MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΣΑΒΒΑΤΟ
15
ΜΑΪΟΥ
  • ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
    ΡΩΤΑΜΕ ΤΗΝ ΕΙΔΙΚΟ

    5 μύθοι και αλήθειες για τη διατροφική αποτοξίνωση

    H Διαιτολόγος – Διατροφολόγος Μαριλένα Πετράκου μάς λύνει όλες τις απορίες σχετικά με τα υπέρ και τα κατά της διατροφικής αποτοξίνωσης.

    Monopoli Team

    Η διαδικασία της αποτοξίνωσης (detox) θα έχει την τιμητική της όσο πλησιάζει η πρώτη βουτιά στην θάλασσα. Ειδικά μετά την περίοδο του Πάσχα, αρκετοί θέλουν να χάσουν εύκολα και γρήγορα όσα “έφαγαν” για να έχουν το πολυπόθητο σώμα στην παραλία. Είναι, όμως, η αποτοξίνωση μια σωστή διατροφική τακτική; Θα σε βοηθήσει να έχεις το σώμα που ονειρεύεσαι; Είναι μέρος μιας σωστής διατροφής;

    Σε αυτό το άρθρο θα λύσουμε 5 βασικούς μύθους και αλήθειες για την αποτοξίνωση!

    Photo: Jordana Radiantly

    1. Η Δίαιτα Αποτοξίνωσης θα με βοηθήσει να χάσω λίπος;
    ΜΥΘΟΣ

    Η δίαιτα αποτοξίνωσης δεν οδηγεί στο να χάσουμε λίπος! Αν αποφασίσεις να ξεκινήσεις ένα τέτοιο διαιτητικό σχήμα θα δεις γρήγορη απώλεια στο νούμερο της ζυγαριάς σου, αλλά η απώλεια αυτή είναι εντελώς λάθος για τον οργανισμό σου. Αυτό που ‘χάνεις’ είναι πολλά υγρά και αρκετή μυική μάζα, τα οποία θα τα αποκτήσεις ξανά μόλις σταματήσεις την δίαιτα αυτή!

    2. Η Αποτοξίνωση είναι φυσική διαδικασία για τον οργανισμό μου;
    ΑΛΗΘΕΙΑ

    Ναι, η αποτοξίνωση είναι φυσική διαδικασία του οργανισμού μας. Τα κλειδιά-όργανα που έχουν αυτόν τον ρόλο είναι το ήπαρ (συκώτι), οι νεφροί και το έντερο. Καθημερινά και τα 3 αυτά όργανα φιλτράρουν τις ανεπιθύμητες ουσίες του οργανισμού και αποβάλλουν τα παραπροϊόντα του. Ουσίες που φιλτράρουν είναι οι τοξίνες από τα εντερικά βακτήρια, τα φάρμακα, το αλκοόλ και πολλές ακόμα. Όμως, η λειτουργία αυτή δεν χρειάζεται κανένα εξωτερικό σκεύασμα, πχ ένα τσάι ή κάποιο άλλο συμπλήρωμα, αλλά είναι ρυθμισμένη από τον οργανισμό σου.

    3. Η Δίαιτα Αποτοξίνωσης μπορεί να βελτιώσει το βάρος και την υγεία μου;
    ΜΥΘΟΣ

    Όχι, δεν μπορεί να βελτιώσει ούτε το βάρος, ούτε την υγεία σου! Το αντίθετο θα λέγαμε! Αυτά τα σχήματα διατροφής δεν είναι φτιαγμένα από εγκεκριμένους επαγγελματίες διαιτολόγους, αλλά από ανθρώπους μη-ειδικούς. Δεν βασίζονται σε καμία επιστημονική έρευνα, παρά μόνο σε πωλήσεις προϊόντων ή σε πρωτότυπες ιδέες για αύξηση του κέρδους! Έχουν καταγραφεί πολλά περιστατικά ανθρώπων που ακολούθησαν σχήματα αποτοξίνωσης και απέκτησαν σοβαρά προβλήματα υγείας, όπως η νεφρολιθίαση ή η αναιμία.

    Photo: Jan Sedivy

    4. Μπορώ να επιλέγω συγκεκριμένα τρόφιμα που καίνε το λίπος για να αποτοξινωθώ;
    ΜΥΘΟΣ

    Προς το παρόν, δεν υπάρχει κανένα ‘μαγικό’ τρόφιμο που μπορείς να επιλέγεις για να “κάψεις” το λίπος σου! Στις δίαιτες αποτοξίνωσης χρησιμοποιούνται τρόφιμα, όπως το αγγούρι, το λεμόνι, το grapefruit και διάφορα είδη τσαγιού, για να σε αποτοξινώσουν. Δυστυχώς, η διαδικασία καύσης του λίπους είναι αρκετά πιο πολύπλοκη από την κατανάλωση αυτών των τροφίμων. Δεν υπάρχει κανένα τρόφιμο που να οδηγεί σε καύση του λίπους ! Για την ακρίβεια, ο οργανισμός δεν αναγνωρίζει καμία τέτοιου είδους διαδικασία !

    photo: Massimo Rinaldi

    5. Υπάρχει άλλος τρόπος για να αποτοξινωθώ;
    ΑΛΗΘΕΙΑ

    Ναι, μπορείς να αποτοξινωθείς με τον πλέον φυσικό και αποδεδειγμένο τρόπο! Αν φροντίσεις για την καλή λειτουργία των 3 οργάνων-κλειδιών που θα σου προσφέρει ένας πτυχιούχος διαιτολόγος-διατροφολόγος, θα ενισχύσεις την λειτουργία του οργανισμού σου. Κάποιες από τις διατροφικές οδηγίες για την ισορροπία του οργανισμού είναι η τακτική κατανάλωση φρούτων και λαχανικών, η επαρκής ενυδάτωση, η καθημερινή πρόσληψη φυτικών ινών και η καθημερινή φυσική δραστηριότητα.

    Κλείνοντας, θα ήθελα να κρατήσεις στο μυαλό σου πως η διαδικασία της αποτοξίνωσης είναι μια απολύτως φυσιολογική διαδικασία, την οποία έχει αναλάβει ο οργανισμός σου με το ήπαρ, τους νεφρούς και το έντερο. Αν θέλεις να διατηρήσεις την υγεία σου και να μειώσεις το βάρος σου, είναι καλό να επισκεφτείς έναν πτυχιούχο και αδειοδοτημένο διαιτολόγο-διατροφολόγο ώστε να υιοθετήσεις σωστές διατροφικές συνήθειες χωρίς να διαταράσσεις την ισορροπία του οργανισμού σου.

    Σχετικά με την Μαριλένα Πετράκου

    H Διαιτολόγος – Διατροφολόγος Μαριλένα Πετράκου είναι απόφοιτος του τμήματος Διατροφής και Διαιτολογίας του ΑΤΕΙ Κρήτης με εξειδίκευση στην Κλινική διατροφή και στην Εξατομικευμένη Διατροφική Προσέγγιση. Είναι μέλος της Πανελλήνιου Συλλόγου Διαιτολόγων – Διατροφολόγων και μέλος του Ινστιτούτου Διατροφικών Μελετών & Ερευνών. Από το 2019 διατηρεί το δικό της διαιτολογικό γραφείο στην περιοχή του Πειραιά. Ασχολείται συστηματικά με την αρθρογράφηση ως επιστημονική συντάκτης στο ΜedNutrition (το 1ο portal διατροφής) και στο Fitness Motivation Hellas (η μεγαλύτερη σελίδα διατροφής και fitness).

    Έχει ιδιαίτερη αγάπη με την ενασχόληση στα κοινωνικά μέσα δικτύωσης όπου διατηρεί, με σκοπό την έγκυρη διατροφική ενημέρωση και την δημιουργία υγιεινών συνταγών. Στο διαιτολογικό της γραφείο διατηρεί εξωτερικές συνεργασίες με ψυχολόγο, παθολόγο, personal trainer και άλλους επαγγελματίες υγείας για την πλήρη καθοδήγηση των ασθενών.

    Η φιλοσοφία του διατολογικού γραφείου και του τρόπου ζωής της είναι η επίτευξη του συνόλου της υγείας, της ευεξίας και της διατροφής. Το σύνολο αυτό επιτυγχάνεται με τα τρόφιμα που θα επιλέξεις να βάλεις στο πιάτο σου και με τα γεύματα που θα δημιουργήσεις! Η ισορροπημένη διατροφή θα σου χαρίσει την υγεία και την ψυχολογική και σωματική ευεξία που απαιτείται για να βελτιώσεις την διάθεση και την καθημερινότητα σου! To @planyourplate είναι το moto της φιλοσοφίας της, το όνομα του site και το hashtag του γραφείου της.

    Αϊδινίου 4, Κερατσίνι
    τηλ: 2111171815, 6980062450
    site : www.planyourplate.gr

    Περισσότερα από Διατροφή
    Για να λαμβάνετε κάθε εβδομάδα στο email σας
    προτάσεις και προσκλήσεις από το Monopoli.gr
    ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
    Αλλαγή μεγέθους γραμμάτων
    Επιλογή contrast