MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΔΕΥΤΕΡΑ
03
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΦΟΥΑΓΙΕ

7 + 1 ερωτήσεις στον Γιώργο Σουλεϊμάν, που σκηνοθετεί το «Μαμά» στο θέατρο Θησείον

Ο ηθοποιός και σκηνοθέτης Γιώργος Σουλεϊμάν απαντά σε οκτώ ερωτήσεις για το έργο της Marta Barcelo, «Μαμά®», που παρουσιάζεται, για λίγες μόνο παραστάσεις, στο θέατρο Θησείον

author-image Ευδοκία Βαζούκη

Τι είναι αυτό που σας κέντρισε το ενδιαφέρον στο έργο της Marta Barcelo, «Μαμά»;

Η κινηματογραφική του δομή, οι ανατροπές του και η συγκίνηση που ένιωσα από την πρώτη κιόλας ανάγνωση, χωρίς καν να καταλάβω το γιατί.

Περιγράψτε μας συνοπτικά την υπόθεση και τους ήρωες του έργου.

Στο Μαμά® παρακολουθούμε την ανθρώπινη ιστορία μιας όχι και τόσο συνηθισμένης οικογένειας. Είναι η πορεία  της σχέσης της Εσπεράνσα και της Αμπάρ! Μητέρας και κόρης. Με ό,τι μπορεί αυτή η σχέση να περικλύει. Απόλυτη αγάπη, αφοσίωση, ανάγκη για αποδοχή αλλά και καταπίεση και σκληρότητα.

Η Μητέρα είναι η Εσπεράνσα που σημαίνει ελπίδα. Μια δυναμική γυναίκα 62 ετών που έχει βγει στην σύνταξη. Δείχνει να έχει συμφιλιωθεί με την μοναξιά της, έχει χιούμορ, είναι γενναιόδωρη και καμία φορά γίνεται χειριστική με την κόρη της.

Η κόρη είναι η Αμπάρ που το όνομα της έχει ρίζα στην λέξη αμπάρι – αμπαρωμένη, δηλαδή κλειστή, σφραγισμένη! Είναι λοιπόν ότι σημαίνει και το όνομα της. Ένα πλάσμα που είχε δύσκολη παιδική ηλικία, δεν έχει μάθει να επικοινωνεί  τα συναισθήματα της και όταν κατά την διάρκεια του έργου χρειαστεί να το κάνει γίνεται άγαρμπη και σκληρή. Είναι 32 ετών και ιδιοκτήτρια διαφημιστικής εταιρίας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΜαμά® στο Θέατρο Θησείον12.09.2018

Μεταφέρετέ μας κάτι που ανακαλύψατε σε σχέση με το έργο ή με τον εαυτό σας, κατά τη διάρκεια προετοιμασίας του.

Οι ανακαλύψεις σε όλη την διαδικασία των προβών ήταν απανωτές. Η πιο βασική ήταν συνδυαστική. Δηλαδή αφορά και το έργο και εμένα. Όταν ένα κείμενο είναι γεμάτο από αναφορές που έχουμε ζήσει όλοι στα σπίτια μας με τους γονείς μας πρέπει να είσαι πολύ προσεκτικός πως θα το διαχειριστείς. Κατάλαβα σχετικά νωρίς ότι πρέπει να απεμπλακώ από τα δικά μου βιώματα για να μπορέσω αυτό που θα κάνω να αφορά τους θεατές! Δηλαδή φανταστείτε συγκινήθηκα την πρώτη φορά που το διάβασα και μετά στην τρίτη ανάγνωση που έκαναν οι ηθοποιοί. Από εκεί και πέρα το αντιμετώπισα πιο πρακτικά. Τώρα βλέπω τους θεατές να κλαίνε και δυσκολεύομαι πολύ να συνδεθώ.

Γιατί να έρθει κάποιος να δει την παράσταση;

Το έργο το έχω βάλει να διαδραματίζεται σε μια κουζίνα. Πιστεύω λοιπόν πως όσοι θεατές έρθουν, θα δουν τον εαυτό στην κουζίνα της μαμάς τους να παίζουν με τις χαρτοπετσέτες μετά το μεσημεριανό φαγητό και να συνομιλούν μαζί της καθώς εκείνη πλένει τα πιάτα στον νεροχύτη, προσπαθώντας να λύσουν τα αιώνια ζητήματα που προκύπτουν πάντα στην σχέση μάνας – παιδιού! Και πέρα από αυτό, νομίζω πρέπει να έρθει κανείς για την μετάφραση της Μαρίας Χατζηεμμανουήλ, για την αισθητική της Ηλένιας Δουλαδίρη και της Ζωής Μολυβδά Φαμέλη, αλλά και για την μουσική του Θέμη Καραμουρατίδη.

Οι Ελένη Καστάνη και Ευγενία Σαμαρά πρωταγωνιστούν στην παράσταση «Μαμά»

Σε τι είδους ερωτήματα προσπαθεί να δώσει απαντήσεις το έργο, μέσα από τη σχέση μητέρας και παιδιού;

Είναι πολλά τα ερωτήματα που θέτει η Marta Barcelo (Συγγραφέας). Τρία που απασχόλησαν σίγουρα εμένα κατά την διαδικασία της δημιουργίας είναι τα εξής: Επιλέγουμε τους γονείς μας ή μας τυχαίνουν; Η αγάπη των γονιών εμπεριέχει μέσα και καταπίεση; Πόσο σημαντική είναι η αποδοχή από τους γονείς μας για να προχωρήσουμε στην ζωή μας με σταθερά βήματα;

Τελικά υπάρχει μυστικό της ευτυχίας σε ένα σπίτι;

Το κάθε σπίτι έχει σίγουρα το δικό του μυστικό για ευτυχισμένες στιγμές! Εμένα για παράδειγμα ήταν όταν η μητέρα μου γυρνούσε από την δουλειά και μου έφερνε σοκοφρέτα για απογευματινό. Εγώ δεν την έτρωγα πάντα γιατί είχα φάει άλλη κρυφά. Κάποια βράδια που ενώ εγώ υποτίθεται κοιμόμουν, την έπιανα να την τρώει εκείνη στα μουλωχτά. Την τρόμαζα και γελούσα.

Επιλέξτε ένα αγαπημένο σας απόσπασμα από το κείμενο.

«Λένε πως αν η ζωή σου χαρίσει λεμόνια πρέπει να φτιάξεις λεμονάδα. Εγώ όμως δεν συμφωνώ. Εγώ νομίζω ότι  δεν πρέπει να εξαρτάσαι από το τι θα της τη βαρέσει της ζωής να σου χαρίσει. Όχι. Αν δεν σου αρέσουν τα λεμόνια αυτό που πρέπει να κάνεις είναι πολύ απλό: να δουλέψεις να βγάλεις λεφτά και να πας στην αγορά. Γιατί στην αγορά μπορείς πάντα να διαλέξεις! Ακόμα και φρούτα που δεν είναι της εποχής».

Πώς μοιάζει το κείμενο της παράστασης με τις σημειώσεις σας, μετά από μέρες προβών;

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Η παράσταση «Μαμά» παρουσιάζεται στο Θησείον – ένα θέατρο για τις τέχνες, Τουρναβίτου 7, Θησείο κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:15.
Παίζουν: Ελένη Καστάνη, Ευγενία Σαμαρά
Τιμές Εισιτηρίων:15 € (Γενική είσοδος), 12 € (Φοιτητές, Άνεργοι, ΑμΕΑ)

Περισσότερα από Πρόσωπα
Σχετικά Θέματα
Πρόσωπα
Για τον Βαγγέλη Μουλαρά, δεν υπάρχει καλύτερο συναίσθημα απ’ το να γελάνε με τα αστεία σου
Πρόσωπα
Θέμις Μαρσέλλου: Θα μπορούσα ν’ ανεβάζω το Annie όλη μου τη ζωή
Art & Culture
Για τη Βαλέρια Δημητριάδου, το κενό δεν είναι απουσία αλλά πρόσκληση να κοιτάξεις μέσα σου
Πρόσωπα
Έλλη Ιγγλίζ: Κάθε άνθρωπος που βρίσκει τη φωνή του είναι ποιητής
Πρόσωπα
Τάσης Χριστογιαννόπουλος: Το "Μονόγραμμα" είναι ένα ποίημα τόσο ονειρικό μα και τόσο αληθινό
Θεατρικά Νέα
Στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά ανεβαίνει μια διαφορετική “Στρίγγλα” – που αντιστέκεται
Πρόσωπα
Σε πρώτο πρόσωπο: Μαριλού Κατσαφάδου, ηθοποιός
Πρόσωπα
Μαρία Κουτσουρλή: Έμαθα να μη μικραίνω για να χωρέσω στα πρότυπα
Πρόσωπα
Αντώνης Τσιοτσιόπουλος: Θα μιλάω ελεύθερα κι ας υποστώ τις συνέπειες
Art & Culture
Ο Δημοσθένης Παπαδόπουλος διδάσκεται από “Τα παιδιά ενός κατώτερου θεού”
Art & Culture
Η επαναφορά του Daniel Day Lewis στην οθόνη και στην Αθήνα
Art & Culture
Ζυλιέν Γκοσλέν: Δουλειά μου είναι ν’ αναλαμβάνω μεγαλύτερα ρίσκα