MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΑΘΗΝΑ
ΤΡΙΤΗ
21
ΜΑΪΟΥ
  • ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ
    ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
    ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΚΘΕΣΗΣ
    ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΕΚΘΕΣΗ X
    "Yes is a world": Φωτογραφική έκθεση της Έλλης Τσάτσου
    Από 16/05/2019 έως 23/06/2019
    "Καμπή στο χρόνο", της Ξανθίππης Τσαλίμη στην Αίθουσα Τέχνης Αθηνών
    Από 14/05/2019 έως 15/06/2019
    100 ντοκουμέντα από την Γάζα, του Mohammed Zaanoun στο Genius Loci
    Από 15/05/2019 έως 25/05/2019
    Broken History - Σπασμένη Ιστορία: Έκθεση του Παύλου Σάμιου στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο
    Από 15/03/2019 έως 15/06/2019
    O Oργανισμός ΝΕΟΝ φέρνει τη σύγχρονη τέχνη στο Αρχαιολογικό Μουσείο Μυκόνου
    Από 18/05/2019 έως 31/10/2019
    «Φαντάσου τι κρύβει το λυχνάρι!»: Έκθεση παιδικής ζωγραφικής στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
    Από 17/05/2019 έως 03/06/2019
    Έκθεση Ζωγραφικής Μίμη Φωτόπουλου στη Δημοτική Πινακοθήκη Νίκαιας-Ρέντη
    Από 03/05/2019 έως 23/05/2019
    Αλέκος Φασιανός - Βαγγέλης Χρόνης. 30 χρόνια φιλίας. Ζωγραφική και ποίηση, στο Ίδρυμα Β. & Μ. Θεοχαράκη
    Από 20/05/2019 έως 29/09/2019
    Αναφορά στην Γκουέρνικα του Κ. Κατζουράκη στο Μέγαρο Εϋνάρδου
    Από 07/05/2019 έως 27/07/2019
    Βυρωνικοί Ήρωες: Έκθεση της Λυδίας Βενιέρη στο Τζαμί Τζισδαράκη
    Από 07/04/2019 έως 31/05/2019
    Γιώργος Ζογγολόπουλος: Το όραμα μιας δημόσιας γλυπτικής, στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος
    Από 28/01/2019 έως 31/05/2019
    Η Άγραφη Βιβλιοθήκη: Μία εκθεσιακή τριλογία στο Μέγαρο Μουσικής
    Από 10/07/2018 έως 30/09/2019
    Η αγάπη είναι ένας σκύλος από την κόλαση, 38 καλλιτέχνες εκθέτουν στο Μουσείο Φρυσίρα
    Από 02/05/2019 έως 31/12/2019
    Ηρακλής, Ήρως Διαχρονικός και Αιώνιος από τον Παύλο Σάμιο στο Νομισματικό Μουσείο
    Από 28/12/2018 έως 31/10/2019
    Μικρές Εκπλήξεις: Ομαδική Έκθεση Ζωγραφικής στον Ελληνογαλλικό Σύνδεσμο
    Από 14/05/2019 έως 25/05/2019
    Ντουλαμάς ο Μεγαλοπρεπής: Ένα πανωφόρι αλλιώτικο από τ'άλλα στο Μουσείο Μπενάκη
    Από 06/03/2019 έως 26/05/2019
    Ο Μπουκόφσκι έρχεται στο Μουσείο Φρυσίρα
    Από 02/05/2019 έως 07/12/2019
    Οι δρόμοι της Αραβίας, στο Μουσείο Μπενάκη
    Από 21/03/2019 έως 26/05/2019
    Ομαδική έκθεση φωτογραφίας: Μαγική Αυλή στη Blank Wall Gallery
    Από 17/05/2019 έως 29/05/2019
    Παραδοσιακές Κούκλες και Παιχνίδια από την Ιαπωνία στο Μουσείο Μπενάκη Παιχνιδιών
    Από 22/02/2019 έως 30/06/2019
    Σεισμός στο Μουσείο: Περιοδική έκθεση για το φαινόμενο του σεισμού από το Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας και την ΑΧΑ
    Από 23/05/2018 έως 28/06/2019
    “ENIGMA”, η έκθεση του Κωστή Γεωργίου στο Τελλόγλειο Ίδρυμα Θεσσαλονίκης
    Από 10/05/2019 έως 10/06/2019
    Ζωγραφική

    Αναφορά στην Γκουέρνικα του Κ. Κατζουράκη στο Μέγαρο Εϋνάρδου

    Μια έκθεση ζωγραφικής που αναζωπυρώνει τα βασικά σύμβολα της πικασσικής μυθολογίας και αναδεικνύει μια σειρά από καινούρια.

    Monopoli Team

    Το Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης εγκενιάζει την έκθεση του Κυριάκου Κατζουράκη «Αναφορά στην Γκουέρνικα» στο Μέγαρο Εϋνάρδου την Τρίτη 7 Μαΐου 2019, στις 20.00.

    Τα Σάββατα 18 Μαΐου, 1, 8, 15 & 29 Ιουνίου, στις 12.00 ο καλλιτέχνης θα πραγματοποιεί ξεναγήσεις στο χώρο της έκθεσης, ενώ θα προβληθεί η ταινία «USSAK«: 17 Μαΐου, 7, 27 Ιουνίου 18.00 – 20.00.

    Στην έκθεση παρουσιάζονται ζωγραφικά έργα της τελευταίας πενταετίας, ενώ παράλληλα σε προγραμματισμένες ημέρες και ώρες θα προβληθεί η ταινία USSAK, που πραγματεύεται αντίστοιχα θέματα. Το storyboard της ταινίας θα εκτίθεται στην είσοδο του κτιρίου.

    Ο ίδιος ο καλλιτέχνης αναφέρει για τη δουλειά του

    «Τα τελευταία πέντε χρόνια αποφάσισα να επεξεργαστώ με όλα τα μέσα που διέθετα, ζωγραφική, σινεμά, γράψιμο, τη φόρμα ενός “συνολικού έργου”. Μια “ενότητα της ποικιλίας” που θα περιέχει, όσο μπορώ πιο σφαιρικά, την αντίληψή μου για το τοπίο της ψυχής μας τα τελευταία 10 χρόνια. Το αποτέλεσμα αυτής της εργασίας είναι τα 50 έργα με τον τίτλο «Αναφορά στην Guernica» και η ταινία USSAK. Στην πραγματικότητα είναι δυο παράλληλες εργασίες, που συγκλίνουν στο στόχο τους.»

    «Τα έργα είναι τοποθετημένα σε ενότητες με αισθητική σχέση και όχι χρονολογικά. Όμως το αρχικό έργο, το τρίπτυχο Guernica 1, είναι το πρώτο που αντικρίζει κάποιος που μπαίνει στην έκθεση. Αυτό το τρίπτυχο έγινε η αφορμή να αρχίσει ο διάλογος με τη θεματική των άλλων έργων της έκθεσης.»

    «Γενικά, δε βρίσκω σωστό και χρήσιμο να εξηγώ σύμβολα και αναφορές που είναι ήδη ζωγραφισμένες, άρα μετουσιωμένες σε κάτι άλλο. Και βρίσκω πιο χρήσιμο να ανακαλύπτει κάποιος με τα δικά του κριτήρια και τις δικές του αναφορές τον ζωγραφικό κόσμο που βλέπει. Φυσικά, έχω τεράστια περιέργεια για το τι αισθάνεται ο άλλος μπροστά στα έργα μου, αλλά είναι υποχρέωσή μου να σέβομαι τον δικό του εσωτερικό χώρο. Η επαφή με ένα έργο τέχνης δεν είναι στιγμιαία, είναι μέρος του εσωτερικού πλούτου μας, που χρειάζεται “καλή τροφή”, που μας ελευθερώνει από τη σκλαβιά μιας μονοδιάστατης εικόνας του κόσμου. Όλοι έχουμε μέσα μας μια κρυμμένη ποιητική πλευρά, που, όταν την φροντίζουμε, μας φροντίζει.»

    «Από την αρχή που ξεκίνησα τη σειρά Guernica, μελετούσα τη σχέση του Κυβισμού με τους καλλιτέχνες της Ρώσικης Πρωτοπορίας: Ελ Λισσίτσκυ, Καζιμίρ Μάλεβιτς, Τάτλιν, Ροτσένκο, Πόποβα. Μελετούσα τη χρήση των συμβόλων τους και τη σχέση τους με την κοινωνική επανάσταση του ΄17. Δεν είχα στόχο να επαναλάβω τη χρήση τους, πρώτον γιατί οι κοινωνικές συνθήκες είναι τελείως διαφορετικές, κυρίως όμως γιατί με ενδιέφερε περισσότερο η “επαναπροσέγγιση” δικών μου επιθυμιών των πρώτων σπουδαστικών μου χρόνων (1963–1968 στην ΑΣΚΤ), τότε που πρωτοαντίκριζα τη βιαιότητα της κυβιστικής ζωγραφικής και με μπέρδευε, με αναστάτωνε, με γέμιζε αντιφάσεις αλλά και σεβασμό στο θάρρος των κυβιστών. Το πιο ενδιαφέρον που ανακάλυψα τότε ήταν η σχέση του Κυβισμού με τους Σουρεαλιστές.»

    Ο Μάνος Στεφανίδης στον κατάλογο της έκθεσης σημειώνει:
    «Ο Κυριάκος Κατζουράκης, τα τελευταία χρόνια, τα χρόνια της κρίσης, ζωγραφίζει μια σειρά έργων-σχολίων της Guernica. Μοιάζει αυτό το μυθικό έργο του 1937, που σφραγίζει δραματικά μιαν άλλη περίοδο κρίσης ‒ή καλύτερα φρίκης‒ και που στοιχειώνει έκτοτε την ευρωπαϊκή συνείδηση ως απόλυτο ζωγραφικό τοτέμ, να τυραννάει και τη μνήμη και τη φαντασία του ζωγράφου, θέλοντας να ξαναϋπάρξει αλλιώς… Η Guernica του Κατζουράκη απλώνεται σε περισσότερες από 40 μικρές και μεγάλες συνθέσεις, αναμοχλεύει τα βασικά σύμβολα της πικασσικής μυθολογίας και αναδεικνύει μια σειρά από καινούρια…».

     

    Για την ταινία USSAK

    Η ταινία εξερευνά την έννοια της κοινότητας και το νόημα της ουτοπίας, στα πλαίσια μιας oικονομικά κατεστραμμένης και κοινωνικά διαλυμένης Ελλάδας του άμεσου μέλλοντος. Η υπόθεση πραγματεύεται την προσπάθεια μιας πρώην περφόρμερ του δρόμου να επιβιώσει, μετά την απόλυσή της από το νυχτερινό κέντρο όπου δούλευε.

     

     

    Βιογραφικό Κυριάκου Κατζουράκη

    Γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε ζωγραφική και σκηνογραφία στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών και στην Αγγλία στη St. Martins School of Art. Υπήρξε ιδρυτικό μέλος της ομάδας «5 νέοι Έλληνες Ρεαλιστές». Το 1980 συμμετείχε στην XI Biennale de Paris και το 1970 στην Biennale Sao Paulo. Από το 1988 έως το 2006 έκανε σκηνογραφίες στο Θέατρο Τέχνης με  τον σκηνοθέτη Γ. Λαζάνη. Δουλεύει συστηματικά πάνω στις σχέσεις της ζωγραφικής με το θέατρο και τον κινηματογράφο. Το 2005 εκλέγεται τακτικός καθηγητής στη Σχολή Καλών Τεχνών στο ΑΠΘ. Από το 2012 είναι Ομότιμος Καθηγητής του ΑΠΘ. Το 2013 παρουσιάστηκε αναδρομική έκθεσή του στο Μουσείο Μπενάκη και εκδόθηκε το βιβλίο του Τάξη στο Χάος, Καλειδοσκόπιο, 2013.
    Κινηματογραφικές ταινίες: Ο Δρόμος προς τη Δύση (2003), Γλυκιά Μνήμη (2005), Μικρές Εξεγέρσεις (2008), USSAK (2017).

     

    ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
    Καλλιτέχνης: Κυριάκος Κατζουράκης
    Χώρος: Μεγαρο Εϋνάρδου, Αγίου Κωνσταντίνου 20
    Διάρκεια Έκθεσης: Από 7 Μαΐου έως 27 Ιουλίου 2019
    Είσοδος: Ελεύθερη Είσοδος
    Πληροφορίες Χώρου: Μεγαρο Εϋνάρδου, Αγίου Κωνσταντίνου 20, Αθήνα, τηλ. 210 5221 420, 210 5223 101
    ΔΕΙΤΕ ΠΟΥ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΤΑΙ
    • Αθήνα
    Κέντρο
    Μέγαρο Εϋνάρδου
    Απο 07/05/2019 εως 27/07/2019
    Αγίου Κωνσταντίνου 20 & Μενάνδρου
    Τρίτη/Τετάρτη/Πέμπτη/Παρασκευή: 12:00–18:00
    Σάββατο: 11:00–17:00
    Περισσότερα από ΕΚΘΕΣΕΙΣ