visual Archaeology: Έκθεση της Natalia Kazirelova στην Chili Art Gallery

Η Chili Art Gallery παρουσιάζει την ατομική έκθεση της Natalia Kazirelova «Visual Achaeology» με θέμα την κρίση του πολιτισμού.

Monopoli Team

Η Chili Art Gallery παρουσιάζει την ατομική έκθεση της Natalia Kazirelova, «Visual Archaeology/Οπτική Αρχαιολογία» και σας προσκαλεί στα εγκαίνιά της, που θα γίνουν την Τρίτη 13 Ιουνίου 2023 και ώρες 19:00 – 22:00. Η έκθεση παρουσιάζει έργα ζωγραφικής, κολλάζ και μικτής τεχνικής της εικαστικού, που προέκυψαν από τους προβληματισμούς της για την κρίση του πολιτισμού και την αναβίωση με την πρακτική αυτή, της ιδέας της επαναχρησιμοποίησης, παρουσιάζοντας ένα λειτουργικό μοντέλο πολιτιστικής οικονομίας.

Μεταξύ άλλων αναφέρει η Ιστορικός τέχνης Caroline Peskιsheva:

«Στην καλλιτεχνική της πρακτική η Καζιρέλοβα επιδιώκει να αποκαλύψει τις εικόνες του πολιτισμού στις πολλαπλές τους συνδηλώσεις. Κατασκευάζει μία ερευνητική εστίαση, που της επιτρέπει να συλλάβει τα διάφορα αρχαιολογικά στρώματα της εικόνας, καθένα από τα οποία είναι ενδυναμωμένο με τα νοήματα, που έχουν κατασκευαστεί κάτω από τις “απόψεις των αιώνων”.

Με αυτό τον τρόπο οι εικόνες προικίζονται με διακειμενικότητα, με μετασχηματιστικές ιδιότητες, διατηρούν τη μνήμη των πολιτισμικών μετενσαρκώσεών τους. Αλλά οι οπτικές δομές και οι αφηγήσεις διατηρούν την αμετάβλητη προβληματική, μια ορισμένη ενιαία ώθηση που μας επιτρέπει να βρούμε οξεία συνάφεια σε αυτές.

Προσπαθεί να συλλάβει και να αναπαραστήσει τα χαρακτηριστικά της νεωτερικότητας και των αντικειμένων, των μουσειακών αξιοπερίεργων και των αρχαίων θησαυρών στην ίδια κλίμακα. Κάθε κολλάζ, κάθε στροφή στη μη γραμμική ιστορία έχει πειραματικό χαρακτήρα ως μια προσπάθεια να βρεθούν κοινές παρορμήσεις, κοινές αξίες και κοινά προβλήματα που δεν συνδέονται με μια συγκεκριμένη εποχή». 

Στην καλλιτεχνική της δήλωση η καλλιτέχνης παρουσιάζει με λεπτομέρεια τα σκεπτικά της:

«Η καλλιτεχνική μου προσέγγιση αφορά την έννοια του χρόνου, το παρελθόν, το μέλλον, εικόνες μνήμης. Η μέθοδός μου είναι η οπτική αρχαιολογία, αποδομώντας κομμάτια της οπτικής πολιτιστικής κληρονομιάς. Στο σύγχρονο πληροφοριακό περιβάλλον, κανένα αντικείμενο δεν είναι όπως φαίνεται, όλα αλλάζουν, εμπλουτίζονται με νέες λεπτομέρειες. Στην καλλιτεχνική μου πρακτική δημιουργώ εικόνες μόνιμης μεταμόρφωσης του οπτικού πολιτισμού. Ξεδιπλώνω αυτήν τη χρονική δομή, αποκαλύπτοντας ένα προς ένα τα στρώματα του παρελθόντος. Βλέπω την ενότητα και την ομορφιά σε κάθε τους λεπτομέρεια. Είτε πρόκειται για κομμάτια εφημερίδων, περιοδικών, διάφορα διαφημιστικά ή αποδείξεις. Όλα αυτά είναι ένα αντιφατικό, παράδοξο μέσο που διαμορφώνει και τρέφει τη φαντασία μας.

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, η αποδοχή των έργων παλιότερων ζωγράφων δεν είναι τόσο φόρος τιμής στους μεγάλους, όσο μια ευκαιρία για να αναθεωρήσουμε τη σχέση μας μαζί τους. Για να τους δούμε όχι τόσο ως μια σταθερή αξία αλλά ως μια δυνατότητα αρχαιολογικής ανάλυσης. Σήμερα, χάρη στο διαδίκτυο, έχουμε πρόσβαση σε αμέτρητες εικόνες και ανάμεσά τους βρίσκουμε αναπαραγωγές μεγάλων αριστουργημάτων. Αλλά δεν είναι πλέον απομονωμένοι. Τα έργα τους στην οθόνη τοποθετούνται μέσα σε ποικίλα εσωτερικά, κοινωνικά και πολιτισμικά πλαίσια. Δεν είναι πλέον απλές εικόνες, αλλά φαινόμενα του οπτικού πολιτισμού. Τοποθετημένες σε μια επίπεδη επιφάνεια σε μορφή μετα-ζωγραφικών εικόνων, ενισχυμένες από αντικείμενα της καθημερινότητας, φαίνεται πως συναρμολογούνται μαζί από την οπτική μας. Είναι η υποκειμενική ματιά που τους προσδίδει μια συνολική ατμόσφαιρα στην οποία αλλάζουν αλλά παραμένουν αναγνωρίσιμα.

Χρησιμοποιώ τεχνικές κόλλησης και αποκόλλησης ως μεταφορικό εργαλείο. Για μένα, αυτός είναι ένας τρόπος να εκφράσω συναισθήματα, να παραμείνω σε επαφή με τη συνεχή ροή πληροφοριών, να βρίσκομαι βυθισμένη σε αυτή τη ροή. Είναι ένας ωκεανός, ένα άπειρο, θρεπτικό περιβάλλον στο οποίο μαζεύουμε κομμάτι-κομμάτι την εικόνα του δικού μας οπτικού πολιτισμού. Εργάζομαι με αναλογικά υλικά. Μου προκαλεί ενδιαφέρον για το πώς συνεχίζουν να λειτουργούν, παρόλο που οι ψηφιακές πλατφόρμες γίνονται όλο και πιο κυρίαρχες. Για παράδειγμα, το χαρτί που χρησιμοποιώ στη δουλειά μου μεταφέρει την καθημερινή ροή πληροφοριών. Δεν σκεφτόμαστε καν πόσα σημειωματάρια και εισιτήρια μας συνοδεύουν στην καθημερινότητά μας, αποθηκεύουν πληροφορίες και ζωές. Το χαρτί είναι ένα τόσο διαδεδομένο μέσο που θα μπορούσε να λειτουργήσει ως καθρέφτης του συλλογικού ασυνείδητου. Ένα ίχνος μηχανικών ενεργειών που φτάνουν στον αυτοματισμό». 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑThat Time: Έκθεση σε μια μονοκατοικία στο Ψυχικό από την Ντέμη Κάια12.09.2018

Λίγα λόγια για την Natalia Kazirelova

Η Natalia Kazirelova αποφοίτησε από την Σχολή Καλών Τεχνών της Οδησσού (Ουκρανία). Ασχολήθηκε με την ζωγραφική, σκηνογραφία, διακόσμηση και την διδασκαλία ζωγραφικής, καθώς με θέματα όπως Art Τherapy και Neurography. Από το 1989 ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Έγινε μέλος του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών της Ελλάδος (ΕΕΤΕ) από το 2000 και μέλος του ΣΚΕΤΚΕ (Σύλλογος Καλλιτεχνών Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος). Έχει δείξει τη δουλειά της σε πέντε ατομικές και πολλές ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Το 2011, έλαβε το πρώτο βραβείο του Oskar Kokoschka για τη ζωγραφική στο Διεθνές Συμπόσιο στο Pochlarn, Αυστρία. Έργα της ανήκουν σε ιδιωτικές και δημόσιες συλλογές. Πρόκειται για την έκτη ατομική έκθεση της εικαστικής δημιουργού, η οποία θα διαρκέσει με φυσική παρουσία στο χώρο μας μέχρι και το Σάββατο 24 Ιουνίου 2023.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Καλλιτέχνης: Natalia Kazirelοva
Χώρος: Chili Art Gallery, Δημοφώντος 13-15, Θησείο, Αθήνα.
Διάρκεια Έκθεσης: Από 13 έως 24 Ιουνίου 2023
Είσοδος: Ελεύθερη είσοδος
Πληροφορίες Χώρου: Chili Art Gallery, Δημοφώντος 13-15, Θησείο, Αθήνα. Τηλ: 210-7292564. Ε: email: [email protected] | www.chiliart.gr | Εγκαίνια: Τρίτη 13 Ιουνίου 2023, 19:00 – 22:00
Περισσότερα από ΕΚΘΕΣΕΙΣ
Σχετικά Θέματα
ΕΚΘΕΣΕΙΣ
Ανδρέας Βουτσινάς: Η Ελληνοαμερινανική Ένωση παρουσιάζει μια έκθεση για τη ζωή και το έργο του
ΕΚΘΕΣΕΙΣ
Η φύση εντός των τειχών: Μία έκθεση για τη φύση και την πόλη στο Μουσείο Ηρακλειδών
ΕΚΘΕΣΕΙΣ
Βοτανολογίες: Η σύγχρονη τέχνη συναντά την οικολογία σε μια έκθεση στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων
ΕΚΘΕΣΕΙΣ
The Shape of Desire: Η νέα έκθεση του Στάθη Αλεξόπουλου στο NYX Esperia Palace Hotel Athens
ΕΚΘΕΣΕΙΣ
«Δημήτρης Πικιώνης. Αισθητική Τοπογραφία»: Το Μουσείο Μπενάκη φιλοξενεί έκθεση για τον Έλληνα αρχιτέκτονα
Εικαστικά
Ελληνικός μήνας στο Λονδίνο – 50 χρόνια μετά: Έκθεση στο ΕΜΣΤ για την καλλιτεχνική πρωτοπορία εκτός συνόρων
ΕΚΘΕΣΕΙΣ
«Εν Τούτω Νίκα»: Έκθεση της Γεωργίας Λαλέ στην a.antonopoulou.art
ΕΚΘΕΣΕΙΣ
Κosmos: 25 χρόνια ζωγραφικής της Elke Lagansky στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων
ΕΚΘΕΣΕΙΣ
Θραύσματα Μνήμης: Ατομική έκθεση της Ελένης Μελά στο Κολωνάκι
Art & Culture
Αντώνης Μπενάκης: Ένα συλλεκτικό λεύκωμα, οι ιστορίες του και οι περιπέτειές του
ΕΚΘΕΣΕΙΣ
«Αποχρώσεις: Ημερολόγια Θέρους» – Ομαδική έκθεση στην Sotiropoulos Art Gallery
Art & Culture
«Πρωτόλεια» σπουδαίων Ελλήνων εικαστικών στο Μουσείο Μπενάκη