MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΔΕΥΤΕΡΑ
06
ΜΑΪΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
Αθήνα ΕΛΙΖΕ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
3 Queer μικρού μήκους
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
Aespa World Tour in Cinemas
Animal
Back to Black
Demon Slayer: Kimetsu No Yaiba – To the Hashira Training (με υπότιτλους)
Dune: Μέρος δεύτερο
Ennio: The Maestro
Ghostbusters: Η αυτοκρατορία του πάγου
Horrorant Film Festival – Νύχτες τρόμου 2024
Joe Strummer: The Future Is Unwritten
Kung Fu Panda 4 (μεταγλωττισμένη)
Kung Fu Panda 4 (με υπότιτλους)
Mistaken for Strangers
Playtime
Poor Things
Shayda
Spy x Family Code: White (με υπότιτλους)
Stop making sense
Take a Trip
Άγνωστοι μεταξύ μας
Ένας προφήτης, μα τι προφήτης
Αδέσποτα κορμιά
Αμπιγκέιλ
Ανατομία μιας πτώσης
Αντίλαλος
Απαγορευμένα παιχνίδια
Αποκάλυψη τώρα: Final Cut
Από την άκρη της πόλης
Αρθουρ ο βασιλιάς
Ασπιλη
Γάτες στο μουσείο (μεταγλωττισμένη)
Γκοτζίλα x Κονγκ: Η νέα αυτοκρατορία
Γυάλα
Δύο δάχτυλα μέλι 2
Δύο φίλοι και ένας ασβούλης (μεταγλωττισμένη)
Εγώ, καπετάνιος
Εμφύλιος πόλεμος
Ενα ταξίδι για πάπιες (μεταγλωττισμένη)
Ενθύμιον
Εξέλιξη
Επαγγελματίας υπνοβάτης
Ευχή (μεταγλωττισμένη)
Ζωντανό πνεύμα
Ζώνη ενδιαφέροντος
Η Μία και εγώ: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Η Χίμαιρα
Η αρπαγή
Η κιβωτός του Νώε (μεταγλωττισμένη)
Η περιπέτεια
Η τελευταία παμπ
Κάμπια νύμφη πεταλούδα
Μάμα Γκλόρια
Μετέωρο και Σκιά
Μη μου λες ψέματα
Μην ανοίγεις την πόρτα
Μην περιμένετε και πολλά από το τέλος του κόσμου
Ο Μύλος και ο σταυρός
Ο Χάρι Πότερ και η Φιλοσοφική Λίθος
Οι Ελευσίνιοι
Οι άποικοι
Οι αντίπαλοι
Ο καταδικασμένος
Ο μικρός Νικόλας: Τι περιμένουμε για να είμαστε ευτυχισμένοι; (μεταγλωττισμένη)
Ο τελευταίος ήρωας
Ο χορός των φαντασμάτων (μεταγλωττισμένη)
Περασμένες ζωές
Πεσμένα φύλλα
Ραδιο Ουόλφμαν
Σούπερ Μάγκι (μεταγλωττισμένη)
Σπίθα στη θάλασσα
Στενές επαφές με τον Διάβολο
Στην τύχη ο Μπαλταζάρ
Στη φωτιά
Στο γραφείο καθηγητών
Στο ποταμόπλοιο
Συνάδελφοι ηρωικοί οικοδόμοι
Τα μαθήματα της Μπλάγκα
Το αγόρι και ο ερωδιός
Το κατά Ματθαίον ευαγγέλιο
Το μπλε καφτάνι
Το περασμένο καλοκαίρι
Τοτέμ
Υπέροχες μέρες
Χάος
Χαίρε, Μαρία
Χορεύοντας με τον Μπέκετ
Χρήστος, το τελευταίο παιδί
Χωρίς οξυγόνο
Ψάχνοντας τον Sugar man
Κοινωνική

Το Ξύπνημα της Άνοιξης

Ο Κωνσταντίνος Γιάνναρης γοητεύεται από τη φρεσκάδα και την ορμή των νεαρών ηρώων του (παρότι η ιστορία του είναι μια άγρια περιπέτεια ενηλικίωσης με ωμή βία) και μας συστήνει μια νέα ηθοποιό, τη Δάφνη Πατακιά με σπουδαίο μέλλον…

stars-fullstars-fullstars-emptystars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 98'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Πέντε έφηβοι ανακρίνονται από αστυνομικούς για ένα έγκλημα που διέπραξαν. Παρότι αφηγούνται την ίδια ιστορία με τα γεγονότα που προηγήθηκαν του στυγερού εγκλήματος, οι εκδοχές τους είναι διαφορετικές και ενίοτε αντικρουόμενες. Την ίδια ώρα οι γονείς τους στέκονται αποσβολωμένοι και αμήχανοι στο διάδρομο του ανακριτικού κέντρου, αδυνατώντας να φανταστούν τις αιτίες που έκαναν τα παιδιά τους να διαπράξουν ένα τόσο βίαιο έγκλημα…

kalashnikov 3

Μπορεί να παρακολουθούμε το χρονικό της «μύησης» κάποιων άσπιλων, εφηβικών ψυχών στην αιματοβαμμένη και νοσηρή βία αλλά όλο το εγχείρημα φωνάζει από μακριά πως ότι βλέπουμε είναι ο καθρέφτης της εποχής μας. Ο καθρέφτης των ίδιων μας των εαυτών. Όπως μονολογεί σε κάποια σκηνή ένας εκ των γονιών, έτσι κι ο θεατής μπορεί να αναλογιστεί «πόσο κακό έχουν πάθει αυτά τα παιδιά». Τούτη η άμοιρη νέα γενιά κεντρίζει την προσοχή του Γιάνναρη κι ο σκηνοθέτης την «αγκαλιάζει» χωρίς όμως να γίνεται ποτέ προστατευτικός, διδακτικός ή έστω συμβιβαστικός μαζί της.

gianaris

Με κοφτό μοντάζ, ευρηματική αφήγηση (η φιλμογράφηση της δράσης διακόπτεται αρκετές φορές από stills, φωτογραφικά στιγμιότυπα που «σχολιάζουν» την εκάστοτε σκηνή) και κάμερα στο χέρι, παρουσιάζει την κτηνώδη αφασία και το χάσιμο των εφήβων ηρώων του, σε κόσμους λαμπερούς και ματαιόδοξους όπου το σεξ είναι πηγή ζωής αλλά και φορέας κινδύνου. Όλα τα συνοδευτικά γύρω από τη λίμπιντο- η απόκτηση εύκολο χρήματος, η πρόσκαιρη «ευτυχία» των ουσιών, η ηδονή να ζεις στα άκρα- αφορούν στις αξίες μιας κοινωνίας αποχαυνωμένης και εγκλωβισμένης σε ξεπερασμένα στερεότυπα και εθνικιστικές κορώνες.

πατακια-δαφνη

Η ξενοφοβία, η «κρίση» (οικονομικοκοινωνική αλλά και ηθική), η προδοσία και οι διαρκείς εναλλαγές θύτη- θύματος είναι συνιστώσες που οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια σε ένα ισοπεδωτικό μηδενισμό αλλά στην ταινία του Γιάνναρη χρησιμοποιούνται πρωτίστως για να καλύψουν τις προσωπικές αποτυχίες (των παλιών) και τα φαντάσματα της «ονειρεμένης» ζωής που δεν θα έρθει ποτέ για τους νέους. Παρά το ενδιαφέρον του εγχειρήματος και την άνετη παρακολούθηση του χρονικού σύστασης αυτής της ιδιότυπης συμμορίας (ξεχωρίζει με άνεση η εκπληκτική Δάφνη Πατακιά , το «Ξύπνημα της άνοιξης» – μια έμμεση αναφορά στο έργο του Φρανκ Βέντεκιντ- δεν γίνεται ποτέ συναρπαστικό ή έστω αιχμηρό. Είναι στιγμές που ο φρενήρης ρυθμός της ταινίας, γίνεται μονότονος και δεν οδηγεί πουθενά, με τις αλλεπάλληλες εκρήξεις της δράσης να θυμίζουν απλά πυροτεχνήματα. Μια ιστορία που θα μπορούσε να ξετυλίξει αμέτρητα «μυστικά» γύρω από το μωσαϊκό του εφηβικού έρωτα και της παρόρμησης σε επικίνδυνα ιδεολογικά και πολιτικά μονοπάτια, καταλήγει να είναι μια σκηνοθετική βιρτουοζιτέ που αδιαφορεί για την πορεία των ηρώων – αλλά και της ιστορίας- της, δείχνοντας γοητευμένη μόνο από την άγρια πλευρά της Αθήνας και της «ανικανότητας» συνύπαρξης των διαφορετικών φυλών της.

Κωνσταντίνος Καϊμάκης

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: ΤΟ ΞΥΠΝΗΜΑ ΤΗΣ ΑΝΟΙΞΗΣ
Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Γιάνναρης
Σενάριο: Κωνσταντίνος Γιάνναρης, Μαρία Πάουελ

Παίζουν: Κωνσταντίνος Ελματζίογλου, Δάφνη Ιωακειμίδου-Πατακιά, Κώστας Νικουλί, Άγγελος Τζέγια, Φαμπρίτσιο Μούτσο, Κωνσταντίνα Τάκαλου, Γιούλη Τσαγκαράκη, Ράνια Σχίζα

Διάρκεια: 98'
Χώρα: Ελλάδα
Έτος: 2015

Rating: 2
Διανομή: Odeon
Περισσότερα από CINEMA
VIMA_WEB3b