MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΣΑΒΒΑΤΟ
23
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ
  • ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
    ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
    ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΚΘΕΣΗΣ
    ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΕΚΘΕΣΗ X
    Foodprint: Φθινόπωρο στο ΕΜΣΤ με έκθεση φωτογραφίας - αφιέρωμα στη μεσογειακή διατροφή
    Από 14/09/2023 έως 29/10/2023
    Free from what: Η Μαρία Παπανικολάου παρουσιάζει στο Μέγαρο την πρώτη της ατομική έκθεση στην Ελλάδα
    Από 21/06/2023 έως 29/10/2023
    Grand Tour: 17 έργα φιλελλήνων από την Κυβερνητική Συλλογή Τέχνης του Ηνωμένου Βασιλείου σε μια έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη
    Από 05/07/2023 έως 01/06/2025
    Homeland Landscapes: Έκθεση της Αιμιλίας Τσεκούρα στο Fougaro Blue2
    Από 23/04/2023 έως 30/09/2023
    Modern Love: Έναρξη για τον νέο εκθεσιακό κύκλο του ΕΜΣΤ με μια μεγάλη ομαδική έκθεση
    Από 15/12/2022 έως 05/11/2023
    Modern Love: Παρατείνεται η έκθεση στο ΕΜΣΤ
    Από 15/12/2022 έως 05/11/2023
    Owls and Chairs: Ο Robert Wilson στην Αθήνα με μια νέα ατομική έκθεση στην γκαλερί Bernier/Eliades
    Από 12/10/2023 έως 05/12/2023
    Return to Sender: Η αφρικανική καλλιτεχνική κολεκτίβα NEST έρχεται στο ΚΠΙΣΝ με μια μεγάλη εικαστική εγκατάσταση
    Από 26/04/2023 έως 30/09/2023
    The artist on the composer: Μια εμβυθιστική εγκατάσταση της Ιωάννας Πανταζοπούλου στη Λυρική Σκηνή
    Από 22/09/2023 έως 24/09/2023
    «Αστυγραφίες»: Η Εθνική Πινακοθήκη αποτυπώνει το βίωμα της πόλης
    Από 21/06/2023 έως 03/03/2024
    «Επί τύμβω» από τον Aλέκο Κυραρίνη στο Αρχαιολογικό Μουσείο Πόρου
    Από 27/05/2023 έως 30/09/2023
    «Η υλικότητα της γραφής»: Αναφορά στη Νίκη Καναγκίνη από τη Roma Gallery
    Από 12/09/2023 έως 07/10/2023
    «Σύγχρονες θηλυκότητες» στο Μουσείο Άλεξ Μυλωνά
    Από 06/07/2023 έως 08/10/2023
    Αρχαία Ολυμπία - Κοινός Τόπος: Έκθεση μεικτής πραγματικότητας στο Ολυμπιακό Μουσείο Αθήνας
    Από 10/11/2021 έως 10/11/2023
    Γιάννης Γαΐτης. Η ουσία του απρόσωπου: Έκθεση αφιερωμένη στον μεγάλο ζωγράφο στο Ίδρυμα Θεοχαράκη
    Από 08/02/2023 έως 31/10/2023
    Γιώργος Χατζημιχάλης, βίος ζωγραφικός: Μεγάλη αναδρομική στο Μουσείο Μπενάκη
    Από 21/09/2023 έως 14/01/2024
    Διαιρεμένες Μνήμες 1940-1950: Το αποτύπωμα μιας ταραγμένης δεκαετίας μέσα από μια ψηφιακή έκθεση
    Από 15/11/2021 έως 31/12/2026
    Εμμένεια: Ομαδική έκθεση στην Chili Art Gallery
    Από 14/09/2023 έως 23/09/2023
    Ιάννης Ξενάκης: Η μεγαλύτερη εκθεσιακή παρουσίαση του σπουδαίου δημιουργού έρχεται με διπλό αφιέρωμα στο ΕΜΣΤ
    Από 29/06/2023 έως 07/01/2024
    Καλοκαίρι 2023: Ομαδική εικαστική έκθεση στην Αίθουσα Τέχνης Αθηνών 
    Από 06/07/2023 έως 30/09/2023
    Κωνσταντίνος Βολανάκης - Νόστος της θάλασσας: Για πρώτη φορά στην Κρήτη και τη Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων
    Από 21/07/2023 έως 31/12/2023
    Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης: 15 κυκλαδικές αρχαιότητες από τη Συλλογή Στερν παρουσιάζονται για πρώτη φορά παγκοσμίως
    Από 03/11/2022 έως 31/10/2023
    Μυστήριο 3 Ελευσίνα Mon Amour: Η κεντρική έκθεση σύγχρονης τέχνης της 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης
    Από 07/07/2023 έως 30/09/2023
    Ουρανός χωρίς σύνορα - δημιουργικότητα χωρίς όρια: Το Ελευθέριος Βενιζέλος φιλοξενεί την 100ή του έκθεση, "Un-Limited Sky"
    Από 02/05/2023 έως 31/12/2023
    Παραδοσιακή λευκαδίτικη βελονιά και σύγχρονη εικαστική δημιουργία: Έκθεση στο Μουσείο Λαϊκής Τέχνης και Παράδοσης «Αγγελική Χατζημιχάλη»
    Από 14/07/2023 έως 08/10/2023
    Στη σκιά: Η γυναικεία συμβολή στην ελληνική τέχνη του 20ού αιώνα σε μια νέα έκθεση στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων
    Από 26/09/2023 έως 26/11/2023
    Στον δρόμο για τον Κολωνό: Η εγκατάσταση της Λουκίας Αλαβάνου από την Μπιενάλε της Βενετίας στη Στέγη
    Από 11/10/2023 έως 30/11/2023
    Το ΕΜΣΤ τιμά την εκατονταετηρίδα Ιάννη Ξενάκη
    Από 29/06/2023 έως 07/01/2024
    Το Φαινόμενο της Πεταλούδας: 41 καλλιτέχνες στο ιστορικό εργοστάσιο της Κλωστοϋφαντουργίας Μουζάκη
    Από 21/09/2023 έως 22/10/2023
    Ωδείο Αθηνών: Ο Ιωάννης Δεσποτόπουλος και το Bauhaus
    Από 21/03/2022 έως 20/03/2024
    ΕΠΙΛΟΓΗ ΓΚΑΛΕΡΙ
    Διάφορα

    Riddles for resilient tongues: Έκθεση της Τζάνις Ραφαηλίδου στο Opbo Studio

    Ζητήματα εξουσίας, κυριαρχίας και υποταγής, αλλά και συναίνεσης και αυτοδιάθεσης, διερευνά η Τζάνις Ραφαηλίδου, στην πρώτη της ατομική έκθεση στην Ελλάδα, «Riddles for resilient tongues», που παρουσιάζεται στο Opbo Studio.

    Janis Rafa, Lacerate, 2020. Στιγμιότυπο φιλμ, μονοκάναλο βίντεο με ήχο, 16’.
    Janis Rafa, Lacerate, 2020. Στιγμιότυπο φιλμ, μονοκάναλο βίντεο με ήχο, 16’.
    Monopoli Team

    Το opbo studio παρουσιάζει το Σάββατο 13 Μαΐου την πρώτη ατομική έκθεση της Τζάνις Ραφαηλίδου (Janis Rafa) στην Ελλάδα σε επιμέλεια της Ιωάννας Γερακίδη. Υπό τον τίτλο «Riddles for resilient tongues», η έκθεση περιλαμβάνει μια σειρά από νέες παραγωγές σχεδίων και γλυπτών της καλλιτέχνιδας, με κεντρικό άξονα τη διερεύνηση ζητημάτων εξουσίας, κυριαρχίας και υποταγής, αλλά και συναίνεσης και αυτοδιάθεσης, τόσο στις σχέσεις μεταξύ ανθρώπου και ζώων όσο και στις διαπροσωπικές δυναμικές.

    Στο πλαίσιό της προβάλλεται για πρώτη φορά στην Αθήνα το Lacerate (2020), η μικρού μήκους ταινία της Rafa που παρουσιάστηκε στην κεντρική έκθεση της Μπιενάλε της Βενετίας 2022. Η έκθεση θα διαρκέσει έως 17 Ιουνίου.

    Janis Rafa, Lacerate, 2020. Στιγμιότυπο φιλμ, μονοκάναλο βίντεο με ήχο, 16’.

    Με την έκθεση «Riddles for resilient tongues» της Τζάνις Ραφαηλίδου εγκαινιάζεται το opbo studio ως χώρος τέχνης με μία σειρά από ατομικές εκθέσεις καλλιτέχνιδων που εστιάζουν στις πολιτικές και ποιητικές ποιότητες της σαγήνης ως μέσο διερεύνησης ζητημάτων συλλογικής και ατομικής ταυτότητας. Οι εκθέσεις είναι υπό την καλλιτεχνική επιμέλεια της Ιωάννας Γερακίδη.

    Επιμελητικό κέιμενο

    «Τις προάλλες διάβασα ένα quote που μου άρεσε, ήταν του James Baldwin και έλεγε πως αυτό που χρειάζεται είναι να γράψεις μία πρόταση τόσο αιχμηρή που να φτάνει ως το κόκκαλο, παραφράζοντας τα λόγια του. Τι συμβαίνει όμως όταν οι λέξεις δεν μπορούν να είναι τόσο αιχμηρές, τόσο καθαρές; Όταν η ιστορία, το τραύμα και οι μηχανισμοί ελέγχου, ή όταν ακόμα και η επιθυμία, η αγάπη ή η τρυφερότητα, φέρουν ως έννοιες και ως πράξεις μια περιπλοκότητα που δεν επιτρέπει ένα και μόνο νόημα; Όταν, αντίθετα, διευρύνονται, ενσωματώνοντας νέες σημασίες, απαγορευμένες ως τώρα από την ήδη υπάρχουσα γλώσσα;

    Στην ατομική έκθεση “Riddles for resilient tongues” της Janis Rafa, το στόμα χρησιμοποιείται ως μεταφορικός και κυριολεκτικός άξονας για τη διερεύνηση ζητημάτων εξουσίας, κυριαρχίας και υποταγής, καθώς και για την αδιαμφισβήτητη σημασία της συναίνεσης και της αυτοδιάθεσης. Μέσα από μία νέα σειρά γλυπτικών και ζωγραφικών χειρονομιών και το film της Lacerate (2020), η Rafa σκιαγραφεί δομές εξουσιαστικές που έχουν επιβληθεί από τον άνθρωπο στα ζώα, προσδίδοντάς τους παράλληλα μία συμβολική διάσταση. Πώς τα εργαλεία χειραγώγησης και εγκλωβισμού μπορούν να ιδωθούν ως παραβολές για τον τρόπο που οι κυριαρχικές αυτές δομές διέπουν τις διαπροσωπικές σχέσεις και τους έμφυλους ρόλους;

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΚωμωδία/Comoedia: Εγκατάσταση του Πάνου Προφήτη στη γκαλερί The Breeder12.09.2018

    Συριστικοί ψίθυροι λέξεων που ακόμα δεν έχουν ειπωθεί, γράμματα αγάπης και θυμού για βιωμένους θρήνους και απώλειες και στατικά νερά που αντανακλούν το βάρος της ύπαρξης ανθρώπινων και μη ανθρώπινων όντων, είναι μερικά από τα στοιχεία που συναντιούνται στην έκθεση, θέτοντας το ερώτημα: Ποια είναι η μορφή, η αίσθηση ενός κόσμου που μέσα του κατοικεί κάθε λογής οξύμωρο;

    Αυτές τις λεπτές ποιότητες διερευνά πολιτικά και ποιητικά η πρακτική της Janis Rafa χωρίς, ωστόσο, να αισθητικοποιεί τα αντικείμενα που έχουν χρησιμοποιηθεί ως μέσα ή εργαλεία ελέγχου. Αντιθέτως, μέσα από τις εικαστικές της χειρονομίες επισημαίνει και αντιτάσσεται στις εύθραυστες ή απότομες, προσωρινές ή διαρκείς, ασκήσεις εξουσίας, όταν στο πλαίσιά τους η συναίνεση δεν μπορεί να εκφραστεί και οι φωνές των όντων που τις βιώνουν δεν βρίσκουν χώρο να ακουστούν. Μέσα από τις παραπάνω θέσεις, το Riddles for resilient tongues δημιουργεί μία χωρογραφία στην οποία καλούμαστε ως θεατές να απομάθουμε το εξουσιαστικό και κανονικοποιημένο βλέμμα, να βρούμε νέους τρόπους συνύπαρξης. Χωρίς να απορρίπτει τις ηδονικές ποιότητες των αντικειμένων αυτών ως εργαλειακό μέρος της αμοιβαίας, ερωτικής επιθυμίας, το Riddles for resilient tongues είναι μια πράξη πεισματικής αντίστασης σε μηχανισμούς καταπίεσης, μια πρόσκληση ενεργής παρατήρησης της αλλότητας μέσα μας, μία χειρονομία φροντίδας των πληγών μας». – Ιωάννα Γερακίδη

    Λίγα λόγια για την καλλιτέχνιδα

    Η Τζάνις Ραφαηλίδου (γεν. 1984, Ελλάδα) ζει και εργάζεται μεταξύ Άμστερνταμ και Αθήνας. Ήταν μέλος του residency Rijksakademie (Ολλανδία, 2013-2014) και fellow του Artworks (Ελλάδα, 2020). Η δουλειά της παρουσιάστηκε πέρυσι στην 59η Μπιενάλε της Βενετίας, The Milk of Dreamsσε επιμέλεια της Cecilia Alemani (2022). Η πρακτική της περιλαμβάνει φιλμ, βίντεο, γλυπτική και ζωγραφική, όπου το μη-ανθρώπινο, μη-λογοκεντρικό στοιχείο χρησιμοποιείται προκειμένου να αποκαλύψει πολιτικές και ηθικές διαστάσεις, ως ένα άλλο είδος αρχαιολογίας. Το έργο της έχει υποστηριχθεί από το ART for the World, το Fondazione In Between Art Film, το ART for the World, το Mondriaan Fund, το Netherland Film Fund και το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου.

    ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
    Καλλιτέχνης: Τζάνις Ραφαηλίδου
    Χώρος: Opbo Studio, Φίλωνος 86, Πειραιάς.
    Διάρκεια Έκθεσης: Από 13 Μαΐου έως 17 Ιουνίου 2023
    Είσοδος: Είσοδος ελεύθερη
    Πληροφορίες Χώρου: Opbo Studio, Φίλωνος 86, Πειραιάς. Τηλ: (+30) 2104294975. Ε: [email protected] | opbostudio.com | Εγκαίνια έκθεσης: 13 Μαΐου 2023, 19.00
    Περισσότερα από ΕΚΘΕΣΕΙΣ
    VIMA_WEB3b